Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon vainoaa kaupassa

02.03.2023 |

Olen tilanteessa jossa homssuisen oloinen vanhempi mies seurailee minua kaupassa. Asun pienellä paikkakunnalla ja olen 'tunnettu' täällä. Hän inttää ja inttää minulle asiasta, josta en tiedä, en tiedä provosoiko tahallaan vai onko muuten jo niin sekaisin? Kuitenkin autolla ajelee.

Olen vuosia tolkuttanut etten asiasta tiedä, nykyään en jää edes juttelemaan, hän jää perääni huutamaan niin että käytävät raikuu ja ihmiset tuijottaa.
Koen nämä lähestymiset todella ahdistavina.

Onko tämä jollain lakiopilla laitonta, ahdistella toista, useita kertoja viikossa?!
En pysty menemään kauppaan tai kioskille, kun tämä aikaansa niissä viettävä semi-pultsari vainoaa minua. Mitä minä teen?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muistisairas?

2/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku muistisairas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku muistisairas?

Saattaa olla, mut aika pelottavaa et autoilee.

Vierailija
4/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa toimintaa ja ilmoita vartijalle tai poliisille, ne käyvät sitten juttelemassa tyypin kanssa, luulisi sillä loppuvan.

Vierailija
5/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sama, joka häiritsi sitä yhtä kaupan kassaa. Oli jotain kränää ollut näiden kesken arkielämässä ja nyt se mies tulee jatkuvasti sinne kauppaan kassahenkilöä häiritsemään?

Älä ihmeessä! Mulla on naapuri, joka pääsi supermarkettiin töihin, kassaksi, joku sille sen paikan kai avusti. No, en tiennyt että se on siellä, se tyyppi on jo tässä naapurina osoittanut kummallista käytöstä tänne päin, joten pahaa aavistamattomana menin sitten sinne kauppaan yks ilta. Ja siellä se eukko oli, siltä oli kai työvuoro päättynyt, mutta kun se bongasi minut, se lähti minua vainoamaaan siellä kaupassa. Kulki perässä, sen naama ilmaantui jokaiseen hyllyväliin kun olin ostoksia keräämässä, se akka länkytti samoja sekopäisyyksiä mitä se kylvää tässä naapurustossa. Karkkipussi kädessä se siellä taapersi mun perässä. 

Juu, oli ilta. Joten en tiedä, olisko siellä kaupassa ketään vastuuhenkilöä enää ollut paikalla. Mutta lähetin nyt kuitenkin sen akan touhuista sitten, sen jälkeen kun olin takuuvarma, että se oli palkattu työntekijäksi siihen kauppaan, lähetin kauppiaalle viestin, että tuollaista käyttäytymistä hänen henkilökuntaansa kuuluva harrasti. 

Enkä kyllä siihen kauppaan ole tuon jälkeen enää astunut.

Loukkaavaa käyttäytymistä. Ja kukaan terve ihminen ei toimi noin. Kuinka moni myyjä tai kassa lähtee jotain ihmistä sekopäisyyksiä länkytellen seurailemaan? Ei varmaan monikaan! Joten en pidä tuota ihmistä terveenä, enkä pitänyt tuota ennenkään, sillä käyttäytyminen sen taholta ensimmäisestä kohtaamisesta lähtien on ollut samaa luokkaa!

Niin, tuota ennen aikana jona en vielä tiennyt että se tyyppi on siellä töissä, ihmettelin kun tässä kaupassa käydessäni muutama kaupan työntekijä vinosti virnuili minuun päin, joidenkin virnuilun tulkitsin kyllä jollakin tavalla myötätuntoa osoittavaksi... "juu, mä ymmärrän, että sulta menee hermot".

HJ

Vierailija
6/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää sama, joka häiritsi sitä yhtä kaupan kassaa. Oli jotain kränää ollut näiden kesken arkielämässä ja nyt se mies tulee jatkuvasti sinne kauppaan kassahenkilöä häiritsemään?

Älä ihmeessä! Mulla on naapuri, joka pääsi supermarkettiin töihin, kassaksi, joku sille sen paikan kai avusti. No, en tiennyt että se on siellä, se tyyppi on jo tässä naapurina osoittanut kummallista käytöstä tänne päin, joten pahaa aavistamattomana menin sitten sinne kauppaan yks ilta. Ja siellä se eukko oli, siltä oli kai työvuoro päättynyt, mutta kun se bongasi minut, se lähti minua vainoamaaan siellä kaupassa. Kulki perässä, sen naama ilmaantui jokaiseen hyllyväliin kun olin ostoksia keräämässä, se akka länkytti samoja sekopäisyyksiä mitä se kylvää tässä naapurustossa. Karkkipussi kädessä se siellä taapersi mun perässä. 

Juu, oli ilta. Joten en tiedä, olisko siellä kaupassa ketään vastuuhenkilöä enää ollut paikalla. Mutta lähetin nyt kuitenkin sen akan touhuista sitten, sen jälkeen kun olin takuuvarma, että se oli palkattu työntekijäksi siihen kauppaan, lähetin kauppiaalle viestin, että tuollaista käyttäytymistä hänen henkilökuntaansa kuuluva harrasti. 

Loukkaavaa käyttäytymistä. Ja kukaan terve ihminen ei toimi noin. Kuinka moni myyjä tai kassa lähtee jotain ihmistä sekopäisyyksiä länkytellen seurailemaan? Ei varmaan monikaan! Joten en pidä tuota ihmistä terveenä, enkä pitänyt tuota ennenkään, sillä käyttäytyminen sen taholta ensimmäisestä kohtaamisesta lähtien on ollut samaa luokkaa!

Niin, tuota ennen aikana jona en vielä tiennyt että se tyyppi on siellä töissä, ihmettelin kun tässä kaupassa käydessäni muutama kaupan työntekijä vinosti virnuili minuun päin, joidenkin virnuilun tulkitsin kyllä jollakin tavalla myötätuntoa osoittavaksi... "juu, mä ymmärrän, että sulta menee hermot".

HJ

Se akka on on siellä kaupassa aitiopaikalla: Saa selville, mitä ihmiset ostavat. Voi sitten - hahahhaaaa - kertoilla ympäri kyliä että sekin osti sitä ja tätä. Että sellaista pätemistä hänellä.

Ajatelkaa, jos tuollainen tyyppi olis vaikka terveyskeskuksen vastaanotossa töissä! AJATELKAA! 

Todellakin saa ihmetellä, mitä kaikkea tämä maa päällään kantaa!

Vierailija
7/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos  Kuopiossa tai seudulla tämä?

8/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos  Kuopiossa tai seudulla tämä?

Ylä-savossa, joten läheltä liippaa..

9/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HJ

Mitä ihmeen sekoilua, minua vainoaa mieshenkilö, olen itse nainen. Minä en kaupassa käydessä ketään jututa, haluan vain hoitaa omat ostokseni. Sen sijaan minua seuraa tämä mies, huutelee perään, tulee kassajonossa perään jne. Tätä saatanan touhua monta kertaa viikossa, tulen hulluksi!

Vierailija
10/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inthemiddleofthenight kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HJ

Mitä ihmeen sekoilua, minua vainoaa mieshenkilö, olen itse nainen. Minä en kaupassa käydessä ketään jututa, haluan vain hoitaa omat ostokseni. Sen sijaan minua seuraa tämä mies, huutelee perään, tulee kassajonossa perään jne. Tätä saatanan touhua monta kertaa viikossa, tulen hulluksi!

Kysy siltä, että mikä sitä vaivaa! Ilmoita sille, että teet siitä ilmoituksen, jos se ei lopeta häirintää. Kysy siltä: Tunnetaaks me!

11/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa toimintaa ja ilmoita vartijalle tai poliisille, ne käyvät sitten juttelemassa tyypin kanssa, luulisi sillä loppuvan.

Kaupassa ei ole vakituisia vartijoita, olisin muuten tehnyt jo niin aikoja sitten. Ilmoitus poliisille ihmisestä jonka nimeä en tiedä, eivät ota tosissaan.

Vierailija
12/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ei ole vakituisia vartijoita, olisin muuten tehnyt jo niin aikoja sitten. Ilmoitus poliisille ihmisestä jonka nimeä en tiedä, eivät ota tosissaan.

Kun kerran ilmeisesti on kyse tietty kauppa jossa asioit ja tämä tyyppi seuraa sinua siellä, voisit ottaa asian kaupan henkilökunnan kanssa puheeksi... He eivät ehkä voi häätää sitä ihmistä pois, mutta kerrottuasi tilanteesta he saattavat alkaa pistää merkille niitä tilanteita kun häirintää esiintyy!

Vierailija
13/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei tee mitään, ennenkuin "jotain tapahtuu", eli pitää joutua vaikka pahoinpitelyn uhriksi, ennenkuin poliisilla riittää resurssit tutkia.

Vierailija
14/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippurisuihkeella naamaan

Vierailija
15/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, tuota ei tarvitse sietää jos ahdistaa. Kutsut vaan poliisin joka kerran.

Vierailija
16/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, tuota ei tarvitse sietää jos ahdistaa. Kutsut vaan poliisin joka kerran.

Ja kysyt poliisien nimet jos eivät aio tehdä mitään heidän kuuluu hoitaa työt. Se on niin yksinkertaista.

Vierailija
17/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se osaakin tulla kauppaan aina samaan aikaan kuin sinä?

Siksi kuulostikin vähän uskomattomalta tuo mitä kerroit

Jos kuitenkin on totta niin ota ensi kerralla kuva kännykällä hänestä (uskoisin että kaikkoaa kyllä heti jo kun otat sen esille,katsot tiukasti silmiin ja valmistaudut samassa nappaamaan kuvan hänestä. )

Älä ole mikään rajoittuneen uusavuton kännykänomistaja tuollaisen suhteen. 

Vierailija
18/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa asiasta kaupan työntekijöille, jotta he ohjaisivat sinua toistuvasti häirinneen henkilön ulos kaupasta asiointisi ajaksi?

Tällöin sinun ei tarvitsisi yksin puuttua asiaan mitenkään.

Vierailija
19/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten se osaakin tulla kauppaan aina samaan aikaan kuin sinä?

Siksi kuulostikin vähän uskomattomalta tuo mitä kerroit

Jos kuitenkin on totta niin ota ensi kerralla kuva kännykällä hänestä (uskoisin että kaikkoaa kyllä heti jo kun otat sen esille,katsot tiukasti silmiin ja valmistaudut samassa nappaamaan kuvan hänestä. )

Älä ole mikään rajoittuneen uusavuton kännykänomistaja tuollaisen suhteen. 

Se kuva ei todista mitään. Joku hullu voi mennä kenen tahansa nenän eteen ottamaan kuvia, ja väittää että toi teki sitä ja tätä.

Mitä tapahtui ennen sen kuvan ottoa?

Mihin sen kuvan laitat? Poliisille ja väität että toi häiriköi jatkuvalla syötöllä, eli vainoaa.

No, miten se kuva sen todistaa.

Laitat nettiin naamakuvan ja kerrot siinä mitä se tekee. No, se taas voi mennä kunnianloukkauksen piikkiin. Tässä taannoin oli lehtijutussa kerrottu käräjäasiaa: Bussissa joku oli ruvennut häiriköimään, ihan siis taisi olla tappelunujakka ihan syntynyt, joku ulkopuolinen oli mennyt sitä tilannetta kännyllä kuvaamaan ja laittanut sitten myöhemmin sen videon nettiin, tuossa varsinaisessa tilanteessa se nujakoiva tyyppi oli huitaissut myös kuvaajaa, joten käräjillä hänkin oli asianosaisena mukana. Mutta kas, kummaa, se tyyppi vaikka olikin pahoinpitelyn uhri niin hän itse syyllistyi siinä kuvajulkaisussaan toisen ihmisen yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen ja kaiken lisäksi kun siihen videoon oli sitten netissä jaeltu törkypuhekommentteja, niin se huomioitiin ratkaisussa myös.

Että mitä sillä kuvalla teet!

Vierailija
20/40 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa asiasta kaupan työntekijöille, jotta he ohjaisivat sinua toistuvasti häirinneen henkilön ulos kaupasta asiointisi ajaksi?

Tällöin sinun ei tarvitsisi yksin puuttua asiaan mitenkään.

Eikö tästä ollut jossain yhteydessä juttua, että tuollainen seikka ei riitä asiakkaan poistamissyyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan