Monikkoraskaus - missä vaiheessa epäilit, vai epäilitkö?
Meillä on jo 5 lasta, joista 4 isompaa (11-21v) ja sitten juuri vuoden täyttänyt "iltatähti". Nyt olen raskaana vkolla 11+0 ja eka ultra on vasta reilun viikon päästä.
Tämä raskaus on ollut täysin erilainen kuin muut. Aiemminkin on ollut pientä kuvotusta ja olenpa oksentanutkin joskus jonkun hajun seurauksena. Alkuraskauden väsymys on ollut, mutta ei ole haitannut normaalia elämää.
Nyt olen oksantanut vkolta 4+5 tähän päivään, joka ikinen päivä ja monia kertoja. Todella vetämätön ja huono olo. Lisäksi olen niin väsynyt, että jos päivällä istahdan sohvalle, nukahdan lähes aina. Eniten mietityttää mahan koko, joka on VALTAVA. Oikeasti 3x isompi mitä koskaan aiemmin tässä vaiheessa.
Jätimme ehkäisyn poissa jo lokakuussa, eli periaatteessa raskaus voisi olla pidemmällä. Mutta mulla on todella säännölliset menkat ja viimeisetkin olivat täysin normaalit.
Suvussa on yhdet kaksoset, aika lähisuvussa siis, mutta he ovat hoidoilla alkunsa saaneet.
Kuinkahan todennäköistä on,että mahassa on enemmän kuin 1 kaveri. Eihän ne kaksoset mikään maailmanloppu olis, päinvastoin. Mutta sitä enempää pitäisin kyllä jo liikana!
Ja tosiaan, ikäähän minulla on jo 42v, mutta toisaalta tyttö täytti torstaina vuoden, eli aika tuore raskaus mulla on alla ja se oli ihan samanlainen kuin poikia odottaessani huomattavasti nuorempana.