Metsissä vaanivat ammattimaiset marjavarkaat
Järkyttäviä kuuluu marjametsästä. Lassen kylpylässä päivätöissä oleva thaimaalainen vaimo oli ollut harrastuspohjalta kuusi tuntia mustikassa ja saanut noukittua 35 litraa sinistä kultaa. Palkkioksi tästä ilmeisen härski ammattimarjavaras oli anastanut saaliin omiin ämpäreihinsä ilman että vilaustakaan oli näkynyt.
Ovatko ammattimarjavarkaat aseistettuja, uskaltaako marjametsään enää mennä? Mättäiden allako vaanivat? Kokemuksia, vinkkejä?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010588009.html
Kommentit (18)
Sieltä ne kiven kolosta luikertelee esille kun tuntevat marjastajan lähistöllä. Vaanivat pahaa aavistomatonta marjastajaa kunnes heidän valppautensa herpaantuu. Sitten iskevät.
Ja Lassekin harrastaa marjanpomintaa vaimon kanssa - eiku ei ehdikään itse poimimaan. Mutta voi tulla kannon nokkaan kuulemma vahtimaan sankoja. Voi, perhana, mikä 'mies'.
Vierailija kirjoitti:
Ja Lassekin harrastaa marjanpomintaa vaimon kanssa - eiku ei ehdikään itse poimimaan. Mutta voi tulla kannon nokkaan kuulemma vahtimaan sankoja. Voi, perhana, mikä 'mies'.
Toipuu aivoinfarktista eikä siksi käy töissäkään. En tiedä onko silloin marjanpoimintakunnossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toipuu aivoinfarktista eikä siksi käy töissäkään. En tiedä onko silloin marjanpoimintakunnossakaan.
Hyvä että on ahkera vaimo!
Höpö höpö, joku paikallinen ääliö ne vienyt, metsänomistajan voisi tarkistaa...
Luullut varmaan ulkonäön perusteella että ko. poimija on näitä varta vasten Aasiasta lennätettyjä marjafirman työntekijöitä.
Taatusti joko maanomistaja tai joku lähellä asuva.
Meidän kylällä eräs eukko vei n. kymmenvuotiaiden lasten keräämät marjat: "Minun metsästä ei muut kerää"
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylällä eräs eukko vei n. kymmenvuotiaiden lasten keräämät marjat: "Minun metsästä ei muut kerää"
Ai kamala sentään. Lasten pettymys.
Paras kieltää lapsiakin menemästä lähimetsään, etteivät päädy varkaiden ryöstettäviksi.
Thaikkuvaimon mielestä peli ei ole reilu ja hän on itse päättänyt muuttaa marjat omiksi rahoikseen. Rahat hän lähettää sukulaisille thaikkuihin.
Joo, ihan salee joku ammattilaisvaras vaanii metsissä tyhjien ämpäreiden kanssa ja käy pöllimässä mummojen marjat kun silmä välttää. Piileskelee varmaan jossain puussa ja on täysin äänetön.
Vierailija kirjoitti:
Lasseparka Thaimaan viranomaiset tulevat hakemaan vaimon nyt pois. Kehtaa vielä lehteen soittaa, kun vaimo raataa ja itse vetää lonkkaa. Naapurit varmasti huomanneet touhun ja testasivat herääkö mies ja missä vaiheessa.
Lähellä on suo. Sieltä ei löydy.
Meidän metsästä kuului ääniä. Siellä joku mökkiläinen teki polttopuita. Kysyin maksatko?
Kävi aggressiiviseksi. Soitin poliisit. Otin kuvat. Tuli oikeusoppineelle (halonhakkaajalle) kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Metsänomistaja ei omista metsänpohjaa (kasvit, sienet, marjat), hän omistaa vain puut. Metsää ei omisteta samalla tavalla kuin tontti omistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan salee joku ammattilaisvaras vaanii metsissä tyhjien ämpäreiden kanssa ja käy pöllimässä mummojen marjat kun silmä välttää. Piileskelee varmaan jossain puussa ja on täysin äänetön.
Jep ja vielä oikein ammattilainen. Lieneekö peräti erikoistunut marjavarkauksiin? Ensin etsi marjastajan ja sitten jää tunneiksi vaanimaan milloin voi napata saaliin. No ei, joku paikallinen se on ollut tai satunnainen paikkalle osunut marjastaja tms joka käytti tilaisuuden hyväkseen.
Hurja takaa-ajo metsässä, kun maalaispoliisi yrittää juosten yhyttää ammattimaista marjavarasta. Marjavaras on nopea, juoksee 35 kg painavat ämpärit molemmissa käsissään mättäältä mättäälle loikkien.
Epätoivoisena viimeisenä tekonaan huuhtelee marjat alas suonsilmäkkeeseen, että poliisille ei jää todistusaineistoa. Antautuu, ja saa suullisen huomautuksen metsässä juoksemisesta.
Juu, harmittaa poimijan puolesta.