Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lastensuojeluilmoitus?

05.08.2012 |

Asiallisen LS-ilmoituksen voi tehdä hyvinkin helposti jos haluaa. Minulle syyksi riittää että ajaa autoa lapset kyydissä kun on vähänkään alkoa veressä tyyliin lounasoluen jälkeen, liian nuoret lapset pääsee selaamaan nettiä vapaasti, vähintään toinen vanhemmista silminnähden juovuksissa, veneilemässä ilman oikeita pelastusliivejä jne jne jne. Lista voi olla loputon.

Että miettikää toisen ja kolmannenkin kerran mitä teette ja miten esiinnytte kun teillä on kasvatusvastuu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunlaistesi takia työaikaa kuluu hukkaan niiltä lapsilta, jotka oikeasti ovat hädässä.

Vierailija
2/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastata viestiini kymmenessä minuutissa sunnuntaiaamuna :)

Mutta niin. Minusta tärkeintä ei ole huostaanotto vaan viestittää perheelle että asiat voisi hoitaa paremminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turnaukseeenkin menossa lapsen kanssa.

Juu en soita kellekään tähän aikaan:)

Olemme keskustelleet paljon näistä asioista kun täällä palstalla heitetään aika nopsaa ls-korttia pöytään. Hänen kanssaan on mukava purkaa näitä omassa päässä heränneitä ajatuksia.

Ei noista kuvailemistasi asoista huostaanottoa tehdä, ei tule edes toimenpiteitä. Ne kuitenkin käsitellään palaverissä ja aikaa sinnä menee ja paperityötä.

Tee sinä niinkuin parhaaksi näet, mutta ei se ainkaan auta ennestään ruuhakutunutta systeemiä.

Hyvää sunnuntaita sinulle:)

Vierailija
4/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka me emme mieheni kanssa käytä alkoholia ollenkaan, emmekä edes veneile, ja lapsetkin ovat jo teinejä, olen silti itse sos.-terv. alalla työskentelevänä sitä mieltä että ruuhkautat järjestelmää turhilla ilmoituksillasi.

"..viestittää että asiat voisi hoitaa paremminkin.." Mielenkiintoinen lause; oletteko te puolisosi kanssa täydellisiä, onko teillä siis täydellinen perhe ja kaikki asiat hoidetaan täydellisesti?

Vierailija
5/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "poika" koettanut keksiä muita tapoja puuttua asioihin ? Miten olisi kaunis vinkkaus suoraan perheille että käyttäkäähän niitä pelastusliivejä lapsilla jne. Ei kuormittaisi ls-ilmoituksilla ja voisi ratkaista asioita toisinaan reilummin ja nopeammin.

Vierailija
6/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika läheltä lastensuojelua seurannut ja huomannut, että heillä ei ole resursseja huostaanottoihin edes silloin, kun hätä on suurin ja lasten henkikin voi olla vaarassa kotona. Sitten tätä aataminaikaista systeemiä kuormitetaan järjetömyyksillä.

Hyvä, etä lastensuojeluimoituksia tehdään, mutta silloin pitää olla kyllä oikea huoli lapsen kehityksen ja hyvinvoinnin puolesta, eikä mikään pilkun viilaaminen.

Mitä lastensuojelu voi tehdä siihen, jos perhe lähee veneilemään yhden kaljan jälkeen? Se ei ole laissa kiellettyä, joten mitään väärää ei ole tapahtunut. Jos lapset on veneessä alkoholin takia vaarassa, niin lastensuojelu ei ole oikea paikka soittaa, vaan poliisi. Poliisi kyllä tekee ilmoituksen, jos on sellaisen paikka.

SAataisiin nyt ensin ne lapset pelastettua, jotka on kotona oikeassa vaarassa, näitäkin on valitettavasti ja paljon.

Vierailija
7/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika läheltä lastensuojelua seurannut ja huomannut, että heillä ei ole resursseja huostaanottoihin edes silloin, kun hätä on suurin ja lasten henkikin voi olla vaarassa kotona. Sitten tätä aataminaikaista systeemiä kuormitetaan järjetömyyksillä.

Hyvä, etä lastensuojeluimoituksia tehdään, mutta silloin pitää olla kyllä oikea huoli lapsen kehityksen ja hyvinvoinnin puolesta, eikä mikään pilkun viilaaminen.

Mitä lastensuojelu voi tehdä siihen, jos perhe lähee veneilemään yhden kaljan jälkeen? Se ei ole laissa kiellettyä, joten mitään väärää ei ole tapahtunut. Jos lapset on veneessä alkoholin takia vaarassa, niin lastensuojelu ei ole oikea paikka soittaa, vaan poliisi. Poliisi kyllä tekee ilmoituksen, jos on sellaisen paikka.

SAataisiin nyt ensin ne lapset pelastettua, jotka on kotona oikeassa vaarassa, näitäkin on valitettavasti ja paljon.

Vierailija
8/11 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle tiedoksi, että Suomessa on promilleraja tieliikenteessä. Se promilleraja ei ylity lounasoluen takia, joten voit työntää ls-ilmoituksesi sinne mihin aurinko ei paista.

Ei myöskään ole kiellettyä olla juovuksissa lasten nähden.

Elämässäsi ei näköjään ole muuta sisältöä kuin muiden kyttääminen ja kiusaaminen?

Vierailija
9/11 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o mutta mitä olette mieltä asiasta. Lapsen isä heitti mulle kasvokkain tappouhkauksen. ONKO KYKENEVÄINEN OLEMAAN PIENEN LAPSEN ISÄ; ONKO!!!! 

Vierailija
10/11 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kävisit mussuttamassa niille vanhemmille ennenkun ilmotat lastensuojeluun noin turhista asioista? Ihmettelen et noin turhista asioista voidaa ees tehä jotain ilmotuksia. Mistäpä sitä ei tänä päivänä vois ....

Vierailija
11/11 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tulee tästä mieleen edellinen kesä kun join tölkistä KOKISTA, niin ei aikaakaan kun eräs tiukkapipoisen näköinen rouva itsetäydellinen tuli katsomaan nenänviertään pitkin ja puhumaan alkoholista lapsiperheissä ja lastensuojelusta jne. :D Totesin vaan että "niin, en siitä mitään tiedä mutta tää kokis on kyllä ihan virkistävää vaikka sitäkin harvoin menee..." ja näytin tölkkiäni että tsin tsin vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän