Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin on niin vaikea tajuta, etteivät kaikki pidä ulkomaanmatkoista!

Vierailija
04.08.2012 |

Heti ollaan sanomassa, että "Olet vain kateellinen kun sinulla ei ole varaa siihen". Just joo. Ihmiset ovat erilaisia ja nauttivat eri asioista. Eiväthän kaikki pidä esim. kissoista tai koiristakaan eikä sitä ole ikinä kyseenalaistettu.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuntia taisi olla maksimi aika, joka oltiin kerran autossa. Terkuin se, joka kertoi sukuloinnistaan ja Suomessa kiertelystä.

siinäkin on se kolme tuntia tarpeeksi. Istun työmatkojen vuoksi autossa ihan riittävästi eli lomalla teen jotain ihan muuta.

Vierailija
62/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuntia taisi olla maksimi aika, joka oltiin kerran autossa. Terkuin se, joka kertoi sukuloinnistaan ja Suomessa kiertelystä.

Joku tykkää kiertää Suomea ja siinä sivussa sukuloida, joku haluaa mahdollisimman kauas kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaa. Sitä vaan, että jos ei tykkää ulkomaanmatkailusta, täytyy perustella lujasti ja vielä haukutaan köyhäksi :)

Jospa silti matkustaisin tulevaisuudessakin vaan kotimaassa, kun se sopii mulle paremmin ja unohtaisin, mitä mieltä av-mammat ovat siitä.

Vierailija
64/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaa. Sitä vaan, että jos ei tykkää ulkomaanmatkailusta, täytyy perustella lujasti ja vielä haukutaan köyhäksi :)

Jospa silti matkustaisin tulevaisuudessakin vaan kotimaassa, kun se sopii mulle paremmin ja unohtaisin, mitä mieltä av-mammat ovat siitä.

Minä olen oikeasti kiinnostunut tietämään. Jotkut sanovat syyksi, etteivät pidä etelän turistirysistä. No, eihän ulkomaanmatkailu ole vain sitä. Viikonloppu Pariisissa on myös ulkomaanmatkailua. Minä jopa lasken sukuloinnin ulkomailla ulkomaanmatkailuksi.

Vierailija
65/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joutuu olemaan viikon jossain hellehelvetissä. Enkä lähde pienten lasten kanssa kaupunkilomille.

Rahasta asia ei todellakaan ole kiinni.

Vierailija
66/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakettimatkailija ja lomailen useimmiten esim. Kanarialla. Olen kyllä kiertänyt Euroopassa maat ja mannut, kivaa oli. Mun parhaat lapsuusmuistot on kesältä kun kierrettiin "koko Suomi" perheen kanssa. Silloin ne Kerimäen kirkko ja Olavin linna yms. ei ois kiinnostanu yhtään. Puhumattakaan jostain Ivalosta, Hangosta. Sotkamosta... Nyt olen tyytyväinen että se kierros tehtiin ja tulen tekemään saman lasten kanssa. Suomessa on kiva matkata =)

Vierailija
67/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku ei halua matkustaa muualla kuin suomessa, eikä minun välttämättä tarvitsekaan ymmärtää. Minä haluan matkutella maailmalla ja matkustelenkin. Ehkä joku ei ymmärrä sitä.

Vierailija
68/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ollaan sanomassa, että "Olet vain kateellinen kun sinulla ei ole varaa siihen". Just joo. Ihmiset ovat erilaisia ja nauttivat eri asioista. Eiväthän kaikki pidä esim. kissoista tai koiristakaan eikä sitä ole ikinä kyseenalaistettu.

En usko että kenenkään ystävät ja tuttavat oikeasti syyttäisivät sitä kateudesta ja köyhyydestä jos ihminen ei ole kiinnostunut lähtemään ulkomaanmatkoille.

Av ei anna mitään kuvaa siitä millaista elämä on oikeasti.

Vierailija
69/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät halua omakotitaloa tai lapsia tai ovat vapaaehtoisesti yksilapsisia. - Ihmisten nyt on vaikea ymmärtää sitä, etteivät kaikki halua samaa kuin he tai edes samaa kuin useimmat muut ihmiset...

Vierailija
70/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea kaikissa asioissa siirtyä uusiin asioihin, epämukavuusalueelle. Jotenkin yhdistän matkailun epäselviin opasteisiin, eksymiseen, väsymiseen jonoissa, matkustusvälineissä ja odotusauloissa. Pelkäisin mennä konserttiin/ teatteriin ulkomaille, olen varma etten löytäisi oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.

Mun päässäni matkustus ulkomaille on yhtä vaivalloisuutta.

Vierailija
71/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme muutaman kerran vuodessa Ruotsissa sukuloimassa, muut reissut vramaan 5-6 vuoden välein.

Eniten inhoan sitä varsinaista matkustamista.

Olen monasti sanonut, että alan matkustelemaan heti kun keksitään teleportti ja voin vain biimata itseni paikasta toiseen.

Vierailija
72/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika perus av-ketju; Ensin aloittaja sanoo että ei pidä ulkomaille matkustamisesta ja ihmettelee sitä että miksi hän ei saa olla rauhassa pitämättä siitä ulkomaan matkailusta.

Sen jälkeen iskee joukko matkustelevia ihmisiä kysymään että "no miksi et pidä kun se on niiiiiiiin ihanaa ja rentouttavaa" ja kun tähän vastataan niin alkaa puolustelu. "Kyllä siellä ulkomailla voi tehdä niin" ja "lomat on erilaisia"..

Pointti oli ap:lla että miksi hänen (ja meidän muiden) pitää perustella sitä että emme halua ulkomaille?

Itse olen käynyt nuorempana useammassakin maassa ja olen ollut erityyppisillä lomilla. On ollut kaupunkilomaa, vaellusta, rantalomaa, reppureissaamista jne. eikä mikään noista ole "mun juttu". Mieluumin olen täällä kotona Suomessa ja lähden vaikka lappiin vaeltamaan ruska-aikaan tai olen vain kotona ja hoidan puutarhaani. Mutta miksi ihmeessä sitä pitäisi perustella?

Ei matkailu kerro sivistyksen määrää tai sitä onko kuinka avarakatseinen. Ei, vaikka kuinka väittäisitte muuta.

Jokainen meistä on yksilö ja me kaikki pidämme eri asioista. Minä en ihmettele niitä jotka tykkäävät reissata ympäriinsä, mutta ihmettelen sitä miksi minä en saisi viettää lomaani kuten itse haluan ilman perustelemista ja puolustelemista.

Vierailija
73/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta isäni on tätä sarjaa. Ikää vasta 66, kielitaito riittävä korkean koulutuksen takia ja äitini olisi hanakka matkustamaan. Ei lähde mihinkään tai joskus jollekin pienelle ´matkalle. Kriteerit lento alle 2 tuntia ja perillä maksimi 3 päivää. Jos nuo toteutuu, niin voi äitin natkutuksesta lähteä kerran kahdessa vuodessa johonkin. Muuten äiti matkustaa yksin. Käy Välimerellä, käy kaupunkilomilla, käy kaukomatkoilla ja käy kiertomatkoilla. Äiti aina sanoo, että se on toisaalta ihan kivakin, että menee yksin, kun rahaa menee puolet vähemmän. Toisaalta matkustaminen on tylsää yksin, niin ottaisi isän kyllä mukaan mielellään. Rahasta ei ole pulaa. Sitä tursuu tilit ja koko ajan jää äitin matkoista huolimatta säästöön mittavia summia.

Vierailija
74/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustellut jonkun verran, käynyt noin 15 maassa. Nykyään pienet lapsetkin ovat kyllä matkustaneet enemmän.

Nyt en ole käynyt 10 vuoteen ulkomailla, ei ole vaan kiinnostanut. Ei tuota ole kukaan kysellyt eikä ihmetellyt. En oikein ymmärrä että kuka noita teidän matkustamisia tivaa ja ihmettelee, siis muuallakin kuin tällä palstalla.

Vierailija
75/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä että kuka noita teidän matkustamisia tivaa ja ihmettelee, siis muuallakin kuin tällä palstalla.

Omalla kohdallani matkustamattomuuttani ihmettelee "äitipuoli", "siskopuoli", anoppi, miehen työkaverit (firma järkkää välillää ulkomaanmatkoja virkistäytymistarkoituksella työntekijöilleen, vaimot voivat tulla mukaan, mutta minä en halua), muutama naapuri, muutama kaveri sekä "vauvapiiristä" useampi äiti.

Että kyllä niitä ihmettelijöitä ja tivaajia on ihan IRL.

Vierailija
76/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttuvatko he muutenkin elämäänne? ja mistä nuo vauvapiiriläiset ja naapurit yleensä tietävät että ette matkusta?

Vierailija
77/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttuvatko he muutenkin elämäänne? ja mistä nuo vauvapiiriläiset ja naapurit yleensä tietävät että ette matkusta?

Tuota noin.. Ei tullut mieleen että noista asioista saatettaisiin jutustella ihan yleisesti? Matkustelu on mielestäni ihan yleinen small talk aihe, joten en pidä siitä juttelemista outona. o.O

Ja tarkennuksena, olemme hyvissä väleissä naapureiden kanssa ja juttelemme aikalailla kaikesta (asumme okt alueella). Ja siellä piirissä puhumme muustakin kuin vauvoista ja pukluista.

Olen kai sitten ihan super outo kun juttelen naapureille ja niille piiriläisille.

Vierailija
78/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kävin Ranskassa, jo ensimmäisenä päivänä teki mieli palata takaisin. Sinnittelin siellä sitten kuitenkin loman loppuun. Siitä on nyt 5 vuotta, enkä ole sen jälkeen edes katsellut mitään ulkomaanmatkoja.

Jos mieheni ehdottaisi ulkomaanreissua, voisin lähteä kaveriksi, mutta en aio ehdottaa itse. Ei ole niin kovaa hinkua lähteä.

Vierailija
79/128 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa mies joka ei innostu ulkomaista yhtään. Ehkä en vaan tiedä hyvästä mitään.

Tässä on myös se puoli... Miettikää miten järjetön koko matkailujuttu on. Mennään ihmettelemään raunioita, museoita tai vaan vetämään lärvit toiselle puolelle maapalloa. Taivaalla lentää tuhansia koneita jotka polttaa polttoainetta aivan turhanpäiväisen geegoilun takia.

Toki se jollain tavalla varmasti sivistää ja tuo jotain merkitystä siihen merkityksettömään elämään. Mutta hinta on hirvittävä.

En toki halua sitä kieltääkään keneltäkään, mutta itse en kokisi sitä mielekkääksi jo niiden ympäristövaikutusten takia. Tietenkin kaikki vapaa-ajan harrastaminen aiheuttaa turhaa päästöä, mutta nykyistenkin koneiden saastuttavuus on törkeetä. Ei siinä mitään jos se on once in a lifetime.

Öljy on muuten aivan järjettömän halpaa edelleen jos edelleen on mahdollista tuoda pihvit argentiinasta, hakkauttaa isot kivet pieniksi kiinassa ja laivata ne edes takas. Lentää pattayalle vaan panemaan. Ei tässä vaan voi käydä hyvin. Maksullisia naisia on suomessakin, kiveykset voi tehdä luonnon kivestä ja ruokaa tuotetaan lähiauleillakin.

Jos tää kaikki kerskakulutus jätettäis pois ja ruoan haaskaaminen minimoitaisiin niin miettikää miten paljon meillä ois vapaa-aikaa! Kuinka monta työtuntia menee tän hölmöilyn maksamiseen? Painetaan pitkää päivää pois lasten luota, minkä ihmeen takia??

Niin, siis olen itse yhtä hölmö, en mä sitä sano. Nää nyt vaan on meidän arvot!!

Vierailija
80/128 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti huomionarvoisen jutun:

On hyvä jos lapsen ensimmäinen lentomatka ei tule pakosta eteen (esim. työmatkan muodossa) kun hän on esim. jo 30-vuotias.

Lapsille hyvä opettaa taitoja mitä saattavat tarvita elämässään. Sellaisia taitoja on paljon, osan voi oppia kotona, takan/saunanpesän sytyttäminen, tai kotipihassa vaikkapa teltan pystyttäminen.

Sitten taas ravintolakäyttäytymisen oppii vain käymällä ravintolassa, toki pöytätavat opitaan jo kotona. Samoin monet kokemukset vaativat sen että poistuu kotona, lapset yleensä nauttivat teatterista ja museoista, jos vaan valitsee heille sopivia näytöksiä/museoita.

Minusta kuuluu sivistykseen että osaa mennä lennolle, osaa käyttää metroa, ja ylipäätään se että lapsi näkee miten erilaista toisissa maissa on. Matkailuohjelmia toki voi katsoa, mutta yleensä nekin saavat uuden säväyksen kun lapsi on käynyt kohteessa ja tunnistaa tuttuja paikkoja (ihan vaikka lähimaista, Tallinnasta/Tukholmasta) tai lapsi tietää että jonain päivänä voidaan perheenä matkustaa kohteeseen X.

Ja ymmärrän etteivät kaikki pidä samoista asioista. Kaikille rantaloma ei sovi, jos ei kuumuutta kestä. Mutta kohteita on paljon, voi valita sellaisen minkä ilmasto sopii itselle. Samoin voi valita tekeekö vaellusloman, löhöloman, meneekö maaseudulle vai kaupunkiin etc.

Kumma että moni ajattelee loman olevan aina rantaloma...!

Uskon että esim. Legolandia on huikaiseva kokemus lapselle jonka lempileluja legot ovat. En ymmärrä mitä vaikeaa on matkustaa Billundiin, sinne pääsee Suomesta lentämällä tai vaikka ihan omalla autolla ajamallakin. Tanska on pohjoismaa, eli hyvin samankaltainen paikka mitä Suomi, jos vaikka vertaa safarilomaan Keniassa tai lomaan Intiassa, noissa kulttuurishokki voikin tulla aremmille ihmisille.

Hassuimpia ovat nuo yhden kaksi matkaa elämässään tehneet, eivät edes tiedä mistä puhuvat. Joskus voi maistaa esim. huonosti tehtyä ruokaa ja saa kammon kyseiseen ruokaan, mutta kun rohkaisee mielensä ja maistaa samaa ruokaa toisen tekemänä se voikin olla ihanaa ja siitä tulee uusi lempiruoka. Ei pidä heti tuomita jos yksi huono kokemus takana.

Minulle tulee mieleen myös kontrollifriikkeys, on se kumma jos ihminen on todella kaavoihinsa kangistunut. Usein tarve hallita elämän pikkujuttuj kertoo siitä että isot linjat ovat sekaisin. Enkä sano asiaa pahalla, vaan huolestuneena. Mitä jos tulee vaikka tulipalo mikä tuhoaa sen oman kodin, mitä sitten tapahtuu? Kannattaa ehkä opetella kestämään hieman epävarmuutta ja epämukavuutta (vaikka sitten lomien muodossa) koska muuten nuo stressihormonista kärsivät varkaan kirjaimellisesti kuolevat jos jostain syystä se turvallinen kotipesä tuhoutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän