Miksi joidenkin on niin vaikea tajuta, etteivät kaikki pidä ulkomaanmatkoista!
Heti ollaan sanomassa, että "Olet vain kateellinen kun sinulla ei ole varaa siihen". Just joo. Ihmiset ovat erilaisia ja nauttivat eri asioista. Eiväthän kaikki pidä esim. kissoista tai koiristakaan eikä sitä ole ikinä kyseenalaistettu.
Kommentit (128)
Kuulun siihen kastiin, joka ei pidä matkustelusta.
Minun mielenkiinnon kohteeni ovat aivan jossakin muussa.
mistä sinä sitten pidät..?
mm. liikunnasta, teatterissa/elokuvissa käymisestä, luontoretkistä, seurakuntatoiminnasta sekä ystävien ja sukulaisten tapaamisesta.
minä en tykkää etelän rantalomista, mutta ihan mielelläni käyn esim. Ruotsissa tai Virossa tai muutaman päivän kaupunkilomalla.
paljon olet matkustellut? "Ulkomaanmatkailu" kun on aika laaja käsite eivätkä kaikki tykkää kaikesta. Sitten kun se itselle oikea matkustustapa ja -kohde osuu kohdalle, niin ai että... :)
mm. liikunnasta, teatterissa/elokuvissa käymisestä, luontoretkistä, seurakuntatoiminnasta sekä ystävien ja sukulaisten tapaamisesta.
en pidä ulkomaanmatkoista, mutta nuo kaikki kelpaa:) Lisäksi tykkään olla kotona ja tehdä ruokaa vieraille.
En vain tykkää siitä että rutiinit menevät uusiksi. Inhoan väenpaljoutta, joten pysyttelen mieluummin kotona. Tuossa nyt muutama syy.
Mieluummin olen tosiaan kotona ja keskityn lukemiseen, kirjoittamiseen ja rakkaaseen harrastukseeni eli larppaukseen =)
Voittaako vastenmielisyys ulkomaita kohtaan mielihyvän, joka rakkaiden ihmisten kanssa olemisesta syntyisi?
Entä jos lähisukulainen (esim lapsesi) muuttaa ulkomaille, menisitkö koskaan kylään?
Eli mikä on se "ulkomaanmatka" josta et pidä?
En vain tykkää siitä että rutiinit menevät uusiksi. Inhoan väenpaljoutta, joten pysyttelen mieluummin kotona. Tuossa nyt muutama syy. Mieluummin olen tosiaan kotona ja keskityn lukemiseen, kirjoittamiseen ja rakkaaseen harrastukseeni eli larppaukseen =)
Entä jos lähisukulainen (esim lapsesi) muuttaa ulkomaille, menisitkö koskaan kylään?
minun pitäisi välttämättä mennä ulkomaille, kun niitä on Suomessakin.
Totta kai kävisin katsomassa, jos joku sukulaiseni tai ystäväni muuttaisi ulkomaille, mutta se onkin eri asia. Tarkoitin noin niin kuin ihan turistimatkailua.
En vain tykkää siitä että rutiinit menevät uusiksi. Inhoan väenpaljoutta, joten pysyttelen mieluummin kotona. Tuossa nyt muutama syy. Mieluummin olen tosiaan kotona ja keskityn lukemiseen, kirjoittamiseen ja rakkaaseen harrastukseeni eli larppaukseen =)
Enpä kyllä itseäni tuoksi sanoisi. En pelkää/ahdistu vaan inhoan. Olen vähän sellainen erakkoluonne, mitä ei vain vissiin oikein nykypäivänä "hyväksytä" kun aina pitäisi olla sosiaalinen.
minun pitäisi välttämättä mennä ulkomaille, kun niitä on Suomessakin.
Totta kai kävisin katsomassa, jos joku sukulaiseni tai ystäväni muuttaisi ulkomaille, mutta se onkin eri asia. Tarkoitin noin niin kuin ihan turistimatkailua.
Mona Lisa on Pariisissa. Ei tule Suomeen. Lontoon teatterit eivät tule Suomeen, eikä Alpit.
Eli voit mennä ulkomaille, mutta et turistimatkalle. Mikä tekee matkasta turistimatkan? Entä jos se ulkomaille muuttanut sukulaisesi vie sinut teatteriin tai museoon..?
Tarkoitin noin niin kuin ihan turistimatkailua.
Turistimatkallakin saa olla ihan yksin ja rauhassa, jos niin haluaa. Reissasin ennen perhettä paljonkin itsekseni "lukulomilla" Välimerellä eli varasin matkan ja pakkasin laukun täyteen kirjoja joista sitten nautiskelin joko rannalla tai parvekkeella. Syödä toki piti, mutta pienemmissä ravintoloissa senkin sai tehdä ihan rauhassa.
Enpä kyllä itseäni tuoksi sanoisi. En pelkää/ahdistu vaan inhoan. Olen vähän sellainen erakkoluonne, mitä ei vain vissiin oikein nykypäivänä "hyväksytä" kun aina pitäisi olla sosiaalinen.
kauheasti perustella. Sama asia, jos ei halua juoda jokaisissa kissanristiäisissä kännejä.
Olisivat paljon matkustavat vaan iloisia, että meitä matkustamattomiakin on, ei ole ihan kaikilla yhtä suuri matkustuksesta johtuva hiilijalanjälki.
- sopisi kyllä kotona pysymiseen, mutta ei niinkään väenpaljouden inhoamiseen.
Eikö muuten larppaus ole eräänlaista pakoa arjesta toiseen aikakauteen ja toisiin paikkoihin :D Sitähän ulkomaanmatkakin on, tavallaan. Miksi larppaus on parempi? Että voi puhua rokokooleidin, ritarin tai klingonin kanssa suomea?
Tarkoitin noin niin kuin ihan turistimatkailua.
Turistimatkallakin saa olla ihan yksin ja rauhassa, jos niin haluaa. Reissasin ennen perhettä paljonkin itsekseni "lukulomilla" Välimerellä eli varasin matkan ja pakkasin laukun täyteen kirjoja joista sitten nautiskelin joko rannalla tai parvekkeella. Syödä toki piti, mutta pienemmissä ravintoloissa senkin sai tehdä ihan rauhassa.
Sen vielä ymmärtää, että haluaa nähdä joatin erityistä, mutta kirjoja voi kyllä lukea kotimaassakin rannalla tai parvekkeella.
mutta se pakkaaminen ja matkustaminen ei ole mukavaa. Kotikaupungista pääsee lentäen vain Helsinkiin ja ne lennot on älyttömän kalliita. Junalla tai autolla menee samaan matkaan koko päivä. Ja kun olen ainoana aikuisena lasten kanssa matkustanut, en pidä, että kaiken organisointi ja vastuu on vain minulla. Hajusteyliherkkänä saa aina jännittää, iskeekö paha astmakohtaus hajusteista. Lentokoneessa sellainen voisi olla kyllä veret seisauttava kokemus ihan kirjaimellisesti...
Rahaa matkustelu vie paljon, ja pienituloisena nekin pitää säästää sitten jostain muusta.
Lapsena ollessani me ei käyty missään muualla kuin mummuloissa, joten omille lapsille halusin tarjota jotain muuta. Olisi ollut kurjaa, jos elämän ensimmäinen lentomatka olisi työmatka ulkomaille. Toinen lapsistani voisi matkustella vaikka joka kuukausi, toinen ei ole ihan niin innokas.