Miksi joidenkin on niin vaikea tajuta, etteivät kaikki pidä ulkomaanmatkoista!
Heti ollaan sanomassa, että "Olet vain kateellinen kun sinulla ei ole varaa siihen". Just joo. Ihmiset ovat erilaisia ja nauttivat eri asioista. Eiväthän kaikki pidä esim. kissoista tai koiristakaan eikä sitä ole ikinä kyseenalaistettu.
Kommentit (128)
Ihmeellistä on se, että sitä täytyy niin kauheasti perustella. Sama asia, jos ei halua juoda jokaisissa kissanristiäisissä kännejä.
Olisivat paljon matkustavat vaan iloisia, että meitä matkustamattomiakin on, ei ole ihan kaikilla yhtä suuri matkustuksesta johtuva hiilijalanjälki.
Olen ihan oikeasti kiinnostunut.
Sen vielä ymmärtää, että haluaa nähdä joatin erityistä, mutta kirjoja voi kyllä lukea kotimaassakin rannalla tai parvekkeella.
ehkä sinusta, minusta se on ihanaa. Rakastan aurinkoa ja lämpöä, joten mieluummin luen niitä kirjoja kunnon paahteessa kuin kerrostalokaksion sohvalla. Ja tänäkään kesänä ei kovin montaa rantakelipäivää/helteistä parvekepäivää ole Suomessa ollut...
En myöskään halua viettää lomaani kotona "pitäis toikin tehdä ja sinne ja tonne mennä" -mentaliteetilla vaan yhdistän mieluummin kaksi rakastamaani asiaa eli auringon ja kirjat ja lähden muualle niistä nauttimaan.
Toiset tykkää siivota komeroita ja rampata sukulaisten mökeillä hyttysten syötävänä lomallaan, minä en.
Larppaus on ainakin minulle parempi, koska pääsen pois tästä maailmasta (eskapisti kun olen). Sitä ei ole se kun puikkelehtii turistien seassa tai yrittää käsimerkein saada tietoa, missä haluttu määränpää on. Larppauksessa minä voin olla mitä tahansa; ritari, haltia, örkki. Mitä ikinä sitä keksiikään.
Tarkoitin noin niin kuin ihan turistimatkailua.
Turistimatkallakin saa olla ihan yksin ja rauhassa, jos niin haluaa. Reissasin ennen perhettä paljonkin itsekseni "lukulomilla" Välimerellä eli varasin matkan ja pakkasin laukun täyteen kirjoja joista sitten nautiskelin joko rannalla tai parvekkeella. Syödä toki piti, mutta pienemmissä ravintoloissa senkin sai tehdä ihan rauhassa.
Sen vielä ymmärtää, että haluaa nähdä joatin erityistä, mutta kirjoja voi kyllä lukea kotimaassakin rannalla tai parvekkeella.
Lisäksi ne ulkomaiden rannat ovat Suomen rantoja paremmat.
ehkä sinusta, minusta se on ihanaa. Rakastan aurinkoa ja lämpöä, joten mieluummin luen niitä kirjoja kunnon paahteessa kuin kerrostalokaksion sohvalla. Ja tänäkään kesänä ei kovin montaa rantakelipäivää/helteistä parvekepäivää ole Suomessa ollut... En myöskään halua viettää lomaani kotona "pitäis toikin tehdä ja sinne ja tonne mennä" -mentaliteetilla vaan yhdistän mieluummin kaksi rakastamaani asiaa eli auringon ja kirjat ja lähden muualle niistä nauttimaan. Toiset tykkää siivota komeroita ja rampata sukulaisten mökeillä hyttysten syötävänä lomallaan, minä en.
voi kun ymmärtäisit, että jollekin tuo esittämäsi lomasuunnitelma on kauhistus. Itse en pidä ulkomaanmatkoista erityisemmin, mutta kotimaassa (no kävin kyllä Ruotsissakin) matkustimme perheen kanssa.
Aurinkoa kaihdan minkä voin, enkä muutenkaan pidä kuumasta. Lomalla en voivottele myöskään kotona tekemättömiä töitäni.
Suomea, enkä laittanut yhtenäkään päivänä ruokaa. Mies laittoi kerran ja muut kerrat syötiin ravintolassa tai kylässä, aamupaloja myöten. Että senkään takia ei tarvi ulkomaille lähteä :)
[
voi kun ymmärtäisit, että jollekin tuo esittämäsi lomasuunnitelma on kauhistus. Itse en pidä ulkomaanmatkoista erityisemmin, mutta kotimaassa (no kävin kyllä Ruotsissakin) matkustimme perheen kanssa.Aurinkoa kaihdan minkä voin, enkä muutenkaan pidä kuumasta. Lomalla en voivottele myöskään kotona tekemättömiä töitäni.
Ymmärrän tuon oikein hyvin - kommenttini olikin suunnattu sille vastaajalle, jonka mielestä on "idioottia" lähteä ulkomaille lukemaam kirjoja...
Suomea, enkä laittanut yhtenäkään päivänä ruokaa. Mies laittoi kerran ja muut kerrat syötiin ravintolassa tai kylässä, aamupaloja myöten. Että senkään takia ei tarvi ulkomaille lähteä :)
taidattekin olla sitten tosi varakkaita. Just tossa laskettiin, että meidän kolmen hengen perheelle tulee äkkiä kalliimmaksi tehdä viikon "kotimaan kiertue" kuin lähteä viikoksi Välimerelle jos hotelleissa aikoo yöpyä ja ravintoloissa syödä. Kylään emme tohtisi itseämme ruokavieraiksi - aamupaloja myöden - "kutsua" ainakaan kovin moneen paikkaan...
Olin lomalla kaksi viikkoa kiertämässä Suomea, enkä laittanut yhtenäkään päivänä ruokaa. Mies laittoi kerran ja muut kerrat syötiin ravintolassa tai kylässä, aamupaloja myöten. Että senkään takia ei tarvi ulkomaille lähteä :)
taidattekin olla sitten tosi varakkaita. Just tossa laskettiin, että meidän kolmen hengen perheelle tulee äkkiä kalliimmaksi tehdä viikon "kotimaan kiertue" kuin lähteä viikoksi Välimerelle jos hotelleissa aikoo yöpyä ja ravintoloissa syödä. Kylään emme tohtisi itseämme ruokavieraiksi - aamupaloja myöden - "kutsua" ainakaan kovin moneen paikkaan...
Kiersimme Suomea ja söimme ulkona, rahaa paloi. Ihmiset siis kuvittelevat, että jos ei halua matkustaa ulkomaille, se johtuu siitä, ettei ole varaa. Kyllä tuli aika kalliiksi tuo meidänkin reissu.
Eikä syöty niitä aamupaloja kenenkään kotona, ihan hotellissa syötiin, vaikkei niissä yövytty. Suurin osa ruoista syötiin ravintoloissa (erilaisssa paikoissa). Mihinkään kyläpaikkoihin ei kutsuttu itseämme, vaan nimenomaan suunniteltiin reissu sen mukaan, joihin meitä oli kutsuttu.
Ja lopuksi vielä, ei olla varakkaita.
paikkoja, joissa käydä. Itsellä on sukulaisia pohjoisessa ja siellä käydään joka kesä. Ei tulisi varmaan muuten lähdettyä.
On mukava katsella siellä erilaisia paikkoja kuin mitä täällä etelä-Suomessa. Eikä tarvi olla huolissaan, että viettää aikaa toisten nurkissa, ollaan sitten taas vieraanvaraisia sukulaisille, kun he tulevat tänne etelään.
[
Eikä syöty niitä aamupaloja kenenkään kotona, ihan hotellissa syötiin, vaikkei niissä yövytty.
lauserakenne antoi vain ymmärtää hieman muuta.
paikkoja, joissa käydä. Itsellä on sukulaisia pohjoisessa ja siellä käydään joka kesä. Ei tulisi varmaan muuten lähdettyä.
On mukava katsella siellä erilaisia paikkoja kuin mitä täällä etelä-Suomessa. Eikä tarvi olla huolissaan, että viettää aikaa toisten nurkissa, ollaan sitten taas vieraanvaraisia sukulaisille, kun he tulevat tänne etelään.
Eli ei ns pakollista syytä kiertää Suomea. Eikä muuten tule lähdettyä. Pari kertaa vuodessa käymme ulkomailla auringossa.
Itsellä on sukulaisia pohjoisessa ja siellä käydään joka kesä. Ei tulisi varmaan muuten lähdettyä.
tuon takia vietän lomani IHAN missä muualla tahansa kuin autossa istuen keula kohti pohjoista... Isäni oli sieltä suunnalta kotoisin eli kesälomareissu = 9 tuntia autossa, viikko sukulaisia kiertäen, toiset 9 tuntia autossa ja kotiin. Missään muualla ei ikinä käyty.
Oman perheeni kanssa menen mieluummin lentokoneeseen neljäksi tunniksi, sitten nautitaan auringosta, uimisesta, hyvästä ruoasta ja ihan vaan siitä että ollaan yhdessä ilman aikatauluja. Ja sitten lennetään se neljä tuntia takaisin ja taksi heittää kentältä kotiin.
Sitä vaan yritin sanoa, että niin monen mielestä ulkomailla matkustelu on vaan niin coolia, vaikkei ole käynyt kotimaassakaan paljon missään.
Oman perheeni kanssa menen mieluummin lentokoneeseen neljäksi tunniksi, sitten nautitaan auringosta, uimisesta, hyvästä ruoasta ja ihan vaan siitä että ollaan yhdessä ilman aikatauluja. Ja sitten lennetään se neljä tuntia takaisin ja taksi heittää kentältä kotiin.
Sitä samaa lomafiilista, rentoutta, vapautta ei saa muualla. Ei ainakaan kotona.
Kolme tuntia taisi olla maksimi aika, joka oltiin kerran autossa. Terkuin se, joka kertoi sukuloinnistaan ja Suomessa kiertelystä.
Kolme tuntia taisi olla maksimi aika, joka oltiin kerran autossa. Terkuin se, joka kertoi sukuloinnistaan ja Suomessa kiertelystä.
Sitä vaan yritin sanoa, että niin monen mielestä ulkomailla matkustelu on vaan niin coolia, vaikkei ole käynyt kotimaassakaan paljon missään.
Larppaus on ainakin minulle parempi, koska pääsen pois tästä maailmasta (eskapisti kun olen). Sitä ei ole se kun puikkelehtii turistien seassa tai yrittää käsimerkein saada tietoa, missä haluttu määränpää on. Larppauksessa minä voin olla mitä tahansa; ritari, haltia, örkki. Mitä ikinä sitä keksiikään.
On hippasen vaikeaa yrittää nyt selittää oman pään sisäisiä asioita...=D
Olen tosiaan matkustellut lapsena ja jokusen kerran parikymppisenä. Matkustelu ei vain ole minun juttuni. Edessä tulee kuitenkin olemaan ainakin pari reissua, joista yksi kohdistuu Tanskaan (muksu haluaa Legolandiaan).