Miksi joidenkin on niin vaikea tajuta, etteivät kaikki pidä ulkomaanmatkoista!
Heti ollaan sanomassa, että "Olet vain kateellinen kun sinulla ei ole varaa siihen". Just joo. Ihmiset ovat erilaisia ja nauttivat eri asioista. Eiväthän kaikki pidä esim. kissoista tai koiristakaan eikä sitä ole ikinä kyseenalaistettu.
Kommentit (128)
Minusta on kiva vertailla ajatuksia. Lopeta se ajattelu, että toinen tapa olisi toista parempi tai että tässä olisi kyse syyllistämisestä. Ei ole.
Itsetuntoni on tältä osin oikein hyvässä kunnossa. Innostuin vain vähän liiaksi samaistumaan ap:n tilanteeseen. Hänhän oli saanut paljon ikäviä kommentteja ihan tosielämässä. Ja kohdistin puheeni sinulle, vaikka tarkoitin ihan vain yleisesti niitä ihmisiä, jotka eivät minunlaisiani niinkään ymmärrä.
MIKÄ tekee siitä matkustamisesta niin stressaavaa?
Ymmärrän etteivät kaikki asu lentokentän vieressä, mutta itse luen aina kirjaa bussimatkalla kentälle sekä lentokentällä konetta odottaessa. Muutenkin luen kirjoja, ihan sama luenko bussissa/kentällä vai kotona nojatuolissa.
Ja nykyään tekniikka mennyt jo ohitseni, usein näkee kentillä kuinka ihmiset tekevät ties mitä tableteillaan/kännyköillään. Lapsille voi näyttää piirrettyjä itse surffata netissä ja vastaavaa, eli mitä stressaavaa siinä matkustamisessa on? Ja nyt tarkoitan matkustamisella nimenomaan siirtymiä paikasta A paikkaan B.
Matala sopeutuvuus se on mitä ainakin itselleni tekee matkustelusta tuskaisen stressaavaa. Minulle ihan kaikki poikkeukset rutiinista aiheuttavat ahdistusta ja stresssiä. Jo arjessa Suomessa, saati matkoilla.
Olen toki aikuisiällä oppinut tarvittaessa pakottamaan itseni sietämään muutoksia ja niiden vaatimaa epämukavuutta, esimerkiksi työssäni on vaan pakko. Mutta lomalla haluan rentoutua enkä opetella ahdistuksensietoa, eli en matkustele lomilla lainkaan.
ulkomaan matkoista, missä olette matkustelleet ( ulkomailla)?
Pohjoismaat ja Keski-Euroopan maat on aika hyvin koluttu ja Venäjällä käyty. Etelänlomaan on tutustuttu, sitä ei kiitos enempää. Silloin nuorempana jaksoi yrittää kiinnostua eri maista, mutta enää ei kiinnosta kuin joskus harvoin vierailla tuttujen luona.
Minä tuolla aiemmin otin esille tämän stressin matkustaessa. Enkä tosiaan tarkoittanut vain sitä matkustamisen (siirtymisen) stressiä, vaan myös se perillä olo on ihan yhtä stressaavaa, kun kaikki toiminta on opeteltava alusta ja epävarmuustekijöitä on ihan liikaa.
Matala sopeutuvuus se on mitä ainakin itselleni tekee matkustelusta tuskaisen stressaavaa. Minulle ihan kaikki poikkeukset rutiinista aiheuttavat ahdistusta ja stresssiä. Jo arjessa Suomessa, saati matkoilla.Olen toki aikuisiällä oppinut tarvittaessa pakottamaan itseni sietämään muutoksia ja niiden vaatimaa epämukavuutta, esimerkiksi työssäni on vaan pakko. Mutta lomalla haluan rentoutua enkä opetella ahdistuksensietoa, eli en matkustele lomilla lainkaan.
vaan myös se perillä olo on ihan yhtä stressaavaa, kun kaikki toiminta on opeteltava alusta ja epävarmuustekijöitä on ihan liikaa.
mitä ihmettä?
Kuulostaa sairaalta tuo jo...
Mitä nyt tarkkaan ottaen pitää opetella alusta?
Ja mitä ihmeen epävarmuustekijöitä tarkoitat -tuskin mitään sotatoimialueita tarkoitat.
-Kun on siinä onnellisessa asemassa että ovet maailmalle ovat auki (harvoille maailman ihmisistä ovat, moni elää köyhyydessä) niin miksi jäisin kotiin nyhjöttämään? On monia asioita mitä haluaa kokea, ja kaikkea ei voi Suomessa kokea.
Itse ajattelen muitakin kuin omaa napaani, joten matkustelen mahdollisimman vähän. Minun haluni kokea jotain on todella huono peruste.
Epämiellyttävät matkat, pahoinvointi lentokoneessa jne. ei kiitos! Ei kiitos turistiripulille, taskuvarkaille, ihmiskaupalle, ynseälle palvelulle josset puhu täydellistä kieltä. En tahdo aurinkoon paahtumaan, suomalainen ihoni palaa vartissa. Alkoholia en juo enkä käy huorissa. Eksoottista ruokaa laitan itsekin.
Lontoo, Teneriffa, Barcelona, Pariisi, Turkki-siinä se.