Ihmiset, jotka eivät tule levänneenä juhliin/tapaamisiin
Mielestäni loukkaavaa, todella. Henkilö on tiennyt kauan, että juhla/tapaaminen tulossa, ja tulee stressaantuneena ja nukahtamispisteessä paikalle pilaamaan tunnelman. En pidä sellaisesta. Se ei ole kunnioittavaa.
Kommentit (17)
Ehkä on sitten parempi, ettei nähdä ollenkaan. Koska takuuvarmasti silloin, kun olisi kivaa ohjelmaa tiedossa, niin lapset varmistavat, että edelliset yöt ovat ihan kamalia.
Valitettavasti se levon saaminen ei ole aina itsestä kiinni. Toki fiksu ihminen osaa käyttäytyä väsyneenäkin.
Eräs sukulaiseni tekee tästä performanssin. Juhlien pääpuheenaiheeksi pakotetaan aina hän, hänen kiireensä ja hänen väsymyksensä. Haukottelee suurieleisesti ja kertoo kiireisen elämänsä tapahtumat. Eikä hänen väsymyksensä johdu mistään hänestä riippumattomasta syystä, hän vaan kiertää joka ikisen konsertin, näyttelyn, oopperan ja tapahtuman. Sitten vähän mökillä työleiriä ja lastenlapsen kanssa olemista, nekin ovat niiiiin vaativia asioita.
Tekevät todella selväksi, että haluaisivat olla muualla, mutta tänne oli pakko tulla. Jäisivät mieluummin kotiin, eivätkä loukkaisi muita.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaiseni tekee tästä performanssin. Juhlien pääpuheenaiheeksi pakotetaan aina hän, hänen kiireensä ja hänen väsymyksensä. Haukottelee suurieleisesti ja kertoo kiireisen elämänsä tapahtumat. Eikä hänen väsymyksensä johdu mistään hänestä riippumattomasta syystä, hän vaan kiertää joka ikisen konsertin, näyttelyn, oopperan ja tapahtuman. Sitten vähän mökillä työleiriä ja lastenlapsen kanssa olemista, nekin ovat niiiiin vaativia asioita.
Eli hän ei tee mitään.
Joskus harmittaa kun ei ole juhlia edes minne mennä. Mutta tarkemmin mietittynä kun ei ole juhlia minne mennäkkään niin ei tule valituksiakaan perässä tai mokailtua oman paska käytöksen ja työttömän roska olemuksen takia.
T.kelaloinen
Juu ja ihan varmasti joku viettää tahallaan unettomia öitä vain loukatakseen juhlien järjestäjää. Unettomuus on sen verran sieltä ja syvältä, että sama kuin väittäisi jonkun kiskovan kynsiään irti hohtimilla vain omaksi huvikseen.
Kyllä minua harmitti, kun kaveri kutsui oopperaa katsomaan ja olin edellisen yön juossut yökerhoissa. En siis tiennyt tilaisuudesta etukäteen, ja mielenkiinnosta lähdin mukaan. Paikat olivat eturivissä, mutta mikään ei auttanut, ei esitys eikä väliajalla nautitut kaksi kuppia kahvia. Kiva oli venytellä leukojaan eturivissä, vaikka esitys oli oikeasti kiinnostava. No kaverin exä kaverin toisella puolella repi onnekseni leukojaan samalla tavalla kuin minä, vain kaverini taisi pysyä pirteänä.
Aina ei voi valita tuleeko hyvin levänneenä vai ei, vaikka tietäisi etukäteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin konsertti, kuin kaamea sukulainen.
Ei tietenkään millään pahalla.
ohis
Mieluusti tulisin levänneenä kaikkialle. Aina ei kuitenkaan saa nukutuksi kunnolla, mutta ei viitsi sen takia jättää menojakaan väliin.
Ehkä heitä stressaa se ap:n seura, jos käytös on toistuvaa
Itse vuorotyöläisenä ja kroonisesti huonosti nukkuvana olen usein koko ajan väsynyt. Lepo kuulostaisi hyvältä, mutta mistä sitä saa? Mua ei haittaa olla tapaamisista ja juhlista pois, mutta usein ne läheiset kuitenkin toivoo näkevänsä ja onneksi heitä ei haittaa. Vaikka ne menot on kalenterissa vuosi/puoli vuotta aikaisemmin niin koska en omista kritallipalloa, niin en voi tietää vaikka edellisenä iltana alkaisi migreeni jolloin olen seuraavana päivänä kuuppa ihan jumissa.
Aloittaja voisi alkaa myymään niitä kritallipalloja läheisilleen, tulisi hyvä tili!
Mitähän työkaverit aattelee töissä kun meen sinne uupuneena ja masentuneena? Pitäis varmaan hypätä junan alle niin en olisi pilaamassa jonkun työpäivää tai juhlia yms.
Vierailija kirjoitti:
Mieluusti tulisin levänneenä kaikkialle. Aina ei kuitenkaan saa nukutuksi kunnolla, mutta ei viitsi sen takia jättää menojakaan väliin.
Joo, tulee tuosta aloituksesta mieleen, että koskaan ei voi tehdä oikein. Väsymykselleen ei useimmiten mitään mahda (mieluummin olisi virkeä) - mutta jos
a) peruu sen takia, että on väsynyt, valitetaan, että jätetään viime tingassa tulematta
b) menee siitä huolimatta, että on väsynyt, valitetaan, että tullaan väsyneenä
Väsymys ei useinkaan ole oma valinta, mutta ymmärrän kyllä aloittajan näkökulman. Kyllä juhliin ja tapaamisiin on kohteliasta valmistautua, eikä tulla vaikka krapulassa paikalle. Viimeksi, kun tapasin siskoni etukäteen sovittuna aikana, emme ehtineet juurikaan puhua, koska hänellä oli nälkä ja kiire mennä kotiin tekemään ruokaa.
Duunarin ei kannata ottaa rokulipäivää sinun kemujen takia