Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen korkeakoulutettu, työkseni säännöllisesti matkustava ihminen ja mun haaveena on pakettimatka

Vierailija
02.08.2012 |

Haluaisin kuollakseni päästä pakettimatkalle, mutta sellaiseen mulla ei ole rahaa. Ja kyse ei ole siitä, ettenkö osaisi järjestää itselleni samanlaista matkaa ilman pakettiakin, mut mä haluaisin just sille pakettimatkalle. Kyse on näistä matkoista, missä mennään esim jonkun maan kuluisista puutarhoista ja linnoista toiseeeen, tai vaihtoehtoisesti viinitarhoilta toiseen tms. Haluaisin, että siellä on joku, joka hoitaa kuljetukset, niin etttä mun ei tarvi miettiä, voinko ottaa 'lasin kuivaa sherryä', eiä ajaa illalla väsyneenä, eikä yrittää saada selvää kaistamerkinnöistä jossain ruuhkaisessa liikennehelvetissä. Ei sillä, ettenkö mä siihen pystyisi, pystyn useinkin, mutta haluaisin sellaisen loman näissä kohteissa, missä mun ei tarvitsisi. Lisäksi mä haluaisin, että siellä olisi joka paikassa joku esittelijä, joka kertoisi, mitä hienoa siellä on. Näissä puutarhakohteissa varsinkin se olisi tärkeää. Ja esim enkuissa nämä pakettiretkeläiset pääsee yksityispuutarhoihin, jotka ei muuten oo yleisölle auki.

Mut nää retket on ihan sairaan kalliita. Ei mun rahat riitä niihin. Johonkin lämpölomakohteeseen mua ei taas saisi millään, sääli, että niihin mun rahat riittäisi, mut niihin en halua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tekaisee tuollaisen matkan hinnan.

t. toinen työkseen paljon matkustava ja verottomia päivärahoja nauttiva

Vierailija
2/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten päivärahoja ei läheskään aina makseta. Jos maksetaan, matkalla on taatusti myös kulunut enemmän. Että ei se noin vain käy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten päivärahoja ei läheskään aina makseta. Jos maksetaan, matkalla on taatusti myös kulunut enemmän. Että ei se noin vain käy

Päivärahoista on työmatkalainsäädännössä ihan selvät ohjeet.

Vierailija
4/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kiertomatkoista

Vierailija
5/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on muuten valtiolla töissä, ja siellä päivärahat maksetaan ihan viimeisen päälle, ja menoja työmatkoista ei kyllä tule, vaan ehdottomasti niistä nettoaa ja hyvin. Niin että olepa ap vähän jämäkämpi pomoasi kohtaan.

Vierailija
6/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vaan säästämään. Jätät turhat kahvittelut ym. vaan raa'asti pois ja laitat säästyneet rahat jemmaan.

Itse kävin keväällä noin 3000 euron matkalla, ja seuraava mitä varten säästän tulee kustantamaan noin 7000. Vuoden-parin sisään olen säästänyt tarvittavan summan ja sitten lähden reissuun. Ei se ole sen vaikeampaa. Itse saan nettona kuussa alle kaksi tonnia ja maksan lainan lyhennyksiä ym. Silti jää rahaan säästöön, kun en ole mikään himoshoppailija.

Vierailija
7/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sulle joku uutinen? Tietenkin valtio rikkoo lakia, eikä tämä ole mikään poikkeus. Mä oon myös määräaikaisessa työsuhteessa samassa hommassa (no tietysti edeten hierarkiassa) toisensä perään peräkkäin vuoresta 1999. Pisin suhde on ollut 3 vuotta, eikä niiden ävlissä edes ole sitä kuuluisaa vuorokauden katkoa.

Teoriassa valtion ohje toki on että päivärahat maksetaan jos aterioita ei tarjota jne. Käytännössä työpaikan ohje on että ette sitten laskuta niitä tai...

Vierailija
8/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelen työkseni toisten matkoja. Kun itse lähden lomalle, lähden takuuvarmasti pakettimatkalle, johon kuuluu kaikki kuljetuksia myöten. Silloin oikeasti tunnen olevani lomalla, kun joku muu on järjestänyt kaiken valmiiksi.

Vierailija
9/9 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran toisissa valtion laitoksissa maksetaan päivärahat ihan kunnolla. Olemme olleet valtion laskuun ulkomailla niin, että mies on saanut päivärahat, meille on maksettu asunto, puhelinlaskut, tv-lupa, muuttokustannukset, koulumaksut olisi maksettu, jos olisi ollut kouluikäisiä jne. Ja palkka jäi käytännössä kokonaan säästöön. Lyhyillä työmatkoilla aina päivärahat.

Missä ap olet töissä?