Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me on ostettu molemmille yliopistossa opiskeleville lapsille omat asunnot.

Vierailija
01.08.2012 |

Saa kivittää....

Mut eipä paljon vaikuta asiaan.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnossa, joten miksi pitäisi saada sisaruksen omistamaan asuntoonkaan.

Naurettavaa että lapsilla ostataan asunnot ja sitten vaihtavat asuntoja että saadaan tukia. Kaikki tukihuijarit ovat luusereita, oli tulot sitten miljoona euroa tai 0 euroa vuodessa.

Kuinka kehtaatte hyväosaisina väärinkäyttää tukia? Opintotuki asumislisineen ei ole mikään kaikille tarkoitettu etuus kuten ei ole mm. toimeentulotukikaan. Kai olette jo keksineet porsaanreiän miten lapsenne saavat toimeentulotukea haettua? Pitäähän sitä toki kaikki yhteiskunnan tuet nyhtää, ettei vaan tarvitse kadehtia kun vähävaraisemmat nuoret saavat tukia!

siksi meillä lapset osti itse asunnot (vanhemmat takaajina) ja asuvat vuokralla toistensa asunnoissa. Siten saavat asumislisän ja voivat vähentää verotuksessa vastikkeen ja korot. Minulla on lisäksi 3 sijoitusasuntoa, joilla turvaan vanhuuteni.

miksi hyvin toimeentulevat eivät saisi pummata tukia siinä kuin luuseritkin?

Hänhän pummaa silloin tukia. Asunnossa pitäisi asu sen omistajan, ei sinun lapsesi! Kaikki muu on veronkiertoa.

ja jopa poikaystävän omistamaan etenkin jos tämä itse ei siellä asu. Ainoa poikkeus ovat vanhemmat. Jopa avoäitipuolen omistamaan asuntoon saa asumislisää ja sehän on melkein kuin vanhempien omistama.

Vierailija
62/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aivan selvää tukien huijaamista. Asunnot ostetaan ja muutetaan välittömästi vuokralle sisaruksen omistamaan asuntoon. Kyllä tuollaiseen pitäisi jo puuttua. Tämä onkin outoa että tällaista suvaitaan huomioiden sen, että eri sukupuolta olevat samassa asunnossa asuvat katsotaan pariskunnaksi ja näin ollen toisella on toiseen elatusvelvollisuus vaikka kyseessä olisi täysin toiselleen tuntemattomat ihmiset. Toimeentulotukeakin huijataan ihan samanlaisin kepulikonstein. Yhteiskunnan pohjasakkaa olet yhdessä muiden tukihuijarien kanssa.

Kuinka kehtaatte hyväosaisina väärinkäyttää tukia? Opintotuki asumislisineen ei ole mikään kaikille tarkoitettu etuus kuten ei ole mm. toimeentulotukikaan. Kai olette jo keksineet porsaanreiän miten lapsenne saavat toimeentulotukea haettua? Pitäähän sitä toki kaikki yhteiskunnan tuet nyhtää, ettei vaan tarvitse kadehtia kun vähävaraisemmat nuoret saavat tukia!

siksi meillä lapset osti itse asunnot (vanhemmat takaajina) ja asuvat vuokralla toistensa asunnoissa. Siten saavat asumislisän ja voivat vähentää verotuksessa vastikkeen ja korot. Minulla on lisäksi 3 sijoitusasuntoa, joilla turvaan vanhuuteni.

Jaksat inttää, että om väärin, mutta et kuitenkaan kerro, mikä on laitonta. Kelan ohjeen mukaan lapsillani on oikeus asumislisään (ei kysellä, paljonko on omaisuutta) ja opintorahaan (ei kysellä, paljonko on omaisuutta).

asumislisä ei ole arveluttava?

Vai ajatteletko niin, että vain silloin asumislisä on OK,. jos ei tunne asunnon omistajaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa että lapsilla ostataan asunnot ja sitten vaihtavat asuntoja että saadaan tukia. Kaikki tukihuijarit ovat luusereita, oli tulot sitten miljoona euroa tai 0 euroa vuodessa.

miksi hyvin toimeentulevat eivät saisi pummata tukia siinä kuin luuseritkin?

Lapsesi voi ostaa asunnon, jos sinä olet takaamassa lainan. Asuntoon voi muuttaa kuka tahansa opiskelija, joka lapsesi sisarus, ja saada asumislisän. Sinua ei estä mikään avustamasta lapsiasi taloudellisesti eikä tuossa edes tarvita mitään isoja summia, ainoastaan sen verran luotettavuutta, että pankki hyväksyy takaajaksi.

Vierailija
64/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sisarukset, jotka ovat opiskelijoita voivat saada asuntolainaa? Eikö pitäisi olla hyvät kk-tulot, joilla sita lainaa maksaa. Asumistukeahan saavat vain pieni tuloiset.

Vierailija
65/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuo yliopistossa opiskeleminen liittyy asiaan? Ostitteko asunnot vain yliopistossa opiskeleville (ettekä muille) lapsille vai oliko tuo yliopisto täysin aiheeseen liittymätöntä?

Ostaisiko ap asunnon amiksessa opiskelevalle?

Vierailija
66/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sisarukset, jotka ovat opiskelijoita voivat saada asuntolainaa? Eikö pitäisi olla hyvät kk-tulot, joilla sita lainaa maksaa. Asumistukeahan saavat vain pieni tuloiset.

opintolainaa. Tämä siis 90-luvulla

Vierailija
67/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin mietin. Ja jos sisarukset maksavat toisilleen kuukausittain vuokraa, nehän lasketaan vuosituloihin mukaan (eli pienentävät opintotukea).

Vierailija
68/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

71 kommentoi viestiin 68.

Vierailija
69/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämä opiskelija sisarukset, jotka varatomina nostavat asumistukia joudu maksamaan lahjaveroa. Vanhemmathan varmaan todellisuudessa makselevat lainan lyhennyksiä heidän puolestaan.

Vierailija
70/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjota se asunto. Itse asuin aikanaan vanhempien asunnossa ja sain asumislisää. Vuokraa en maksanut penniäkään. Sen sijaan vanhempani maksoivat veroa "tuloista", joita eivät nähneet. Sen lisäksi olivat ottaneet lainan asunnon ostoa varten. Ja vaikka asunto olisi ollut velaton, niin yhtä kaikki heillä oli pääoma kiinni tuottamattomassa asunnossa. Minä en koe, että yhteiskunta olisi minua tukenut vaan vanhempani. Jos olisin asunut vieraalla, olisivat he maksaneet kuitenkin vuokrani.

Eli vanhemmilleni järjestely tuli maksamaan:

- verot tuloista, joita ei näkynyt

- muut asunnon kulut

- tuottamaton sijoitus kuuden vuoden ajan

Kaipa sitten olen lellipentu. Töihin menin opintojen loppuvaiheessa, omistusasunnon ostin pienellä käsirahasponsoroinnilla ja sen jälkeen ollaan ihan omillamme pärjätty. Töissä käydään, laskut maksetaan ja vanhempien lompakolla ei kitistä. On aivan urbaanilegenda, ettei kotoa rahaa saaneet osaisi muka aikuisena itse hoitaa asioitaan tai käydä töissä. Höpsis, nehän on saaneet hyvän mallin. Sen sijaan huono malli on se, että vanhemmat on pa ja laskut ulosotossa. Todennäköisempää on, että tuollaisesta perheestä tulee lapsi, jonka oma taloudenhoito on ihan yhtä huonoa.

Vierailija
71/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako nämä lapset samanlaista vuokraakin kuin vieralla vuokralla olevat maksavat? Tutkimusten mukaan eivät maksa, luki vuokrasopimuksessa mitä tahansa! Mutta tuet pitää toki saada. Moraaliltaan samanlaista väkeä kuin luksusautolla leipäjonossa käyvät.

hyvinkin olla joo.

Harmittaako? :)

Vierailija
72/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjota se asunto. Itse asuin aikanaan vanhempien asunnossa ja sain asumislisää. Vuokraa en maksanut penniäkään. Sen sijaan vanhempani maksoivat veroa "tuloista", joita eivät nähneet. Sen lisäksi olivat ottaneet lainan asunnon ostoa varten. Ja vaikka asunto olisi ollut velaton, niin yhtä kaikki heillä oli pääoma kiinni tuottamattomassa asunnossa. Minä en koe, että yhteiskunta olisi minua tukenut vaan vanhempani. Jos olisin asunut vieraalla, olisivat he maksaneet kuitenkin vuokrani.

Eli vanhemmilleni järjestely tuli maksamaan:

- verot tuloista, joita ei näkynyt

- muut asunnon kulut

- tuottamaton sijoitus kuuden vuoden ajan

Kaipa sitten olen lellipentu. Töihin menin opintojen loppuvaiheessa, omistusasunnon ostin pienellä käsirahasponsoroinnilla ja sen jälkeen ollaan ihan omillamme pärjätty. Töissä käydään, laskut maksetaan ja vanhempien lompakolla ei kitistä. On aivan urbaanilegenda, ettei kotoa rahaa saaneet osaisi muka aikuisena itse hoitaa asioitaan tai käydä töissä. Höpsis, nehän on saaneet hyvän mallin. Sen sijaan huono malli on se, että vanhemmat on pa ja laskut ulosotossa. Todennäköisempää on, että tuollaisesta perheestä tulee lapsi, jonka oma taloudenhoito on ihan yhtä huonoa.

siis he maksoivat veroja "maksamastasi" vuokrasta? Eihän heidän olisi tarvinnut maksaa niitä veroja, jos et olisi ollut heillä "vuokralla" (=hakenut asumislisää). Eli jos et olisi hakenut asumislisää ja ollut muka-vuokrasuhteessa vanhempiisi, ei tuo tilanne olisi mitenkään eronnut tilanteesta, jossa perheellä on käytössä kaksi asuntoa.

Tottakai pääoma on kiinni siinä asunnossa, jos sellainen on hankittu ja tottakai vuokratulot jäävät saamatta, jos asunto on omassa käytössä. Ainoa epäkohta tuossa on siis se vero olemattomasta tulosta, mutta sekin on ollut ihan oma valinta, jos on asumislisää asuntoon haettu ja näin ollen on kelalle väitetty, että vuokraakin maksetaan.

Vierailija
73/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämä opiskelija sisarukset, jotka varatomina nostavat asumistukia joudu maksamaan lahjaveroa. Vanhemmathan varmaan todellisuudessa makselevat lainan lyhennyksiä heidän puolestaan.

Pankin kanssa voidaan sopia monia erilaisia järjestelyjä, tavisasuntolaina on vain yksi vaihtoehto. Lahjaveroa pitää maksaa vasta sitten, kun lahjan arvo ylittää 4000 e/lahjanantaja/3v eli tänä vuonna lahjan antaa äiti, ensi vuonna isä, seuraavana mummi, seuraavana äiti jne. Ihan ilman veroja! Moni mummi joutuu maksamaan sänkyjä, rattaita jne, eikä silloin kukaan av-palstalla itke, että maksakaa lahjaveroja. Päinvastoin hehkutetaan, että vanhempien velvollisuus on auttaa nuoria.

Vierailija
74/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen suurin osa alkoi tehdä kun säännöt muuttui. Siis ettei omien vanhempien omistamaan asuntoon enää opiskelija saanutkaan tukia. Yleensä tuttavaperheet järjestävät niin, että perheen A opiskelija asuu perheen B omistamassa asunnossa ja toisinpäin.

Itse ehdin silloin kauan sitten vielä asua vanhempieni asunnossa ja saada asumislisää. Joku tosiaan totesi silloinkin minun olevan yhteiskunnan varojen väärinkäyttäjä. Kohtuullisesti tosiaan tulin toimeen kun maksoin asumisestani vain vastikkeen. Nykyään vaan kikkaillaan samaan lopputulokseen.

Vierailija
75/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin mietin. Ja jos sisarukset maksavat toisilleen kuukausittain vuokraa, nehän lasketaan vuosituloihin mukaan (eli pienentävät opintotukea).

Tuloista maksetaan veroja vasta sitten, kun saa tuloja. Menoista ei tarvitse maksaa veroja (paitsi alv). Eli kun sille opiskelijalle ei vuokrasta kerry euroakaan tuloja, ei siitä makseta veroja eikä sitä lasketa vuosituloihin.

Ennen kuin sijoituksesta syntyy verotettavaa tuloa, vähennetään pois sijoituksesta aiheutuvat kulut. Asunnossa pelkistetysti vastike ja lainan korko. Jos vuokra on 600 e/kk ja vastike 200 e/kk ja lainan korko 400 e/kk, ei synny tuloja.

Vierailija
76/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertomalla maksusuunnitelman.

Vierailija
77/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhunutkaan veroista, vaan opintotukeen laskettavista vuosittaisista tuloista. Kai niihin vuokratulotkin lasketaan?

Kelan sivuilla näytti olevan näin:

"Jos olet saanut vuokratuloa, verohallinto voi vähentää siitä vuokranantajana maksamasi vastikkeet, kunnossapitokustannukset sekä lämpö-, sähkö-, vesi- ja vakuutusmaksut. Velan korkoja ei vähennetä."

Miten peruskoulu liittyi tähän? :D

Vierailija
78/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 79:lle.

Vierailija
79/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatana -LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mitäs siinä kiroilet. Kyllä penniä venyttämällä oppii enemmän kuin massaluennolla.

siis upea juttu että en ole oppinut sitä mitä sinä olet.

Voi vittujen kevät siis taas kerran...

Vierailija
80/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiseen aikaan varsinkin maalaisilla oli tapana myydä metsää ja ostaa lapselle asunto, kun tämä lähti opiskelemaan.

Ihan omasta kokemuksesta voin vakuuttaa, että kyllä silläkin asumismuodolla ihan mukavasti opiskelijaelämän makuun pääsi. Kotoa ei nimittäin sitten mitään muuta saanutkaan, tai ehkä pottusäkin ja "piimäleilin", eli omillaan piti tulla toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi