Me on ostettu molemmille yliopistossa opiskeleville lapsille omat asunnot.
Saa kivittää....
Mut eipä paljon vaikuta asiaan.
Kommentit (84)
Mikään ei nimittäin opeta niin paljon kuin kituuttaminen ja mikään ei ole niin palkitsevaa kuin eka yö ITSE ostetussa (maksetussa) asunnossa. Harmi sun lapsille. Mun vanhemmat tarjosivat mulle tän kokemuksen, olen tästä ikuisesti onnellinen!
No kuule, onhan tässä tullut koettua sekin, että on oma asunto ostettu omilla rahoilla. Myin vanhempien minulle ostaman kaksion ja ostin ekaksi "omaksi" kodiksi 3 mh + k kodin. Asuntolainaakin tuli otettua, kun ei ollut säästöjä koko asunnon arvoon.
Mun vanhemmat tarjosi mulle sen kokemuksen, että sain maksettua 65% oman asunnon arvostani heiltä saamalla pienellä asunnolla. Arvostan heitä todella sen vuoksi (ja myös muutenkin).
ihan kivaa teidän lapsille.
En tiedä haluanko itse tehdä noin. Lainaa ainakin pitäisi ottaa jos ostaisimme lapsille asunnot.
Aika näyttää. Riippuu omasta terveydestä työtilanteesta jne.
siksi meillä lapset osti itse asunnot (vanhemmat takaajina) ja asuvat vuokralla toistensa asunnoissa. Siten saavat asumislisän ja voivat vähentää verotuksessa vastikkeen ja korot. Minulla on lisäksi 3 sijoitusasuntoa, joilla turvaan vanhuuteni.
Tämä on jo tukien väärin käyttöä. Varakkaat käyttävät köyhille tarkoitettuja tukia väärin. Toivottavasti jäätte tästä kiinni.
Kelalle tehty ihan rehelliset asumislisäanomukset, toimitettu vuokrasopimukset jne. ja verottajalle kerrotaan maksettu vuokra ja siitä tehdyt vähennykset.
Mikä tässä on laitonta? Kerro ihmeessä, kun ei Kelassa tai verottajalla sitä ole huomattu!
Kuinka kehtaatte hyväosaisina väärinkäyttää tukia? Opintotuki asumislisineen ei ole mikään kaikille tarkoitettu etuus kuten ei ole mm. toimeentulotukikaan.
Kai olette jo keksineet porsaanreiän miten lapsenne saavat toimeentulotukea haettua? Pitäähän sitä toki kaikki yhteiskunnan tuet nyhtää, ettei vaan tarvitse kadehtia kun vähävaraisemmat nuoret saavat tukia!
siksi meillä lapset osti itse asunnot (vanhemmat takaajina) ja asuvat vuokralla toistensa asunnoissa. Siten saavat asumislisän ja voivat vähentää verotuksessa vastikkeen ja korot.
Minulla on lisäksi 3 sijoitusasuntoa, joilla turvaan vanhuuteni.
Kuinka kehtaatte hyväosaisina väärinkäyttää tukia? Opintotuki asumislisineen ei ole mikään kaikille tarkoitettu etuus kuten ei ole mm. toimeentulotukikaan.
Kai olette jo keksineet porsaanreiän miten lapsenne saavat toimeentulotukea haettua? Pitäähän sitä toki kaikki yhteiskunnan tuet nyhtää, ettei vaan tarvitse kadehtia kun vähävaraisemmat nuoret saavat tukia!siksi meillä lapset osti itse asunnot (vanhemmat takaajina) ja asuvat vuokralla toistensa asunnoissa. Siten saavat asumislisän ja voivat vähentää verotuksessa vastikkeen ja korot.
miksi hyvin toimeentulevat eivät saisi pummata tukia siinä kuin luuseritkin?
siksi meillä lapset osti itse asunnot (vanhemmat takaajina) ja asuvat vuokralla toistensa asunnoissa. Siten saavat asumislisän ja voivat vähentää verotuksessa vastikkeen ja korot.
toisessakin ketjussa kierouttasi.
Naurettavaa että lapsilla ostataan asunnot ja sitten vaihtavat asuntoja että saadaan tukia.
Kaikki tukihuijarit ovat luusereita, oli tulot sitten miljoona euroa tai 0 euroa vuodessa.
Kai olette jo keksineet porsaanreiän miten lapsenne saavat toimeentulotukea haettua? Pitäähän sitä toki kaikki yhteiskunnan tuet nyhtää, ettei vaan tarvitse kadehtia kun vähävaraisemmat nuoret saavat tukia!siksi meillä lapset osti itse asunnot (vanhemmat takaajina) ja asuvat vuokralla toistensa asunnoissa. Siten saavat asumislisän ja voivat vähentää verotuksessa vastikkeen ja korot.
Kuinka kehtaatte hyväosaisina väärinkäyttää tukia? Opintotuki asumislisineen ei ole mikään kaikille tarkoitettu etuus kuten ei ole mm. toimeentulotukikaan. Kai olette jo keksineet porsaanreiän miten lapsenne saavat toimeentulotukea haettua? Pitäähän sitä toki kaikki yhteiskunnan tuet nyhtää, ettei vaan tarvitse kadehtia kun vähävaraisemmat nuoret saavat tukia!
siksi meillä lapset osti itse asunnot (vanhemmat takaajina) ja asuvat vuokralla toistensa asunnoissa. Siten saavat asumislisän ja voivat vähentää verotuksessa vastikkeen ja korot. Minulla on lisäksi 3 sijoitusasuntoa, joilla turvaan vanhuuteni.
Jaksat inttää, että om väärin, mutta et kuitenkaan kerro, mikä on laitonta. Kelan ohjeen mukaan lapsillani on oikeus asumislisään (ei kysellä, paljonko on omaisuutta) ja opintorahaan (ei kysellä, paljonko on omaisuutta).
siksi kun teidän ei tarvitse!
Naurettavaa että lapsilla ostataan asunnot ja sitten vaihtavat asuntoja että saadaan tukia.
Kaikki tukihuijarit ovat luusereita, oli tulot sitten miljoona euroa tai 0 euroa vuodessa.Kuinka kehtaatte hyväosaisina väärinkäyttää tukia? Opintotuki asumislisineen ei ole mikään kaikille tarkoitettu etuus kuten ei ole mm. toimeentulotukikaan.
kutsun tuota verosuunnitteluksi.
Maksan mielihyvin lakimiehille jotka hoitavat käytännön hommat.
Toki voit kutsua sitä miksi haluat, ei haittaa.
siksi kun teidän ei tarvitse!
Pitäähän Mersu vaihtaa välillä uuteen tms pientä...
Kaikki on toki ehdottoman laillista -muuhan olisi VÄÄRIN. :)
Naurettavaa että lapsilla ostataan asunnot ja sitten vaihtavat asuntoja että saadaan tukia. Kaikki tukihuijarit ovat luusereita, oli tulot sitten miljoona euroa tai 0 euroa vuodessa.
Kuinka kehtaatte hyväosaisina väärinkäyttää tukia? Opintotuki asumislisineen ei ole mikään kaikille tarkoitettu etuus kuten ei ole mm. toimeentulotukikaan. Kai olette jo keksineet porsaanreiän miten lapsenne saavat toimeentulotukea haettua? Pitäähän sitä toki kaikki yhteiskunnan tuet nyhtää, ettei vaan tarvitse kadehtia kun vähävaraisemmat nuoret saavat tukia!
Hänhän pummaa silloin tukia. Asunnossa pitäisi asu sen omistajan, ei sinun lapsesi! Kaikki muu on veronkiertoa.
ja aivan selvää tukien huijaamista. Asunnot ostetaan ja muutetaan välittömästi vuokralle sisaruksen omistamaan asuntoon.
Kyllä tuollaiseen pitäisi jo puuttua.
Tämä onkin outoa että tällaista suvaitaan huomioiden sen, että eri sukupuolta olevat samassa asunnossa asuvat katsotaan pariskunnaksi ja näin ollen toisella on toiseen elatusvelvollisuus vaikka kyseessä olisi täysin toiselleen tuntemattomat ihmiset.
Toimeentulotukeakin huijataan ihan samanlaisin kepulikonstein. Yhteiskunnan pohjasakkaa olet yhdessä muiden tukihuijarien kanssa.
Jaksat inttää, että om väärin, mutta et kuitenkaan kerro, mikä on laitonta. Kelan ohjeen mukaan lapsillani on oikeus asumislisään (ei kysellä, paljonko on omaisuutta) ja opintorahaan (ei kysellä, paljonko on omaisuutta).
heidän ollessaan noin 2-vuotiaita. Sijoitusasunnoiksi siis, lapsilisistä ja vuokratuotoista makselemme. Kannatan! Arvo senkun nousee.
asunnossa, joten miksi pitäisi saada sisaruksen omistamaan asuntoonkaan.
Naurettavaa että lapsilla ostataan asunnot ja sitten vaihtavat asuntoja että saadaan tukia. Kaikki tukihuijarit ovat luusereita, oli tulot sitten miljoona euroa tai 0 euroa vuodessa.
Hänhän pummaa silloin tukia. Asunnossa pitäisi asu sen omistajan, ei sinun lapsesi! Kaikki muu on veronkiertoa.
ostaa asunto pienelle lapselle! Ja aivan, toiset ostaa Me&I:ta lapsilisillä, toiset näköjään asuntoja.
Tottakai vanhempien asunnossa asuvalle pitää maksaa tukia ja kun niitä ei nykyään saa, niin vaihtariasukit on hyvä idea. Lapsen on joka tapauksessa asuttava jossain, joten sama kai se on, onko tutulla vuokralla vai ei. Tukiin on oikeutettu siinä kuin muutkin. On se kumma, että keskiluokkaa pitäisi taas kerran potkia päähän. Ihmisiä, jotka maksaa hulppeasti veroja ja sen päälle pyrkivät vähän jättämään jotain sukanvarteen esim. sijoitusasunnon muodossa.
Maksaako nämä lapset samanlaista vuokraakin kuin vieralla vuokralla olevat maksavat? Tutkimusten mukaan eivät maksa, luki vuokrasopimuksessa mitä tahansa! Mutta tuet pitää toki saada. Moraaliltaan samanlaista väkeä kuin luksusautolla leipäjonossa käyvät.
Tottakai vanhempien asunnossa asuvalle pitää maksaa tukia ja kun niitä ei nykyään saa, niin vaihtariasukit on hyvä idea. Lapsen on joka tapauksessa asuttava jossain, joten sama kai se on, onko tutulla vuokralla vai ei. Tukiin on oikeutettu siinä kuin muutkin. On se kumma, että keskiluokkaa pitäisi taas kerran potkia päähän. Ihmisiä, jotka maksaa hulppeasti veroja ja sen päälle pyrkivät vähän jättämään jotain sukanvarteen esim. sijoitusasunnon muodossa.
Maksaako nämä lapset samanlaista vuokraakin kuin vieralla vuokralla olevat maksavat? Tutkimusten mukaan eivät maksa, luki vuokrasopimuksessa mitä tahansa! Mutta tuet pitää toki saada. Moraaliltaan samanlaista väkeä kuin luksusautolla leipäjonossa käyvät.
500 e tai 750 e eli sillä ei ole mitään merkitystä asumislisään. Enkä oikein ymmärrä, mitä hienoa tapahtuisi, jos A maksaa B:lle vuokraa 800 e ja B A:lle vuokraa 800 e eli sen, mitä vapailla markkinoilla max. Summan saa joka tapauksessa vähentää kuluina verotuksessa, joten ei siinä kukaan voita.
Tämä on jo tukien väärin käyttöä. Varakkaat käyttävät köyhille tarkoitettuja tukia väärin. Toivottavasti jäätte tästä kiinni.