Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korjaako työkkäri virheensä vai kärsinkö minä?

Vierailija
31.07.2012 |

Eli siis kävin ilmoittautumassa koska tänään oli korttiin merkitty vika päivä. Virkailija ilmoitti että koneelle oli merkitty jo edellinen päivä ja työnhakuni on kuulemma jäänyt uusimatta. Virkailijakin totesi siinä korttia katsoessaan että siinä todellakin oli tämä päivä. Kuulemma kirjoitti asiaani käsittelevälle virkailijalle tiedoksi että että kortissa ja koneella oli eri päivät.

Eli miten käy, korjaako työkkäri virheensä vai paukahtaako mulle karenssia vaikka toimin täysin saamani ohjeen ja päivämäärän puitteissa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä, ei...

Vierailija
2/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana puusilmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sen saa nähdä. Eli sinne yhteydenottotietoihin tuli rivi, jossa luki, että asiakkaan kortissa päiväys 31.7 ja koneella 30.7., kävi kortissa merkittynä päivänä.

Ei siitä tule karenssia olettaen, että kortti ei ollut kovin suhruinen ja yliviivattu...

Vierailija
4/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiva niin et kärsi.

Vierailija
5/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun työnhaku on mennyt eilen poikki, ja menit tänään työkkäriin itse, niin eihän siinä ole tullut mitään katkoa työnhaussa, eli korvaukset tulee saman kokoisena kuin ennenkin.

Karenssi voi tulla kyseeseen siinä tapauksessa, että sulla oli eilen varattu aika yksilöityä työnhakusuunnitelman tekemistä varten. Sen laiminlyönnistä seuraa karenssi.

Ennen karenssia tulee sulle kotiin kirje, jossa pyydetään sun kirjallinen selitys, että miksi näin kävikään. Paluupostissa tulee yleensä karenssikirje, mutta sun tapauksessa voi olla ettei tulekaan.

Jos sulla on dokumenttia, että annettu tämä päivä uusimispäiväksi, niin virhe koneella on virkalijana virhe, eikä siitä voi tulla sulle karenssia.

Mut jos sulla ei ollut senkummempaa asiaa työkkärin kuin työnhaun uusiminen, nii se oli siinä.

Haku meni poikki eilen ja nostettiin tänään voimaan.

Käy lukemassa mol:n sivuilta sun omista tiedoista, että mitä se virkalija on sun tämänpäivän merkintöihin susta kirjoittanut. Samalla näkyy, että onko tehty kysely ajanvarauksen laiminlyönnistä.

Vierailija
6/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä sitä täältä kyselet? Ei ymmärrä, ei...

Mun virkailija on töissä vasta ens viikolla, joten tässä ehtii vielä miettiä asiaa tovin.

Anteeksi että kysyin, eihän täällä saa mitään kysellä.

Vierailija
7/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jollain muulla olisi kokemusta vastaavasta tapauksesta, mitä tekemistä sillä on sun tapauksesi kanssa ap? Kaikki käsitellään ihan tapauskohtaisesti ja päätökset sen mukaan.

Vierailija
8/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia kaikki odottaa aina viimeiseen päivään asiansa kanssa ja sit itkee jos tulee ongelmia.

Hoitakaa hommanne ensimmäisenä mahdollisena päivänä niin on aikaa korjata virheet!!!!!!!!!

Vierailija
9/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia kaikki odottaa aina viimeiseen päivään asiansa kanssa ja sit itkee jos tulee ongelmia.

Hoitakaa hommanne ensimmäisenä mahdollisena päivänä niin on aikaa korjata virheet!!!!!!!!!

niin pitääkin mennä jo 1.2.?

Vierailija
10/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitääkin mennä jo 1.2.?

Ok,myönnän virheeni.En ole koskaan käynyt työkkärissä,en ole ollut päivääkään työtön joten erehdyin luulemaan et kyse on asiasta jolle annetaan esim.2 viikkoa aikaa.

AP,een tapauksessa ilmeisesti ilmoittaudutaan sinä tiettynä yhtenä päivänä?

Anteeksi typeryyteni.

Vierailija
11/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin ehti tulla kirje, jossa kerrottiin, että työnhaku keskeytynuyt. Marssin samantien työkkäriin, jossa korjasivat asian.

Annettiin uusi lausunto, jossa todettiin jotenkin, että virhe tapahtunut heidän puoleltaan.

Uskon, että sinunkin tapauksessa toimittiin samoin. Olisivat tietenkin voineet sanoa sinulle, että asia on korjattu.

Pystytkö kirjautumaan moliin omiin tietoihisi? Sieltä tuon pitäisi näkyä

Vierailija
12/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiakkaiden pitäisi koko ajan yrittää ennakoida työkkärin mahdollisia mokia ja virheitä? Ja VAIKKA jossain virastossa olisikin vaikka se kaksi viikkoa aikaa hoitaa joku asia X, niin kyllä asiakkaan pitää voida luottaa siihen, että se 2 vkoa on 2 vkoa. Ja tässä tapauksessa pitää voida luottaa siihen informaatioon, minkä on sieltä työkkäristä saanut. Eihän se nyt niinkään voi mennä, että asiakas joutuu arvailemaan, kuinka monella päivällä annettu informaatio heittää, tai minkälaista mielivaltaisuutta muuten on odotettavissa.

Sinänsä idioottimaista, että karenssi tulisi, vaikka päivän myöhästyminen olisi asiakkaankin moka. Mitä väliä oikeasti, päivä sinne tai tänne? Vähän haiskahtaa kyykyttämiseltä koko toiminta.

Vierailija
13/18 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivästystä voi tulla kun niillä tuntuu tietokoneohjelmat tekevän paljon automaattisesti..

Työkkkärin kanssa pitää olla itse tosi tarkkana, tarkista myös itse omalta kassan sivulta onko sinne merkitty kaikki lausunnot jne

Mutta siis todellakin, miksi ihmeessä olet jättänyt tärkeän asian viimetinkaan??ja vielä maan joustamattomimman instanssin kanssa...

Vierailija
14/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon vikan lauseesi sanoit oikein, sithän se sossumulkvistien homma on, tavallista patea kyykkyyn vaan.

-90 luvullahan piti se työkkärikorvaushekmus päivälleen kirjoittaa onko ollu töissä vai työtön. Joka päivälle oli eri sarake, jokaiseen piti erikseen kirjiottaa "työtön", ei kelvannut yhtäläisyysmerkit, puhumattakaan että olisi voinut johonkin vain merkitä päivämäärät jolloin on ollut työtön.

Vittumaista oli!

...

Mitä väliä oikeasti, päivä sinne tai tänne? Vähän haiskahtaa kyykyttämiseltä koko toiminta.

Vierailija
15/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on työkkärin lähtökohta. Ja ihan oikeasti niiden tarkoitus on kyykyttää niin paljon kun vaan ikinä voivat.

Toivon, että kaikki työkkärit lakkautetaan ja työttömien päivärahojen maksu siirtyy suoraan kelaan. Ei sielläkään sen viksumpaa väkeä ole mutta työkkärin ( nyk. te toimiston) voisi lakkauttaa kokonaan.

Vierailija
16/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe on virkailijan, joten ei pitäisi olla mitään epäselvää. Muutoin kyllä työkkärissä tehdään kaikki päätöksen työnhakijan etua vastaan, tämä on koettu.

Vierailija
17/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on tehty 31.7.12, joten eiköhän virhe ole jo korjattu ;)

Vierailija
18/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noista työkkärin virkailijoista. Mä kävin uusimassa työnhakuni ja se laittoi jonkun päivämäärän siihen korttiin, milloin pitää tulla uudestaan. Sitten se äijä kuitenkin antoi mulle ihan uuden kortin ja pari kuukautta lisäaikaa. Se sanoi, että ei halua panna mua vielä mihinkään tarkempaan kartoitukseen, koska sitten mä joudun johonkin grillikiskalle yötyöhön. Se ukkeli antoi mulle sen lisäajan, koska mun äiti jää eläkkeelle samoihin aikoihin ja lupasi hoitaa lapsia kesällä miehen lomien ulkopuolella, ettei tarvi pompotella lapsia eri hoitopaikoissa sitten kesällä. Eli näköjään löytyy inhimillisyyttä siitäkin lafkasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä