Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyövän oireet? Pelottaa :( eli lääkärin / hoitajan / potilaiden tietoa kaipaan..

Vierailija
31.07.2012 |

toki järki sanoo, että rintasyövän mahdollisuus on pieni, mutta kuitenkin: eli mun rinnassa tuntuu omituista kihelmöintiä ja tavallaan kipuakin tuossa nännin alla. Mitään klunsseja ei tunnu. Mulla on A-kupin pienet tissit, joten luulisin pattien tuntuvan helposti...? Joskus aiemmin arvelin kipujen johtuvan siitä, että käynä topattuja liivejä jotka vähän tuntuvat painavan välillä (eivät ole kuitenkaan liian pienet missään nimessä, melkein päinvastoin, A-kuppikin kun on mulle reilu koko...).

Välillä tuntemuksia on toisessakin rinnassa.

Ei mitään muuta havaintoa, eli ei eritteitä, kuoppia tai ihomuutoksia. Ei varsinaisesti pistelyä, vaan ehkä ennemmin kihelmöintiä.

Gynelle olen menossa joka tapauksessa lähiaikoina, mutta kertokaa nyt tietonne rintasyövästä jooko? Lääkäripalstojen infon mukaan erilaiset tuntemukset ovat syövässä ihan mahdollisia....

Ikää noin 40 v., ei syöpiä suvussa, e-pillereitä oon syönyt kauan, lapsia on....

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärille. Menkkoja ei ole tulossa, mutta tosiaan sellainen "outous" tässä tilanteessa on että olen vetäisemässä kolmatta Femoden-liuskaa putkeen, menkkoja siis olen siirtänyt koko kesän. Parin viikon päästä tulee kyllä menkat enkä niitä enää siirrä.

En nyt yhtään muista onko nämä tuntemukset liittyneet noihin kuukausiin kun olen syönyt 2 liuskaa putkeen (tämä on eka kerta kun kolmaskin menee).

Mutta syöpä pelottaa kauheasti, kun olen pienten lasten yh....

ap

Vierailija
2/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin mammografiaan ja ultraan tosi nopeasti työterveyshuollon lääkärin kautta ja oli mulle maksuton. Ajan ois saanut ihan seuraavana päivänä, mutta ajanvarauksen rouvan kanssa otettiin aika vajaan parin viikon päähän, kun seuraavat menkat ois ohi, sillä varmistettiin ettei ole raskaana kokeisiin mennessä.

Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui tukkeutuneelta maitotiehyeltä

Olin 35v, ei sukurasitetta

Vierailija
4/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui tukkeutuneelta maitotiehyeltä

Olin 35v, ei sukurasitetta

ap

Vierailija
5/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla oli rintasyöpä molemmissa rinnoissa. Ei kipua, ei tuntemuksia, toisessa reippaann kokoinen klumppu joka tuntui kainalossa käteen, toisessa ei mitään...Toinen kaveri sai infarkti tuntemuksia, ja hoidettiin sairaalassa ajatuksella sydänkohtaus, mutta olikin rintasyöpä...luulen ettei pienet kihelmöinnit tarkoita yhtään mitää.Se on joko tai...

Vierailija
6/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotenkin siihen sitten aloin kiinnittämään huomiota. Oli olo, että nyt ei oo kaikki ihan ok.

Se kipu sillain säteili. Lopulta oli joka päiväistä, alkoi sillain pikkuhiljaa

Vierailija
7/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpä 40-vuotiaana.

Vierailija
8/17 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyden kautta pääsin tutkimuksiin nopeasti. Syöpäni ei näkynyt mammossa, vasta ultrassa. (Minullakin samoin A kupin rinnat)

Ei suvussa syöpää, ei ylipainoa, lapset imetetty, ei alkoa yms. Eipä se siihen katso. Kyllä sitä näköjään voi sairastua, vaikka elelisi erittäin terveellisesti.

Toivottavasti selviät säikähdyksellä.

t. toinen pienten lasten yh

Vierailija
9/17 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen myötä tuli paljon tutkittua asiaa. Rintasyöpä useimmiten oireilee kivulla vasta sitten kun kasvain jo iso eli tuntuva!

Vaikuttaa että sinulla ap tuo kipu voi olla hormonaalista kipua mutta toki kannattaa tutkia asia.

Vierailija
10/17 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän rintasyöpää? Tunteeko kukaan isorintaista rintasyöpää sairastunutta tai sairastavaa?

Vierailija
11/17 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairastui. Eikös juuri tullut tutkimus jonka mukaan juuri isorintaisilla on enemmän syöpää?

Vierailija
12/17 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvain oli n.1cm kokoinen. Elikkä aika pieni.Sinänsä hyvä, että pienet rinnat. Huomasin sattumalta kasvaimen. Onneksi huomasin, syöpäni hyvin ärhäkkä. Suurissa rinnoissa olis saanut kasvaa rauhassa pitempäänkin.

Muistelin kans lukeneeni, että isorintaiset useammin sairastuvat.

Vierailija
13/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan tuo hyvä tarkistaa.

Vierailija
14/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄytän hormonikierukkaa.

Vierailija
15/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuossa iässä on syytäkin käydä mammossa.

eli tilaa aika, yksityiselle pääsee heti, niin ei tartte pitkään miettiä.

Vierailija
16/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä ei olekaan mitään, mutta toi asiahan on pakko selvittää heti jo sun oman mielenrauhasikin vuoksi!

Äidillä oli rintasyöpä, kuvaili että rinnoissa oli ollut kovettuma ja kuukautisveri oli muuttunut mustaksi jo aiemmin ja jotenkin oli "vahvasti aavistanut", että nyt on tosi kyseessä.

Onko sulla ap ollut minkäänlaisia muutoksia kuukautisissa tai pms-oireissa tai mitään vastaavaa?

Vierailija
17/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa normaalilta, varsinkin jos tuntemuksia on molemmissa rinnoissa. Syöpä ei tule samanaikaisesti molempiin rintoihin. Mutta ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi kannattaa käydä lääkärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi