Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas oli valittanut lihavuudestani sekä pukeutumisestani.

Vierailija
31.07.2012 |

Kuulin pomolta.

Pukeudun tavallisesti, aina puhtaat vaatteet, ei mitään merkkivaatteita (muut töissä käyttävät).

Ylipainoa on, mutta ei ole haitannut työtekoa.

Tämän jälkeen kuulinkin pomolta liudan laihdutus- ja kuntoiluvinkkejä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla ei ole oikeutta puuttua ulkonäköön, painoon tai normaaliin pukeutumisen, jos työssä ei käytetä työvaatteita. Ota yhteys työsuojeluvaltuutettuun.

vaikkapa ulkonäköasioihinkin, vaaditaanhan lentoemänniltäkin huoliteltua olemusta. Toki lentoemäntiä ei vaadita laihduttamaan. Itselleni tulee mieleen monia palveluammatteja, jossa voi palvella hyvin ylipainostakin huolimatta. En siis ymmärrä, minkälaisessa puljussa asiakas voisi valittaa pelkästään tästä.

Yritys valitsee työsuojeluvaltuutetun itse, se ei ole mikään ulkopuolinen viranomainen. Eli jos ap:n firmasta löytyy tällainen niin miksei voisi jutella, mietin vaan onko tämä jo työsuojeluasia (voi tietysti ollakin..).

Vierailija
22/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uusi potentiaalinen asiakas saattaa valita laihemman kampaajan, kun ulkonäköalasta on kyse. That's the way it works.

Saattaahan se asiakas valita myös lihavamman kampaajan. Jos minun pitäisi valita laihan, kauniin mutta tympeäilmeisen tai lihavan ja tavisnäköisen, hymyilevän kampaajan väliltä, ottaisin ilman muuta jälkimmäisen. Ulkoisessa olemuksessa on monta muutakin tärkeää pointtia kuin se paino, that's the way it works, darling.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka kosmetologi on naamaltaan kuin mikäkin finnilaakso, ei anna kovin hyvää kuvaa hänestä tai tuotteistaan, jos taasen kampaajasi on kuin mikäkin kanahaukan pee, ei anna sekään kovin hyvää kuvaa... tarviiko vielä miettiä missä et voi olla lihava?

Vierailija
24/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla ei ole oikeutta puuttua ulkonäköön, painoon tai normaaliin pukeutumisen, jos työssä ei käytetä työvaatteita. Ota yhteys työsuojeluvaltuutettuun.

vaikkapa ulkonäköasioihinkin, vaaditaanhan lentoemänniltäkin huoliteltua olemusta. Toki lentoemäntiä ei vaadita laihduttamaan. Itselleni tulee mieleen monia palveluammatteja, jossa voi palvella hyvin ylipainostakin huolimatta. En siis ymmärrä, minkälaisessa puljussa asiakas voisi valittaa pelkästään tästä.

Lentoemännät käyttävät työhön kuuluvaa työasua, jonka käyttämiseen on tietyt säännöt. Mutta ei lentoemäntienkään ulkonäköön esimiehet puutu. Eri asia on jos joku, missä tahansa työssä, ei pese hiuksia tai on liksisissa vaatteissa.

Terveydellisiin seikkohin esim painon osalta voi ottaa kantaa työterveyslääkäri tai hoitaja, mutta ei esimies.

Lentoemännille suositellaan kevyttä ehostusta, mutta sitäkään ei voi työsuojelulain mukaan vaatia, eikä pyytää kuvaa hakemuksrn yhteydessä enää.

T. Lentoemäntä, joka on työsuojelulaista perillä

Yritys valitsee työsuojeluvaltuutetun itse, se ei ole mikään ulkopuolinen viranomainen. Eli jos ap:n firmasta löytyy tällainen niin miksei voisi jutella, mietin vaan onko tämä jo työsuojeluasia (voi tietysti ollakin..).

Vierailija
25/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uusi potentiaalinen asiakas saattaa valita laihemman kampaajan, kun ulkonäköalasta on kyse. That's the way it works.

Saattaahan se asiakas valita myös lihavamman kampaajan. Jos minun pitäisi valita laihan, kauniin mutta tympeäilmeisen tai lihavan ja tavisnäköisen, hymyilevän kampaajan väliltä, ottaisin ilman muuta jälkimmäisen. Ulkoisessa olemuksessa on monta muutakin tärkeää pointtia kuin se paino, that's the way it works, darling.

Jep, mutta jos erona on vain ja ainoastaan paino niin niin ...

Vierailija
26/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turha mulle olisi läskin noista ruveta kertomaan. En voisi millään ottaa tosissani, vaikka kuinka oikeaa tietoa antaisi.

Vierailija
27/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mutta jos erona on vain ja ainoastaan paino niin niin ...

t:ohis

Vierailija
28/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluvaltuutetun valitsevat työntekijät itse, ei työnantaja. Ja lait ovat voimassa joka tapauksessa samalla tavalla kaikille, ei niissä ole mitään työpaikkakohtaisia eroja työsyrjinnän osalta.

Miten ihmiset voitte olla noin tietämättömiä? Ei ihme,, että työnantajat suomessa vie työntekijöitä kuin pässiä narussa, kun kaikkeen alistutaan kuin lampaat.

Vierailija
29/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntosalityöntekijät( liikunnanohjaaja, personal trainer, vastaanottotiskillä...), ammattisotilas, poliisi, kauneusala (malli, kosmetologi...), laihdutusfirman palveluksessa olevat (esim.painonvartijat, joita ei vissiin nykyään enää ole), terveystuotteita myyvän liikkeen myyjä, ravitsemusteraeutti. Mielestäni ylipainoinen sairaanhoitaja/ terveydenhoitajakaan ei ole kovin uskottava, varsinkin jos pitäisi antaa terveellisiä elämäntapaohjeita muille.

Ennen hampurilaispaikkojen tiskillä ei ollut ylipainoisia myyjiä, nykyään ei vissiin enää saa palkatuksi normipainoisia, koska tiskin tuollapuolen näyttää lihaviakin olevan.

Pannkissa / vakuutusyhtiössä en ole nähnyt ylipainoisia ihmisiä tiskin takana (näistä ei toki minulla ole kovin laajaa kokemusta että voin olla väärässäkin.)

Esim. lastenhoitaja ei voi olla kovin ylipainoinen, jos paino haittaa liikkumista, pieniä lapsia kun pitää nostella ym.

Onhan näitä, ja ylipainoisella tarkoitan nyt sellaista TODELLA lihavaa, joka siis ei mahdu konttorituoliin. (en sellaista normipainon ylärajoilla olevaa, joka siis minun mielestäni on ihan normaalivartaloinen).

Vierailija
30/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo luettelosi perustuu omiinnäkemyksiisi, ei paino ole seikka, jonka perusteella työntekijä valitaan työhön. Muuten kuin jos työ vaatii hyvää fyysistä kuntoa, mutta silloinkin kunto on se olennainen.

Olet kyllä yksinkertainen tapaus.

Vierailija
31/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluvaltuutetun valitsevat työntekijät itse, ei työnantaja. Ja lait ovat voimassa joka tapauksessa samalla tavalla kaikille, ei niissä ole mitään työpaikkakohtaisia eroja työsyrjinnän osalta.

Kirjoitin tuonne "yritys valitsee työsuojeluvaltuutetun". Niin, eli vaikka työntekijät valitsevat työsuojeluvaltuutetun, eikä työnantajan edustaja, käytännössä jos minun työpaikallani on jokin työsuojeluasia huonosti, en saa tätä kautta mitään muutosta asiaan. Minulla on siis kokemusta tällaisesta epäkohdasta, se jäi lopulta työsuojeluasiana vain kauniiksi sanahelinäksi.

Vierailija
32/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntosalityöntekijät( liikunnanohjaaja, personal trainer, vastaanottotiskillä...), ammattisotilas, poliisi, kauneusala (malli, kosmetologi...), laihdutusfirman palveluksessa olevat (esim.painonvartijat, joita ei vissiin nykyään enää ole), terveystuotteita myyvän liikkeen myyjä, ravitsemusteraeutti. Mielestäni ylipainoinen sairaanhoitaja/ terveydenhoitajakaan ei ole kovin uskottava, varsinkin jos pitäisi antaa terveellisiä elämäntapaohjeita muille.

Ennen hampurilaispaikkojen tiskillä ei ollut ylipainoisia myyjiä, nykyään ei vissiin enää saa palkatuksi normipainoisia, koska tiskin tuollapuolen näyttää lihaviakin olevan.

Pannkissa / vakuutusyhtiössä en ole nähnyt ylipainoisia ihmisiä tiskin takana (näistä ei toki minulla ole kovin laajaa kokemusta että voin olla väärässäkin.)

Esim. lastenhoitaja ei voi olla kovin ylipainoinen, jos paino haittaa liikkumista, pieniä lapsia kun pitää nostella ym.

Onhan näitä, ja ylipainoisella tarkoitan nyt sellaista TODELLA lihavaa, joka siis ei mahdu konttorituoliin. (en sellaista normipainon ylärajoilla olevaa, joka siis minun mielestäni on ihan normaalivartaloinen).

Tunnen ja tiedän lihavia terveydenhoitajia, lastentarhanopettajia, sairaanhoitajia, lääkäreitä... Jopa aerobic-ohjaajani joskus vuosia sitten oli melkoisen tanakka ja sitä ihmettelin, koska hänellä kuitenkin oli ihan huikean hyvä kunto näin maallikon näkökulmasta.

Ja miksei joku ravitsemusterapeutti voisi olla lihava? Hänhän opastaa ja antaa neuvoja muille, mitä hänen oma painonsa siihen kuuluu. Vaikka osaisi jonkun asian, ei se tarkoita että sitä välttämättä itse noudattaisi. Vähän sama kuin että lääkäri ei voisi olla sairas. Ovathan monet psykiatritkin melkoisen.. hmm.. erikoisia :)

Ja moni ihminen on nykyään lihava, niinpä voi olla, että moni ylipainoinen menisikin juuri mieluummin sille ylipainoiselle kampaajalle tai kosmetologille hoikan sijaan. Onhan näitä tutkittukin jossain, muistaakseni liian kaunis naismyyjä teki hallaa bisnekselle, koska naiset eivät halua mennä asioimaan sellaisen kanssa.

Vierailija
33/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse olla, kun en tajua ;)

AV= avioton? aivovammainen? audio-visuaalinen?

Noista olen jälkimmäistä, ehkä...sekä avioliitossa.

Vierailija
34/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono työsuojeluvaltuutettu jos asiat jäävät hoitamatta. Yhteys siinä tapauksessa työsuojelupiiriin tai liittoon.

Ja tuolle listaajalle sanoisin, että kannattaa pysyä laihana, muuten joutuu omien ohjeidensamukaan itse irtisanoutumaan töistä - kuka nyt lihavaa työntekijää haluaisi.

Vierailija
35/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa et saa olla lihava, koska teet silloin epäuskottavan koko firmasta.

Vierailija
36/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin muuten joskus ravitsemusterapeutin vastaanotolla. Oli tarkoitus alkaa käymään säännöllisesti mutta hänet nähdessään en voinut mennä tiste. Hänellä oli aiakin 30 kiloa ylipainoa ja hänen uskottavuss meni heti vaikka kuinka yritin järkeillä =/

Oin itse juuri laihduttanut 50 kilao ja tarvinnut painonhalliuntaan apua mutta koin pärjääväni sitten ilman hänen neuvojaan.

Vierailija
37/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutu Markkanenkin pullea, mutta silti tanssija..Ja varmaan kuntokin hyvä..

Vierailija
38/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen miten terveellisesti kuuluu syödä.

Vierailija
39/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työntekijöiden ulkoinen ilme, ihan kuin myymälän/toimipaikan/toimistonkin ulkoinen ilme vaikuttaa mielikuvaan siitä yrityksestä.

Lihava ihminen kuntosalin vastaanotossa tai esim. laihdutus/kuntoilutuotteita myyvän yrityksen edustaja kyllä taatusti kyseenalaistaa minun silmissäni yrityksen tietynlaista imagoa.

Vaikkei se työntekijän työn laatuun vaikuttaisikaan, niin MIELIKUVIIN se vaikuttaa.

Vierailija
40/50 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sinulle mielikuva ammattilaisesta, asiansa osaavasta työntekijästä, jos itsepuolustusta opettava henkilö on saanut useita kertoja turpaansa kadulla. Tai papista joka käy huorissa, varastelee ja muuten elää saarnaamiensa asioiden vastaisesti. Pukeutumisneuvoja joka käyttää legginssejä housuina ja käyttää tennissukkia sandaaleiden kanssa. Poliisi joka kasvattaa kannabista kotonaan. Vaikka he kaikki tekisivät työnsä hyvin, niin heidän uskottavuutensa on kärsinyt, jos tiedät näistä asioista.

Samoin terveysalan ja varsinkin kuntoilun tai urheilun parissa työskentelevät ihmiset eivät ole selvästi ylipainoisina uskottavia.