Sanna Kiiskestä leikattiin ulos tyttövauva
Kommentit (56)
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa tajuta?
Minä olen kaksi kertaa synnyttänyt, kolmas lapsi syntyi sektiolla, ja en TODELLAKAAN siinä mitenkään synnyttänyt! Makasin pöydällä ja muut tekivät työt. Sektio ei ole synnyttämistä, piste.
Tämän siis kertonut ihan synnytyslääkäri. Kiinalaismammat 150 cm ja 40 kg pystyvät synnyttämään sen 4,5 kg ja 55 cm vauvan tuosta vaan, koska sirot luut väistyvät ja antavat kudoksille tilaa venyä. Raskaat luut eivät ja jos päälle on vielä vähän ylimääräistä läskiä, niin ei siinä saada välttämättä edes kolmekiloista vauvaa ulos.
Uskon mieluummin synnytyslääkäriäni kuin jotain random av-mammaa.
sisäisesti varsin vastenmielisiä ihmisiä. Menkää hoitoon, älkääkä kirjoitelko tuollaista törkyä todellisista ihmisistä ja heidän lapsistaan.
On kyllä törkeää tekstiä aikuisilta (?) ihmisiltä. Hävettää teidän puolestanne.
On kyllä törkeää tekstiä aikuisilta (?) ihmisiltä. Hävettää teidän puolestanne.
Älä turhaan häpeä niiden puolesta, hukkaan menee sekin häpeäminen, ei ne siitä muuksi muutu:)
puskenut sen mukulan maailmaan vai onko se otettu ulos? Tähän asti olen aina luullut että sitä tehdään ylipäänsä sen lopputuloksen takia eikä se synnytystapa ole se itseisarvo koko hommassa mutta ehkä olenkin ollut väärässä :D
Huvittaa vaan kun eräille se tuntuu olevan niin kovin tärkeää mainostaa miten itse on sen kakaran maailmaan puskenut :D
t. kerran sektio ja kaksi kertaa "itse puskettu"
Sitten kun joku vielä kertoisi, miksi se alatiesynnytys on niiiiin tärkeä? Helpommalla ei sektioäiti nimittäin ainakaan pääse, koittakaa itse hoitaa vastasyntynyttä iso leikkaushaava mahassanne.
Ja ei sillä kyllä kovin iso vauvamaha ollut.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa tajuta?
Minä olen kaksi kertaa synnyttänyt, kolmas lapsi syntyi sektiolla, ja en TODELLAKAAN siinä mitenkään synnyttänyt! Makasin pöydällä ja muut tekivät työt. Sektio ei ole synnyttämistä, piste.
Sitten kun joku vielä kertoisi, miksi se alatiesynnytys on niiiiin tärkeä? Helpommalla ei sektioäiti nimittäin ainakaan pääse, koittakaa itse hoitaa vastasyntynyttä iso leikkaushaava mahassanne.
sitten muuta jaksa tehdäkään lapsensa eteen. Yritetään todistaa "hyvää äitiyttä" alatiesynnytyksellä. Tuttu kätilö sanoi tästä samaisesta aiheesta, että kunpa naiset keskittyisivät mieluummin seuraavaan kahteenkymmeneneen vuoteen lapsen kanssa mieluummin kuin siihen muutamaan tuntiin.
Näyttäkää muuten minulle se lähde, jossa kerrotaan, että Kiisken sektio oli hänen toiveestaan lähtöisin! - Tiedätte varmaan, kantaneina ja synnyttäneinä naisina, että Suomessa tehdään synnytystapa-arvio, ja jos LÄÄKÄRI päättelee, että synnytys olisi riskialtis, hän suosittelee sektiota. Aika alkeellinen tietämys synnytystieteestä pitää myös olla, mikäli kuvittelee, että tämän synnytystapa-arvion voi vetää naisen ulkoisesta koosta, tai edes syntyvän lapsen arvioidusta koosta. Myöskään emättimen koolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Ja VAIKKA Kiiski olisi itse toivonut sektiota, ei hänen motiiveistaan voi kukaan ulkopuolinen tietää. Ja vaikka voisi, ei olisi ulkopuolisen asia hänen synnytyspäätöksiään arvioida. Mutta kuten sanottu, eihän kukaan edes tiedä, kuinka kovasti hän mahdollisesti olisi toivonutkin alatiesynnytystä.
Näillä ylimielisillä ja asiattomilla kommenteillanne osoittatte toki vain omaa typeryyttänne. Harmi vaan, että typerät ihmiset voivat typerillä kommenteillaan silti loukata toisia: varmaan tosi onnellinen olo Kiiskellä kommenteistanne, jos sattuu tuoreena äitinä esim. tätä palstaa seuraamaan.
Ensimmäinen lapseni syntyi sektiolla suunnitellusti perätilan vuoksi, enkä missään vaiheessa sanonut/kehunut tai kokenut SYNNYTTÄNEENI. Tosin eipä asialla minulle kyllä mitään merkitystäkään ollut, enkä edes tiennyt että tällaisesta väännetään.
Toinen vauva syntyi alateitse, ja se oli minulle ensimmäinen ja ainoa synnytys. Mutta eipä sekään mitenkään vaikuttanut suhteeseeni lapseen, joka siis on oikein hyvä kummankin lapsen kohdalla.
ensimmäinenkin syntyi sektiolla joten kyllä tämä toinenkin oli suunniteltu niin.
Sitä käyttikö Kiiski "julkkis" asemaansa ja vaati sektion vai oliko lääketieteellinen syy ei voi kukaan muu tietää.
ja hän on synnyttänyt aivan siinä missä muutkin. Ja minullakaan ei ollut ensimmäisen sektion jälkeen mitään asiaa alatiesynnytykseen, vaan ehdottomasti sektio. Ja aivan varmasti OLEN SYNNYTTÄNYT.
ja mitä sen synnytykset teille kuuluu?
Lapsi syntyi, mutta äiti ei synnyttänyt. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa tajuta?
Olisiko se vaikeus asian tajuamisessa siinä, että sektio on synnyttämistä siinä, missä alatiesynnytyskin? Ja tämä on ihan lääketieteellinen fakta, joten siksi hieman ihmetyttää, mistä teitä kaltaisiasi katkeria idiootteja oikein sikiää typerien väitteidenne kanssa.
Synnytys on lapsen saattamista kohdun ulkopuoliseen maailmaan. Se on synnyttämistä. Mitään siihen lisäämättä ja mitään pois jättämättä.
täällä on , on aivan uusi ilmiö tämä leikatut vastaan alatiesynnyttäneet. En ole tälläistä kuullut enkä nähnyt kuin täällä. Todella mautonta. ONNEA SANNA KIISKELLE:
Mikä kamala lauma pillunsa venäyttäneitä ja siitä katkeroituneita akkoja taas sankariäiteilemässä.
Katselin vain, että ompas tuo lihonut. En huomannut vauvamahaa... nolottaa.