Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten peittäminen huivilla. Mitä ajattelet?

Vierailija
30.07.2012 |

En ole minkään sortin uskovainen, mutta käytän mielelläni huivia, joka peittää hiukset. Korvat, kaula ja niska jäävät selvästi näkyville. Tykkään siitä, miten "näkymättömäksi" muutun, kun laitan huivin päähän. Tulee jotenkin turvallisempi olo. Töissä tai muuten ihnmisten kanssa liikkuessa en käytä huivia. Vetäisin sen päähäni, jos lähden yksin jonnekin. Käytän sitä oikeastaan vähän samaan tapaan kuin yli kahdeksankymppinen mummoni, jonka nuoruudessa naiset usein käyttivät huivia. :) Muuten pukeudun ihan normaalin siististi.

Mitä sinun mieleesi tulee nähdessäsi nuoren naisen huivi päässä vai tuleeko mitään? Syöpäpotilas? Uskovainen? Olen utelias.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräillessä, etten saa "vetoa" korviini. Ainoa haittapuoli huiveissa ja muissakin päähineissä on hiusten nopea rasvoittuminen.

En ole minkään sortin uskovainen, mutta käytän mielelläni huivia, joka peittää hiukset. Korvat, kaula ja niska jäävät selvästi näkyville. Tykkään siitä, miten "näkymättömäksi" muutun, kun laitan huivin päähän. Tulee jotenkin turvallisempi olo. Töissä tai muuten ihnmisten kanssa liikkuessa en käytä huivia. Vetäisin sen päähäni, jos lähden yksin jonnekin. Käytän sitä oikeastaan vähän samaan tapaan kuin yli kahdeksankymppinen mummoni, jonka nuoruudessa naiset usein käyttivät huivia. :) Muuten pukeudun ihan normaalin siististi.

Mitä sinun mieleesi tulee nähdessäsi nuoren naisen huivi päässä vai tuleeko mitään? Syöpäpotilas? Uskovainen? Olen utelias.

Vierailija
2/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun huiveihin kuin muihinkin asusteisiin. Ensinnä mieleen tulee joko hyvännäköinen/tyylikäs tai ruma/tyylitön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole huomannut hiusten rasvoittumista ollenkaan. Tykkään käyttää aika isoja huiveja ja sidon ne kai sitten sillä tavalla, ettei ne linttaa hiuksia. :)

ap

Vierailija
4/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen ei oikein natsais...

Vierailija
5/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kesällä käyttää huivia, etenkin kotona ja mökillä ollessa. Hiuksia ei tartte laittaa mitenkään ja kun niskahiuksetkin jättää huivin alle, niin ihanan vilpoisaa. Toisaalta jos pitää äkkiä lähteä vaikka lähikauppaan, niin vähän huulikiiltoa ja isot aurinkolasit päähän, niin on tosi tyylikkään oloinen kokonaisuus. Mulla huivit sellaisia pitkulaisia, jotka sidon vähän turbaanin tapaan.

Vierailija
6/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kiva huivi ja kaunis nainen, niin saatan ajatella, että ompa kaunis. ei muuta.

Vierailija
7/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovan kristityn & muslimin kyllä tunnistaa yleensä

Vierailija
8/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan huivi olla fashion statement siinä missä mikä tahansa muukin asuste.

Yksi mahdollinen syy on myös hiustenlähdön peittäminen, mutta varsinkin nuoremmilla naisilla se on harvinaisempi syy.

Vierailija
9/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viherhihhuli. ;) Mutta tukka on kyllä aina puhdas ja hyvin hoidettu huivin alla. :)

ap

Vierailija
10/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään myös huiveista, hatuista, lakeista ja myssyistä. Harmi, että huiveihin liitetään nimenomaan äärikonservatiivisuus ja uskonnollisuus. Ainakin itsestä tuntuu siltä, että näin tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän