Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oletko koskaan soittanut hätänumeroon? Mitä tapahtui?

Vierailija
29.07.2012 |

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on aina vastannut mieshenkilö

Vierailija
2/49 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kerran exäni pahoinpideltyä minut pakenin pakkaseen ja soitin ambulanssin itselleni. Toisen kerran soitin hätänumeroon kun bongasin palavan heinäpaalin metsänreunalla automatkalla.

Läsnä olen ollut myös pari kertaa kun joku muu on soittanut hätänumeroon sairastapauksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piippas varattua, eikä päästy koskaan läpi. Ei jäänyt luottavainen fiilis...:-/

Vierailija
4/49 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mökillä kun oli koko äidin puolen suku melkein paikalla ni pesukone sytty palamaan, olin silloin kai 9v. Paloauto tuli suht äkkiä kun paloasema oli aika kaukana. Pelkkä pesuhuone ehti palaa.

Vierailija
5/49 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x minut on ryöstetty työpaikalla

12x asiakkaan takia (näpistelyä, häiriköintiä, uhkailua, sairaskohtauksia jne)

3x onnettomuuden takia

4x muun hätätilanteen takia (esim. nähnyt sairaskohtauksen, uhkaavan tilanteen tms.)

Vierailija
6/49 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) poikaystäväni kaatui pahasti fillarilla

2) mies lensi kauppakeskuksessa liukuportaat voltilla alas asti, satutti päänsä ja jäi maahan makaamaan

3) löysin kerrostalon rappukäytävästä maasta makaamasta miehen naama veressä

4) näin, kun suojatiellä auto ajoi ihmisen päälle ja poistui paikalta

Kolmella ensimmäisellä kerralla tuli ambulanssi, vikalla ei tapahtunut muuta kuin että lähistöllä liikkuvalle poliisipartiolle ilmoitettiin.

Vierailija
7/49 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen soittanut poliisia ja pari kertaa ambulanssia.

Mitään kauhean vakavaa ei ole onneksi mikään kerta sattunut.

Vierailija
8/49 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-auto ajoi meidän automme perään

-näin tulipalon töistä kotiin ajaessani

-joku käveli moottoritien vasenta kaistaa tummissa vaatteissa pimeällä

-moottoritien vastakkaisilla kaistoilla pikkuauto ajoi rekan kanssa kolarin

Vierailija
9/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoin aikaisemmin päivittäin 150 km. Ensimmäisen kerran kuitenkin, kun itse ajoin liukkaalla edellä ajaneen perään hänen pysähdyttyä liikennevaloihin. Poliisi kirjasi tapahtumat, meidän auto meni aika lyttyyn. Sen jälkeen en omasta kolarista ole joutunut soittamaan, niitä ei ole tullut toistaiseksi. Pariin kertaan olen soittanut hirvestä, kerran se oli edessä ajaneen konepellillä, toisen kerran jalan katkaisseena tiellä makaamassa, jolloin minun käskettiin laittaa hätävilkut, viedä kolmio ja odottaa partiota. Joku kerta olen soittanut rattijuopoista, siis aivan täysin selvistä tapauksista, joilla välillä tie näyttää yhden kaistan levyiseltä. Kahteen kertaan, kun jonkun auto on päätynyt penkkaan ja kerran, kun iso bemari ohitti välittämättä vastaantulijoista reippaasti yli satasta satasen alueella ja jatkoi samalla nopeudella, vaikka tuli taajama.

Muistan lisäksi yhden kerran, kun poliisit soittivat takaisin varmistaakseen tuntomerkkejä, mutta en muista mistä silloin oli kyse.

Liikennetilanteiden ulkopuolelta, kun ollaan oltu synnyttämään menossa. Meillä on matkaa sen verran, että on annettu ohje soittaa jos lapsivedet on menneet. Ollaan kuitenkin oltu jo tien päällä hyvän matkaa, jolloin sieltä on todettu, että ovat valmiudessa ja soitetaan, jos tilanne etenee. Silloin päästiin sairaalaan ja kätilöillä ei näyttänyt kova kiire olevan ohjaamaan meitä tutkimushuoneeseen, mutta kun lopulta päästiin sinne, meidät kuskattiin toiselle parille juuri valmisteltuun synnytyssaliin. Heidät siis ajettiin odottamaan seuraavaa salia. Oli vissiin ruuhkaa. No me ei varattu sitä salia sillä kertaa kovinkaan pitkäksi aikaa.

Sen jälkeen helmikuussa, kun päivystyksen neuvonnasta käskivät soittaa 112:een. Olin ollut leikkauksessa, en voinut ajaa ja kuume oli noussut. Sairaalasta oli ohje, että kuumeessa heti päivystykseen. Saivat kuitenkin vakuutella minua jonkun tovin, ennen kuin soitin 112:een ambulanssia, kun tuntui, ettei muuta ole kuin kuumetta (en halunnutkaan sairaalaan ja olin hyvin vahvoista lääkkeistä hieman sekaisin). 112:ssa tehdään aina arvio itsenäisesti, eivätkä olleet kuulleet tietenkään edellistä puhelua. Aloitin, että en näe tarvetta tulla, he sanoivat, että he arvioivat ja he olivat samaa mieltä kuumeen osalta, kunnes kysyivät, että minkä takia aloitin, etten näe tarvetta ja kerroin leikkauksesta. Ambulanssi lähetettiin ja sen seurauksena olin yön tarkkailussa ja antibiootti vaihdettiin.

Vierailija
10/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasti syöpää ja heikkeni nopeasti. Olin käymässä ja kysyin, että soitanko lanssin (sairaalaan yli 60km, ei olis onnistunu istualtaan omalla autolla tai taksilla, lupa oli tulla suoraan ilman tk-keikkaa). Sanoi, että aamulla vasta. Näin tehtiin. Tuli ambulanssi ja vei sairaalaan. Viimeinen lähtö.

Toinen oli samassa osoitteessa, kun olin sittemmin äidin luona käymässä. Oli talvi ja metsästä puita ajanut tukkiauto oli jättänyt jonkin lastausjutun liian ylös. Huis vaan, kun tien yli tullut johto irti/poikki ja pitkin tienviertä, sähköt poikki kolmesta talosta. Soitin häkeen, kysyin neuvoja kun sähköäkin oli mukana. Neuvoivat soittamaan sähköyhtiöön, ottivat ilmoituksen johdon katkeamisesta ja yllättävän pian oli poliisit paikalla (maalla oltiin, mut olivat olleet suht lähellä toisella tehtävällä). Fortumin palveluun sain paasata enemmän, kun ensin sain sieltä kaivettua kaikkien "painayksipainakaksi"-valikkojen seasta elävän ihmisen vastaamaan.

Vierailija
11/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku meinasi hypätä katolta, kerran pultsari olisi kuollut hankeen ja kerran joku oli ampunut hätäraketin vesistön ylle. Aina on vastattu nopeasti ja tultu ripeästi.

Vierailija
12/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmoitin savun hajusta ja savusta rapussa.

Palomiehistä 1 totesi mulle kun läksivät pois, että oli minutista-parista kiinni ettei lieskat leimahtaneet (naapurissa)kunnolla ja sitten olisikin ollut menoa.

Kerran on meiltäkin tehty vastaava ilmo, joka onneksi, osoittautui turhaksi.

Mutta tiedän muutaman tutun, jotka hämmästyneenä on kertoneet soittaneensa nuorena monena viikonloppuna hätänumeroon, kun isä tai puoliso on alkanut riehua liikaa. Se on sitä toista todellisuutta!

Vierailija
13/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nykyinen, kohta ex-mies riehunut, uhkaillut ja käyttäytynyt väkivaltaisesti.

Soittoja ainakin 20 kertaa

Vierailija
14/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äidin juoppo ex-mies soitteli kännipäissään ja vannoi mulle puhelimessa että tulee vielä samana päivänä kirveen kanssa lasisen takaoven läpi sisälle. Oli aiemmin samana päivänä käynyt varastamassa meidän koiran.

Soitin siis poliisille, silloin sinne oli oma numeronsa. Eivätkä ne tulleet. Olisivat kaiketi tulleet sitten, kun juoppohullu olisi oikeasti tullut ovesta läpi, eli silloin olisi pitänyt tehdä uusi puhelu sitten ja odotella sitä poliisia... Olin n. 10v. Yksin kotona ja hätäni oli todella suuri. Äiti oli jossain, en muista missä, eikä kännyköitä tuolloin vielä ollut.

Tuon hullun ukon takia soitin ainakin 3 kertaa poliisille (monen vuoden ajalla, vain todellisessa hädässä), eikä kertaakaan kukaan tullut edes tarkastamaan tilannetta :)

Vierailija
15/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kuinen vietiin sairaalaan, mut vietiin sairaalaan.

Mies soittanut monesti ja mut viety sairaalaan.

Vierailija
16/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kadulla verissään makaavista juopista olen soittanut. Suhtautuminen on aina ollut asiallista ja apu on tullut ja myös auttajat ovat olleet asiallisia ja ystävällisiä. Tiedän että moni kävelee ohi, itselläni ei luonto anna periksi.

Keskellä maantietä yöllä (aineissa?) kävelleestä olen soittanut.

Ja valitettavasti olen joutunut soittamaan hätäkeskukseen isästäni johon emme saaneet yhteyttä kesämökille ja pahin mahdollinen olikin tapahtunut. Apu oli nopeaa ja paikalle mennyt poliisipartio aivan ihania ihmisiä, soittivat vielä seuraavana päivänä minulle miten voin ja tarvitsenko apua jossain.

Vierailija
17/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritalossa yöllä olleista bileistä. Olisin soittanut poliisille, mutta ei ole erillistä numeroa enää.

Työkaverin katkaistua jalkansa jääkiekossa, onneksi ei ollut avomurtuma. Pelattiin ilman suojuksia kevyemmin ja hän tökkäsi jalkansa johonkin ulkojäällä itse (opetus se että paljon tupakoivalla on heikot luut, paraneminenkin kesti pitkään).

Vierailija
18/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti perheenjäsenen sairauden takia. Kerran vanha nainen meinasi hukkua uimarannalla, mies juoksi veteen ja minä soitin ambulanssin.

Vierailija
19/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tilasin itselleni ambulanssin, lähdin synnyttämään.

- Olin talossa, jossa oli syttynyt tulipalo. Oli julkinen rakennut ilta-aikaan.

- Kolmas kerta oli kyllä ihan vahinko. Puhelimeen vastattiin hätäkeskus. Häkellyin, että nyt meni väärin. Kysyivät, minne yritin. Kerroin sen. Kyseinen numero on hyvin lähellä tuota numeroa, jotenkin oli ottanut numerot 112. Kyse oli lankapuhelimesta.

Vierailija
20/49 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nainen hortoili sekavana keskellä tietä. Poliisit tuli ilman kiirettä ja hetken päästä lanssi pillit päällä (poliisien soittamana).

2. Näin kun kapakin pihalla 3-4 miestä viskoi yhtä miestä päin seiniä ja löivät nyrkillä. Häkestä sanottiin, että ellen minä uskalla mennä kysymään tarvitaanko siellä apua, niin eipä he voi lähettää ketään paikalle vain "varmuuden vuoksi". No, en mennyt kysymään.

3. Hevosia oli keskellä tietä ilman ratsastajaa. Niistä oli jo soitettu ja poliisit olivat matkalla paikalle.

4. Muutama muu kerta jonkin pienen jutun takia (perään ajo, mies istui keskellä jalkakäytävää eikä päässyt ylös ym.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi