G: Oletko koskaan soittanut hätänumeroon? Mitä tapahtui?
Kommentit (49)
vastaajaa kiinnosti enemmän minun nimeni, osoitteeni ja hetuni kuin se rattijuoppo: Hätäkeskuksesta kerrottiin minulle, että koska en ottanut juopolta avaimia pois, olen osasyyllinen, jos jotain tapahtuu. Ehkä vähän hankalaa mennä humalaiselta 190 cm mieheltä avaimia nappaamaan, jos itse on 160 cm 51 kg nainen.
Opin kerrasta, enää en juopoista soita.
Viime vappuna aivan vieras teini-ikäinen neiti istahti viereeni penkille ja aikansa pilkittyään sammahti vasten olkaani. Herättelin likkaa ja kyselin että soitanko jonkun hakemaan. En saanut oikeen mitään vastausta. Soitin sitten häkeen ja kerroin asiani. Silloin tyttö rupesikin meuhkaamaan että ei hän halua poliiseja paikalle. Häken työntekijä pyysi sitten seuraamaan vähän että tyttö pääsee liikkeelle kohti kotia. Avitin tytön liikkeelle ja suojatien yli, kun meinasi hortoilla päin punaisia.
Mieleen on jääny se kun mies hakkas tyttöystävää ja menin auttaan naista keskeltä tietä pois meinas ukko käydä mun kimppuun. Soitin häkee ja poliisit soitti mulle päin että ei saa mennä väliin että he on tulossa. Siihe tuli toinenki nuoriso porukka auttaan naista ja yritti autolla pitää miehen loitolla... Lopulta mies kävi yhden nuoren päälle ja puukotti tätä... Onneks selvis poika hengissä!
Työn puolesta oon soittanu häkee varmaan lähemmäs 20-30 kertaa..
Mieheni kaatui pihalla ja väänsi selkänsä ja löi päänsä. Hetken päästä meni tunto jaloista niin soitin. Selkärangasta löytyi murtuma kahdesta kohtaa.
sekava,liikuntakyvytön, tuntematon mies. Kiroili ja örisi,oli myös verinen :(
Poliisi tuli nopeasti ja korjasi talteen. Kysyivät tunnenko ja muita kysymyksiä.
Seur. aamuna tulivat uudelleen kyselemään ja ihmeekseni kertoivat miehestä kaikenlaista vaikken edes kysellyt heiltä.
yhden kerran miehen autoon oli murtauduttu.
Toisen kerran Hämeenlinnanväylällä oli keskelle kaistoja tippuneet kattotelineet vaarallisesti. Meinasin että en soita, mutta siten rohkaistuin. Varmasti saa autonsa rikki, jos kattotelineen päältä aja.
Joskus aikoinani soitin poliisin numeroon kun löysin ojasta hylätyn pyörän, jonka talutin kotiin. Tulivat kotoa hakemaan jossain vaiheesssa.
Usemapaan otteeseen tuli soitettua kun ex kävi kimppuun ja jouduin lukittautumaan vessan tai johonkin turvaan. Poliisit tulivat sitten aina paikalle rauhoittamaan miehen että pääsin turvallisesti pois kotoa johonkin muualle yöksi.
Mummolle jouduin aikanaan soittamaan useasti ambulanssin paikalle.
Parvekkeelta katselin joskus kun venelaiturista yritettiin viedä venettä niin poliisi tuli paikalle.
Kolarista olen soittanut muutaman kerran.
Riittäähän näitä...
ekalla kerralla olin kolmas- tai neljäsluokkalainen, olin menossa kouluun, kun näin, että mummeli kaatu pyörällä (ei kypärää). Kävin mummelin luona ja juoksin kotiin kertomaan iskälle, joka meni mummelin luo antamaan ensiapua, ite soitin ambulanssin. Elvyttivät aikansa mummelia ambulanssissa, mutta mummeli kuoli.
toisen kerran soitin kun toinen mummeli kaatui keskustassa alkutalvesta ja löi päänsä, tuli helvetisti verta. Lonkka kolahti kans, mut ei vakavia vammoja.
kerran kun puolitoistavuotias kaverini lapsi oli tukehtumassa, ei vastattu...onneksi selvittiin omin neuvoin ja selvittiin isolla säikähdyksellä.