Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pika-apua: voiko mies maksaa kaupassa mun kortilla?!

Vierailija
29.07.2012 |

Mies on lähdössä kauppaan, ja lomakko onkin jäänyt eiliseen kyläpaikkaan. Voinko antaa oman korttini ja tunnusluvun ja mies maksaa sillä? Vai huomaako kassa, että kyseessä ei ole miehenkortti (esim. näkee nimen kassakoneessa tms.)?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa maksaa mutta jos on tunnuslukukone siinä niin onnistunee.

Itseltäni on otettu kortti pois kun yritin miehen kortilla maksaa, oli se allekirjoitussysteemi. Tuli kalliiksi miehelle hakea se kortti pankista.

Et voi mitenkään todistaa että kortti ei ole sinun joten jos myyjä näkee (esim allekirjoittaessa) että se ei ole omasi, hän saa epäillä varkautta ja ottaa kortin.

Vierailija
22/32 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saako maksaa vai ei? Toisen sirukortilla. Esim juuri miehensä/vaimonsa?

saa maksaa vain se jonka kortti se on. Korttia/tunnuslukua ei saa antaa kenellekkään muulle tai rikkoo pankin kanssa tehtyä sopimusta. Pankki voi ottaa koko kortin pois jos haluaa.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun omalla vastuulla on, kenelle annat tunnusluvun, ja kuka korttiasi sillä käyttää.

Sellaista höylättävää korttia ei voi käyttää muut kuin kortissa lukeva ihminen.

Ja ei kassa todellakaan saa tietää mikä nimi siinä lukee, jos ei miehes erikseen sitä ala näyttelemään.

T.20v eri kassoja käyttänyt.

Vierailija
24/32 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksukortti on henkilökohtainen, eli jos et ole itse paikalla, ei miehesi voi sillä maksaa.

Kassalla oleva henkilö tosin ei näe, kuka kortin omistaa. Vain siinä tapauksessa, että hän näkisi kortissa olevan allekirjoituksen. Näitäkin on käynyt, yleensä tarkemmat kassahenkilökunta tarkastelee myös allekirjoitukset korteissa.

Diners club jne. pin-koodittomissa korteissahan myyjä saattaa kysyä henkkareita, vaikka ostossumma ei ylittäisikään 50€ ostossummaa.

Mikäli korttisi otetaan pois kassahenkilökunnan toimesta, se lähetetään pankkiin, josta sen saat takaisin 140€ maksua vastaan. Kannattaa siis miettiä, onko se leipominen niin tärkeää, että kortin ja tunnusluvut voi antaa kenelle vain.

Vierailija
25/32 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi maksaa. Mene itse kauppaan.

Vierailija
26/32 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on yhteisen tilin kortti mun nimellä. Alunperin siis mun kakkostili joka on nyt otettu yhteiseen käyttöön, rinnakkaiskorttia ei ole saatu aikaiseksi vielä hankkia. Mies on maksanut sillä jo puolisen vuotta sujuvasti. No problemos.

Vierailija
27/32 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 140 euroa on pieni palkkio siitä, että rosvo pysäytetään ja tilillä olevat rahat säilyvät. Sillä sen takiahan se kortti pois otetaan. Ei kaupoissa pystytä tarkistamaan, onko ihminen se, joka väittää olevansa. Naisen kortin ja tunnusluvun käsiinsä saanut mies voi vallan helposti esittää kassalla tämän aviomiestä. Jos kassa saa palkkion, sekin on ihan oikeutettu: se kannustaa myyjä tarkkasilmäisyyteen.

Vierailija
28/32 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosiaan tuo onnistui tällä kertaa.

No sirupäätteellähän tuo onnistuu, mutta jos sitä ei ole ja maksu hoidetaan antamalla kortti myyjälle, niin jos tarkka myyjä on niin ottaa kortin pois ja sinun tililtäsi veloitetaan pankissa 150e poisottopalkkio.

Tätä vain ihmettelen vielä: miksi minun tililtäni veloitetaan 150,-, jos joku (perheenjäsen vaikka) olisi ottanut korttini luvatta käyttöönsä?

Kuvitellaan, että juoppo poika ottaa vanhan äitinsä kortin ja penkoo jostain dementoituneen mummon tunnusluvinkin. On sitten kaupassa asioimassa kortin kanssa, kun myyjä hoksaa että kortti ei ole asiakkaan. Ottaa kortin pois ja mummelia, joka ei edes tiedä korttinsa kadonneen, rangaistaan 150 egen laskulla.

Täytynee kysyä asiasta vielä pankista, kun seuraavan kerran on sinne asiaa. En ihan jaksa uskoa näitä av:n asiantuntijoita täysin kritiikittä.

Ap.

.

Vierailija
29/32 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosiaan tuo onnistui tällä kertaa.

No sirupäätteellähän tuo onnistuu, mutta jos sitä ei ole ja maksu hoidetaan antamalla kortti myyjälle, niin jos tarkka myyjä on niin ottaa kortin pois ja sinun tililtäsi veloitetaan pankissa 150e poisottopalkkio.

Tätä vain ihmettelen vielä: miksi minun tililtäni veloitetaan 150,-, jos joku (perheenjäsen vaikka) olisi ottanut korttini luvatta käyttöönsä?

Kuvitellaan, että juoppo poika ottaa vanhan äitinsä kortin ja penkoo jostain dementoituneen mummon tunnusluvinkin. On sitten kaupassa asioimassa kortin kanssa, kun myyjä hoksaa että kortti ei ole asiakkaan. Ottaa kortin pois ja mummelia, joka ei edes tiedä korttinsa kadonneen, rangaistaan 150 egen laskulla.

Täytynee kysyä asiasta vielä pankista, kun seuraavan kerran on sinne asiaa. En ihan jaksa uskoa näitä av:n asiantuntijoita täysin kritiikittä.

Ap.

.

No minun käsittääkseni varkaustapaus (kuten tuo sinun esimerkkisi) on sitten eri asia. Tällöinkin myyjä minun mielestäni saa palkkionsa, mutta se ei mene sitten tämän vanhan äidin tililtä. Tosin en ole varma vaikuttaako siihen sitten rikosilmoitukset tms. että ne pitää olla tehtynä. Että jos asia vain hyssytellään ja painetaan villaisella, niin sitten se kai menee sinun tililtäsi.

Mutta kysy tosiaan pankista, sieltähän se asia selvinnee. Muutenan tuossa kortinpoisottojutussa ja siitä maksamaan joutumisessa ei pitäisi kaiken järjen mukaan olla mitään epäselvää.

Vierailija
30/32 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voinko antaa korttini ja tunnuslukuni toisen käyttöön?

Kortti ja tunnusluku ovat edelleen henkilökohtaisia. Älä koskaan anna niitä kenellekään. Uusi sirutekniikka ei muuta sitä millään tavalla."

Ja itse olen myymälässä nähnyt kun mieheltä vietiin vaimon kortti. Mies soitti vaimolleen ja kertoi tapauksesta. Maksuista en tiedä, mutta kassa ilmoitti, ettei vaimo voi hakea enää korttia kaupasta, vaan vasta pankistaan.

Vierailija
31/32 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse olen myymälässä nähnyt kun mieheltä vietiin vaimon kortti. Mies soitti vaimolleen ja kertoi tapauksesta. Maksuista en tiedä, mutta kassa ilmoitti, ettei vaimo voi hakea enää korttia kaupasta, vaan vasta pankistaan.

Jep, korttia ei tosiaan saa antaa omistajalle, vaikka hän sitä tulisikin hakemaan, vaan se viedään pankkiin ja sieltä otetaan yhteyttä omistajaan. Yllättävän moni tuntuu pitävän tätä vain myyjän vittuiluna, mutta kyllä se määräys näin toimia tulee ihan sieltä pankista.

Jos joku on HENKILÖKOHTAINEN, se myös sitten on sitä. Maailmassa ei varmaan ole yhtäkään toista noin vaikeasti ymmärrettävissä olevaa sanaa.

Vierailija
32/32 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Anteeksi että kesti vastata näin kauan. Luovutettuani korttini miehelleni jonka piti käydä kaupassa hakemassa 2 kanamunaa leipoakseni kakkua niin sainkin 4 vuoden petos tuomion ja nyt tuomion suoritettuani ja palattuani kotiin on mies mennytkin uusiin naimisiin ja yhteiset lapset otettu huostaan.

Silti..mitään en kadu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi