Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä osaan ostaa hyvät juoksukengät?

Vierailija
26.07.2012 |

Edelliset kengät ovat osoittautuneet virhehankinnaksi :( Mutta tän paremmin en osaa kenkiä mennä ostamaan: varata raha, mennä liikkeeseen, pyytää myyjää auttamaan.

Enkä minä varsinaisesti edes tiedä, mikä noissa kengissä on vialla, ne eivät vain tunnu tukevan kunnolla ja jalat kipeytyvät helposti. Polvet rasittuvat ja päkiässä tuntuu, ei siis mielestäni ole vain pelkästä minun surkeudestani kyse.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:13"]

Juu ei missään tapauksessa kantakorotuksia, eikä missään tapauksessa kenkäklinikoita. Mikään näistä ei mahdollista jalan luonnollista liikkuvuutta, eikä pehmennä iskuja vartaloon riittävästi. Seurauksena on juuri erilaisia polven, lantion, selän jne kipuja ja sitten ihan kunnon vaurioita myöhemmin.

Luonnoliseen liikkumiseen tarvitset kevyen kengän, joka mahdollistaa päkiä- ja keskijalka-askelluksen.

Kanta-askel on se ongelma.

[/quote]

Komppaan.

Valtaosalla myös kaikki supinaatio, pronaatio, penikka, sun muut askellusasento-ongelmat poistuvat ajan kanssa, kun siirtyy luonnolliseen juoksuaskeleeseen.

Vierailija
22/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2012 klo 09:24"]

Niin kenkiä kuluu ainakin muutamat kesässä.
Jos siis kiinnostaa millaisilla kengillä juoksee.
Itse juoksen vaikka paljainjaloin lenkkiä niin ei häiritse.

Syy saattaa olla sun juoksutyylissä.

[/quote]

Huh, kovasti kyllä juokset. Itse juoksen kesän aikana n. 1000km ja riittää yhdet juoksutossut. Juoksutossujen kesto on n. 1000-1500km riippuen tossusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut nyt seitsemisen vuotta n. 30 km viikossa ja sekamaastossa, ehkä useammin asvaltilla. Ihan vasta viime viikkoina polveni ulkosyrjä on kipeytynyt. Kipu on vihlovaa ja tuntuu vain juostessa. Ekat 20 minuuttia menee hyvin, mutta sitten kipu alkaa. Kipu lakkaa vasta yleensä pari tuntia lenkin jälkeen. Olisikohan kyseessä ns. "juoksijan polvi"? Mietin, että voisiko pelkästään kengän vaihto auttaa?

Minulla on ollut n. viisi vuotta samat niken juoksukengät, joissa pronaatiotuki. Tuen tarpeesta en ole aivan satavarma.

Osaatteko auttaa, voisiko kengänvaihto helpottaa "juoksijan polvea"? Minkälainen kenkä olisi hyvä tilanteeseeni? Vasta polvikivun myötä tuli mieleeni, että juoksukenkäkin on käyttötavara ;)

Ps. Olen 169cm ja 60kg, 23-vuotias nainen jos näillä merkitystä kengän kannalta!

Vierailija
24/26 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osaa ostaa. Olen aina pyytänyt myyjän apua enkä ole selvinnyt alle 100 eurolla. Viimeisin ostos oli Asicsin lenkkarit. Ensin ne hiersivät rakkulan kantapäähän, sitten lenkkarit muokkaantuivat jalkaani ja nyt niissä reiät kantapään kohdalla. Enkä ole kohdellut niitä huonosti, ovat vain vääränlaiset jalalleni.

Saan myös helposti penikoita ja polvet kipeytyvät eli aika samanlaisilta kuulostetaan ap.

Aina sanotaan, että juoksu on halpa harrastus, no mun kohdalla niin ei ainakaan ole.

Vierailija
25/26 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 19:19"]

Olen juossut nyt seitsemisen vuotta n. 30 km viikossa ja sekamaastossa, ehkä useammin asvaltilla. Ihan vasta viime viikkoina polveni ulkosyrjä on kipeytynyt. Kipu on vihlovaa ja tuntuu vain juostessa. Ekat 20 minuuttia menee hyvin, mutta sitten kipu alkaa. Kipu lakkaa vasta yleensä pari tuntia lenkin jälkeen. Olisikohan kyseessä ns. "juoksijan polvi"? Mietin, että voisiko pelkästään kengän vaihto auttaa?

Minulla on ollut n. viisi vuotta samat niken juoksukengät, joissa pronaatiotuki. Tuen tarpeesta en ole aivan satavarma.

Osaatteko auttaa, voisiko kengänvaihto helpottaa "juoksijan polvea"? Minkälainen kenkä olisi hyvä tilanteeseeni? Vasta polvikivun myötä tuli mieleeni, että juoksukenkäkin on käyttötavara ;)

Ps. Olen 169cm ja 60kg, 23-vuotias nainen jos näillä merkitystä kengän kannalta!

[/quote]

Juoksijan polvi johtuu huonosta lantion tuesta. Eli lihaskuntoa ja lantion keinunta kuriin. Keskimmäisen pakaralihaksen treeniä ja keskivartalon tukea, jotta perse ei laahaa juostessa ja jalat ei käänny sisään päin juostessa.

Suurimmalle osalle käy neutraalit juoksutossut. Jopa pronaatiojalalle, joita oikeasti on aika vähän, koska jalan normaali pronaatio kuuluu askellukseen. Ja pronaation saa kuriin jalkajumpalla, mikä vahvistaa nilkkoja.

Vierailija
26/26 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 19:19"]

[/quote]

Juoksijan polvi johtuu huonosta lantion tuesta. Eli lihaskuntoa ja lantion keinunta kuriin. Keskimmäisen pakaralihaksen treeniä ja keskivartalon tukea, jotta perse ei laahaa juostessa ja jalat ei käänny sisään päin juostessa.

Suurimmalle osalle käy neutraalit juoksutossut. Jopa pronaatiojalalle, joita oikeasti on aika vähän, koska jalan normaali pronaatio kuuluu askellukseen. Ja pronaation saa kuriin jalkajumpalla, mikä vahvistaa nilkkoja.

[/quote]

Mulle taas tuli mieleen kireä ilio-tibiaali -jänne. Se on englanniksi it-band, löytyy paljon venyttelyohjeita netistä siihen. Se on yksi ensimmäisistä paikoista, jotka kipeytyy juostessa, etenkin naisilla. Rulla auttaa, samoin venyttely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi