Olen syyllinen lapseni mahdollisesta kehityshäiriöistä :,(
käytin piristeitä(huumeita)kunnes tein positiivisen r-testin. Raskaus oli vahinko, en osannut arvata. Mua ottaa niin aivoon että olen itse syypää lapseni heikkoon motoriseen kehitykseen. Vituttaa suoraan sanottuna.
Ansaitsisin kuolla!
Kommentit (18)
Miksi olet huolissasi vain motorisesta kehityksestä? Itse olisin ennemmin huolissani ihan muusta kehityksestä...
Joten ei mitenkään höpsis. Mitenkähän vahinkoraskaus tapahtui? Eikö ehkäisyä muistettu käyttää?
Kyllähän motorisen kehityksen häiriö on suuresti lapsen elämään vaikuttava tekijä.
Onko se sitten normaalia ettei ekaluokkalainen osaa sitoa kengän-nauhoja, laittaa ponnaria, kuoria perunoita jne...
ei tule sympatiaa täältä. Tunnen kans tapauksen jossa narkki "ei huomannut" raskautta vaikka oli jo niin pitkällä että liikkeet pakko tuntua yms, puhumattakaan vatsan koosta kun oli aikas laiha muuten. Eipähän tarvinnu lopettaa kaman käyttöä. Eikä ehkäisystä puhettakaan, että vahinko joo.. Lapsi ei ole "normaali".
yrittänyt opettaa lasta kuorimaan perunat yms.?Yllättävän monen kehitysviiveen takana onkin vain laiskat ja huonohermoiset vanhemmat jotka ei jaksa ja viitsi opettaa tarpeeksi kauan.
Kaikki harjoitus perustuu toistoon.
Tee suunnitelma et joka päivä kuoritte muutaman perunan vaikka sit 3tuntia illassa niin eiköhän se ala sujua jouluun mennessä.
Joka päivä tällä palstalla näitä juttuja.
se aika normaalia ettei ekaluokkalainen vielä noita taitoja osaa, ainakaan kunnolla. Mä solmin ekalla just ja just kengännauhat, ponnaria en osannut tehdä enkä myöskään kuoria perunoita. Ja ihan normaali lapsi olin ilman mitään kehityshäiriöitä.
Onko se sitten normaalia ettei ekaluokkalainen osaa sitoa kengän-nauhoja, laittaa ponnaria, kuoria perunoita jne...
Nuo mainitsemasi asiat, enkä ole huolissani..
että olisi vielä opittavissa noi asiat. Ollaan kyllä harjoiteltu, lapsen tahdissa. En ole pakottanut vaan kannustanut.
SE että joskus käytin piristeitä ja satuin tulemaan raskaaksi sen aikana on vaivannut mua kauan. Puhuin asiasta heti alkuun neuvolassa ja tod.näk. se on siellä mainittuna edelleen.
Kannan kyllä vastuuni, ottaa vaan päähän että piti käydä niin.
Muuten, ehkäisynä oli kondomi ja siittiöitä tuhoava aina. Koskaan en ole ehkäisystä tinkinyt.
-ap-
Miksi puhut piristeistä etkä suoraan huumeista? Tavallaan kaunistelevalla sävyllä.. Kaikki tekee virheitä mutta miksi yrittää kaunistella?
What ever. On reseptilääkkeitäkin joita luokitellaan piristeiksi, tai huumeiksi(väärinkäytettyinä). Tiesitkö että nikotiini on piriste, mutta onko se huume? En kaunistele, mutta en ollut narkkarikaan.
-ap-
Tai ainakin aineita vääriin tarkoituksiin. Nikotiini ei kuulu kiellettyihin aineisiin eikä sen käyttö ole rikos.
Kannan kyllä vastuuni, ottaa vaan päähän että piti käydä niin.
-ap-
Ap, sun lapses tulee kärsimään AINA. Asioita et voi muuttaa. Vastuuta et voi kantaa, syyllisyyttä kyllä. Ja se on sulle ihan oikein!
et voi asialla enää mitään, etkä voinut silloinkaan. Et tiennyt, että oot raskaana ja oisit varmasti tehnyt toisin, jos oisit tienny. Mutta turhaanpa sitä enää katumaan, kun et voi asialla mitään. Millä viikolla huomasit olevas raskaana?
Vaikka oppi kävelemään 9 kk:n iässä. Ja kuten joku sanoi, kolmasluokkalainen osaa juuri ja juuri. No, meillä vanhin meni nyt neloselle ja hän on oikeastaan viime vuonna vasta oppinut nuo mainitut asiat.
Jos et tiennyt niin sitten et tiennyt. On eri asia jos olisit jatkanut käyttöä kun selvisi että olet raskaana. Shit happens.