Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin just ettei mies voi pitää isyyslomaa

Vierailija
25.11.2005 |

ollenkaan! Miten mä pärjään.. Miten muut on selvinneet???

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se isyyslomakaan kauaa kestä.. Joka paikassa pitää nykynaisia olla taluttamassa ja kädessäpitämässä!

Vierailija
62/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski kyllä siitä yksinäisyydestä baby blues ja mulla oli vielä sektio takana, joten kivutkin kuuluivat asiaan. Vähän harmitti ja masensi tämä isyyslomattomuus, mutta toisaalta ymmärrän, että meidän perheessä miehen täytyy käydä aina töissä, jotta rahaa tulee. Ei yhden hengen yritystä voi oikein kiinnikään pitää. Tai voi, mutta kukaan ei maksa vuokria, vakuutuksia yms. Jokainen penni on itse tienattava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vähän hyppiä ajanjaksojen yli! Sektioita on tehty yli 100 vuotta ja anopin/äidin kanssa samassa taloudessa asuminen loppui jo 50-60 -luvulla. Esimerkiksi 70-luvulla ei ollut isyyslomia, sektioita tehtiin ja mitään äitejä ei asunut samassa talossa. Itseasiassa tuolloinhan elettiin muuttoliikkeen aikaa jo ja esimerkiksi omat isovanhempani asuivat 400 kilometrin päässä...

Vierailija
64/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kykenee huolehtimaan itsestä ja vauvasta ja jos on muita lapsia, niin ruokkimaan heitä. Jos esim. ei muiden kanssa pääsekään ulkoilemaan tietyn totutun rytmin mukaan, ei siihen kukaan kuole. Voihan se mies sitten töiden jälkeen osallistua esim seuraavan päivän ruoan laittoon - kyse on enemmän asioiden organisoinnista ennakkoon - ja voihan kaukaisista sukulaisista joku tulla muutamaksi päiväksi apuunkin muiden lasten hoidossa, jos avunpyynnön esittää. - Meilläkin tuli vanha ukki katsomaan vähän kahden isomman lapsen perään ja viemään heitä pihalle

Vierailija
65/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oli vielä 3 vanhempaakin lasta.

Vierailija
66/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyysloma on lakisääteinen juttu. Tiedoksi sille miehesi työnantajallekin.

Vierailija
67/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta nykyään työntekijän asema on sen verran heikko, että parempi niellä vaan ketutus. Mullakin piti olla vakipaikka, kun äitiysloma loppui, mutta tuskan takana oli silti päästä takaisin. Firman politiikka kun on, että " kenelläkään ei ole varmaan työpaikkaa äitiysloman jälkeen" . Laitontahan tuo, mutta kuka haastaa miljardiyrityksen oikeuteen? " onneksi" sain palattua, kun esimies perusteli paluuni oikeutuksen tarpeeksi hyvin ja teki tämän eteen kauheasti töitä. Jotenkin silti jäi kurja olo...

Vierailija
68/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA harva työntekijä on aina käytettävissä. Siis että ainuttakaan päivää ei ole sairaslomalla vuoden aikana. Jos työnantaja kerta hyväksyy poissaolon sen vuoksi että esim. on pahassa mahataudissa viikon niin miten se ei voi hyväksyä edes paria päivää kun äiti on sairaalassa?!

Mä jouduin keskenmenon jälkeen uudestaan sisälle sairaalaan ja lääkäri kirjoitti miehelleni lapun jonka hän antoi työnantajalleen. Mies jäi kotiin hoitamaan lastamme siksi aikaa kun minä olin sairaalassa. Ei siinä sen kummempaa!

Jo nyt on kumma jos harjoittelusta ei voi olla pois kun vaimo makaa sairaalassa toipumassa leikkauksesta ja pieni lapsi on kotona hoidettavana!!!

Vierailija
69/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi satsata opiskeluun nyt kosak viivästyä on aikamoinen muuten. Näin siis todetaan että kaikilla isyyslomamahdiollisuus ei toteudu, vaikka tahtoa olisi. On siis vaan selvittävä!

Vierailija
70/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko harjoittelutyönantaja tosiaan ilmoittanut että 1-4pv isyysvapaata estää koko 1,5VUODEN harjoittelun???? Eikö oppilaitos voi auttaa neuvotteluissa ja mies tehdä sitten vaikka etukäteen tunteja/päiviä sisään?

Vierailija
71/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se ei ole vaan jostain syystä valmis jutteleman, näkemään vaivaa tarpeeksi asian eteen? Itse olen vähän sellanen että luovutan helpolla jos joku kieltäytyy jostain...

Vierailija
72/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne voi pitää paikkaa auki jos tulijoita olis. Eli paikka siirtyis muualle ja me oltais kolmestaan 1.5v! milläs aikaa niitä päiviä sisään teet? Eikä oikeen tiedot vielä riitä kun on menossa nyt teoria osuus koulusta.-ap

Vierailija
73/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos sun miehes on lusmu älä tee minun miehestäni sellaista kun et tunne meitä.-ap

Vierailija
74/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella työnantaja ilmoitti kieltävänsä isyysloman? Onko alalla tosiaan niin erityistilanteita päivittäin (lennonjohto???) että viikon poissaolo vaikuttaa johonkin?

Vierailija
75/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten soitin minä ja selitin miksi olisi tärkeää saada lomaa mutta ei. he eivät voi heti harjoittelun alussa antaa lomaa kun paikka olisi silloin vapaa muille halukkaille. ja alussa tulee niin paljon kaikkea ammattiin olennaista ettei siitä voisi olla pois ilman että jää niin jälkeen et pitää jatkaa seuraavassa ryhmässä.-ap

Vierailija
76/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et mitään vaihtoehtoa ota vastaan!!! Ja mitä sitten jos olette vuoden taikka kaksi kotona? Siihenkö se maailma sitten kaatuu? Arvokasta aikaahan kotona oleminen on! Kyllä varmasti saatte tukea ja pärjäätte rahallisesti. Joskus vaan pitää siirtää asioita eteenpäin, ei siinä sen kummempaa, elämä on sellaista! Tai sitten lopetat marmatuksen ja hoidat kaiken yksin!!! Turha tulla tänne sitten valittamaan kivuista ja väsymyksestä kun olet heikossa kunnossa ja hoidat lapset itse alusta lähtien...

Meillä on perhe ollut aina etusijalla miehen arvomaailmassa. Mies on ollut työttömänäkin ja auttamassa minua kotona. Silloin oli tiukkaa rahasta mutta muuten elämämme oli kunnossa. Kyllä se mies kerkeää tienata teille rahaa vielä 30 vuotta! Mutta teillä tuo tilanne on vain tuon yhden kerran!

Ja jos oikein kieroiksi ruvetaan niin miehesi sairastuu sopivasti silloin kun tarvitset apua. Sairaslomaa saa pari päivää vaikka mitä menisi valittamaan lääkärille!

Vierailija
77/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vain pariksi päiväksi niin sitten loppuu harjoittelu siihen? Näin ymmärsin? Siis töihin pitää mennä vaikka pää kainalossa?

Vierailija
78/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska et mitään vaihtoehtoa ota vastaan!!! Ja mitä sitten jos olette vuoden taikka kaksi kotona? Siihenkö se maailma sitten kaatuu? Arvokasta aikaahan kotona oleminen on! Kyllä varmasti saatte tukea ja pärjäätte rahallisesti. Joskus vaan pitää siirtää asioita eteenpäin, ei siinä sen kummempaa, elämä on sellaista! Tai sitten lopetat marmatuksen ja hoidat kaiken yksin!!! Turha tulla tänne sitten valittamaan kivuista ja väsymyksestä kun olet heikossa kunnossa ja hoidat lapset itse alusta lähtien...

Meillä on perhe ollut aina etusijalla miehen arvomaailmassa. Mies on ollut työttömänäkin ja auttamassa minua kotona. Silloin oli tiukkaa rahasta mutta muuten elämämme oli kunnossa. Kyllä se mies kerkeää tienata teille rahaa vielä 30 vuotta! Mutta teillä tuo tilanne on vain tuon yhden kerran!

Ja jos oikein kieroiksi ruvetaan niin miehesi sairastuu sopivasti silloin kun tarvitset apua. Sairaslomaa saa pari päivää vaikka mitä menisi valittamaan lääkärille!

Vierailija
79/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-esikoinen hoitoon raskauden loppu- ja vauvan ekan parin kuukauden ajaksi, miehesi vie ja tuo työpäivänsä mukaan

- kunnalta kodinhoitaja ekoiksi viikoiksi

-MLL:ltä hoitaja kotiin sairaala-ajaksi

-terveydenhoitoalan oppilaitoksesta lähihoitaja opiskelija työharjoitteluun teille (kodinhoitajan työtä silmällä pitäen)

Ota huolesi neuvolassa puheeksi, varmasti löytyy keino saada apua ainakin muutamiksi viikoiksi!

Vierailija
80/94 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin alunperin vinkkejä miten muut samassa tilanteessa olleet ovat pärjänneet ja niitä sain. eli pärjään joko yksin(onhan se mies joskus sentäännkotona) tai palkaan hoitajan noista paikoista mitä on ehdoteltu.

Meille ei todellakaan ole ratkaisu että mies jää pois koulusta ja heittäydytään sossun eläteiksi. jos se sopii teille niin kiva mutta ei meille.

Aina täällä tulee joku idiootti heittämään paskaa niskaan kun asiallisesti jotain neuvoja kysyy.

ja edelleenkin-sairas saa olla mutta harkittu poissa olo heti harjoittelun alussa ei tule kysymykseen. -ap