Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin just ettei mies voi pitää isyyslomaa

Vierailija
25.11.2005 |

ollenkaan! Miten mä pärjään.. Miten muut on selvinneet???

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on järjestelyistä kiinni. Kummasti äidit voi aina ottaa äitiyslomaa. En käsitä sellaista, että joku saa sektiolla kaksoset, ja miehen on sitten kiidettävä firmaan. En vaan käsitä. Turha sanoa, että oli pakko. AINA voi järjestää jotenkin jos todella haluaa. Kysymys on siitä, millaiseen tärkeysjärjestykseen asiat laittaa. Ja miehillähän perinteisesti työ on ajanut perheen edelle.

Vierailija
22/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se nyt on niin vaikea uskoa ettei vaan voi pitää lomaa!!! -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia aletaan tekemään parisuhteessa niin kyllä mieskin on velvollinen ottamaan vastuun niistä ja etenkin äidistä joka toipuu esim. sektiosta. Ei minun mieheni ole edes ajatellut tuollaista ettei jäisi kotiin minua auttamaan useammaksi päiväksi!!! Ei se palkka nyt niin alas putoa... Ja kun tietää että vauva on tulossa taloon niin kannattaa aloittaa säästäminen hyvissä ajoin. Ihan outoja juttuja, ettei mies voi muka yhtään päivää olla kotona.... Jos mies olisi ulkomailla komennuksessa niin sen ymmärtää taikka vankilassa taikka sairaana itse mutta muuten?

Vierailija
24/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä mieli, kun harmittaa niin suunnattomasti tuollaset vetelykset ja vinkujat!

En oleta, että kaikilla olisi samalla lailla kun minulle. Minä olen kuulemma syntynyt kultalusikka suussa ja sen takia kaikki on kunnossa, olen onnellinen.

Ja AP:lle jos ei pärjää ilman sukulaisiaan niin älä muuta niiden luota pois.

Vierailija
25/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka työharjoittelu vaihe alkaa kesällä ja kstää 1.5v. siitä ei vaan voi olla pois jos meinaa valmistua,pois jäänyttä aikaa ei voi korvata vaan siihen keskeytyy harjoittelu. toki hän yrittää saada vapaa päivät siihen kun olen laitoksella mutta sen onnistuminen on n.1% 1oo%:sta. -ap

Vierailija
26/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkö sanoin etten pärjää ilman heitä? enpä tainnut sanoa. mietin vain miten pärjään ilman MIESTÄNI! Ja kysyin kokemnuksia niiltä joilla olisi ollut sama tilanne! Että lue ennen kuin vastaat mitä sattuu 18!! -ap

Vierailija
27/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti mies saa hoidettua ainakin hoitajan esikoiselle kun oletblaitoksella. Asioilla on tapana tasoittua. tsemppiä ja voimia sinulle!

Vierailija
28/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen harjoittelun voi aloittaa joku toinen kuukausikin, ihan varmasti! Ei sellaista koulua ole olemassakaan jossa ei joustettaisi yhtään!!! Sinä saat lääkäriltä todistuksen siitä että et voi tiettyjen päivien aikana hoitaa itse lastasi ja miehesi saa luvan olla pois töistä taikka koulusta. Tämmöiset asiat ovat vain järjestelykysymyksiä. Ja pitää muistaa se että aina asiat eivät mene niin kuin on kuviteltu etukäteen!!! Mitä jos joudutkin olemaan sairaalassa esim. viikon? Mitä jos vauvanne joutuisi hoitoon osastolle taistelemaan hengestään, olisiko mies silloinkaan sielä? Mitä jos tämä 2 vuotias sairastuu kovaan flunssaan yms? Ehkä kaikki menee hyvin mutta aina pitäisi olla ympärillä jonkinlainen verkosto. Ja miehen pitäisi laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Terv. kovia kokenut äiti...jonka miehen tuki tuli tosi tarpeeseen

Vierailija
29/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei oo keltä pyytää apua, sitten ei vaan oo! Miehen sukulaiset asuu 15km päässä, muttei ne välitä yhtään miten mulla menee. Pakko vaan jaksaa elää tuonkin asian kanssa! Esikoista eivät tulleet edes katsomaan, miehen veli kävi vilkaisemassa n. 10 sekuntia.

Äitini otti töistä lomaa, muttei se mitään auta, kun vauva vaan köllöttelee vatsassa eikä synny millään! (yliaikainen) Ja äitin loma menee ohitse. Mun kaikilla kavereilla on työt ja omat vauvat/lapset. Ei ne tuosta vaan ehdi mua auttelemaan.

Eniten pelottaa ulkoilut esikoisen kanssa, eihän talvivauvaa voi heti ulos laittaa! Ja en kyllä haluaisi istuttaa esikoista 1v 9kk sisällä kahta viikkoa! Paitsi jos on pakko, niin se on pakko...

Voimia sulle ap ja todella toivon, että asiasi järjestyvät. Ei kait sitä muutaman kuukauden päästä enää tällaisia tarvi miettiä, vauvakin sitten isompi ja arki toivon mukaan kulkee jotenkin...

Tsemppiä! Terv. Jättimasu

Vierailija
30/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä paikkoja ei ylimääräisiä ole. ja siihen loppuisi se koulun käynti. pitäisi aloittaa alusta. -ap

Vierailija
31/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ammatti juuri ole tärkeä että voi elättää joskus edes perheensä? -ap

Vierailija
32/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä sen harjoittelun voi aloittaa joku toinen kuukausikin, ihan varmasti! Ehkä kaikki menee hyvin mutta aina pitäisi olla ympärillä jonkinlainen verkosto.

kaikilla vaan ei ole verkostoa,se on helppo sanoo et pitää olla ja pitää hankkia. Jos suurin osa koulusta on työharjoittelua ei sitä noin vain siirretä. ja jos ap on monta kertaa jo sanonut että mies ei voi pitää lomaa niin eiköhän se sitten niin ole!

Vierailija
33/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kaikki hyvin menee ja jaksat,voithan päästäkkin aikaisin takaisin kotiin.

Vierailija
34/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet voinut raskauden ajan esikoisesi kanssa?

Vierailija
35/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietämättömänä ei kannattaisi huudella tyhmiä.

Vierailija
36/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin olette ennen raskautta olleet tietoisia tulevasta?

Vierailija
37/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyikö ensimmäinenkin sektiolla esim. ahtauden takia?

Vierailija
38/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt ymmärtää ettei se vain niin onnistu kaikilta! Jos hän olisi sitä vapaata pitänyt niin ei niitä töitä olisi kukaan muu tehnyt vaan edestään mies olisi ne löytänyt. Lisäksi kun oli jo yli puoli vuotta sitten tehnyt tarjouksen tehtävästä työstä ja sen saanut tehtäväkseen. Vai olisiko ollut parempi, että mies olisi jättänyt lupaamansa työt tekemättä ja sitten jatkossa ei olisi töitä lainkaan saanut???

Emme mekään tienneet että sektioon joudun vaikka kaksoset saankin. Sitäpaitsi se alkuaika meni oikein hyvin vaikka hoidinkin heitä päivät yksin. Vauvojahan SAA sektionkin jälkeen nostella.

Vierailija
39/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies tehdä lyhyempää päivää, olisiko teidän mahdollista tilata kotiapua esim. MML:ltä tai 4H:lta niiksi ensimmäisiksi viikoiksi? Jos saisit jonkun vaikka edes ulkoiluttamaan esikoisen tunniksi, pariksi.

Meillä on samanlainen tilanne ja tällaisia ollaan harkittu. Kieltämättä kyllä minuakin hirvittää, mutta minä olen ottanut sen asenteen että lapset eivät ole yksin minun hoidettavanani, mies saa itse keksiä miten pärjää esikoisen kanssa kun olen sairaalassa ja saa kyllä mahdollisuuksien mukaan tinkiä työpäivän pituudesta ja maksaa minulle kotiapua tänne. Sen on kyllä luvannut tehdäkin.

Vierailija
40/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvottelemaan asiasta siinä vaiheessa, kun raskaus on vähän pitemällä. Eihän miehesi työharjoittelu loppuisi siihenkään, jos hän itse sairastuisi kahdeksi viikoksi.

Olen itse opettajana yliopistossa ja tiedän, että monesti viralliset ohjeet on kirjoitettu aika tiukoiksi kaikenlaisten lusmuilijoiden varalta. Mutta aina asiat järjestetään jotenkin ja joustoa löytyy tarvittaessa silloin, kun opiskelijalla on ihan vakava tarve erityisjärjestelyihin. Ja sinun tapauksesi ilman muuta miehelläsi on täysin pätevä syy siihen, että hän voi olla ainakin muutaman päivän kotona vauvan syntymän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi