Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin just ettei mies voi pitää isyyslomaa

Vierailija
25.11.2005 |

ollenkaan! Miten mä pärjään.. Miten muut on selvinneet???

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vauvan kans pärjää vaikkei apua saisikaan ympäri vuorokauden. Voitko pyytää äitiäsi avuksi edes viikoksi? että ehdit vähän toipua ja vahvistua.

Vierailija
2/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies piti isyysloman, mutta oli rakentamassa taloa lähes yötäpäivää koko loman ajan. Oli siis kiire päästä muuttamaan. Olin tosi yksinäinen ja jonkun sortin babyblues siinä iski. Eli kannattaa pyytää apua ja aikuista seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on vauvan synnyttyä vähän reilu 2-vuotta. Todennäköisesti äitini ei pääse tulemaan. Minulle vieläpä tehdään sektio jonka jälkeen ei saisi nostella vissiin raskaita. Miten pääsen ulos lasten kanssa? Kellään tälläistä tilannetta??? -ap

Vierailija
4/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

uviikon kotona. Seuraavana maanantaina siis mies meni takas töihin ja minä jäin yksin kotiin. Hyvin sujui kaikki ja ulkoiltiin koiran kanssa lenkkejä pari kertaa päivässä. Toivuin sektiosta tosi nopsasti.

Vierailija
5/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien pitää miettiä asioita toisen kannalta ja näin päästään kompromissiin. Meillä naisilla on vaan se paha käsitys että voimme vaatimalla vaatia miehiltämme ihan mitä tahansa...

Vierailija
6/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten pääsen ulos lasten kanssa kun esikoinen pitäisi kantaa alas portaat ja rattaat myös. ja taas takaisin ylös. Minne pistän esikoisen kun olen laitoksella. Miten pitkään se nosteleminen on kielletty??-ap

Vierailija
7/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on yrittäjä (yhden miehen yritys) eikä missään nimessä VOI olla muutamaa päivää pidempää poissa (eikä silloin voinut olla sitäkään).

Sain vielä kaksoset ja sektiolla. Heti ekana iltana kun palasin kotiin olin yksin kotona (miehellä iltatöitä) ja jatkossakin. Eli miehellä ei ollut lainkaan vapaata. Kyllä mä pärjäsin ihan ok, ei ollut paljon apuja kuin satunnaisesti.

Toki sulla on vähän pahempi juttu kun on esikoinen jota pitää vielä nostella ja hoitaa. Melkein pitäisi yrittää hankkia joku kotiin avuksi muutamaksi päiväksi, TAI sitten vain yrittää pärjätä ilman apua. Eikä sitä välttämättä tarvii heti ulos lähteä, eiköhän se esikoinenkin pärjää vaikka sisätiloissa joutuu olemaan. Voihan miehesi sitten käydä hänen kanssaan ulkona?

Minustakaan ei pidä VAATIA mitään vaan keskustella asiallisesti. Ei kaikilta se isyysvapaan otto niin vain onnistu.

Vierailija
8/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias varmaan osaa mennä alas jos kädestä vaan pidät kiinni.Ylös nyt ainakin. Kun olet laitoksella teidän varmaan pitää hommata hoitaja vaikka mannerheimin lastensuojeluyhdistyksestä.

Vierailija
9/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a eikö niitä rattaita voisi jättää sinne alas jonnekin? Pitääkö ne raahata ylös asti? Tuo esikoisen kantaminen rapuissa onkin kinkkisempi juttu! En nyt yhtään muista koska lapset yleensäkin osaavat mennä rappuja ylös ja alas. 3-vuotiainako ehkä?

Vierailija
10/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaita ei voi jättää alas. ja jos vauva nukkuu ulkona on niiden oltava parvekkeella. toki esikoinen viihtyy sisälläkin mutta on tottunut että aamulla käydään ulkona ja se on oman jaksamisenkin kannalta ihan tervettä. kaipa sitä jotenkin vain on jaksettava. tuo sairaalassa olo aika vaan mietityttää... laskisiko ne pois jo seuraavana päivänä sektiosta? -ap

Vierailija
11/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että seuraavana päivänä pois sairaalasta... Just ja sitten hoitaisit sekä vauvan että 2 vuotiaan ja itsesi????!!!!

Mä jouduin olemaan heikon oloni vuoksi sairaalassa 5 päivää (menetin verta melkoisesti), virtsa meni pussiin pari päivää, kivut olivat myös melkoiset!!! Ensimmäisen kuukauden olin sellaisessa kunnossa etten ikinä olisi voinut hoitaa yksinäni kaikkea! Ja multa oli vielä kiellettykkin vauvan nostelu pari viikkoa kun poika painoi syntyessään yli 4 kiloa ja olo oli muutenkin niin hutera. Jos ja kun alotat nostelemaan liian paljon ja aikasin niin varmasti saat kiinnikkeitä jotka vaivaat koko loppu elämän... Että semmosta. Olisiko kannattanut miettiä sitä toisen lapsen tekemistä tuossa vaiheessa jos mies ei pysty auttamaan ollenkaan sua?! Ei pahalla mutta...

Vierailija
12/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kuin lapsi ja tuleva vauva olisivat vain sinun murheesi ap? Kyllä miehenkin nyt pitäisi vähän avittaa ja yrittää ottaa vähän vapaata tai edes hankkia esikoisellenne hoitaja siksi aikaa kun olet sairaalassa! Hankala tuo vaunujuttu, toden totta. En tiedä siihen ratkaisua paitsi poismuuttaminen jonnekin parempaan paikkaan...

Vierailija
13/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onneksi vauva nukkuu luultavasti hyvin ensimmäisten kuukausien aikana myös sisätiloissa. Eli rupeat nukuttamaan parvekkeella vasta kun leikkaushaava on parantunut ja olet toipunut. Meidän kolme kuukautinen nukkuu vielä hyvin missä sattuu. Esikoisen ehdoilla eletään..

Vierailija
14/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että ollaan noin käpertyinä parisuhteeseen?

Minä olen " yksinhuoltaja" , sillä mies ei asu samassa maassa. Hän ei päässyt heti synnytyksen jälkeen katsomaan meitä, mutta yksin minun ei tarvinnut olla. Oli äitiä, naapurit veivät roskat, hoitivat vauvaa kun kävin ulkona kävelemässä, sisko kävi, pesi pyykkiä, mun paras kaveri oli mukana synnytyksessä. Työkaverit toivat kahden viikon ruuat, isä kävi kaupassa.

Minkälaisia ihmisiä te oikein olette, kun teillä ei ole ystäviä ja ihmisiä, jokta välittävät teistä!?!

Eikä silloin tarvitse vaatia yhtään mitään.

Vierailija
15/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan olin laitoksella 3vrk ja olin enemmän kuin valmis lähtee,siksi mietin voisinko lähteä jo seuraavana päivänä. Ja kiitos vaan sille joka sanoi että olisko pitänyt miettiä toisen tekoa! Ei ne kaikki asiat ole tiedossa kun lasta aletaan tekee,asioita voi tulla iuhan yllätyksenä. kyllä mme luultiin et mies voi jonkin näköisen isyysloman opitää mut eipä sit voinnutkaan. -ap

Vierailija
16/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

essaan tiennyt että joutuu sektioon!!!??? Niin ja minä olin sektoin jälkeen sairaalassa 3 päivää, vaikka menetin myös paljon verta. Olo oli hutera ekana päivänä kun nostivat ylös sängystä, mutta aika pian se siitä lähti kohenemaan kun jaksoi " harjoitella" liikkumista ja vauvanhoitoa.

Vierailija
17/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itte en vielä tiiä joutuuko lopulta sektioon, vai synnytänkö normaalisti. Mies on ilmottanu ettei pidä isyyslomaa, muuta kun sen ajan kun olen sairaalassa, jotta voi hoitaa isompia lapsia. Heillä ikää 1v2kk, 3 v ja 5 v. Meille on kaksoset tulossa viikon sisällä, joten tuo arjen saaminen järjestykseen jännittää aika rajustikin. Tietty ymmärrän miestäni siinä ,et rahaa on saatava, knu sitä on odotusaikana menny ja menee vielä kaikenmaailman hankintoihin. Mut olisin kyllä toivon, että olis edes muutaman päivän ollu mun apuna kotosalla. Ei miehet vaan aina kaikkea ymmärrä:(

Vierailija
18/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat kuulua niihin ihmisiin, jotka peilaavat itsensä kautta koko maailmaa ja heti hyökkäävät toisten kimppuun, jos kaikki ei olekaan samanlaista kuin itsellä . Ei ap:ta varmaankaan auta sinun hyökkäyksesi yhtään. Onko nyt hyvä mieli?

Vierailija
19/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehenkin suku asuu 300km päässä. ollaan asuttu täällä n.1v joten ystäviä ei oikein vielä ole.ei niin hyviä että apua voisi kysyä. -ap

Vierailija
20/94 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne viime keväänä, tosin esikoinen oli reilu 3v. ONNEKSI en ollu irtisanonu päivähoitopaikkaa, sillä meillä kävi samalla tavalla! Pikkukakkonen sektiolla ja isi piti ekat vapaat 3 viikkoa synnytyksestä. Vauva sai vielä äidinmaitokeltaisuuden ja mä törkeen rintatulehduksen, kun imetys piti lopettaa, eli oltiin joitain päiviä vielä sairaalassa erilaisissa kokeissa + ravattiin neuvolassa joka toinen päivä sen värin ja painon takia. Luojan kiitos esikoiselle oli turvallinen, kiva paikka noiksi päiviksi, kun ite heiluin 40 asteen kuumeessa... illoiksi isi sentään selvisi kotiin. Eli ryhdy nyt jo selvittämään itsellesi jostain apua, jos isä EI TODELLAKAAN voi lomaa pitää, vaikka MLL:stä. Kun kerrot mitä se maksaa/ viikko, niin eiköhän se lomakin ala järjestyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan