KOLIBRIT viikonloppuun
Vihdoinkin itse asiaan !! Kierukka poistettu eilen ja tuntemuksista päätellen ovulaatiokin ollut samana iltana ja siemenetkin on saatu joten eikun odottelemaan kahden viikon kulumista. Ensi viikko on onneksi niin kiireinen töissä ettei varmaan ehdi ajattelemaan koko asiaa. Eli kp 17/29-34 menossa jos osasin oikein laskea.
Onnea plussanneille ja plussaonnea kaikille sitä tarvitseville !!
Kommentit (19)
Tervetuloa Makkonen sitten ihan oikeasti kuumeilemaan. Toivotaan tosiaan että tärppäis pikaisesti!!
Kirpulle laitoinkin eilen tuonne viikkopinoon varovaiset onnittelut!! Mikä kiertopäivä sulla on menossa?
Itsellä siis kp 25/26-28 ja välillä tunne että olisin raskaana ja välillä taas ei mitään....? Ajattelin testailla vasta ensi viikon alussa jo vielä on tarvista. Kyllä on kamalaa tämä piinailu :-)
Hauskaa viikonloppua kaikille ja plussasäteitä kaikille!!!!!
ahdistaa oma ajattelu, kun raskausoireita tuntuu ilmaantuvan millon mistäkin. Tänään rinnoista tuli muutama pisara maitoa ihan ilman puristeluja vaikka yleensä vaatii lämpimän suihkun että edes jotain ilmaantuu. Toissailtana oli niin menkkamaisia kipuja vatsassa siis kp 17, tuntui että mitenkään päin olo ei onnistu. Naama kukkii edelleen finneistä, mutta turvotus on laskemaan päin. Eli saapa nhdä mitä tästä tulee.
Nyt kp 19 ja jännätään vielä pitkälle toista viikkoa että alkaako menkat vai ei.
Plussaonnea kaikille ihan mahdottomasti!
Heipä hei täältä räntäsateen keskeltä. Onneksi ei tarvitse lähteä minnekään enää tänään.
Makkonen: Hienoa, että aloit sinäkin virallisesti kuumeilemaan. Minäkin otatin (hormoni)kierukan pois heinäkuussa, eikä kierto ole vielä omalla kohdallani oikein tasaantunut. Mietinkin tuossa jo, että milloinkahan sitä ryhtyisi varailemaan lääkäriaikaa. Kierrot ovat niin tuskastuttavan pitkiä. Eka kierto oli 41pv ja toinen 55pv ja kolmatta elellään nyt kp:ssä 35, eikä tunnu siltä, että olisi vielä ovistakaan näkynyt mailla halmeilla.
Onkohan joukossamme piinailijoita, jotka aikovat testailla viikonloppuna? On ihan kiva, että tämä pinomme on sellainen, mistä ei tipu, jos nyt kävisikin niin, ettei sitä " elo- tai syysnyyttiä" tulisikaan. Harmittaisi jos joutuisi tippumaan pois joukosta, jossa juttu luistaa...
Minulla on ollut nyt muutaman päivän ajan kurkussa sellainen tunne, että olisin saanut kylmää. Tauti ei vain ota puhjetakseen millään. Ehkäpä elimistö sinnittelee, koska alitajuisesti tietää, ettei nyt ole varaa sairastua kun sunnuntaina alkaa viikon pituinen näyttö töissä. Sairastun varmaan sitten valmistumisen jälkeen ja varmaan pamahdan raskaaksikin samalla kellonlyömällä :-) kun stressi hellittää otteensa.
Eipä tässä nyt tällä kertaa muuta. Toivotaan, että niitä plussia alkaisi satelemaan nyt oikein roppakaupalla!
Makkoselle rutkasti onnea matkaan! Hienoa, että tekin pääsitte nyt tosi toimiin! Toivottavasti lykästäisi pian!
Kanelisokeri, minulla on ihan sama olo.. Monena iltana tuntunut kurkku aralta ja eilen vilutti ja särki päätä (osin johtui kyllä menkkojen alkamisestakin, mutta silti..) ja ihan sellainen olo, että nyt se tauti iskee päälle. Mutta ei. tänään taas sikäli parempi olo. Mutta nyt taas vähän sieltä sun täältä kolottaa... :/ inhottavaa!
Piti vielä vastailla tuonne vanhan pinon juttuihin, kun siellä oli puhetta noista äitiyspakkauksista.. Molemmille olen ottanut (ikäeroa vajaa 1v10kk) ja aion kyllä ottaa jatkossakin. Haluaisin säästää jokaiselle omat vaatteet ja enpä kyllä niillä rahoilla osaisi kuitenkaan kovin järkevästi mitään ostaa tms. :)
Nyt ruuanlaittoon. OIkein paljon plussasäteitä kaikille piinaileville Kolibreille! Ja muille muuten vain antoisaa viikonloppua ;)
Jedelede
NYT JÄNNITTÄÄ!!!! kp olisi 31/25-30.. eli pitäisi testailla, mutta en uskalla!! En millään jaksa uskoa, että olisi tärpännyt... on meinaan kaikki 2 kertaa päästy puuhiin tässä kierrossa. Ja vielä " väärään" aikaan :) Tosin niin piti olla tuon meidän kakkosenkin kohdalla...
Harmittaa, kun en ehdi tänään enkä huomenna ostamaan testiä. Sen lisäksi on edessä yksinäinen viikonloppu, joten en haluaisi testailla yksin...
Sopivasti pää alkoi särkemään... ja näin tapahtuu aina, kun kuukautiset alkaa... jospa sitä vaan odottelisi niitä :)
Viikonloppuja kaikille!!!!
Täällä jo eilen illalla panikoin. Testasin eilen kp 23/19-28 Apteekin omalla plussan, siis ihan selkeästi kaksi erillistä sinertävää viivaa, jotka tosin oli katkonaisia ja haaleita mutta olemassa. Sitten eilen illalla heti perään acon 10:llä negan ja aamulla Be Sure testillä negan.
Hoh hoijaa. ainoa positiivinen asia tässä on se, että tätiä ei edelleenkään kuulu eikä näy. Munasarjassakin on ollut jomotusta, joten ehdin jo ajatella että olen saanut kohdun ulkopuolisen raskauden. Tosin mulla on ollut molemmista aiemmista raskauksista keltarauhasen cysta, joka ekassa kasvoi tosi isoksi 6x3cm. Se on sikäli kurja, että aiheuttaa kipua ja keskenmenon uhan, koska jos se puhkeaa, ja keltarauhanen surkastuu liian aikaisin, niin raskaus ei jatku.
No, yritän olla ajattelematta sen enempää mitään, luulen että se positiivinen tulos oli virheellinen, ja alistun odottamaan piinassa ainakin vielä maanantaille, jolloin kp 27. Tuolloin voisi testata uudelleen tai kp 28 aamupissasta ellei tätiä näy. Molemmat lapset on jostakin syystä näkyny vasta 28 tienoilla, vaikka olisi ollut lyhyt kiertokin. Niin ja kakkonen oli vähän myöhässä aikataulusta silti, kun ultrassa näkyi 3pv pienempänä rv 6.
Plussatuulia ja pidetään tätiä loitolla viikko porukalla, ainakin viikonloppu, ja toivotaan että mahdollisimman moni plussaa.
Makkoselle onnea ensimmäiseen yrityskiertoon :)
Meillä neljäs yrityskirto päättymäisillään eli kp 28/28. Olosta ei oikein osaa sanoa mitään. Vatsaa on nippaillut useamman päivän ja muutamana päivänä on ollut huimausta. Ja vasen nänni on ollut arka. Mutta mutta.. onko vain mielen kepposia ;)
Keskiviikkoaamuna tein hätähousuna testin ja se näytti negaa. Jos huomenna ei ala vuoto niin todennäkösesti teen sunnuntai aamuna testin.
Onkos kirppu jo testannut?
Onko täällä paljon hoitovapaalla olevia äitejä? Mun pitäis palata töihin toukokuun alusta. Mutta jos sitä ennen raskaaksi tulen niin sitten jatkan vielä hoitovapaata.
Mukavaa viikonloppua kolibreille!
Ensimmäisen kierukattoman kierron 13. päivä takana. Aikaisemmin kierto oli noin 30 päivää, joten ovista lähestyisin. Saa nähdä alkaako kierto toimimaan heti vanhalla tavalla.
En kyllä muista milloin olisi viimeksi ollutkaan " tavallisia" ´kiertoja. Laitoin kierukan kolme vuotta sitten imettäessäni, sitä ennen puoli vuotta imetystä ilman kuukautisia, raskaus... Siis joskus yli neljä vuotta sitten... ;)
Meille meinasi iskeä paniikki, kun tajusimme, että lapsi voisi sitten tosiaankin olla tulossa. Melkein vedimme koko homman takaisin. Onneksi tulimme taas järkiimme. Nyt mietitään käytännön ratkaisuja ( lähinnä autopuolta).
Saa sitten nähdä milloin tärppää. Tietenkin luulen, että tärppää heti tästä kierrosta niin kuin kahdella aikaisemmallakin kerralla. Yritän kuitenkin henkisesti valmistautua toisenlaiseenkin mahdollisuuteen.
Minä aion ottaa äitiyspakkauksen. Toiselle lapselle en ottanut ja nyt olen antanut pieniä vaatteita pois ja paljon meni toisen jälkeen rättikamaksikin. Onneksi pakkaus ehtii vaihtua, vaikka hetikin tärppäisi. En pidä siitä haalarista.
Nyt menen katsomaan onko plussauutisia tullut niiltä, joiden piti tänään vielä testailla...
Ollaan nyt usempana päivänä miehen kanssa keskusteltu ja nyt on lupa " raskautua" , JEEEEEEEE!!!!!!!!!!!
Tänään kp 30/29-34, kohta pitäs menkkojen alkaa ja sitten mekin päästään ihan virallisesti yrittämään. En malta odottaa!! (niinkun ei varmaan moni muukaan!)
Sovittiin kuitenkin ettei oteta siitä mitään paineita, mies varmaan tarkoitti ettei mun tarvii alkaa vahtaan itteeni millon on mikäkin kausi menossa, mutta minä kyllä uskon etten siinä onnistu, siis että pystyis ottaa ihan rauhallisesti, yritän kyllä... :)
Taidan tilata minäkin ovistikut niin pääsen ensin jännäileen sitä! Kivaa!
Plussaonnea kaikille!!!
Happy 2boys_mam
Eilen testasin ja kaksi selkeää viivaa ilmestyi tikkuun! Tuntuu edelleen aika uskomattomalta, mutta pakkohan se on uskoa ;o)
Olo on vaan tosi surkea. Meillä pyörii kotona joku kauhea vatsatauti, aamuyöstä taas heräsin ja sain istua pöntöllä vähän väliä. Elikkäs noi yöunet on vähän vähiin jäänyt tässä viime päivinä. Kunpa tää tauti nyt jo lähtis pian pois. Töissä tosiaan ihan kauhea hässäkkä ja kun ollaan lähdössä reissuun joulukuun 12.päivä, pitäis ennen sitä saada vaikka mitä tehtyä. Stressi iskee!
Huvittavaa on, että edellisissä raskauksissa en ole kärsinyt päivääkään pahoinvoinnista, nyt odotus jo alkaa tällasella vatsataudilla ;o) Toivottavasti tämä ei ole enne, ettei mene loma pilalle huonon olon takia.
Tiinaliisa; kiitos jo " etukäteis" onnitteluista ;o) Toivottavasti pääsen onnittelemaan sinua ensi viikolla!!
Nyt ei voi kirjottaa enempää, wc kutsuu.
Lumista viikonloppua!
ps. Onkos muuten muita plussaajia? Täytyykin käydä pikasesti kurkkaamassa odotus-puolelta, mihin ryhmään vois tunkeilla mukaan :o)
sillä täti kurvasi kylään jo kp 26. Eli se niistä tuntemuksista... Pitäisköhän niitä ovistikkuja tilailla, oliskohan niistä apua. Toisaalta kun mulla on aika säännöllinen kierto niin luulen kyllä tietäväni koska ovis on *omaa pähkäilyä*
No onneksi tuli lunta niin ei tunnut tosi synkältä ja voi alkaa joulun odtukseen. Eiköhän se ovis taas kohta jo sieltä tule ja joulu sitten meneekin piinaillessa.
Vielä kerra kunnon onnittelut Kirpulle! Toivottavasti pääsen kohta perään. Sanniinalle , Pikkutiikerille ja terhille plussaonnea!!!!!!!!!!!! Tulkaahan sitten kertomaan kuulumiset.
t. tiinaliisa
Täällä malttamattomana odotellaan että miten käy. Nyt kp19/28-32 ja tuntemuksia on vähän sinne ja tänne suuntaan. Joka päivä tietenkin on joku asia mistä ajattelee että aivan takuulla olen nyt raskaana, niinkuin nyt hirivttävät suolasen himot mutta se voi aivan hyvin johtua tlevista menkoistakin kun silloinkin tekee mieli kaikkea mahdollista. Saisi nyt aika kulua vain joutuisasti niin pääsisi joko elämään uutta kiertoa tai sitten kasvattamaan sitä toukkaa. =)
Saisi tänne pohjoiseenkin tulla lunta kun nyt vain sataa vettä ja on niin märkää ja pimeä. Tänään laittelin ensimmäisiä jouluvaloja mutta ei oikein joululta tunnu kun ei ole yhtään valkoista...
Mielettömästi plussa- ja tärppionnea kaikille!
Ihanaa lukea muiden plussaamisia ja samalla jännittää omaa tilaa..
Mulla eka clomikierto menossa ja kp14 tikutin oviksen. Kp 16 lähtien on ollut jomotusta munasarjoissa, mieletöntä väsymystä, " mul on aina nälkä ja koko ajan jano" (niinkuin jossain laulussa sanotaan), palelee ja finnejä on naama täynnä. Eilen tein testin ja selkeää negaa näytti, mutta oli kyllä vasta kp21/26-30 eli ei välttämättä edes näyttäisi vielä plussaa vai mitä?? Tänään on rinnat tulleet aroiksi, ettei edes voi mahallaan nukkua. En millään kyllä jaksa uskoa että olisin raskaana ja nyt pelkäänkin että clomit ovat toimineet liian tehokaasti ja muniksia on kypsynyt jotenkin liikaa ja ne aiheuttavat jotain oireita. Tää taitaa olla vauvakuumeisen hysteeristä oman navan seurailua.
Nyt täytyy mennä täyttämään vesipullo sängyn viereen valmiiksi ja valmistautua Selviytyjien pariin. Vettä kuluu yön aikan litran verran kun vähän väliä herään siihen että suu on ihan kuiva.
Tosi isot onnittelut ja kovasti tsemppiä toukalle että kaikki menis hyvin!! Täällä eletään nyt kp 25, ja aamulla taas oli kyllä niin raskaus oireet päällä, että en käsitä jos täti pamahtaa kylään. Testin ostin, edelleen sen aconin (halpa ja herkkä..) ja maanantai aamuunajattelin kärvistellä jos on tarve vielä testata, kun se pe aamuinen oli siis nega.
Päätin eilen että en mieti koko asiaa ja join jopa 2 saunasiideriä, sanoin miehelle että olen sitten raskaana kun testissä näkyy tai maha alkaa kasvaa, ja vielä en koska 2 testiä oli miinusta. Ahdistaa muuten liikaa ajatella koko asiaa, tulee liian korkealta alas jos alkaa liikaa unelmoimaan ja sitten alkaakin vuoto kun olikin iha turhaa koko vouhotus.
p.s. pakkauksesta: en aio ottaa, meillä on aika runsaasti pientä kamaa ja hyvä toppapuku+täkit (kakkosella oli sievä pakkaus syksy 04) joten käytän ne rahat kestovaippahankintoihin ja kirpparilla shoppailuun!
Onnea hurjasti Kirppu!! Kunpa me päästäi moni pian sun perässä odotuspuolelle!
Niin sitä vaan taas ollaan kierron loppupäässä. Oireita en uskalla tarkkailla. Viime kierron välivuodot olivat ilmeisesti poikkeus. Nyt mennään kp23/24-32. Ahkeria ollaan kyllä oltu, että vois jo vaikka tärpätä. Tärppiä juuri nyt toivoisin myös sen vuoksi, että oon tuossa väsäilly työhakemusta. Raskaudenhan ei saisi vaikuttaa valintaan, mutta.... Olis jotenkin helpompaa, että raskaus olis jo alussa, jos vaikka tulis valituksi. Ettei luule, et sen takia on alettu puuhiin, kun sai vakipaikan. Tajuutteko? Olis aikamoiset joululahjat, työpaikka ja vauvauutinen!!!
Ajatelkaas ens joulua... sitten pitääkin ostaa lahjoja kolmelle lapselle ;)
Mä jo keksin hyvän joulukortti-idean ens vuodeksi,jos saadaan kolmas aikaiseksi ennen joulukorttien lähettämistä. En mitenkään oo asioitten edellä ;)
Oli muuten jotenkin kiusallista pyydellä lääkäriltä raskauteen sopivaa kuuria, kun mulla todettiin perjantaina poskiontelontulehdus. JOS vaikka olisinkin jo....
Eli aamulla aloin tehdä testiä, kun olisi ollut kp 29/28. Pissasin jo purkkiin, kun sitten tarkastelin paperia niin vaaleanpunainen väri osui silmään. Eli tätihän se sieltä teki tuloaan :(
Onnittelut plussanneille!
Kirpulle sylin täydeltä onnea plussasta! =) Oot muuten mun kuopuksen " kaima" , hänen työnimi oli kirppu ja vieläkin joskus siksi kutsutaan vaikka neiti syntyi jo 9kk sitten!
Makkoselle onnea tuplailuun!
Pahoittelut kaikille tädin yllättämille ja onnea ja plussatuulia seuraavaan kiertoon!
Terhi! Mä oon tavallaan omalla hoitovapaalla, äitiysloma loppui 9.11. ja nyt oon ansiosidonnaisella vailla oikeesti mitään työhaluja. Ja jos niin ikävästi kävis, että joku niitä tarjois niin eipä mulla ois juuri mahdollisuutta ottaa vastaan.
Ä-pakkauksesta! Mä otin esikoiselle, kakkoselle en ottanut enkä ottas seuraavallekaan. Ovat vielä niin hyvässä kunnossa, että menevät loistavasti vielä seuraavalle!
Mulla menossa nyt kp 8/29 enkä millään malttas oottaa, että pääsis oviksen tikutteluun. Nyt kun ei voi kehitellä raskausoireita niin kovasti jo yritän kehitellä ovisoireita vaikka tuskinpa sitä viikkoon ainakaan tulee. Mut jos muutaman päivän päästä alottas tikuttelun, saapahan ees siitä jännitystä elämään!
Jaahas, nyt alkaa olla kylvyn aika!
Oliskos teillä hyviä neuvoja, millä saisin tän ripulin vihdoin ja viimein taltutettua? Alkaa jo hermot mennä ihan lopullisesti. Olo on todella kurja. Soittelin sairaalaan ja sanoivat, että juo Osmosalia. Se kyllä vähän auttoikin. Mutta jos teillä on jotain käytännön hyviä vinkkejä, kertokaa!!! Imodiumia vetäisin kun leipää, mutta kun en voi.
Mä en taida malttaa vielä ihan vähään aikaan jättää teitä Kolibri-kuumeilijoita, toivottavasti saatais pian oma lista Odotus-puolelle! Sen verran kotoisalta tämä lista on tuntunut :o)
Piipaa00; usko tai älä, myös meidän kuopus sai lempinimen kirppu jo odotusaikana, ja mun nimimerkki tuli siitä, että toivotaan uutta pikku-kirppu vuodelle -06! Niin, ja kirpuksi neitiä kutsun edelleen :o)
Niin ja vielä kerran, suurkiitos kaikista onnitteluista! Vaikka olo on tällä hetkellä kurja, onnittelut piristää tosi paljon!
Paljon plussa-onnea kaikille!
Makkonen, pidän sulle peukkuja, että tärppäis heti!!
Tänään pitäis hakea uus testi, menkkoja ei edelleen näy. Alan jo itsekin pikkuhiljaa uskoa, että olen raskaana. Mutta pakko varmistaa! Hihkun ja hypin voltteja siis vasta testin tehtyäni. Niin, ja ilmotan tuloksen heti kun tiedän.
Enkä jaksa kyllä tällä hetkellä edes innostua kamalasti tästä mahdollisesta raskaudesta. On meinaan sen verran surkea olo. Olin koko eilisen päivän ihan horkassa, särki joka paikkaa ja huimas ihan hirveesti. Illan istuin sitten vessassa... Ilmeisesti siis joku vatsapöpö, edelleen tosi huono olo. Kun tää päivä vaan menis äkkiä ja pääsis kotiin pötköttelemään.
Mitenkäs muut Kolibrit jakselee? Onkos ketään uusia plussanneita?
Harmaata päivän jatkoa...