Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies toimi aivan idioottimaisesti vai kuinka?

Vierailija
25.07.2012 |

Tämmönen keskustelu meillä käytiin. Lapsi on vinkunut huvipuistoon menemisestä jo pitkään, iältään alle 5 vuotias. Ei ole kyse mistään kalliista matkasta, asutaan melko lähellä ja lapsi on arka koneiden suhteen, tuskin edes ranneketta pitää ostaa, eikä ole sisäänpääsymaksuakaan jne. Että aika edullinen reissu on.

Niin, siis mies on nykysin vielä pihimpi kuin vuosia sitten. Eilen kuitenkin tarjosi pitsat ja lupasi että mennään huvipuistoon seuraavana päivänä mikä olikin lapsesta tosi mukavaa! Kun siinä sitten syötiin niin mies alkoi puhua kuinka kallista tämä on, että kuinka monta pitsaa ja erilaista ruokaa näilläkin rahoilla voisi ostaa kaupsta ja syödä?! Että seuraavalla kerralla kyllä ostaa kaupasta. Valitti muutenkin miten ohut pohja siinä oli jne. Sitten sanoi että no, eipä tartte enää huvipuist.lähteä kun meni sitten rahat tähän syömiseen!!! Että katotaan sitten joku toinen kerta? Hänellä (meillä) on niin ja niin paljon kaikenlaisia pakollisia menoja tulossa että ei riitä rahat... Siis johonkin 20 euroon...että unohdetaan. Ja juu tiedän että riittäisi, on vaan niin pihi! Sitten vielä totesi että jos olisi lapsi tiennyt että näin käy niin tuskin olisi pitsaa halunnut syödä. Olisi valinnut mieluummin huvipuiston?!

Tämmönen keskustelu meillä käytiin ruokapöydässä. Arvatkaapas että nousiko mulla savu korvista? Olin täysin tyrmistynyt. Mutta onni onnettomuudessa, lapsi ei tajunnut kunnolla mitä isä puhui ja marisi. Oli niin keskittynyt lempiherkkuunsa jota tosi harvoin saa. Itse otin asian puheeksi myöhemmin ja ei tuo ukko taida tajuta että mitä suustaan päästelee ja miten väärin toimii. Ei tehnyt kuitenkaan mitään pahaa omasta mielestään?

Lapsi pääsee reissuun vaikka sitten minun kanssa kahdestaan jos mies ei suostu lähtemään. Kaivan rahat ja kyydin vaikka mistä... On vaan omat vähäiset tuloni tältä kuulta jo menneet elämiseen. Mies tietää tämän. Siksi varmaankin käyttää tuota valtaansa rahojen suhteen törkeästi hyväkseen?

Mitä ajatuksia heräsi? Jatkuva säästäminen ja kitsastelu tekee minusta hullun ja eipä tuo lapsikaan tämmöisestä touhusta pidemmän päälle pidä. Mies on tuon pihiyden lisäksi minusta manipuloiva tai jotain outoa? Tekee vastaavaa muulloinkin. Että lupaa jotain ja sitten väittää ettei luvannutkaan ja ees taas muuttaa kantaansa tilanteen mukaan. Onneksi minun rahallinen tilanteeni tästä kohenee ajan myötä ja sen jälkeen teen mitä huvittaa, syön mitä haluan ja vien lapsen sinne minne on haluttu ja sovittu! Mies saa painua hevon hemmettiin rahojensa kanssa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todella?

Laita vahinko kiertämään. JOs miehellä on jokin asia tärkeä, niin lupaa myös, että menette yhdessä, ja sitten perukin se juuri samankaltaisilla syillä. Ehkä sitten menisi jakeluun?

Teepä jatkossa niin, että jätätte isän kotiin kitisemään rahoista ja vie sinä lapsi aina sovittuun menoon ja sano suoraan isän ja lapsen kuullen, että me teemme, miten on sovittu ja isä saa jäädä sohlaamaan itsekseen. Joka kerta. Eiköhän sitten jotain tajua?

Vierailija
2/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tiedät miehen talousasioista, jos 20 euroa kaataa teidän talouden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää ota miestä mukaan keskusteluihin, päätä itse, mene lapsen kanssa jne. Mies jos tarvitsee jotain niin valita, että on kallista. Seksi loppuu nyt, koska ei ole varaa pillereihin jne.

Vierailija
4/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oppii isältään, että lupauksia ei tarvitse pitää.

Vierailija
5/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteinen talous. Muuta en kommentoi. Sitten jos ollaan omissa rahoissa ollaan jotain muuta kuin perhe sen sanan varsinaisessa, laillisessakin, merkityksessä.

Vierailija
6/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois suunnitelmista ja tekisin lapsen kans omia juttuja. En pistäisi mitään menoja yms. miehen varaan jos kerran peruu ja pettää lupauksensa. Itse en lupaisi mitään enkä sitoutuisi mihinkään yheisiin juttuihin.

Vierailija
7/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia heräsi?! Miten voi itsenäinen aikuinen nainen olla noin riippuvainen miehestä?!

Miten kehtaat raiskata feministisen ideologian tavoitteita? Miten sinä kehtaa polkea jalkoihisi 60-70 lukujen radikaalinaisten hyvän työn meidän naisten eteen.

Aikuisuuteen kuuluu omat tulot, oma pankkitili, oma taloudellinen vastuu perheestä, joten olisiko jo korkea aika ottaa rohkeasti vastuu itsestään ja aikuistua, eikä pistää omaa saamattomuuttaan miehen syyksi.

Vierailija
8/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä ainakin minä olisin riippuvainen miehestäni, kun huvipuistoon lähdetään. Itselläni ei ole ajokorttia, enkä edes pystyisi ajelemaan laitteissa kaikkien lasten kanssa, siihen tarvitaan vähintään kaksi aikuista. Ihan itsenäinen omasta mielestäni olen, ja töissäkin käyn, mutta meillä on usein se tilanne, että toisen rahat on nollilla ja rahaa on enää vähän toisella. Jos mies sitten hassaisi jäljellä olevat rahansa jonnekin, niin pulassahan sitä oltaisiin.

Vierailija
9/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin tyrmistynyt, miten aikuisella äiti-ihmisellä ei ole varaa viedä omaa lastaan huvipuitoon vaan tarvitsee siihen miestä.

Voiko kukaan enää oikeasti olla nyky yhteiskunnassa näin riippuvainen miehestä.

En toki sitä kiellä, että ei mies ole idiootti, mutta ei sinulla paljon varaa ole häntä tuomita, silla on aina käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja.

Vierailija
10/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää tietenkin on, että lupaukset pidetään ja ei luvata mitä ei voida pitää. Eli tässä mielessä miehesi on kusipää.

Jos miehelläsi on rahaa, niin eipä tuo yksi huvipuistoreissu paljoa maksa - tosin onnistunut reissu vaatinee kaksi ranneketta - yhden lapselle ja yhden saattavalle aikuiselle.

Jos miehelläsi ei ole rahaa, niin tilanne on toinen. Turha häneltä on sitten sitä vinkuakaan.

Tiukkaa teillä kuitenkin on, jos yksi huvipuistossa käyminen on noin hankalaa - ja sinun pitäisi saada kyyrikin jostain, vaikka muka asutte lähellä. Etkö pääse edes lähelle ilman kyytiä?

Jos sinulla ei ole omaa rahaa eikä mahdollisuutta liikkua, niin totta kai olet miehen vallan alla. Käytääkö hän tätä valtaa väärin vai kuvitteletko, on toinen asia.

Vierailija
11/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista tekemistä on vaikka kuinka, mutta viimeiset rahat pitää pistää, johonkin täysin turhaan.

Mä en ymmärrä tätä nykyajan vanhemmuutta, jossa pitää tarjota lapsille näitä "turbo"elämyksiä, jopa velkarahalla, kun sille lapselle riittäisi ihan vaikka saunanlauteilla istuminen, yhteinen iltapala, eväsretki puistoo, eikö kuitenkin tärkeitä ole se joutoaikaa vanhempien kanssa.

Aika lapselliselta kiukuttelulta kuullostaa.

Vierailija
12/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turhalta reissulta kuullostaa.

Vierailija
13/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä jotenkin pääsin tuosta aloituksesta siihen käsitykseen, että lapsi on ihan yhteinen. En siis tajua, miksi äidin pitäisi välttämättä maksaa lapsen kulut "miehestä riippumattomana". Sairasta. Mun mielestä mies toimi väärin. Mutta sitähän nykyaika on, kaikki mulle.. lasketaan sentilleen menot ja jaetaan ne tasan puoliksi ja ollaan muka joku perheeksi kutsuttu yksikkö. Ja siis menojen jakamisessa ei oteta huomioon tuloja.. Aviopuolisot lainaa toisiltaan rahaa, siis tyyliin 5€ tms.. sairasta.

Kyllä ainakin itse ajattelen, että kun tässä yhteistä kotia ja perhettä pyöritetään ni rahat on yhteisiä, sama kumman nimissä ne tähän talouteen tulee..

Vierailija
14/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä, että nykyaikana vielä joku on sen takia riippuvainen esim. miehestään, ettei ole ajokorttia!! Kun ajat kortin, voitte reissta lapsen kanssa vaikka pitkin maailmaa.

Vierailija
15/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on että mies käyttää tätä mun "rahattomuutta" hyväkseen, pitää mua kontrollissa, omistaa minut jos nyt suoraan sanotaan. Hän on se joka päättää kaikesta ja minä ja lapsi sitten tehdään niin kuin hän haluaa. Olen typerä kun suostun tähän!!!! Mies omalla kieroituneella tavallaan varmasti nauttii tästä tilanteesta kun hänestä on kiinni niin moni asia... Ja vain sen vuoksi että HÄN on se joka elättää perhettä kun HÄNELLÄ on niin isot tulot ja minulla niin pienet!

Minä se idiootti olen, olisi pitänyt laittaa kysymykseen että olenko minä idiootti kun sallin tämmöisen kohtelun ja lapsenikin joutuu tätä jatkuvaa pompottelua sietämään. Pettymään vähän väliä kun isä muuttaa mielipiteitään :(

Mun on tehtävä tälle tilanteelle jotain. Alettava pitää vieläkin enemmän puolia ja alettava antamaan paskaa takaisin tuolla ukolle. Kun saan tuloni paremmiksi niin aloitan elämäni lapseni kanssa vähän toisella tavalla mihin on nyt jouduttu tottumaan olosuhteiden pakosta.

ap

Vierailija
16/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvipuistoon, jos sinulla itselläsi ei ole rahaa ja poika on arka? Nyt keksit jotain kivaa pojan kanssa kahdestaan jätä ukko mussuttamaan pakastepitsaa itsensä kanssa.

Meidän lapset nauttivat kyllä huvipuistokäynneistä, mutta yllättävän paljon vaikkapa johonkin ei-tuttuun puistoonkin menemisestä. Naama loistaa, kun katselee vähän erinäköistä leikkipuistoa ja sen laitteita. Eväät mukaan ja menoksi.

Esimerkki lapsen logiikasta: asumme hyvin lähellä Korkeasaarta ja sinne sitten lapsiamme viedään. Jostain syystä yksikään näistä kolmesta ei siellä kauhean innoissaan koskaan ole. Siksi tänä vuonna emme edes mene sinne. Se leikkipaikka siellä kyllä kiinnostaa, tykkäävät siellä olla puolet ajasta. Ok, ehkä lapseni ovat outoja.

Huonon sään vuoksi eksyimme mökkireissulla Heinolan lintutarhaan. On mielestäni aivan kälynen, onneksi ilmainen. Kaikki lapsemme olivat aivan innoissaan ja muistelevat tuota käyntiä vieläkin. Aina ei huvin hinta takaa sen hauskuutta.

Vierailija
17/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eletään köyhäillen (vaikka ei edes olla varattomia) niin silloin on jatkuvasti keksittävä jotain ilmaisia retkiä jne. Kun ei käydä yhtään missään muualla kuin lähellä, autolla kulkeminenhan maksaa liikaa niin kyllä tässä lapsi alkaa jotain muutakin kaivata. Ok, huvipuisto ei ole paras mahdollinen paikka johon törsätä 20 euroa mutta jos lapsi sinne haluaa niin miksi ei kerran vuodessa saisi mennä?

Ja, juu mulla on kortti mutta autoa en saa käyttööni kun maksaahan se ajaminen. Mun ajotyylillä vielä liian paljon. En osaa edes ajaa autoa oikealla tavalla mieheni mielestä. Ihme kyllä autokoulussa jonka kävin aikuisella iällä sain vain kiitosta hyvästä ja taloudellisesta ajotavasta ;)

ap

Vierailija
18/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan realismi tylsää, mutta tulot pitää suhteuttaa menoihin. Jos sitä rahaa ei ole mennä huvipuistoon, niin sinne ei mennä, se on sitä elämän realismiä, eikä mitään vallankäyttöä.

Ihan oppia se on elämään varten, että kaikki ei aina menekkään niin, kun pitää vaan voi tulla niitä muutoksia. Aina ei vaan voi lupauksista pitää kiinni.

Aika turha sinne huvipuistoon on mennä, ihan vaan huvipuiton vuoksi, jos lapselle ei oikein sillä ole mielekästä tekemistä.

Vierailija
19/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsä tilanne sinulla ap.

Miehesi vaikuttaa ikävä kyllä aikamoiselta tyrannilta ja kitupiikiltä, kyykyttää sinua rahattomuuden takia. Toivottavasti pääset pian itse paremmille tuloille, kerää silloin itsellesi edes hieman puskurirahaa jota voit käyttää juuri tuollaisiin huvipuistomenoihin.

Peesailen edellisiä kirjoittajia, jotka puhuivat naisen itsenäisyyden puolesta (vaikka asian olisi kyllä voinut ilmaista nätimminkin). Jokaisella pitää minun mielestäni olla ns omaa rahaa, varsinkin jos mies on kitupiikki.

Vierailija
20/57 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun maksan tilipäivän laskut ja jos laskuja on paljon ja tili melkein meni ja judun juoksevissa menoissa kajoamaan säästöihin enkä käyttötiliin niin kyllähän se harmittaa ja tulee nuukuuskohtaus. Se menee kyllä seuraavaan päivään mennessä obi mutta sitä omaa jupinaa ei välttämättä muista tai ei hoksaa, miten muut siihen saattavat reagoida. Joskus kyllä ärsyttää sekin, että naisen mielestä mies on "automaattilompakko" jolla kuuluisi olla aina rahaa. Näköjään jopa 2000-luvulla näin voi olla. Joistakin asioista harmistuminen ja ajattelemattomuuksia suustaan päästäminen onnistuu välillä myös miehiltä. M40