Kaveriporukalla viikonlopuksi mökille ja vauva hoitoon?
Voidaankohan miehen kanssa lähteä? Vauva 2,5 kk ja mummu luvannut hoitaa. Oltaisiin kaksi päivää poissa. Mietin myös vaihtoehtoa olla poissa vain yksi yö.
Mitenköhän vauva pärjää? Puhumattakaan minusta... Ja mieli siis teksisi lähteä. Vauva olisi hyvässä hoidossa tutun aikuisen luona.
Kommentit (69)
en jättäisi noin pientä ja itse koen tärkeäksi vielä pienen imettämisen.. mutta kukin tekee tyylillään ja sen mukaan miten omatunto sanoo
parhaiten tuntuu. Vanhemmat tarvitsevat myös omaa aikaa, eikä mummo ole sormi suussa lapsen vahtimisen kanssa :) puhelimet pelittää.
Itsellesi ja vauvalle voi toki tulla ikävä, mutta on myös todettu, että mitä aikaisemmin lapsi oppii olemaan yökylässä, koti-ikävä ei kasva isona niin isoksi kuin lapsella, joka on ekaa kertaa yökylässä kouluikäisenä...
Tapauksessa lähtisi, mutta tokihan niin voit tehdä jos se on tärkeää. Imetys tyssännee siihen. Mutta miksei sitä vauvaa voi ottaa sinne mökille mukaan?
Nyrkkisääntö on, että lapsi voi olla hoidossa niin monta yötä kuin on ikää. Teillä siis vasta 0 vuotta = 0 yötä, eli en itse lähtisi mökkireissulle.
Eikä olisi muutenkaan imetyksen takia onnistunut.
taas nää ääliöt liikkeellä, kun jättää vauvan hoitoon niin se saa hirveet elinikäset traumat. Ääliöt
Oma vauvani on saman ikäinen enkä häntä jättäisi edes yhdeksi yöksi hoitoon. Täysimetyksen takia se ei onnistu mutta en kyllä muutenkaan jättäisi. Ehdin mökkeillä kahdestaan miehen kanssa ensi kesänäkin.
Jättäisin yhdeksi yöksi. Jos on täysimetyksellä niin en lähtisi ollenkaan, jos ei ole mahdollisuutta pumpata ja antaa korviketta. Vaikka en usko että vauva traumatisoituisi niin Kahta yötä en pystyisi olemaan poissa
mummu antaa tissiä, kyllä ne pärjää. Vauva ei edes tajua, että sinua ei ole, sille on tuossa iässä se ja sama, vaikka hukkuisit reissussa. Se ei sinua muistaisi eikä osaa kaivata nytkään.
Mummo nukkumaan unilääkkeiden voimalla, niin ei yöheräämiset ole haittana. Miten se meni, että yön valvominen vastaa promillen humalaa, siinä kunnossa mummo tuskin jaksaa lasta hoitaa.
pitäisikö melkein vastasyntynyttä vauvaa tosiaan alkaa viedä yökylään siksi, että tottuisi siihen jotenkin? Itse en ymmärrä, mitä omaa aikaa vanhemmat kaipaavat, jos ovat olleet vanhempia vasta pari kuukautta. Eikö silloin juuri harjoitella olemaan niitä vanhempia. No kohta varmaan joku kirjoittaa sen vakiokommentin, että mene ihmeessä, kun vietät pari yötä erossa lapsestasi, olet sen jälkeen parempi vanhempi. No, jokainen omalla tavallaan. Nämä vain minun mielipiteitäni, jokainen päättää itse.
kysymys on, että imetätkö? ja osaako vauva imeä maitoa/korviketta tuttipullosta?
jos niillä pärjää, niin ehkä ok, muuten et voi lasta nälkäänkään näännyttää.
Itse en kuitenkaan noin pientä jättäisi. Noin 9-10 kk ikäisen voisin jo ehkä jättää.
2 yötä on aivan liian paljon. Tosi itsekästä.
Miksi tehdä lapsia kun heti pitää sysätä hoitoon.
Ja kyllä imetän. Ajattelin lypsää maitoa talteen ja pumpata mökillä. Miksi imetys siihen tyssäisi?? Vauva ottaa pullon vastaan, mies ruokkii pullosta jos itku tulee kun minä olen jumpassa tai kaupassa.
Ja vauvaa ei oteta mökille mukaan, koska ajattelimme molemmat olla kännissä. Miettikääpä sitä! :)
ap
Tehän halusitte lapsen ja nyt se on syntynyt, tästä eteenpäin sille tekee hyvää olla muiden kuin teidän kanssanne. Lapsi tarvitsee paljon, paljon hylkäämiskokemuksia, jotta se osaa myöhemmin viillellä itseään kunnolla.
Lapselle riittää, että isi ja äiti rakastaa vaikka miljoonan kilometrin päästä. Ei ne vauvat vanhempia kaipaa tai tarvitse. Fiksu mummo nukkuu korvatulpat korvissa ja antaa vauvan huutaa yönsä. Keuhkot siitä vahvistuu.
Ja kyllä imetän. Ajattelin lypsää maitoa talteen ja pumpata mökillä. Miksi imetys siihen tyssäisi?? Vauva ottaa pullon vastaan, mies ruokkii pullosta jos itku tulee kun minä olen jumpassa tai kaupassa. Ja vauvaa ei oteta mökille mukaan, koska ajattelimme molemmat olla kännissä. Miettikääpä sitä! :) ap
ja se parin tunnin jumppareissu on imetyksen kannalta tietysti ihan sama kuin parin _päivän_ reissu...
Porvoosta päin taitaa tuulla.
Ja kyllä imetän. Ajattelin lypsää maitoa talteen ja pumpata mökillä. Miksi imetys siihen tyssäisi?? Vauva ottaa pullon vastaan, mies ruokkii pullosta jos itku tulee kun minä olen jumpassa tai kaupassa.
Tehän halusitte lapsen ja nyt se on syntynyt, tästä eteenpäin sille tekee hyvää olla muiden kuin teidän kanssanne. Lapsi tarvitsee paljon, paljon hylkäämiskokemuksia, jotta se osaa myöhemmin viillellä itseään kunnolla.
Lapselle riittää, että isi ja äiti rakastaa vaikka miljoonan kilometrin päästä. Ei ne vauvat vanhempia kaipaa tai tarvitse. Fiksu mummo nukkuu korvatulpat korvissa ja antaa vauvan huutaa yönsä. Keuhkot siitä vahvistuu.
Vauva vasta 2,5 kuukautinen. Ehdit todellakin myöhemmin siellä mökillä rillutella.
Jos vauvan vanhemmat olisivat vaikka menossa naimisiin, niin hyväksyisittekö sen, että he viettäisivät yhden yön kahdestaan hotellissa ja isovanhemmat hoitaisivat vauvaa?
Vai onko vauvan jättäminen hoitoon aina huonon vanhemman merkki?
Entäs jos vaikka yksinhuoltajaäidin vauva joutuu hoitoon äidin umpisuolileikkauksen ajaksi? Silloinkin unilääkkeitä käyttävä mummo tuhoaa vauvan?
Anna mun kaikki kestää :D
ap
vauvani saa tästä kasvaa vielä pari vuotta, ennen kuin jätän kahdeksi yöksi hoitoon.