Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveriporukalla viikonlopuksi mökille ja vauva hoitoon?

Vierailija
24.07.2012 |

Voidaankohan miehen kanssa lähteä? Vauva 2,5 kk ja mummu luvannut hoitaa. Oltaisiin kaksi päivää poissa. Mietin myös vaihtoehtoa olla poissa vain yksi yö.

Mitenköhän vauva pärjää? Puhumattakaan minusta... Ja mieli siis teksisi lähteä. Vauva olisi hyvässä hoidossa tutun aikuisen luona.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten meinaat jaksaa hoitaa lasta täysi-ikäisyyteen saakka jos polla tarvitsee noin pitkän känniputken jo kahden kk äitiyden jälkeen. Että nytkö on jo mitta täynnä?

Etkö ole sisäistänyt miten paljon vauva tarvitsee ensisijaista (oletan, että sinä äitinä olet se) hoitajaansa ensimmäisen vuoden ajan?

Vierailija
22/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaankohan miehen kanssa lähteä? Vauva 2,5 kk ja mummu luvannut hoitaa. Oltaisiin kaksi päivää poissa. Mietin myös vaihtoehtoa olla poissa vain yksi yö.

Mitenköhän vauva pärjää? Puhumattakaan minusta... Ja mieli siis teksisi lähteä. Vauva olisi hyvässä hoidossa tutun aikuisen luona.

On ollut koliikkia, joten ovat saanet yhden yön nukkua hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte myös jättää vauvan yksin kotiin. Voitte ajaa kolarin. Voitte hukkua. Voitte keksiä ydinaseen. Voitte valaistua.

Voitte oikeastaan ihan mitä tahansa. Eri asia sitten on, mikä on viisasta.

Jos jo nyt mieli palaa viikonlopuksi ryyppäämään, niin vauvan tulevaisuus ei ole kovin hyvä. Voi olla, että hänellä ei oikeasti olekaan vanhempia. Kaikista ei ole vanhemmiksi, ja sellaisten ihmisten lapsille käy usein huonosti. Harmi. Hänestä olisi voinut jossain toisessa perheessä kasvaa viehättävä ihminen. Ei se yksi mökkireissu vaan koko ajatusmalli siitä, että lapsi on liikaa.

Vierailija
24/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan vanhemmat olisivat vaikka menossa naimisiin, niin hyväksyisittekö sen, että he viettäisivät yhden yön kahdestaan hotellissa ja isovanhemmat hoitaisivat vauvaa? Vai onko vauvan jättäminen hoitoon aina huonon vanhemman merkki? Entäs jos vaikka yksinhuoltajaäidin vauva joutuu hoitoon äidin umpisuolileikkauksen ajaksi? Silloinkin unilääkkeitä käyttävä mummo tuhoaa vauvan? Anna mun kaikki kestää :D ap

kun hän oli 2 kk ja minä jouduin osastolle 3 päiväksi. En itse tajunnut tätä pyytää, mutta osastolta ilmoittivat, että se sopii.

Vierailija
25/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellesi ja vauvalle voi toki tulla ikävä, mutta on myös todettu, että mitä aikaisemmin lapsi oppii olemaan yökylässä, koti-ikävä ei kasva isona niin isoksi kuin lapsella, joka on ekaa kertaa yökylässä kouluikäisenä...

Lapsipsykologi Margaret Mahler:

"Symbioosivaihe kestää noin 5 kuukauden ikään saakka. Lapsi kokee olevansa yhtä hoitajan kanssa, ja ymmärtää heidät yhdessä erilliseksi osaksi maailmaa. Lapsi ei kuitenkaan tunne olevansa itse erillinen yksilö hoitajastaan."

En jättäisi noin pientä vauvaa viikonlopuksi hoitoon. Itse imetin vielä tuossa vaiheessa, joten se olisi ollut mahdotonta.

Vierailija
26/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pari iltaa pois lapsettomien häiden tms. takia, pitkältä on silloinkin vauvasta erossaolo tuntunut. Vauva nyt siis 5kk. Vastaava reissu olisi tiedossa syyskuun puolivälissä, jolloin vauva 7kk, en taida lähteä silloinkaan, vaan mies saa edustaa.

Jos nyt ihan pakko on mennä, niin ehkä yhdeksi yöksi? Itse en ainakaan osaisi nauttia tuollaisesta reissusta noin varhain.

Vierailija
27/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys voi tyssätä siihen, että vauva ei hyväksy rintaa kun on saanut pari vrk pullosta. Just kun on oppinut uuden tavan ja ehtinyt unohtaa vanhan, niin taas pitäisi oppia. Riippuu ihan vauvan luonteesta miten imetyksen käy, moni alkaa hylkimään mutta ei tietenkään kaikki.

Leikkausta ja dokausreissua ei voi tässä yhteydessä verrata. Totta kai umpisuolileikkaukseen kantsii mennä, kun vaakakupissa on jopa äidin henki.

Mutta teet niin kuin tykkäät. Jos on riittävän kännissä niin ei varmaan tule ikävä vauvaakaan.

Vierailija
28/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en näe yhdessä mitään ongelmaa. Se suositus ikävuosista nyt on melko hyvä, muttei sitäkään nyt pilkun tarkkaan tarvitse nussia, eihän silloin alle vuoden ikäistä voisi viedä ollenkaan yöhoitoon.

Olen muuten sitä mieltä, että paljon helpompaa se lapsi on yöksi hoitoon jättää tuttuun ja turvalliseen paikkaan, tutun aikuisen kanssa, kun nukkuu suurimman osan ajasta ja herää vain syömään, päivällä kuvittelisin olevan hankalampaa vauvalle olla hoidossa.

Vierailija
29/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan vanhemmat olisivat vaikka menossa naimisiin, niin hyväksyisittekö sen, että he viettäisivät yhden yön kahdestaan hotellissa ja isovanhemmat hoitaisivat vauvaa?

Vai onko vauvan jättäminen hoitoon aina huonon vanhemman merkki?

Entäs jos vaikka yksinhuoltajaäidin vauva joutuu hoitoon äidin umpisuolileikkauksen ajaksi? Silloinkin unilääkkeitä käyttävä mummo tuhoaa vauvan?

Anna mun kaikki kestää :D

ap

ja siitä johtuvaa sairaalassa oloa (btw. nykyisin 1 yö leikkauksen jälkeen jos kaikki menee ok) ja ryyppyreissua mökille.

Normaalijärjellä lienee tajuttavissa, että toinen on pakollinen poissaolo, toinen hupijuttu. Riittääkö aivokapasiteettisi tajuamaan kumpi on kumpi?

Vierailija
30/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt. Ikävä tuli kyllä. Sittemmin tyttö yökyläili mummillaan n. kerran kuussa. Nyt ikää 6v., ovat todella läheisiä iäkkään mumminsa kanssa.

Tokaa (ikää nyt 1,5 v.) en ole "antanut" yökylään laisinkaan. Tästä olen saannut kuulla usein. En aio antaakaan, ehkä vähän isompana sitten.

Esikoiseni on kovin turvallisuushakuinen. Varmistaja. Huomionhakuinen, ollut aina. Johtuuko sitten tästä "hylkäämisestä"? Tai sitten luonteenpiirre. On perfektionisti myös.

Muistan, kun esikoiseni oli 8kk ja oli ollut yökylässä mummilassa. Kun menimme hakemaan, ei noteerannut minua mitenkään. Puoliväkisin otin syliin ja halailin.

Vierailija
31/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuka edes veisi? En itse ainakaan ole oikeassa elämässä edes kuullut kenenkään vievän alle vuoden ikäisiä minnekään yöhoitoihin, vain täällä palstalla olen törmännyt moiseen.

Vierailija
32/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauva teidän ainoa? Ja olette omasta kommentista päätellen hieman vanhempi äiti, ehkä 35? Ja just vauvan saaneena haluat lähteä miehesi kanssa vetämään lärvit? Kuulostaa todella omituiselta.

Vierailija
33/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia vertauksia keksit. Häät ja umpisuolenleikkaus on pikkuisen eri asia kuin sinun mitättömän tärkeä känniviikonloppu. Tajuat ihan varmasti tuon itsekkin. Vauvan pitäisi olla sinulle nyt ensisijaisen tärkeä. Tottakai vanhemmat tarvitsevat omaakin aikaa, mutta kokonainen viikonloppu?

Ymmärrä se, että murennat vauvan uskoa elämään jos pakotat hänet olemaan itsestäsi erossa noin kauan. Pieni ei pysty ymmärtämään mihin hävisit. Vaikka mummo olisikin tuttu, niin hän ei ole sama asia kuin elämän tärkein.

Jos noin pienenä pistät oman hedonismisi lapsen edelle niin ei hyvältä näytä teidän tulevaisuus.

Lisäksi aikamoista tuskaa tulee olemaan lypsy. Siis vähän onnistuu, mutta 2 yötä on aikamoinen aika. Voit saada pahan rintatulehduksen, koska mikään lypsylaite ei tyhjennä rintaa kuten vauva.

Mutta kuten muutkin ovat sanoneet, itse päätät. Näyttää siltä, ettei mikään järkipuhe saa sinua kuin nauramaan. Vauvaraasu :/

Vierailija
34/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olemme jättäneet 2kk vauvan mummolaan yöksi, kun on ollut miehen kanssa menoa, onko sillä niin väliä mitä teet sen kahden päivän aikana.. nukut, reissaat tai vedät sitten ne kännit jos vauva on hoidossa..? :) 3kk ikäisenä tytär oli jo koko viikonlopun hoidossa kun teimme yhdessä työmatkan.

Kyllä me ikävöitiin tytärtä viikonlopun aikana mutta en todellakaan potenut huonoa omaatuntoa jälkeenpäin..

Itse en imettänyt joten syömisen kanssa ei ollut ongelmia ja luottamus on niin suuri että pystyin olemaan stressaamatta.

Se EI tee sinusta huonoa äitiä, muista se! :)

Vierailija
35/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstin perusteella. Jos nyt jo tarvitse lomaa lapsesta niin ei hyvältä näytä.

Vierailija
36/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydettiin miljoona kertaa aiemminkin

Vierailija
37/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen päänsilitys täällä on menossa? Todellakin tekee huonon äidin jos 2:n päivän ryyppääminen on vauvaa tärkeämpää! Kannattaa lukea mitä noin pienen vauvan kehitykseen kuuluu.

Vierailija
38/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti puhuen, olen yhden 4 kk ikäisen vauvan äiti, enkä missään nimessä haluaisi vielä olla pitkään (= yli 5 tuntia) erossa vauvasta. Ihan itseni takia. En vain saattaisi. En todellakaan nauttisi jostain viikonlopun mökkireissusta siinä tilanteessa.

Ja on myönnettävä, että ihmettelen kovasti äitejä jotka pystyvät sen vapaaehtoisesti tekemään. (Luonnollisesti eri asia on sairastuminen tai vaikkapa vauvan niin paha itkuisuus, ettei saa riittävästi unta jolloin jossain vaiheessa on pakko vetäytyä nukkumaan, ei ryyppäämään.)

Itsekin olen menossa pian kavereiden kanssa mökkireissulle. Vauva tulee mukaan. Muut varmaan ottavat jonkin verran alkoholia ja itsekin saatan ottaa lasin viiniä ruuan kanssa ja oluen saunan jälkeen. Mitään kännejä en todellakaan edes kaipaa.

Vierailija
39/69 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännäämässä, varpajaisissa tms. vauvan ollessa pieni. Kamala kivitys alkaa heti jos vauvan äiti aikoo jonnekin.

Nainen on naiselle susi.

Vierailija
40/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännäämässä, varpajaisissa tms. vauvan ollessa pieni. Kamala kivitys alkaa heti jos vauvan äiti aikoo jonnekin.

Nainen on naiselle susi.

Ne ei vaan ole sama asia. Suhde lapseen on erilainen johtuen siitä, että toinen on kantanut ja synnyttänyt lapsen, toinen ei. Niin se vaan on.