Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveriporukalla viikonlopuksi mökille ja vauva hoitoon?

Vierailija
24.07.2012 |

Voidaankohan miehen kanssa lähteä? Vauva 2,5 kk ja mummu luvannut hoitaa. Oltaisiin kaksi päivää poissa. Mietin myös vaihtoehtoa olla poissa vain yksi yö.

Mitenköhän vauva pärjää? Puhumattakaan minusta... Ja mieli siis teksisi lähteä. Vauva olisi hyvässä hoidossa tutun aikuisen luona.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännäämään mökille ei ole kenenkään pakko mennä, kaikkein vähiten 2 kuukauden ikäisen vauvan äidin.

Onnettoman huono vertaus.

Entäs jos vaikka yksinhuoltajaäidin vauva joutuu hoitoon äidin umpisuolileikkauksen ajaksi? Silloinkin unilääkkeitä käyttävä mummo tuhoaa vauvan? Anna mun kaikki kestää :D ap

Vierailija
62/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suositus ikävuosista nyt on melko hyvä, muttei sitäkään nyt pilkun tarkkaan tarvitse nussia, eihän silloin alle vuoden ikäistä voisi viedä ollenkaan yöhoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se imetys nyt siihen tössää! Laitat vaaville rintamaitoa mukaan niii eiköhän selviä siellä.Hyvä oppia kylästelemään pienestä asti ettei tule semmosta lasta joka ei edes kouluun uskalla mennä ku äiti ei oo auttamassa.Niin ikävää ku se onki vanhemmatki tarvii lomaa!Jaksaa taas pitkän pitkän ajan hoidella vaavia;) Eikä se ole viikko vaan viikonloppu ja niinku joku sanoki puhelimet kyllä ppelittää!;)

Vierailija
64/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä otit riskin, että imetys loppuu lapsen ollessa vasta 5-kuinen?!?!? Kun minimisuositus on on puoli vuotta ja vuosikin on tosi lyhyt aika. En kerta kaikkiaan vaan tajua...

Itse jätin lapsen yökylään tämän ollessa 5kk, ja imetys loppui siihen, kun ei tissi enää kelvannutkaan.

Vierailija
65/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauva pärjää mummon kanssa ihan hyvin. TÄällä on taas kaikenlaisia vouhkaajia liikkeellä.

Vierailija
66/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva oli pari viikkoa vanha ollessaan ekaa kertaa yön hoidossa isovanhemmillaan. Eikä kyllä käynyt mielessäkään, että siinä olisi ollut jotain outoa. Mun mielestä äitikin saa välillä levätä ja nukkua yönsä hyvin, jos siihen vaan on mahdollisuus esim. luotettavien isovanhempien avulla. Meillä on erittäin tiivis perheyhteisö, johon kuuluvat mm. vanhempani, isovanhempani ja siskoni. Kaikki erittäin läheisiä aikuisia lapsillemme (joita siis nykyään on kolme).

Vierailija
67/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin jo pois sivuilta, mutta oli pakko tulla vastaamaan takaisin. Miksi kirjoitit tänne? Ärsyttääksesi avlaisia?

Olet selvästikkin menossa mökille, vastauksista riippumatta. Viisastahan se ei ole, mutta sallittavaa. Kyllähän äidelläkin saa olla elämä ja hengähdystauko.

Tiedäthän, että av on täynnä ylihysteerisiä äitejä, jotka eivät jätä lastaan hoitoon edes isovanhemmilleen. Itsekin olen ghettomutsi, kun lapseni on 4 yötä kuussa pois kotoota isällään, ja ryyppään niistä ainakin 2 päivää. So what, kyllä elämää pitää elää.

Monet tekevät sen virheen, etteivät vietä puolison kanssa aikaa ILMAN lasta, pipo kiristyy ja sitten tulevat tänne itkemään kun mies nimittelee nalkuttajaksi ja alkaa juoksemaan vieraissa, nähty on. Kyllä suhteesta pitää pitää huolta, mutta se on yhtä tyhjän kanssa ennenkuin olet ITSE huollettu. Mene mökille, vedä lärvit, ole 2 päivää "zen", ja tule virkistäytyneenä takaisin kotiin.

Itse jätin lapsen yökylään tämän ollessa 5kk, ja imetys loppui siihen, kun ei tissi enää kelvannutkaan. Se on siis mahdollista, mutta sinnikkäs yrittäminen yleensä palkitaan. Tsemppiä ja hauskaa pämppäystä!

Mahtavaa, pämppäys tekee ihmiselle zen-tilan. Hei, pitäähän sitä elää! Wuhuu! Ei muutaku persiit olalle, muuten parisuhde kuolettuu. Muita vaihtoehtojahan ei tietysti parisuhteen hoitamiseksi ole. Ja jos ollaan JO 2 kk oltu kotona, niin kuolemahan siitä tulee ja avioero! Siis oikeasti, älkää lapset tehkö lapsia...

Eiköhän nyt muutaman kuukauden jaksaisi ilman pämppäystäkin kun vauva on noin pieni. Sitten esim. vuoden iässä voi jo yhdeksi yöksi hyvin jättää hoitoon. Ja jos on pakko päästä pämppäämään, niin vauvaiässä käydään isukin kanssa eri reissut ja tullaan yöksi kotiin. Kahden yön mökkireissu niin, ettei kumpikaan vanhemmista ole huolehtimassa vauvasta on melko repäisy lapselle. Toisekseen, en ymmärrä näitä aikuisia ihmisiä joille eläminen on yhtä kuin ryyppääminen. Kai sitä nyt muitakin irtiottoja voi tehdä kuin lähteä korpeen vetämään perseet??

Vierailija
68/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva oli pari viikkoa vanha ollessaan ekaa kertaa yön hoidossa isovanhemmillaan. Eikä kyllä käynyt mielessäkään, että siinä olisi ollut jotain outoa. Mun mielestä äitikin saa välillä levätä ja nukkua yönsä hyvin, jos siihen vaan on mahdollisuus esim. luotettavien isovanhempien avulla. Meillä on erittäin tiivis perheyhteisö, johon kuuluvat mm. vanhempani, isovanhempani ja siskoni. Kaikki erittäin läheisiä aikuisia lapsillemme (joita siis nykyään on kolme).

Kenelle niit älapsia oikein teet? Suvulle herätyskelloiksi?

Vierailija
69/69 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin jo pois sivuilta, mutta oli pakko tulla vastaamaan takaisin. Miksi kirjoitit tänne? Ärsyttääksesi avlaisia? Olet selvästikkin menossa mökille, vastauksista riippumatta. Viisastahan se ei ole, mutta sallittavaa. Kyllähän äidelläkin saa olla elämä ja hengähdystauko. Tiedäthän, että av on täynnä ylihysteerisiä äitejä, jotka eivät jätä lastaan hoitoon edes isovanhemmilleen. Itsekin olen ghettomutsi, kun lapseni on 4 yötä kuussa pois kotoota isällään, ja ryyppään niistä ainakin 2 päivää. So what, kyllä elämää pitää elää. Monet tekevät sen virheen, etteivät vietä puolison kanssa aikaa ILMAN lasta, pipo kiristyy ja sitten tulevat tänne itkemään kun mies nimittelee nalkuttajaksi ja alkaa juoksemaan vieraissa, nähty on. Kyllä suhteesta pitää pitää huolta, mutta se on yhtä tyhjän kanssa ennenkuin olet ITSE huollettu. Mene mökille, vedä lärvit, ole 2 päivää "zen", ja tule virkistäytyneenä takaisin kotiin. Itse jätin lapsen yökylään tämän ollessa 5kk, ja imetys loppui siihen, kun ei tissi enää kelvannutkaan. Se on siis mahdollista, mutta sinnikkäs yrittäminen yleensä palkitaan. Tsemppiä ja hauskaa pämppäystä!

vetää ne lärvit kotona? Jos kerran alkoholimyrkytys on parasta, mitä pikkuvauvan äidille voi tapahtua, niin miksi ei vetää viinaa kaksin käsin kotona? Mihin niitä kavereita tarvitaan?