ONKO ENGLANTILAINEN RUOKA MAAILMAN PAHINTA?
Joo vai ei?
Kommentit (48)
ja itse pidän hyviä fish and chipsejä tosi herkkuina. With malt vinegar and mushy peas.
Tosi pahaa ruokaa saa itä-Euroopassa.
En ole koskaan ollut Englannissa, kaikista maailman muista maista puhumattakaan...
ja siellä oli kyllä tosi ankeat ruoat. Tavallisia perheaterioita:
- Tomaattisia valkopapuja suoraan purkista, pari kolmioksi leikattua vaalean paahtoleivän siivua, jotain epämääräistä leikkelettä
- tikka masala tai vastaava suoraan pakastealtaasta
- fish and chipsejä jotka lilluu rasvassa ostettuna mukaan jostain pikaruokapaikasta - pahimmillaan söin jälkiruoaksi samasta paikasta ostetun voissa uppopaistetun Mars-suklaapatukan (olo oli aivan karmea sen aterian jälkeen)
- Jokunen pakastelohkoperuna, taas niitä helvetin purkkipapuja, taas sitä paahtoleipää, tomaatti
- pakasteranskanperunoita, kaupasta valmiiksi leivitettynä ostettu pihvi, pakasteherneitä, paahtoleipää
Oikein ällötti kun tuntui että lähes kaikki syö vaan jotain teollista ja tuoretta syödään tosi vähän. Lapsilla myös eväinä aina ties mitä pekoninmakuisia chipsejä yms epäterveellistä.
joo sen vähän mitä olen siellä käynyt ruoka on kyllä aivan kamalaa, ehkä voittaa jopa brittien pöperöt.
- tikka masala tai vastaava suoraan pakastealtaasta
Tosin kokemusta ei ole kuin sorsasta ja kanasta. Tikkaa en ole kuullut kenenkään maistaneen, mutta kaipa sitäkin jotkut syövät.
Jamie Oliver on poikkeus.
on sieltä päin maailmaa - tosi taitaa olla skotti eikä englantilainen?
Ei.
Ja mikä vika pavuissa on? Siihen vielä paistettua pekonia ja munia ym. -Nam! Voisin syödä tällaisen aamiaisen vaikka joka aamu, jos se ei olisi niin kallista ja pelkäisin lihomista.
Itse pidin fish and chipseistäkin.
Söin joskus 90-luvun alussa ihania sconseja Windsorissa.
Ja pubiruoka hyvää. Gastropub tulee englannista. Vanha klisee että on huonoa ruokaa.
Seuratkaa ruokauutisia:)
ja itse pidän hyviä fish and chipsejä tosi herkkuina. With malt vinegar and mushy peas. Tosi pahaa ruokaa saa itä-Euroopassa.
Alaluokka syö skeidaa eikä laita itse ruokaa, yläluokka syö perinteisiä paisteja ym. kalliimpaa.
ja itse pidän hyviä fish and chipsejä tosi herkkuina. With malt vinegar and mushy peas.
Kalaa ja perunalastuja. Mikäs toi mushy peas on?
Suomalaista ruokaa on ikävä, puhdasta, terveellistä, raikasta, monipuolista jne. Esim leivät Suomessa etenkin lounais-Suomessa missä on piimälimppuja, setsuuria, ruislimppuja, perunslimppua, saaristolaisleipää jne. Kaipaan niitä todella paljon, täällä on pelkkää vehnämössöä käytännössä (no viime aikoina on tullut täysjyväleipää). 30 mustikkaa maksaa 2-3 puntaa ja ne on italialaisia pensasmustikoita, joissa ei ole mitään makua jne. Eihän täällä tuota ns englantilaista ruokaa syö edes englantilaiset itse, siis makaa, munuaisia, papuja jne ja liha on ihan hirveetä jänteistä sotkua vaikka ostaisi 8 punnan sisäfilepalan niin se on vaan surkeaa. Kana on hyvää.
ja itse pidän hyviä fish and chipsejä tosi herkkuina. With malt vinegar and mushy peas. Tosi pahaa ruokaa saa itä-Euroopassa.
Itä-Euroopassa ruoka on hyvää ja maukasta, toisin kuin Englannissa
Samaa mieltä, esim Puolassa ihan mieletön keittiö, samoin tsekeissä. Joka muuta väittää, ei ole noihin tutustunut.
[/quote]
Samaa mieltä, esim Puolassa ihan mieletön keittiö, samoin tsekeissä. Joka muuta väittää, ei ole noihin tutustunut.
[/quote]
En ole koskaan ollut Englannissa, kaikista maailman muista maista puhumattakaan...