ONKO ENGLANTILAINEN RUOKA MAAILMAN PAHINTA?
Kommentit (48)
Maistoimme pahimpaan nälkään alkuperäisessä ympäristössä ruokaa, jota syötiin Elisabet I hovissa. Ei ihme, että englantilaisista tuli johtava merenkulkukansa ja siirtomaavaltio.
Englannissa on ihan hyvää ruokaa, nuo ylläkuvatut papu-paahtoleipä-kolmioleipä -ateriat eivät kuulosta tutulta, ehkä köyhemmät joutuvat syömään tosi halvalla? Täällä on hyvää lihaa, paljon kansainvälisiä ruokia ym. Leivissä on tullut paremmin eri vaihtoehtoja, ei tarvitse syödä vaaleaa pelkästään jollei halua. Paljon marjoja ja hyviä on! Esim. n.puoli kiloa maukkaita pensasmustikoita 3 puntaa oli tänään.
jos joutuu syömään vaan papuja ja kolmioleipiä.
Eikai sillä verkkarikansalla rahaa muuhun olekaan.
toki riippuu paljon siitä mistä aineksista tekee ja miten. Sepherds pie on tosi hyvää, kunnon sunnuntai roast vihanneksineen on tosi hyvää, chicken pieta teen myös ja maistuu tosi hyvältä. Fish and chips on elämys, mutta niissäkin on ihan hirveesti eroja, eikä niitä ole tarkoitus usein syödä... Muutenhan siellä ihmiset tekee aika paljon samanlaista ruokaa kuin täällä, samoja aineita siellä käytetään.
Meillä tykätään englantilaisesta aamiaisesta viikonloppuisin, kun sen itse teet, niin se on ihan eri asia kuin joku hotelliaamiainen.
Sitä paitsi paahtoleipä, juustoa päällä ja päälle valkoisia papuja tomaattikastikkeessa (heinz) on oikeasti hyvää!
Mutta siis, kuten joku sanoikin, enemmän on kyse koulutustasosta ja varallisuudesta. Köyhät syö moskaa usein, parempi väki loistavaa ruokaa.
(Asun siis itse suomessa, mutta molemmat perheestä asunut englannissa).
Mitä itäeurooppalaista ruokaa mahdatte tarkoittaa? Itä-Eurooppa on suuri alue ja ruoat hyvin erilaisia.
there's egg and bacon; egg sausage and bacon; egg and spam; egg bacon and spam; egg bacon sausage and spam; spam bacon sausage and spam; spam egg spam spam bacon and spam; spam sausage spam spam bacon spam tomato and spam;
mutta toisaalta maailman parhaimmaksi useana vuonna valittu ravintola sijaitsee Kööpenhaminassa. Muualla Tanskassa ruokaa taitaa useammin olla rasvaista ja suolaista siankylkeä kera suolaisten perunoiden...
- tikka masala tai vastaava suoraan pakastealtaasta
Tosin kokemusta ei ole kuin sorsasta ja kanasta. Tikkaa en ole kuullut kenenkään maistaneen, mutta kaipa sitäkin jotkut syövät.
Kukaan ei oikeesti voi olla näin tyhmä.
...niin näkisit, että tyhmempiäkin on. Tosin tänne saattaa kirjoitella myös hyvin nuoret ihmiset.
englantilaisessa pubissa. Tosin sen pubin ruokalista oli tavallista laajempi.
Toisekseen isoissa marketeissa ( Englannissa ) on aivan mieletön valikoima ruokaa ja ainakin rannikolla saa edullisesti myös äyriäisiä ja kampasimpukkaa. Toreilla olen syönyt puolikasta keitettyä hummeria suoraan tiskiltä samalla kun lapset ovat syöneet jäätelöä.
Ei niitä papuja ja pekonia ole pakko syödä jos ei halua, kaikkea hyvää ja herkullista löytyy kyllä.
Tosin myönnän tähän, että jonkin vauhdikkaan illan jälkeisenä aamuna ei ole mitään parempaa kuin full english pavuilla ja munilla ja reilusti HP:ta vain päälle - nam : )
Jamie Oliver on poikkeus.
paska onkin! Kaikki valmiina, mitään ei tehdä itse, törkeän pahaa eikä edes näytä hyvältä.
- tikka masala tai vastaava suoraan pakastealtaasta
Tosin kokemusta ei ole kuin sorsasta ja kanasta. Tikkaa en ole kuullut kenenkään maistaneen, mutta kaipa sitäkin jotkut syövät.
Minä olen ja ylpeä siitä. Onko Matti Masala valmistanut tikasta ruokaa, vai mistä nimi juontaa juurensa?
täällä on ihan saman tyyppiset ruokakaupat ja supermarketit, jos on niin LAISKA että ei jaksa itse valmistaa hyvää terveellistä ruokaa,se on oma vika. Ei siellä Suomessa sen terveellisemmät pikaruoat ja einekset ole. Täynnä suolaa ja kovia rasvoja..Tarjolla on deep fried sitä ja tätä,mutta vaihtoehtona on terveellistäkin.Kuluttaja tekee valinnan.Sama juttu noiden papujen kanssa,se vaan on osa näitä ruokaperinteitä ja tarjolla joka paikassa. Itse päätän olla tarjoamatta papuja tomaattikastikkeessa lapsilleni turhan usein..Valintoja valintoja.
[/quote]
Kalaa ja perunalastuja. Mikäs toi mushy peas on?
[/quote]
KALAA JA RANSKALAISIA.Crisps=sipsit/perunalastut englannissa.Jenkit sanoo chips.
Englantilainen ruoka on mielestäni mautonta, mutta kyllä sitä pystyy syömään. Turkkilainen ruoka (siis Turkissa tarjoiltuna) on pahan makuista, mikä johtunee siitä eltaantuneesta paistoöljystä missä kaikki käristetään.
maailman pahinta ole. Uskoisin että jossain päin maailmaa saa vielä paskempaa ruokaa. Itse Enkuissa asuvana voin sanoa (niinkuin joku jo sanoikin) että joka täällä on syöny paahtoleipäkolmioita papujen kanssa on todellakin hengaillu joittenkin chavien kanssa east endissä... Alempi luokka syö huonompaa ruokaa, papuja ja valmisaterioita suoraan Tescon pakastealtaasta. Joku mainitsi että liha on jänteistä vaikka kuinka ostaisi 8 punnan fileetä. Hyvää se on jos tietää mistä ostaa, supermarketteihin ei aina kannata tässä asiassa luottaa. Kaikki ei ole uppopaistettua niinkuin väitetään, alempi luokka käyttää rasvakeitintä ja paljon, monessa varakkaammassa perheessä en ole edes kyseistä vekotinta nähnyt. Normaali ruoka on ihan perushyvää, Shepherds pie, steak pie, Lancashire hotpot jne... Sieltä sitä makua löytyy! Ja pubeista saattaa löytää tosi hyviä makuelämyksiä kunhan tietää etsiä.
Tsekissä jossain ravintolassa. En enää muista mitä oli pääruoaksi, mutta alkuruokana oli keitto, joka oli varmaan 90-prosenttisesti silkkaa rasvaa.
Englannin ruoista ei juuri ole kokemusta, vaikka vietin siellä aikanani brittiperheessä 3 viikkoa. Sain perheessä muistaakseni 2 päivällistä, muuten söin mitä eteen tuli. Eväät sain kyllä mukaan ja nehän olivat taattua sipsipussi+paahtoleipä-laatua.
Englantilainen ruoka ei ole mitään verrattuna Mongoliaan. Ulan Batorissa sain kyllä sellaista paikallista, ettei sitä saanut alas viinaryypynkään ryydittämänä. Alkoi viikon reissun jälkeen olla jokseenkin nälkä. Älkää kysykö mitä oli, en tiedä tarkalleen itsekään, mutta veikkaan että siinä oli ainakin jotain hevosenlihaa ja kaiketi sisäelimiä.
aasialainen erityisesti kiinalainen on maailman pahinta.