Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO ENGLANTILAINEN RUOKA MAAILMAN PAHINTA?

Vierailija
23.07.2012 |

Joo vai ei?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuspankistani löytyy vertailukohdaksi mm. unkarilainen kouluruoka. Varmaan jossain voi olla vieläkin hirveämpää; en vain heti keksi missä.

Vierailija
42/48 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertaillaan brittien ja suomalaisten syömiä eineksiä ja pikaruokia, niin ihan yhtä p*skaa. Myös britit voivat halutessaan tehdä ruokaa ihan itse ja ruoka on varmasti yhtä hyvää kuin kotiruoka suomessa (jos ei parempaakin). Mutta ne purkkipavut... hyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jAv mammat taitaa hengailla vain joidenkin chavien kansa east endissä os joutuu syömään vaan papuja ja kolmioleipiä.

Eikai sillä verkkarikansalla rahaa muuhun olekaan.

että syntyperäbrittiläiset tuttavaperheemme olivat siellä kyllä työläisperheitä eli siitä varmaan johtuu nuo ankeat ruokakokemukset. Perheessä jossa useimmin kävimme kylässä syömässä oli isä bussikuski ja äiti osa-aikainen kaupanmyyjä.

Yleisesti ottaen tajusin melko hyvin nuo luokkaerot, esim. ihmettelin jo siellä miten harrastukset ja seurattavat urheilulajitkin on ihan eri eri yhteiskuntaluokilla, mutta jotenkin olin silti yleistänyt että brittiläinen arki-kotiruoka olisi muutenkin kuin ihan köyhimmällä luokalla tuota papu-kolmioleipä-pakastelinjaa.

Vierailija
44/48 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syövät todella hyvin. Aina on tarjolla kotonatehtyjä herkullisia liharuokia ja erilaisia ruokaisia salaatteja, ja itse tekevät jälkiruuatkin. Ja koko suku samanlaista. Aina jankataan miten Englanti on luokkayhteiskunta blaablaablaa, mutta oma kokemukseni on kyllä ihan päinvastainen. Olen ollut au pairina hyvin varakkaissakin yo-koulutetuissa perheissä, ja kyllä niissä syötiin huonommin kuin mitä esim. omat sukulaiseni (ammatteina mm. kaupanmyyjä, puutarhuri ja teknikko) syövät.

Nämä työväenluokan edustajat matkustavat myös säännöllisesti kohteisiin kuten Kiina, Barbados, Intia, Amsterdam ihan viime aikojen kohteita luetellakseni. En tiedä missä yläluokkaiset ihmiset käyvät, mutta Suomessa nämä työväenluokkaisetkin kuuluisivat ehdottomasti parempiosaisiin.

Vierailija
45/48 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse pidän hyviä fish and chipsejä tosi herkkuina. With malt vinegar and mushy peas.

Tosi pahaa ruokaa saa itä-Euroopassa.

Kalaa ja perunalastuja. Mikäs toi mushy peas on?

Se tarkoittaa ranskalaisia perunoita.

Vierailija
46/48 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse pidän hyviä fish and chipsejä tosi herkkuina. With malt vinegar and mushy peas.

Tosi pahaa ruokaa saa itä-Euroopassa.

Kalaa ja perunalastuja. Mikäs toi mushy peas on?

Chips ei tarkoita englannin kielessä perunalastuja.. Se tarkoittaa ranskalaisia perunoita.

Siellä ranskalaiset on fries.

Vierailija
47/48 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/48 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamie Oliver on poikkeus.

paska onkin! Kaikki valmiina, mitään ei tehdä itse, törkeän pahaa eikä edes näytä hyvältä.

Jamie Oliver on poikkeus.

paska onkin! Kaikki valmiina, mitään ei tehdä itse, törkeän pahaa eikä edes näytä hyvältä.

Oletko sa edes katsonut yhtaan Jamien ohjelmaa? Ehka ne on taalla meilla saarella erilaisia kuin Suomessa, mutta Jamie nimenomaan puhuu terveellisen kotiruuan ja itse tekemisen puolesta....