Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sertralin- uskallanko lopettaa itse?

Vierailija
23.07.2012 |

olen reilu vuoden syöny annoksella 150mg/vrk. Paino nousee koko ajan joka vaan lisää masennusta mutta itse lääkkeestä en ole missään vaiheessa huomannut masennukseen olevan apua. Lääkäriin ei pääse kesälomien takia ja haluaisin uudelleeen raskaaksi. uskallanko alkaa itse pikkuhiljaa lopettaaan lääkettä? onko muilla kokemuksia??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkäreitä tosiaan tulee nyt kun vähentämisen jälkeen lopetin kokonaan

Söin ensin 1 tabl / pv puoli vuotta putkeen, sitten  aloin vähentään

kuukauden 1/2 tabl / pv

viikon verran 1/4 tabl / pv

Kiva kuulla, että muillakin samoja oireita ja ovat selvinneet hengissä :D

Lääkäri tosiaan sanoi, että kerrasta voit lopettaa, vierotusoireita ei tule.

Väärässä oli.

Vierailija
2/23 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voit mutta lopeta ihan oikeasti portaittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksoin tuota lääkettä puolisen vuotta. Menin aloittaessa paljon huonompaan kuntoon kuin alunperin olin enkä edes noussut siitä. Sen puolen vuoden aikana lopetin liikunnan harrastamisen ja lakkasin pitämästä yhteyttä kavereihin. Sitten yksi kaunis päivä ajattelin illalla että jee, tänään on ollut jotenkin tavallista parempi olo, kunnes tajusin että olin unohtanut ottaa lääkkeen. Siitä päivästä aloin lopettaa vähitellen. Lääkäri ei vastustellut.

Vierailija
4/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mene 200mg sertraliinia. Menny jo 5vuotta. Nyt on taas ollu paniikkikohtauksia. Ja kelasin vähentää, koska olen kuullut 3eri psykiatrilta et ne voi lisätä ahdistusta. 1 niistä oli yksityinen mehiläises ja söin 100mg puoli vuotta . taas alkoi paniikit . Annosta oon joskus ite vähentäny , tuli törkeet sähköiskutuntemukset, pistelyä, tuntoharhoja, särkyä. Muuten oli euforinen olo. Ja taas päädyttiin 200mg. Meilläpäin ku ei pääse lääkärii ku pari kertaa vuodes... Täyttä paskaa. Lumevaikutus vaan. Ei masennukseen ja ahdistukseen pillerit tehoa ainakaa pidemmän päälle. Täytyy vaa keksii jotai muita keinoja sekä terapiaa. Ajatustenhallintaa, rentoutusta, fyysistä rasitusta, tekemistä. Aion lopettaa lääkkeen ihan pikkuhiljaa. Ei noita kannata syödä loppuikäänsä tai edes aloittaa. mulla menee muitaki lääkkeit , tässä helvetissä jo 10 vuotta. Tsemppiä. Mitähän eroa sillä loppujen lopuksi on et olisko sertralin kalkkitabletti vai ei . Tai jos lopetat ite tai lääkäri tekee sen. No vaikutus on kuitenki pään sisällä. Lääkkeen vit**un........ 

Vierailija
5/23 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo oli surkea lääke. Cymbalta ja Cipralex olleet edes jotenkin hyödyllisiä.

Vierailija
6/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli siitä ihme sähköräpsähdystuntemuksia päähän. Omin päin lopettamisesta ei ollut mitään ongelmaa, etenkään kun lääke ei auttanut mua mitenkään, toi vaan niitä räpsähdyksiä.

Kohta joku terapeutti tulee tähän huutamaan, että tein kuolemansynnin :D

Vierailija
7/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin koska lääkäri ei olisi ikinä antanut lupaa lopettaa vaan hänestä minun pitää syödä sitä loppuikä, vaikka en saanut siis lääkkeestä edes apua. Lopetin sitten itse.

Yritin ensin lopettaa kerralla, mutta vieroitusoireet oli niin kamalat etten pystynyt. Kauhea migreeni (mulla ei ole yleensä migreeniä), sähköiskuja päässä, lihasnykäyksiä, kuvotusta, pohjaton makeanhimo, järkyttävä ahdistus. Sitten yritin annosta asteittain pienentämällä ja se kyllä onnistui vaikka vieroitusoireista lievempinä jouduin sittenkin kärsimään pari kuukautta.

Hassua kyllä, masennus alkoi paranemaan heti kun pääsin lääkkeestä eroon.

Vierailija
8/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kans aattelin et kohta tulee joku alan ammattilainen huutelemaan että EI IKINÄ!

saapa nähä. mut oon jo nyt pienentäny hieman annostusta, mut tosiaan vain vähä pitkällä ajalla....

ap

Vierailija
9/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli siitä ihme sähköräpsähdystuntemuksia päähän. Omin päin lopettamisesta ei ollut mitään ongelmaa, etenkään kun lääke ei auttanut mua mitenkään, toi vaan niitä räpsähdyksiä. Kohta joku terapeutti tulee tähän huutamaan, että tein kuolemansynnin :D

Terapeutti voi olla koulutukseltaan vaikka teologi, lääkkeitä määrää lääkäri. Et silleesti. Tyhmyyteen ei toistaiseksi lääkettä olekaan.

Vierailija
10/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lääkäri on sanonut siihen kun olette itse lopettaneet lääkkeet? hirvee saarna?

Vierailija
11/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lääkäri on sanonut siihen kun olette itse lopettaneet lääkkeet? hirvee saarna?

Vierailija
12/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole sen jälkeen mennyt ikinä mielenterveysongelmien takia muullekaan lääkärille joten ei ole kukaan saarnannut.

t. 3

Vierailija
13/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli siitä ihme sähköräpsähdystuntemuksia päähän. Omin päin lopettamisesta ei ollut mitään ongelmaa, etenkään kun lääke ei auttanut mua mitenkään, toi vaan niitä räpsähdyksiä. Kohta joku terapeutti tulee tähän huutamaan, että tein kuolemansynnin :D

Terapeutti voi olla koulutukseltaan vaikka teologi, lääkkeitä määrää lääkäri. Et silleesti. Tyhmyyteen ei toistaiseksi lääkettä olekaan.

vaikka ei itse lääkkeitä määräisikään. Ja tämän seikanhan me sekä lääkkeitä syöneet että samaan aikaa terapiassa olleet tiedämme, kuten senkin, että palstoilla huutelevista terapeuteista puhuminen ei kategorisesti sisällytä oletusta siitä, että kyseinen ammattiryhmä määrää lääkkeitä.

Olet itse se malliesimerkki siitä, että tyhmyyteen ei tosiaan ole lääkettä :D

Vierailija
14/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin kyseinen annostus suruun joka johtui parhaan ystävän kuolemasta onnettomuudessa. Lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä että tarvitsen masennuslääkkeet, koska itkin niin kovasti vastaanotolla. Jälkeenpäin ajatellen suruni oli normaalia, ystävän kuolemasta oli kulunut tuolloin vasta viikko. Lääkäri kirjoitti minulle reseptin josta lääkkeitä riittäisi kahdelle vuodelle! Kuinka se vähentäminen tapahtuu? Olen ottanut lääkkeitä vuoden ajan.

Vierailija
15/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu et kaikki lääkkeet on vaan pahentanu oloo. halut menee ja kaikkee. paino nousee. haistapaska hommaa

Vierailija
16/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei itse lääkkeitä määräisikään. Ja tämän seikanhan me sekä lääkkeitä syöneet että samaan aikaa terapiassa olleet tiedämme, kuten senkin, että palstoilla huutelevista terapeuteista puhuminen ei kategorisesti sisällytä oletusta siitä, että kyseinen ammattiryhmä määrää lääkkeitä. Olet itse se malliesimerkki siitä, että tyhmyyteen ei tosiaan ole lääkettä :D

Terapeutit kannustavat pääsääntöisesti (toki ns. koulukunnasta riippuen) asioiden käsittelyä muulla tavoin kuin lääkkeillä. Terapeutti-psykologi-lääkäri - käsitteet taas hakusessa.

Vierailija
17/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin kyseinen annostus suruun joka johtui parhaan ystävän kuolemasta onnettomuudessa. Lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä että tarvitsen masennuslääkkeet, koska itkin niin kovasti vastaanotolla. Jälkeenpäin ajatellen suruni oli normaalia, ystävän kuolemasta oli kulunut tuolloin vasta viikko. Lääkäri kirjoitti minulle reseptin josta lääkkeitä riittäisi kahdelle vuodelle! Kuinka se vähentäminen tapahtuu? Olen ottanut lääkkeitä vuoden ajan.

Voi jumalauta kun tavalliseen luontaisista asioista johtuvaan suruun aletaan syöttää näitä lääkkeitä, jotka todellakaan eivät ole harmittomia eikä niistä aina pääse irti illman paskamaisia vieroitusoireita.

Mä lopetin asteittain niin että tiputin neljäsosan annoksesta pois aina kerrallaan, omia tuntemuksia tunnustellen. Sitten kun pahimmat viekkarit annoksen laskusta olivat laantuneet laskin taas neljäsosan. Pääsin 3 kuukaudeseta eroon lääkkeestä mutta aika v-mäinen olo oli vieroitusaikana.

Vierailija
18/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka huono kyky niillä on tajuta aivan normaalia elämää ja sitä, että surressa itkee ja se on terveen, ei sairaan merkki aikä ainakaa vuosien lääkityksen peruste. Oliko mieslääkäri? Sellainen jolla on puunaama, insinöörilasit ja täysin kyvytön käsittelemään minkäänlaisia tunteita, sellainen byrokraatin oloinen?

Mä jätin omani kerrasta, siis naks pois kerrasta. Ei mitään ongelmia. EIkö toi sun milligrammamäärä ole sitä paitsi aika laimea?

Vierailija
19/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka huono kyky niillä on tajuta aivan normaalia elämää ja sitä, että surressa itkee ja se on terveen, ei sairaan merkki aikä ainakaa vuosien lääkityksen peruste. Oliko mieslääkäri? Sellainen jolla on puunaama, insinöörilasit ja täysin kyvytön käsittelemään minkäänlaisia tunteita, sellainen byrokraatin oloinen? Mä jätin omani kerrasta, siis naks pois kerrasta. Ei mitään ongelmia. EIkö toi sun milligrammamäärä ole sitä paitsi aika laimea?

Joo, se oli insinööri AMK. Seuraavaksi menen terapiaan diplomi-inssille. Onko kokemusta, millaisia lääkkeitä ne määrää?

Vierailija
20/23 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli just ton näköinen, kun 15. sanoi!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän