Minkäikäisenä ekat harmaat hiukset? Värjäätkö piiloon?
Mulla ekat just 40 täytettyäni, oli kauhee järkytys! Värjään piiloon, ehkä viekä seuraavat 20 vuotta!
Kommentit (28)
Siitä on kaksi vuotta ja harmaat on edelleen yksittäisiä. Nypin pois. Olen jo kaksi vuotta varautunut tulevaan värjäyskierteeseen, mutta nautitaan nyt vielä omasta väristä kun pystyy.
Mulla ei ole vielä näkynyt, oon 42, mutta kun niitä tulee niin todellakin värjään piiloon.
Mulla ei ole vielä näkynyt, oon 42, mutta kun niitä tulee niin todellakin värjään piiloon.
ollessani 37v
Mutta mitä väliä????
En ole havainnut mitään harmaita, mutta onhan mulla sentään selluliittia, mistä nauttia.
Onkohan perinnöllistä ja paljonko riippuu tukan alkuperäisestä väristä, mutsi on vaaleahko eikä taida olla harmaantunut yhtään.
Samoin kuin äidillänikin, niin alta kolmenkympin niitä harmaita rupes pukkaamaan. Eipä ole ollut ongelma, koska olen värjännyt tai raidoittanut hiuksiani viisitoistavuotiaasta lähtien.
Tämän päivän hiusvärit ovat hoitavia, ja karkea hiuslaatuni tarvitsee kiiltoa.
Harmi et sitä selluliittiä ei voi vaan värjätä piiloon niin kuin kyllä teen niille harmaille.
yksittäisiä olivat ja ei ole montaa vieläkään nyt reilu vuotta myöhemmin. Ei niitä huomaa joten en ole värjännyt kun muuten on sellainen oma väri että ei kaipaa lisäväriä.
eikä mitään yksittäisiä, vaan kummallekin ohimolle suuret aivan valkoisen harmaat läiskät. Värit liukuu noista pois ja olen kyllästynyt värjäämiseen. Niinpä ajattelin että ehkä annan olla.
Nyt kun olen kesän ollut niin enpä tiedä. KAikki kommentoi, että oletpa sinä harmaa.
En tiedä mitä teen. Äidilläni tuli kanssa valkoisen harmaat ohimot samanikäisenä, eikä hälläkään värit pysyny. Meillä on epäsuomalainen hiuslaatu, jouhimainen. Ja perusväri melko vaalea-maantie.
Ideoita?
Harmi et sitä selluliittiä ei voi vaan värjätä piiloon niin kuin kyllä teen niille harmaille.
Joo kivointa kun selluliittia on vähän leuankin alla, kun oikein ojentelee päätään.
Ehkä tummat harmaantuvat helpommin?
Olen aina ihmetellyt, miksi miehet harmaantuvat nuorempana kuin naiset, mutta ehkä se onkin näköharha - ne nuoret harmaantuneet naiset ovat vain värjänneet tukkansa.
nyt 36-vuotiaana enemmän kuin kuusikymppisellä äidilläni. Värjään piiloon.
Miksei mulla? Sekä kampaajan laittamat että kaupasta ostetut (harmaan 100% peittävät, hehehe) ei toimi.
t nro 10 muistaakseni
harmaita suortuvia, nyt 38-vuotiaana on jo puolet hiuksista harmaita. Kolmekymppisestä asti olen värjännyt luonnonväriäni lähellä olevalla kestovärillä harmaat piiloon.
Onhan se ihan ok jos harmaita tulee siinä 50 ikävuoden kohdalla, se on vain charmanttia, mutta kun niitä on kolmikymppisellä joka muuten on vielä tosi nuoren näköinen niin ei se minusta kyllä kivalta näytä. Varsinkaan kun on tumma tukka eli ne harmaat oikein loistaa sieltä valkoisina eikä sekoitu huomaamattomasti kuten johonkin maantienväriseen tukkaan.
Meillä tämä on ilmeisesti perinnöllistä, sekä isä että äiti on jo kolmekymppisenä olleet selvästi harmaantuneita, äiti tosin on aina värjännyt ja vasta yli 65-vuotiaana antanut harmaan tulla esiin värjäämättä.
Miksei mulla? Sekä kampaajan laittamat että kaupasta ostetut (harmaan 100% peittävät, hehehe) ei toimi. t nro 10 muistaakseni
Riippuu väristä, punapigmentithän on niin pienikokoisia (muihin väreihin verrattuna), että riippuu merkistä kuinka hyvin pysyvät. Toki käytän hyvälaatuisia shampoita + hoitoaineita, ja vasta juuri ennen värjäystä hiusnaamioita.
Vaalennushan on sitten helpompi, kun siinä väripigmenttiä otetaan hiuksista irti ;)
Kaupan hiusvärit eivät kyllä kestä kuin kolmisen viikkoa, joten niiden kanssa pelleilyn olen lopettanut.
Nro 7
Ja siis teillä muilla väri pysyy? Miksei mulla? Sekä kampaajan laittamat että kaupasta ostetut (harmaan 100% peittävät, hehehe) ei toimi.
t nro 10 muistaakseni
Tarvii kunnon hapetevahvuuden vaan että harmaa hius peittyy, eikä saa olla näitä "Luonnolliset värit"-tyyppisiä värejä jotka mainostaa että antaa hiuksen omien sävyerojen kuultaa läpi - meinaan se tarkoittaa että harmaa loistaa värin läpi myös.
Mun luotto-kotiväri on L'Oreal Excellence Creme, sillä oon saanut jo vuosia harmaat peitettyä hyvin. Laitan kerran kuukaudessa uudestaan, niin että levitän ensin tyveen ja lopuksi 10 minuutiksi muuallekin koska kyllä se väri vähän haalistuu ajan kanssa. Pesen hellävaraisilla shampoopaloilla enkä käytä poishuuhdottavia hoitoaineita, ettei väriä lähde enempää kuin on pakko. Mulla tosiaan joka pesulla lavuuaariin lorisee ruskeaa vettä eli kyllä sitä lähtee vähän aina, mutta kun kuukauden välein värjää niin ei ehdi pahaksi haalistua.
Minusta harmaa voi olla tyylikäs ja väri on nyt vielä erityisen trendikäs. Mielestäni _paljon_ siistimpi, kuin väripullon kukertavat. No, se on makuasia. Sopiiko sinulle ihan lyhyet hiukset? Paksut, kauniin harmaat olisivat lyhyessä hyvin leikatussa edukseen. Pitkät harmaat ovat minusta - anteeksi vaan, jos jotakin nyt loukkaan - karmeat. Itselläni vielä yksittäisiä harmaita, jotka lisääntyvät vähitellen. Ekat harmaat n. 35 v ja olen päättänyt, jos yksittäisiä tarpeeksi, leikkautan ihan lyhyen tukan ja annan harmaiden hehkua.
tosi tosi vaaleita raitoja. Mutta kun tein niin koko 80- ja 90-luvun jo muutenkin, niin tuntuu itsestä että on jotenkin "mennyt maailma"- fiilis valkoisissa raidoissa. Mutta ehkä kuitenkin parempi kuin harmaaläiskäohimo :(
t 10
Mä olen 45v. ja ei ole vielä harmaita tullut. Olen kyllä etsinyt ja odotellut:). Minulla on tummanruskea paksuhko tukka ja odottelen vaan... Luultavasti tulen värjäämään, nyt on ihan oma väri. Mut saas nähdä.
Isäni suvun hiuspehkon olen perinyt ja tarviipas oikeen tutkia millon rakas isäni alkoi harmaantua. Nyt on charmantti "harmaahapsi". Äiti on vaaleahiuksinen.
en edes tiedä sopiiko mulle lyhyt, kun en ole ikinä kokeillut. Nytkin tukka on olkapäiden yli vähän.
Pelottaa oikeasti, jos näytän ihan kauhealta lyhyessä ja kestää sitten kasvaa takaisin.
t 10
Minusta harmaa voi olla tyylikäs ja väri on nyt vielä erityisen trendikäs. Mielestäni _paljon_ siistimpi, kuin väripullon kukertavat. No, se on makuasia. Sopiiko sinulle ihan lyhyet hiukset? Paksut, kauniin harmaat olisivat lyhyessä hyvin leikatussa edukseen. Pitkät harmaat ovat minusta - anteeksi vaan, jos jotakin nyt loukkaan - karmeat. Itselläni vielä yksittäisiä harmaita, jotka lisääntyvät vähitellen. Ekat harmaat n. 35 v ja olen päättänyt, jos yksittäisiä tarpeeksi, leikkautan ihan lyhyen tukan ja annan harmaiden hehkua.
Ensimmäisen kerran hiuksiini (blondit)tuli harmaita ollessani yläasteella n. 15 vuotiaana oletettavasti stressin ja unenpuutteen seurauksena (ei masennus). Rakastin jo tuolloin harmaita hiuksiani.
Odotusaikana sain lisää harmaita (19-20v), ja tällä hetkellä pesen hiuksiani hopeashampoolla ja hoitoaineella jotta saisin harmaita lisää/enemmän näkyviin. Rakastan sävyä!
äidilleni tuli ensimmäiset harmaat 45v, ja mummillani ei ole vieläkään harmaita 62v.
En värjää, enkä aiokaan värjätä. Minusta hiukseni ovat nyt mielettömän kauniit kun harmaata on vain vähän siellä sun täällä.