Miks salkkareissa osa II
Helenalla on sukkahousut ja kengät jalassa rakastelun aikana? Tokkopa tuon ikäisellä olisi stay upitkaan.
Kommentit (27326)
Paremmat sanat on suomalaisella versiolla Tunteisiin.
Sattuipa ihmeellisesti! Kun mä laitoin tänne ton Tomas Ledinin kappaleen, joku oli vain muutamaa minuuttia aiemmin laittanu Tunteisiin -kappaleen alkuperäisen version, joka on ruotsinkielinen! :D
Jaksossa 2459 Talen tunnustaa koko maailmalle kilttimiehuutensa, sillä hän pohtii miksi naiset rakastuvat aina renttuihin (jänniksiin) ja kiltit kunnolliset pojat jäävät kakkosiksi.
Inhottaa tuo, että Lauran hahmo tehtiin vainoharhaseksi sekopääksi. Tykkäsin tosi paljon hänen hahmostaan alkuvuosina. Muutenkin kaipaan vanhoja salkkareita. Myös Jennin kuolemasta olen katkera.
Elias: Sä oot monen unelmavävy.
Tale: Tosi kiva olla jonku mummon unelma...
Tässä selvä vihjaus Talen myöhempiin kuvioihin Marjutin kanssa.
Eikös Jasmin Hamid lopettanut Salkkareissa siksi että aloitti lottotyttönä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös Jasmin Hamid lopettanut Salkkareissa siksi että aloitti lottotyttönä?
Tämä on se virallinen selitys. Mutta on ihan selvää, että jos näyttelijä lähtisi ns. normaalisti, hänen hahmonsa käsikirjoitettaisiin ulos eikä vaihdettaisi näyttelijää.
Tässä tekstiä Jasmin Hamidin blogista:
"Moni on ihmetellyt, miksi Katariinan näyttelijä vaihdettiin lennosta. Viime syksynä monivaiheisten koekuvausten jälkeen minulle tarjottiin mahdollisuutta vastata Lotto-ohjelman sisällöntuotannosta ja juontamisesta yhdessä uuden työparini kanssa. Erityisesti television tuotantopuolen työt ja mahdollisuus ammattitoidon kehittämiseen kiinnostivat. Jotkut työtarjoukset ovat niin huikeita, ettei niistä yksinkertaisesti voi kieltäytyä. Halusin ottaa uuden työn ja uudet haasteet vastaan, joten päätin irtisanoutua Salkkareista.
Päivittäissarjojen käsikirjoitukset on usein suunniteltu kuukausiksi eteenpäin ja henkilöhahmojen tarinat nivoutuvat toinen toisiinsa. Kaikki pääsevät helpommalla, kun juonta ei lyhyellä varoitusajalla tarvitse kirjoittaa uudestaan, vaan kuvauksia voidaan jatkaa tarinaa muuttamatta uuden näyttelijän turvin. Hahmon vaihtaminen saattaa tuntua oudolta, sillä vastaavanalaiseen ei ole Suomessa totuttu. Kaikki muutokset tuntuvat aina alkuun vierailta ja sopeutuminen vie aikansa. Olen kuitenkin varma, että Jenni Banerjee ottaa oman paikkansa ja kohta ette muista minun siellä oleenkaan."
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa tuo, että Lauran hahmo tehtiin vainoharhaseksi sekopääksi. Tykkäsin tosi paljon hänen hahmostaan alkuvuosina. Muutenkin kaipaan vanhoja salkkareita. Myös Jennin kuolemasta olen katkera.
Laura olisi alkuaikojen yksinäisten vuosiensa jälkeen ansainnut jonkun ihanan miehen, joka olisi sulattanut kylmän ja kyynisen lakinaisen sydämen ja jonka kanssa olisi muuttanut pois Helsingistä.
Oon itse ymmärtänyt, että Jasminin sopimus oli juuri päättymässä eikä sitä jatkettu Loton takia. Yllättävä aikataulumuutos on voinut ihan hyvin sotkea jo kuvatut jutut eikä niitä pysty enää muuttamaan. Katariinan tarina oli kesken ja selkeästi Jenni Banerjee vei sen vain loppuun. Riita tai ei niin suostuihan ainekin Mia tulemaan vierailulle.
Sotkea jo kuvatut jutut? Tarkoitat kai kuvaamattomat?
Vierailija kirjoitti:
Sotkea jo kuvatut jutut? Tarkoitat kai kuvaamattomat?
Oisko tarkottanut molempia? Isompi juoni kesken niin sotkishan se aikasemmin kuvatut ja myöhemmin kuvattavat jos näyttelijä lähtee pois..
Vierailija kirjoitti:
Oon itse ymmärtänyt, että Jasminin sopimus oli juuri päättymässä eikä sitä jatkettu Loton takia. Yllättävä aikataulumuutos on voinut ihan hyvin sotkea jo kuvatut jutut eikä niitä pysty enää muuttamaan. Katariinan tarina oli kesken ja selkeästi Jenni Banerjee vei sen vain loppuun. Riita tai ei niin suostuihan ainekin Mia tulemaan vierailulle.
EI! Jos sopimus oli päättymässä, olisi sen jatko varmistettu ajoissa, ja hahmon tarina olisi viety tarvittaessa loppuun. Tällöin tietysti olisi hahmolla ollut ns. suvantovaihe, jotta tarina saadaan helpommin päätettyä, tässä tapauksessa ei tosiaankaan ollut sellainen vaihe kun klinikkakin oli tulossa ja jne. Varmasti lähti kesken sopimuskauden.
"IS:n tavoittama Salattujen elämien vastaava tuottaja Marko Äijö sanoo, että näyttelijättäret tullaan näkemään sarjassa vielä kuukausikaupalla heidän nykysopimustensa puitteissa. Sitä, mitä määräaikaisten sopimusten umpeuduttua tapahtuu, hän ei kommentoi.
- Jasmin Hamidhan lähtee Lottoon, joten on hyvin vaikea jatkaa hänen sopimustaan. Muuten emme kommentoi sisältö- ja sopimusasioitamme mitenkään. Emme ole koskaan kommentoineet niitä, emmekä kommentoi nytkään, Äijö sanoo."
Eliaksel ei oo muita kamuja nii pitää avautua jollekki Katariinalle
Vuonna 2010 joka asiaan oli lavaste! Esim. Helin työhuone Routakedolla, Liisan varainhoitaja (vain pari jaksoa!) ja Pirkko Marian työhuone ja vaikka mitä! Aika kummallista.
Jos säästötoimenpiteet menevät vielä eteenpäin, kohta Ismo varmaan käsikirjoitetaan ulos. Siinä säästyisi palkkakuluja monen pienempipalkkaisimman näyttelijän edestä, siis oikeasti monen!
Vierailija kirjoitti:
Jos säästötoimenpiteet menevät vielä eteenpäin, kohta Ismo varmaan käsikirjoitetaan ulos. Siinä säästyisi palkkakuluja monen pienempipalkkaisimman näyttelijän edestä, siis oikeasti monen!
No mitä järkeä olisi poistaa Ismo, yksi suosikkihahmoista Ullan ja Sepon rinnalla sarjasta ja ottaa sen sijaan vaikka 2-3 huonompaa, kokemattomampaa ja halvempaa näyttelijää näyttelemään mielenkiinnottomia hahmoja?
Edelleen ihmettelen mihin ihminen voi tarvita niin maan perkeleesti joka viikko kilokaupalla uusia vaatteita ja ihonhoitotuotteita. Tänään Johannalla taas NA-KD-haul...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä järkeä olisi poistaa Ismo, yksi suosikkihahmoista Ullan ja Sepon rinnalla sarjasta ja ottaa sen sijaan vaikka 2-3 huonompaa, kokemattomampaa ja halvempaa näyttelijää näyttelemään mielenkiinnottomia hahmoja?
Se järki, että jossain vaiheessa kulut eivät palaudu hyötynä samassa suhteessa, kun hahmosta on nähty kaikki. Ja jos budjetti pienenee paljon, näyttelijäkantaa on pakko vaihtaa halvempaan. Tämä on vain kauhuskenaario, ei vielä todellisuutta.
Kuitenkaan mikään sarja maailmalla ei elä alkuperäishahmoilla, osa on niin vanhoja sarjoja ettei se olis mahdollistakaan.
Ei se yritys ollut pelkästään Jasmin Hamidin ja Kirsi Ståhlbergin, vaan myös Mia Ehrnroothin. Nuo kaikki kolme poistuivat suunnilleen samoihin aikoihin.