Jaaha, perjantai-ilta. Siivotaanko taas kimpassa?
Joskus aiemminkin siivouskavereita löytynyt... Meillä nyt kesän on mies on lasten (ja lemmikkien) kanssa kotona, ja jostain syystä siivous jää lähinnä minun harteille... Viikolla en ole nyt paljon jaksanut, mutta jos sitä tänään vähän yrittäisi nyt kun muu perhe on kyläreissulla illan. Ongelma vaan aina se, että kun ei joka päivä ole tehnyt niin ei millään viitsisi aloittaa.
Ketään muuta jolla siivoushommia tehtävänä? Ajattelin aloittaa sinänsä turhimmalla hommalla, eli raivaamalla sängyistä lakanat ja nostamalla peitot tuulettumaan. Pesukonekin täytynee panna pyörimään, jotta saa sitten huomenna pestä lakanoita.
Kommentit (24)
Tiskit odottamassa ja lelut levällään... Ehkä avaan vaan karkkipussin ja siivoan huomenna :)
Mut nyt sain lakanat pois ja peitot ulos, eli ainakaan ennen puhtaitten lakanoitten laittoa ei talossa päästä nukkumaan :). Eteisestä raivasin kengät ja takit yms. kaappiin. Seuraavaksi sohvan - tai siis ilmeisestikin lasten majan - kimppuun, sohvasta pitäisi suojapeitot yms. täkit panna pesuun. Ehkä pari tyynynpäällistäkin. Sitten otan imurin ja imuroin jotain.
- ap -
Millään ei jaksais, mutta ajattelen että, jos teen sen nyt, huomenna ei tarvitse. Levällään olevat tavarat kerätty. Eiliset pyykit viikattu. Kone taas pyörimässä ja kohta laulaa imuri!
Mulla on varrellien pehmeä harja jolla ensin harjaan jalkalistat puhtaiksi. Sitten toisella pienemmällä rapsin pölyt hyllyiltä ja muilta tasoilta. Sitten imuroin lattiat ja vielä pyyhin nihkeällä.
Yhden koneellisen pyykkiä olen saanut pestyä ja lapsen huoneen raivasin, sekä vaatekaapin kävin läpi. Imuroida pitäisi, mutta kun ei kiinnostais yhtään.
Vähän kun sais inspistä. pieni tiskivuori pitäisi kanssa saada pois. Ehkä odotan vain miestä, tiskaus on hänen heiniään. ;) (Meillä tiskikone ei soveltunut mitenkään asuntoon niin jouduttiin heittää pois ja se harmittaa vietävästi, vihaan tiskiä ylikaiken. Varsinkin kun nyt on avokeittiö.
Muuten meillä ihan siistiä sitä imurointia lukuunottamatta.
ja siivosi lelut lattioilta ja viikkasi pyykit. Ja nyt karkkipussin kimppuun... ;)
töiden lomassa vasta ruoka tehty ja pari koneellista pyykkiä. tarkotus olisi mennä kohta pihatöihin, kun nyt ei sada.
Pesukoneessa niitä peitteitä pyörimässä.
Mies toi lapset kotiin, ja kolmivuotias sanoi: "Oho, oleppa tinä äiti tiivonnut kauniitti!" Varmaankin siksi kun olkkarin sohvat ja tuolit olin raahannut mielenkiintoiseksi temppuradaksi keskelle lattiaa :).
Niin ja hetken päästä kuului saman kolmevuotiaan kirkkaalla äänellä: "Äiti, tuo itin kaakkiputti taitaa olla auki..." Hehheh, hups, äiti ehtinyt isin karkkipussin sitten kuitenkin avaamaan, vaikka ei pitänyt ainakaan kesken siivouksen... :)
Lapsillekin yhdet karkit, jätän heidät olkkariin kiipeilemään sohvien päällä ja jatkan pikaista imurointia muualla. Radio pauhaa ja ovet ja ikkunat on auki, ihan kiva oikeastaan siivota.
(Kolmevuotiaalta vielä terveiset palstan tädeille: hjkjiuuo 9765rrrv c
Mut piti viellä laittaa siivous-soundtrackia, radiota en hirveesti jaksa muuten kuunnella mutta näin siivotessa se on ihan kiva olla olemassa. Äsken soi:
-ap-
miten motivoit itsesi tuohon tilaan? mä makaan sohvalla skumppalasi kädessä ja napostelen mansikoita.
imurin nostin siivouskaapista ulos keskelle lattiaa ja siihen jäi.
Imuroin kyllä keittiön ja eteisen päivittäin,mutta kaikki muut jää huomiselle..aamusta heti pyykkikone laulamaan ja moppi viuhumaan
Seuraavaksi lapsille iltapalaa, sitten imuroin tän työhuoneen. Nakkaan imurin toiseen päätyyn missä ne oikeestaan likaisimmat huoneet, kuraeteinen ja makkari, ja katon jos saisin vaikka lapsille lakanat sänkyyn.
täytin taas lasini ja kiskon noita mansikoita :D
No, nyt lapsilla lakanat, kylppäri, sauna, khh ja osa makkaria imuroitu. Pyyhin seuraavaksi keittiön pöydän ja vähän järkkäilen noita tasoja kuntoon. Vessojen lavuaaritasot kans. Makkarin imurointia lykkään vielä kun siellä on matkalaukkuja ja vaatteita lattialla jajaja...
-ap-
PS. Yksi hyvä tapa saada jotain tehtyä siivouksen suhteen, on ottaa vain yksi osio kerrallaan, tai siis päättää että no mä otan tän pienen jutun vaan nyt kun ehdin ennen kuin alkaa x. Ja sitten koittaa että ehtiskö vielä sen tai sen. Nyt mä ajattelin siivoilla siihen asti että mies tulee takaisin (no toivottavasti yöksi on tulossa kotiin :D), tai sitten siivoon vain siihen asti kun jaksan. Kaikkea ei tarvii tehä kerralla, alustahan tän homman saa joka tapauksessa ihan kohta alkaa, joten samapa se. :)
täytin taas lasini ja kiskon noita mansikoita :D
No, nyt lapsilla lakanat, kylppäri, sauna, khh ja osa makkaria imuroitu. Pyyhin seuraavaksi keittiön pöydän ja vähän järkkäilen noita tasoja kuntoon. Vessojen lavuaaritasot kans. Makkarin imurointia lykkään vielä kun siellä on matkalaukkuja ja vaatteita lattialla jajaja...
-ap-
PS. Yksi hyvä tapa saada jotain tehtyä siivouksen suhteen, on ottaa vain yksi osio kerrallaan, tai siis päättää että no mä otan tän pienen jutun vaan nyt kun ehdin ennen kuin alkaa x. Ja sitten koittaa että ehtiskö vielä sen tai sen. Nyt mä ajattelin siivoilla siihen asti että mies tulee takaisin (no toivottavasti yöksi on tulossa kotiin :D), tai sitten siivoon vain siihen asti kun jaksan. Kaikkea ei tarvii tehä kerralla, alustahan tän homman saa joka tapauksessa ihan kohta alkaa, joten samapa se. :)
huh. huomenna aloitan ja siivoan ainakin kylppärin, saunan ja eteisen.
:D
Minä myös todella laiskana sain tänään imuroitua ja mopattua lattiat.
Kysyn kuitenkin sinulta miksi et nauti vapaasta illasta kun mies ja lapset ovat poissa? Miksi tuhlaat oman vapaa-aikasi siivoamiseen? Ei sitä huomaa kukaan muu kuin sinä itse.
Ottaisit nyt leppoisasti kuten hän, joka nauttii mansikoista sohvalla kera skumppalasin.
Nauti vapaa-ajastasi. Lue kirjaa, lehtiä , mene ulos tai parvekkeelle tai tee mitä haluat. Jos haluat siivota niin sitten siivoat! ;-DD
nyt meen lakanoitten kimppuun. Tervetuloa siivoomaan, raportoi itsestäsi ketjuun! Ja jos ketään ei löydy niin spämmään vaan itsekseni palstaa sitten :).