Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko koskaan saaneet oikeasti mitään apua self help kirjasta?

Vierailija
15.07.2022 |

Mikä kirja?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vain riittämättömyyden tunteen 😵

Vierailija
2/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo monestakin, mutta oon tarvinnut kyllä paljon muitakin asioita. Loppuviimein kyse on siitä että on aivan mielettömän rohkea ja myös alkaa TEHDÄ asioita toisin kuin ennen, ei pelkkä analysoiminen ja päänsisäinen järkeily ja ahaa-elämykset auta ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carol Dweck: Mindset. Minulle oli lapsuudenkodissa iskostettu ajatus, että kaikki johtuu lahjakkuudesta ja se taas geeneistä. Eli mitään ei ole tehtävissä kun ei ollut kummoista lahjakkuutta mihinkään. Tuon kirjan myötä yli kolmekymppisenä kyseenalaistin näkemyksen ja tämä päätyi lopulta siihen että lähdin yliopistoon opiskelemaan (ja valmistuin maisteriksi 4 vuodessa). En ollut nuorempana harkinnutkaan korkeakoulua, koska en ollut hyvä koulussa eikä ollut lahjoja mihinkään. Nyt tajusin, että se on vaan työnteosta kiinni pärjäänkö.

Vierailija
4/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Eckhart Tollenin kirja Uusi maa. Tekstiin täytyi oikein keskittyä ymmärtääkseen, mutta niinpä vain pääsin todella hankalasta unihäiriöstä.

Vierailija
5/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!up!

Vierailija
6/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu Palmun Rakasta itseäsi kirja. Se auttoi aika paljon, sillä se puhui häpeästä tavalla, joka sai minut todella tiedostamaan, kuinka paljon sitä koinkaan. Mä tavallaan häpesin mun häpeää, joten mä en koskaan osannut tiedostaa ja käsitellä sitä.

Vierailija
7/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenu moniakin hyödyllisiä self help kirjoja. Niistä oon lähinnä saanu hyötyjä elämään suhtautumisessa ja maailmankatsomuksessa, mitkä onkin sitten todella merkityksellisiä osa-alueita. Ainut kirja minkä nyt tähän hätään muistan on maria nordinin eroon oireista kirja. Oli skeptinen suhtautuminen aluksi, mutta aivan hyvin kirjotettua asiaa se oli täynnä. Plussana pääsi näkeen siittä sen sen kurssin harjotukset, mikä oli sinänsä mielenkiintosta myös.

Vierailija
8/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sekopää maria nordin!!!! Voi ei!!! 😱

Vierailija
9/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei auta jos tekeminen ei muutu pysyvästi. Itselläni muutos kestää tasan kaksi päivää ja sitten ollaan taas alkupisteessä.

Vierailija
10/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustava mieli.

Vierailija
11/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylli Kukkin kirja "Kyllin hyvä" tuli aikanaan ihan tarpeeseen. Okei, on siinä joogaohjeitakin, mutta myös paljon siitä, miten puhua itselleen kauniisti ja pitää hyvää ryhtiä ja itsestään armollisesti huolta. Toimi. Luen sitä edelleen silloin tällöin ja tietyt joogaohjeet jäivät käyttöön.

Vierailija
12/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, mikä lasketaan self help-kirjaksi. Ainakin Thomas Gordonin Toimiva perhe on ollut valtavan hyödyllinen, jos se nyt mikään self help kirja on.

Vierailija
13/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas isä, köyhä isä

Säännöt

Vierailija
14/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

David Richo: viisi asiaa, joita ei voi muuttaa. Suosittelen todella!

Vierailija
15/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo varo vaaraa, hän on paha!!!!

Vierailija
16/19 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varo vaaraa, hän on paha!!!!

Ton neuvolla nyt hävii kaikki rahansa kryptoihin tms laatusjoituksiin.

Vierailija
17/19 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/19 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko Stumppaa tähän tarkoittamaasi kategoriaa, mutta sen avulla lopetin tupakoinnin.

Muita vastasvia en sitten olekaan lukenut, enkä ikipäivänä maksaisi jostain kurssista, jolla "opetetaan elämään".

Vierailija
19/19 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan.

Kimmo Takasen Tunne lukkosi: vapaudu tunteiden vallasta.  Siitä tuli populaarin tietokirjallisuuden pienoinen hitti. Toisaalta - tätä samaa opetaan myös psykoterapeuteille ja sitä kautta asiakkaille.

Itselleni riitti 5 käyntiä kalliilla psykoterapeutilla, joka yritti saada minua persoonana mahtumaan tämän kapean kehikon läpi. 

Paljon enemmän hyödyin, kun kävin itsenäisesti läpi tämän teoksen, joka on sanalla sanoen aika yksiulotteinen.