Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valistusta asioista, joiden luulisi olevan nykyaina itsestäänselviä.

Vierailija
19.07.2012 |

Mutta koska niin ei näytä olevan niin: Sikiöllä ja äidillä ei ole yhteistä verenkiertoa. Alkio ja sikiö saavat ravinteet ja valitettavasti myös vahingolliset aineet äidistään heti raskauden alussa. Ihmisalkio ei saa ravintoaan ruskuaispussista.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsen käsihygieniaa voi parantaa opastamalla häntä käsidesin käyttöön. Alkoholipohjainen käsidesi tuhoaa tehokkaasti viruksia sekä estää tautien leviämistä. Se ei kuitenkaan tehoa kunnolla kaikkiin viruksiin, kuten norovirukseen, joka aktivoituu erityisesti helmi-maaliskuussa. Syynä on noroviruksen toisenlainen rakenne esimerkiksi influenssavirukseen verrattuna."

http://www.tohtori.fi/?page=5833192&id=3894916

Täällä myös oikeaoppinen käsihuuhteen käyttö kuvineen.

Vierailija
82/122 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla EI ole keliakia jos itse toteat, että sinulla voisi olla keliakia. Sitä sairautta ei voi itse todeta siitä, että mahaan sattuu kun syö viljaa. Kyse voi olla myös vilja allergiasta. Tai sitten ei mistään! Vain lääkäri voi todeta keliakin. Jos lääkäri ei ole sitä todennut, sinulla EI ole keliakia sen enempää kuin minullakaan rintasyöpä kun itse niin vaan päättelen.

Samaten on turha puhua lähes gluteenittomasta ruokavaliosta jonkun allergian tai dieetin kohdalla sillä oikea gluteeniton ruokavalio tarkoittaa 0-toleranssia gluteenin suhteen. Ei edes yhtä leivänmurusta saa olla lautasella tai sairastut vakavasti.

Suorastaan vituttaa kun oma isäni selittää olevansa keliaakikko eikä voi syödä kotimaista LEIPÄÄ. Syö sitten vaan ruotsalaista tms. leipää ja on olevinaan gluteenittomalla ruokavaliolla. Voi nolous! Niin, keliakiaa sairastavahan ei voi syödä ns. kotimaisia VILJOJA eli vehnää, ruista ja ohraa (joissakin tapauksisa kauraa). Olen siis itse ihan ehta keliaakikko joten tällainen väärän informaation levittäminen ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kiinnittyneenä toiseen kromosomiin. Usein juuri kromosomiin 14. Mutta kyse on kuitenkin 21-trisomiasta.

Vierailija
84/122 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole saanut Streptococcus mutans -bakteeria suuhunsa, hampaat eivät reikiinny (vaikka siis jättäisi pesemättä).

Tartunta saadaan syljen välityksellä varhaislapsuudessa, yleisimmin jo vauvana. Siksi ei saisi laittaa lapsen suuhun toisen henkilön käyttämää tuttia/lusikkaa/juomapulloa/jäätelöä tms.

Jos on hampaissa kiilteenkehityshäiriö, kiille voi pinnasta kulua/lohkeilla paikkauskuntoon, mutta varsinaisen reiän syntymiseen tarvitaan se bakteeri.

Valitettavasti tuo mutans meiltä useimmilta löytyy. Ja vielä valitettavampaa on, että tartutamme sen lapsiimme. Aikuisiällä bakteeri ei yleensä enää tartu.

Vierailija
85/122 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähiaikoina" viittaa tulevaisuuteen ja "viime aikoina" menneisyyteen. Ei ole yleiskielen mukaista sanoa esimerkiksi "Lähiaikoina olen tehnyt sitä ja tätä."

Vierailija
86/122 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nih. Siihen tarvitaan vain yksi ovulaatio ja yhdyntä sopivaan aikaan.

Vierailija
87/122 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi käydessäni gynellä lääkärillä oli pitkät lakatut kynnet joilla se sorkki mua. Rintapielessä oli tarra jossa luki "minä muuten hallitsen käsihygienian".

Siinä luki raavin kaikki tautiset kuohapillut verille!

Vierailija
88/122 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pätevä syy pysäköidä perheparkkiin.

Siihen saa pysäköidä kuka tahansa ja millä asialla tahansa. Ei kauppias niitä paikkoja mitenkään valvo, eikä edes tee mitään vaikka joku muu kuin perheellinen sellaiseen pysäköi. Mut vahdi sä vaan niitä ihan vapaasti :)

Vierailija
89/122 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoositon on eri asia kuin maidoton ruokavalio. Laktoosi-intoleranssi on maitosokerin sietämättömyyttä, maitoallergia taas maidon proteiinille syntyvä vasta-ainereaktio: laktoosia maitoallergikko sietää tai ei siedä, mutta se on allergiasta irrallinen asia.

Ei ole olemassa esimerkiksi koirarotua tai ruoka-ainetta jolle ei voi olla allerginen. Usein ihmiset kuvittelevat, että tälle meidän koiralle ei voi olla allerginen koska se ja sekään ei ollut. Allergiassa kyse on kuitenkin aina allergisen reaktioherkkyydestä eikä allergisoivan "tuotteen" ominaisuudesta. Myös perunalle, vadelmalle, mustikalle jne voi olla allerginen. (Olen lukemattomat kerrat kuullut, että ei nyt kukaan sentään perunalle voi olla allerginen) Kaikelle voi.

Vierailija
90/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kiireellinen huostaanotto.

Vierailija
91/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilijää, joka ylittää tien pyörätien jatketta pitkin, jollei autoilijan väistämisvelvollisuutta osoiteta kärkikolmiolla, stop-merkillä tai liikennevaloilla.

Ja ihan laki sanoo nain?

Vierailija
92/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos samaan suuntaan menevällä viereisellä kaistalla on auto pysähtyneenä suojatien eteen antaakseen tietä ylittäjälle. Hiton vaarallisia kurvailuja näkee, eikä tuohon uskalla edes kovin usein pysähtyä, paitsi todettuaan, ettei muita ole tulossa.

Älkääkä nyt myöskään sitten parkkeeratko niitä autoja noin, ei edes autossa istuessanne ja odottaessanne tai vaan vähäksi aikaa. On muuten tosi vaarallista.

Vierailija
93/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nousee, kun on oikea tauti iskee

Vierailija
94/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja-allergia ei ole keliakia.

Ja juu, allerginen kohtaus voi olla hengenvaarallinen. Aina se ei ole pelkkää pikku kutinaa ja ihottumaa taipeissa.

Vierailija
95/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen aloitetaan seurueessa samaan aikaan, jos ollaan ravintolassa. Kotona kutsutaan pöytään ja on tapana, että "arvokkain" (=vanhin) menee ensin ottamaan, ei siis suinkaan lapset.

syömisen saa aloittaa kun seuraava vieressä oleva on saanut ruoan eteensä. Jos pöydässä on 10 syöjää ens. ruoka on jäähtynyt jos aloitetaan yhtäaikaa.

Vierailija
96/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on nähty, äitinsä oli siinä vieressä.

Vierailija
97/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syöt vähemmän ja liikut enemmän!

Vierailija
98/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlissa tarjottiin maidotonta ruokaa. Sairaalareissun jälkeen selvisi, että ruoka olikin vain vähälaktoosista... muistelee maitoallerginen

Vierailija
99/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla EI ole keliakia jos itse toteat, että sinulla voisi olla keliakia. Sitä sairautta ei voi itse todeta siitä, että mahaan sattuu kun syö viljaa. Kyse voi olla myös vilja allergiasta. Tai sitten ei mistään! Vain lääkäri voi todeta keliakin. Jos lääkäri ei ole sitä todennut, sinulla EI ole keliakia sen enempää kuin minullakaan rintasyöpä kun itse niin vaan päättelen.

Vierailija
100/122 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutukset on voimassa ihan samoin kuin muulloinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi