Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mur! Meillä 1v lapsi - nyt tuttavaperheessä rokkoa ja ovat tunkemassa kylään!

Vierailija
19.07.2012 |

Ihan suoraan sanottuna törkeää:

Meillä on 1-vuotias lapsi, jolle aiomme hankkia elokuussa vesirokkorokotteen (aika neuvolaan on jo ja resepti hankittuna).

Meillä on suvussa vesirokkoa podettu pahojen jälkitautien kanssa (iho herkkä myös lapsella) emmekä siis halua, että lapsi saisi sitä tautia.

Nyt tuttavaperhe ilmoitti miehelle, että ovat tulossa illalla yllätysvierailulle. Että eihän haittaa, että kolmesta lapsesta kahdella on vesirokko ja yhdelläkin varmaan tulossa!? ja että onhan se mukavampi, että teilläkin vesirokko sairastetaan ennen päiväkodin alkua.

Mä sain täällä niin kilarit! En todellakaan halua sitä tautia meille, vaikka monet sen haluavatkin ehdoin tahdoin lapsilleen tartuttaa!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit kyllä voinut ilmoittaa vieraillesi että pysykööt kotona.

Vierailija
2/46 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit kyllä voinut ilmoittaa vieraillesi että pysykööt kotona.

Kyse oli miehen puolen ystäväperheestä, minne suuntaan mies hoitaa yhteydenpitoa.

Mutta onneksi ymmärsivät käydä muualla vessassa. Olivat tosin menneet sitten yllätyskylään toiseen tuttuun lapsiperheeseen, missä nuoremmalla ei vielä vesirokkoa ole ollut...

Että me säästyttiin, mutta vahinko kiersi.

Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan maksaisi 78 euroa per rokoteannos, kun annoksia pitäisi ottaa kaksi per lapsi ja lapsia on yhteensä kolme. Tulis pikkaisen kalliiksi! Ennemmin hankitaan rokko tuttavaperheistä niin aikaisin kuin mahdollista.

kun tauti on kerran sairastettu. Vanhemmalla ialla se aiheuttaa vyoruusua joka on erittain tuskallinen, vaikea ja kallis hoitaa.

Vierailija
4/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ajattelematonta

Vierailija
5/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun sanot vaan ettette halua ehdoin tahdoin sairastua, kiitos vain.

Vierailija
6/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) että kukaan tekee noin ja

b) ettet itse osaa sanoa tuossa tilanteessa ei.

Vierailija
7/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varman voi sanoa, ettei vierailu sovi, ja kertoa tilanteesta?

Vierailija
8/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatteko vesirokon tartuttaa tahallaan lapsellenne vai ette.

Vierailija
9/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soita, että et halua heitä kylään, koska lapsellanne on herkkä iho ja suvussanne podetaan vesirokko jälkitautien kera. ja sanot,että lapselle on hankittu jo resepti ja aika rokotteelle.

jos sittenkin väkisin tulisivat eivätkä ymmärrä, sitten vetäisin kilarit.

Vierailija
10/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihan asiallisesti ja ystävällisesti sanotte, että nyt ei sovi tulla, koska ette halua lapsenne sairastuvan. Kerrotte, että ovat tervetulleita, kun vesirokko on sairastettu.

Vierailija
11/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa sanoa että "ei kiitos, lapsemme saa pian rokotuksen emmekä halua tautia. Palataan asiaan sitten kun sairaus on teidän lapsilta ohi".

Vierailija
12/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ja halutessas perustelet samoilla syillä kun tännekin kirjoitit. So simple.

Vierailija
13/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä kuin sanoa ei. Ei siitä kannata loukkaantua, jotkut ihan vilpittömästi uskovat, että rokotteet ovat huonoja, ja tauti pitää sairastaa, ja parasta lapsellenne ajattelevat. Mutta te tiedätte ja päätätte mitä teette, joten sanotte suoraan ja jämäkästi. Parempi niin kuin katkeroitua ja syyttää, jos vesirokosta lapsellenne tulisi vaikea.

Vierailija
14/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi olla tosi rajut jälkitaudit. Ja 1-vuotias on tosi pieni vielä sairastamaan sen. Minä siis en päästäisi. Miksi miehesi ei sanonut, että kyllä haittaa?

Vierailija
15/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin selittämään, että meille ei nyt voi tulla ja selittämään syyn.

Ja he sanoivat, että tulevat vain meidän terassille istumaan ja käyvät koko perhe vessassa ja vaihtavat kuulumisia, että eihän se tauti tartu, jos me ei haluta ja he vaan pihassa ovat.

Mä oon ite töissä ja mies on töissä ja mun sisko on tän päivän lapsen kanssa meillä ja hitto joutuu tällaistä säätöä puhelimitse vääntämään.

Ap

Et varman voi sanoa, ettei vierailu sovi, ja kertoa tilanteesta?

Vierailija
16/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ollut trolli niin sanot vain nyt ei käy ja tietysti voit sanoa että lapsi on menossa rokotukseen syksyllä joten et halua siksi sairautta nyt.

Vierailija
17/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä muuten on, että meille on ainakin kaksi perhettä aiemmin tarjoutunut tuomaan vesirokkotuliaisen, kun heidän mielestään tauti kuuluu sairastaa ja jossain kuulema järjestetään oikein vesirokkobileitä???

Tuttavaperheen rouvalle oli kuulema sanottu päiväkodissakin, että siellä tartutetaan tarkoituksella kyseinen tauti.

Mun mielestä tarkoituksella ei saisi tartuttaa mitään ja varsinkaan, jos ei tiedä lapsen perheen tautihistoriasta ja mahdollisista herkkyyksistä.

pohtii,

Ap

Vierailija
18/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauti, niin että jos oikeasti ette sitä halua, kieltäisin tuon terassilla istumisen ja vessasa käynninkin. Onhan noita ABC-paikkoja ja muita, joissa vessaan pääsee, ei se niin kamalaa ole.

Ärsyttävää kyllä tuollainen, että eivät heti usko.

Vierailija
19/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitäkin, että kuka edes lähtee reissuun kolmen lapsen kanssa, joista kahdella on vesirokko ja kolmannelle sitä odotellaan? Eikös vesirokko pitäisi potea kotona?

pohtii vielä Ap, jonka suurin tuohtumus tässä hiukan hellittää :-)

Vierailija
20/46 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tosi herkästi vaikka olisivat vain ulkona. viimestää sieltä vessasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi