Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin ahdistaa ja masentaa tämä jatkuva sade :(((

Vierailija
18.07.2012 |

Koko eilisen iltaa satoi vettä, yöllä tuli vettä, aamulla myös. Sitten oli jopa hetken tauko, ja nyt tulee taas ihan kaatamalla vettä. Lämpötila +15. Ahdistaa. Kunpa olisi rahaa, niin lähtisin perheen kanssa etelän lämpöön!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko nyt keskittyä vaan säähän...

syynä olivat säät.

Säähän ei voi vaikuttaa. Mielialaan voi.

Vierailija
22/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olisi mukampaa jos olisi kivoja ilmoja ja plaa plaa.. Mutta kun sille säälle nyt ei voi mitään, niin mitäpä jos yrittäisitte muuttaa vähän asennetta :) Vaikka sataa, niin silti voitte lähteä retkelle vaikka läheiseen luonnonpuistoon. Voitte silti pelailla perheen kesken, sisällä ja ulkona. Tehkää piknikretki olkkairiin ja hyvää musiikkia päälle. Lähtekää kiertämään Suomea ja nähtävyksiä. Kierreltää kaupoja... Pitäkää hauskaa! ..tai sitten voitte vaihtoehtoisesti murjottaa neljän seinän sisällä säästä valitellen ;)

mutta remppaajille tämä kesä on ikävä. Jatkuva sade haittaa pahasti. Latistaa mielen, kun loma menee kuivaa keliä odotellessa. Ja jos rahaa ei reissuihin ja shoppailuihin ole muutenkaan, ei tuollaiset ehdotukset paljon lohduta.Jos koko perhe on odottanut lämpimiä uimavesiä eli ilmaista hupia, kyllä sade ja kylmyys vaan haittaa. Monelle tulee harmia sateesta esim. omien viljelysten pilalle menosta. Vaivaa nähty kovasti ja toivottu säästöä menoista oman sadon myötä. Vaikea on siinä kuule yrittää hauskaa pitää, jos harmittaa. Helppo se on rikkaamman neuvoa kerrostalokämpästään..

Voimia teillekin sateen keskelle. Eniten tuo uimavesien kylmyys haittaa. Ja kun joku kuitenkin väittää, että kyllä meidän lapset vaan ui joka päivä, niin täällä merivesi on todella kylmää edelleen.

En vielä luovu toivosta, ehkä elokuu pelastaa kesän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi säälle mitään. Kunnon varusteissa voit ihan hyvin mennä ulos. Ja jos kahden päivän sade kovasti ahistaa, kannattaa mennä lääkäriin. Ihan normaali kesähän tämä on. Viimeiset kaksi kesää eivät ole olleet normaaleja.

En todellakaan voi säätyypille mitään, mutta kun tuo sade ei tosiaan ole ollut VAIN kaksi päivää, kyllä sitä vettä on tullut ihan koko kesän. Ja jotkut nauttii sateesta, onnea heille, minä nauttisin edes lämpimästä (+20->) säästä. Kunhan nyt narisen, on täällä turhempiakin aiheita, mistä ihmiset valittaa :)

Vierailija
24/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teille. Nauttikaa nyt siitä useasta Helsingistä. :) joo tää varmaan vielä kostautuu mulle jossain välissä, mut just nyt vaan naurattaa. T. Se kokkolassa asuja.

Vierailija
25/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teille. Nauttikaa nyt siitä useasta Helsingistä. :) joo tää varmaan vielä kostautuu mulle jossain välissä, mut just nyt vaan naurattaa. T. Se kokkolassa asuja.

T. toinen kokkolalainen

Vierailija
26/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan Helsingissä?

Itä-suomessa on ollut tosi kurja kesä, hyvä jos sua naurattaa

Vierailija
27/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin tiennytkään asuvani Helsingissä vaan itä-suomessa missä satanut päivätolkulla.

Iloitsen kovasti myös siitä että remonttimme venyy ja kustannukset kasvavat huomattavasti. Onneksi sentään mielenvikainen palstamamma saa tyydytystä kun toisaalla huonot säät.

Vierailija
28/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte aina niin olevinenne. Hukkukaa vaikka siihen itämereene!

Vierailija
29/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte aina niin olevinenne. Hukkukaa vaikka siihen itämereene!

että sillee.

Vierailija
30/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä on ihan normaalia jos ahdistaa jatkuva sade keskellä kauneinta kesää. Kunhan siitä ahistuksesta pääsee ohi... Mä en taas ymmärrä näitä tekopirteitä reippailijoita, joiden mielestä ulkona voi touhuta säällä kuin säällä. Eiks ne vois vain myöntää, että sää on perseestä joskus. Meillä oli onneksi ap aurinkoista, sai ottaa aurinkoa, vaikka ip on taas kaatosadetta. Ja nyt alkaa taas sinistä taivasta pilkahdella. Tää on ollut vihdoin ihan normaali kesäsää.

KAKSI.

Vierailija
31/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa satoi lunta. Heinä- ja elokuussa ei enää satanut, mutta lämpötila oli tukevasti alle +20 koko kesän.

Vierailija
32/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä on ihan normaalia jos ahdistaa jatkuva sade keskellä kauneinta kesää. Kunhan siitä ahistuksesta pääsee ohi... Mä en taas ymmärrä näitä tekopirteitä reippailijoita, joiden mielestä ulkona voi touhuta säällä kuin säällä. Eiks ne vois vain myöntää, että sää on perseestä joskus. Meillä oli onneksi ap aurinkoista, sai ottaa aurinkoa, vaikka ip on taas kaatosadetta. Ja nyt alkaa taas sinistä taivasta pilkahdella. Tää on ollut vihdoin ihan normaali kesäsää.

KAKSI.

että muualla Suomessa on paikkoja muitakin kuin Helsinki joissa on satanut KAKSI VIIKKOA. Välillä on ollut joo taukoja, mutta enimmäkseen sadetta. Miten se voi olla noin vaikea käsittää "kokkolalaisesta perspektiivistä"?

Vierailija
33/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa satoi lunta. Heinä- ja elokuussa ei enää satanut, mutta lämpötila oli tukevasti alle +20 koko kesän.

Vierailija
34/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viikonloppuna, kun siellä piipahdin oli ihan kivat terassikelit. Asun noin 50 km Helsingistä ja meillä on satanut aika vähän, mitä nyt eilen tuli rankkis ja maanantainakin satoi. Uimavesi vaihtelee 19-21 välillä, eli ihan passeli sekin. Välillä paistaa, välillä pilveleilee mutta maanantaita lukuunottamatta joka päivä on paistanut aurinko joko aamupäivästä tai iltapäivästä.

Vierailija
35/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinki -tappelu tästä tuli. Mun ymmärtääkseni Helsingissä ei ole juurikaan sadellut (viime perjantaina ja sunnuntaina kuuroja ja tällä viikolla vähän enempi on tulllut). Muuten on ollut pääsääntöisesti poutaista ja tarjennutkin on hyvin.

Mistä sateesta te puhutte ja missä on koko kesän satanut?

Vierailija
36/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "Kokkolan" vajakit vain luulevat että koko etelä- ja itä-Suomi = Helsinki. Juhlivat kun Helsingissä muka huonot säät.

Itäinen Suomi saanut runsaasti sadetta sekä kylmyyttä. Tietenkin paikkakuntaisia eroja sateiden määrissä.

Vierailija
37/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjoiseen eikä ole satanut eilen eikä tänään. tai eilen tuli yksi pieni kuuro. Muutenkin satanut tosi vähän, mitä nyt viikonloppuna satoi. Ainotakaan ukkosta en ole ollut. Joessa vesi on aika alhaalla.

Eihän tuo hellettä ole mutta mulle riittää +20 oikein hyvin.

Vierailija
38/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko kuitenkin Uudellamaalla kaikki?

Jos ei oo satanut, niin ilmeisesti on ollut viileää, kuten muuallakin. Viileä on siis alle +20 astetta, joka ei osan mielestä ole viileää.

Vierailija
39/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis aurinoista ja helteistä, ei tulis oltua kotona ollenkaan. Nyt tulee huilattua kunnolla, luettua kirjoja, katottua elokuvia ym... Lapsetkaan eivät valita, leikkivät kavereidensa kanssa meillä tai muualla. Toki jos on sitä mieltä että kesällä/lomalla täytyy joka päivä ja koko ajan tehä jotain ja mennä joka paikkaan, niin totta kai sadesää tympäsee. Kesä on vaikka ei ole hellettä. Riittää kun ei ole lunta maassa ja puissa on vihreät lehdet :D Ja loma on sitä kun ei tarvii mennä töihin :) Kaikki on asenteesta kiinni.

Vierailija
40/47 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtiolle, jonne kansalaisilla olisi kahdesti vuodessa oikeus lähteä lämmittelemään valtion piikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi