Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton kysyy: mitä pitää sietää lapsivierailta minun kodissani?

Vierailija
16.07.2012 |

En ehkä osaa ajatella asiaa riittävän avarakatseisesti, kun itselläni ei vielä lapsia (valitettavasti) ole. OSaan ajatella vain aikaa silloin, kun itse olin lapsi ja olimme kylässä, en todellakaan saanut juoksennella, availla kaappeja, hyppiä sohvalla tai muutenkaan aiheuttaa sydämentykytyksiä isäntäväelle.

Haluaisinkin tietää, tuleeko minun sietää kylässä käyviltä lapsiperheiltä seuraavaa:

- sänkyymme mennään hyppimään ja kenties kaivaudutaan peittojen alle

- hypitään sohvilla ja mennään tyynysotaa

- kiljutaan, juostaan ympyrää

- keskeytetään aikuisten keskustelu KOKO ajan

- kiusata perheen lemmikkejä

Mitä mielestäsi tulee sietää ja mitä ei? Tämä ei koske yhtä perhettä vaan n. 10 eri perheen lapsia, taustoiltaan perheet aivan erilaisia. Onko tänäpäivänä lapsilla lupa käyttäytyä kylässä kuinka vain?

Erityisen ikävältä mielestäni tuntui juuri vaihdetut puhtaat lakanat ja vierailun jälkeen löytämäni täysin myllätty sänky :/ lisäksi en voi olla stressaamatta mitä kaikkea hajoaa tai tuhoutuu, vaikka meillä ei erityisen "herkkänahkainen" koti olekaan. Mutta olenko minä liian herkkänahkainen mielestänne??

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mielestäni voi odottaa kuin ehkä vasta joltain 10v:ltä. Tai kyllä meidänkin 6v ja 8v pojilta, jos otetaan Nintendot mukaan. Mutta tällöinkin tulevat usein keskeyttämään aikuisten keskustelun, kun tulee jotain kysyttävää tai muuta mieleen.

Muuten voi emäntä/isäntäkin hyvin kieltää myös vieraana olevia lapsia. Kyllä minä pidän järjestyksessä lastemme kaverit täällä meillä. Vain keittiössä syödään, sohvalla tai meidän sängyllä ei hypitä. Poikien huoneessa saavatkin sitten tehdä paljon ja kaikenlaista.

Muistan itse ajan, jolloin vältettiin kyläilyä silloin vielä lapsettomassa ystäväperheessämme, jossa taaperot eivät voineet edes leikkiä omilla leluillaan, ettei parkettiin tule naarmuja. Nykyään meno onkin aivan toista, kun heillä on omia lapsia...

Vierailija
62/62 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsille mitään tekemistä? Ei voi olettaa, että jaksavat 10min kauempaa olla paikallaan ja odotella milloin lähdetään pois.

Hanki lelukori tms. jonka parissa lapset varmaan viihtyvät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi