Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelä- ja Länsisuomalaiset (etenkin Turku) hox!

Vierailija
19.11.2014 |

Jumalauta alkaa järki putoileen täällä, kun ei edes tuttavat tervehdi toisiaan saati tuntemattomat. Huhhuh,ei ihme että täällä voidaan niin huonosti, kun ihmiset käyttäytyvät kuin toiset olisivat vihollisia. Ku pääsen pois niin vitussa enää ikinä astu jalallanikaan Turun maaperään. Miten muut pohjoissuomalaiset ootte kestäny näitä turkulaisia,vai muuttaako tänne just ne kusipäät. Miten paljasjalkalaiset turkulaiset kestätte itseänne? Jumalauta..Juu, tiedän aika provosoivasti kirjoitettu, mutta puran nyt ahdistukseni tähän. Vittu,opetelkaa käytöstapoja,vitun spedet.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kun itse muutin Turkuun. Kyselin kauppatorilla että meneekö tämä bussi Jäkärlään ja kukaan ei vastaa, möllötetään vaan ja mulkoillaan kunnes paikalle tuli kuuro nainen joka sanoi, että en kuule mitä sanot mutta tämä bussi menee Jäkärlään. Ällistykseltäni en tajunnut edes kiittää. Puheliain ja avuliain turkulainen oli kuuro.

Vierailija
2/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:23"]Mitä ihmettä? Olen syntyjäni turkulainen ja minusta tuntuu, että keskustassa törmää jatkuvalla syötöllä tuttuihin, jotka tervehtii ja tulee haastollekin. Viimeksi eilen törmäsin entiseen lukioaikaiseen opettajaani, joka tuli moikkaamaan ja pitkään siinä juteltiin. Mä en ole koskaan ymmärtänyt juttua siitä, että me turkulaiset oltaisiin sisäänpäinkääntyneitä. Mulla ei ainakaan koskaan ole ollut vaikeuksia tutustua ihmisiin, jutustella vieraidenkin kanssa, jne. Niin, tänään terveyskeskuksessakin juttelin odotushuoneessa pitkät pätkät jonkun mummelin kanssa, joka kyseli, että milloinkas mun vauva syntyy.

Mä en ymmärrä teidän muualta muuttaneiden ongelmia. Kuinka iholle siellä Pohjois- tai Itä-Suomessa sitten tullaan? Ja jos ei Turku kelpaa, muuttakaa takaisin kotiin, ei täällä ole pakko asua, jos ei viihdy. Me turkulaiset viihdytään ja se riittää!
[/quote] olen muuttoluokkaa mutta silti täsmälleen sama kokemus. Ystävällistä, tuttavallista ja avointa porukkaa ainakin täällä kaupungissa. Kyllä minäkin olen alkanut uskoa että kyseessä on niin metsä vastaa kuin sinnw huudetaan -ilmiö.

Vierailija
4/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:34"]Samaistun täysin. Yritin olla ihana, mukava ja ystävällinen kun tänne Turkuun muutin. Kukaan ei reagoinut. En saanut kavereita kenestäkään Turkulaisesta :( aina ihanaa käydä kotona Savossa missä bussipysäkillä joku saattaa ruveta juttelemaan vaan ihan juttelemisen ilosta eikä vihata ihmsiä.
[/quote]

Mun mielestä on kamalaa jos joku tuntematon tulee puhumaan bussipysäkillä. Haluan olla hiljaa ja rauhassa.

Vierailija
5/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta 90km ylemmäs.

Vierailija
7/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pohjoisesta, ja olen viihtynyt. Löysin turkulaisen miehenkin. Eron kanssakäymisessä kyllä huomaa, mutta kun on alkuun vähän pidättyväisempi, saa halutessaan jutella vaikka kuinka. On mukavaa, kun ei välttämättä tarvitse. Ja kun sen hymyn saa, tietää ansainneensa!

Virkistävää tää kotiseuturakkauskin täällä.

Vierailija
8/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomi ja Turku - sieltähän se alkuperäisten suomalaisten heimo on. Muut on hämäläisiä ja karjalaisia tai mitä lie. Muualta tulevan "suomalaisen" on aika huono haukkua Turkulaisia, josta koko suomalaisuus on aikanaan peräisin. Aloittaja siis ei ymmärrä perisuomalaista käyttäytymistä.

Varsinais-Suomi itsenäiseksi! Proper Finland! Muut Venäjä voi ottaa! Päästään valittavista wannabe "suomalaisista" eroon!

Vierailija
9/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Lohjalle, niin turkulaiset alkavat vaikuttaa sosiaalisilta ja huomioonottavilta.

Vierailija
12/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset ottavat uskomattoman helposti itseensä, jos joku sanoo heistä yleisellä tasolla jotain negatiivista. Niin tässäkin ketjussa. :D 
Itse olen muuttanut Turkuun neljä vuotta sitten ja yhdyn täysin aloittajan näkemykseen. Tylyä ja tuppisuista porukkaa tuntemattomille. Jos jollain ilveellä tutustutaan, paljastuu tosin ihania ihmisiä.

Vierailija
14/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti

Vierailija
15/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi kadulla tuntemattomia ihmisiä. Miksi pitäisi?
T. Eräs turkulainen

Vierailija
16/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä ettei just sulle olla ystävällisiä. 

wonder why.

Vierailija
17/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:47"]

Idiootti

[/quote]Kiitos samoin!

Vierailija
18/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:49"]

Aika jännä ettei just sulle olla ystävällisiä. 

wonder why.

[/quote]niin,sanos muuta? tässä puran ahdistukseni, en sitä muutoin näytä! wonder why?

Vierailija
19/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:49"]En tervehdi kadulla tuntemattomia ihmisiä. Miksi pitäisi?
T. Eräs turkulainen
[/quote]

Vierailija
20/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan tyytyväinen ettei tarvii puhua muille.