Etelä- ja Länsisuomalaiset (etenkin Turku) hox!
Jumalauta alkaa järki putoileen täällä, kun ei edes tuttavat tervehdi toisiaan saati tuntemattomat. Huhhuh,ei ihme että täällä voidaan niin huonosti, kun ihmiset käyttäytyvät kuin toiset olisivat vihollisia. Ku pääsen pois niin vitussa enää ikinä astu jalallanikaan Turun maaperään. Miten muut pohjoissuomalaiset ootte kestäny näitä turkulaisia,vai muuttaako tänne just ne kusipäät. Miten paljasjalkalaiset turkulaiset kestätte itseänne? Jumalauta..Juu, tiedän aika provosoivasti kirjoitettu, mutta puran nyt ahdistukseni tähän. Vittu,opetelkaa käytöstapoja,vitun spedet.
Kommentit (53)
1. Teillä kotipuolessa Pörsänperällä asuu varmaankin jotain 70 ihmistä. Niitä joutaa tervehtimään. Itsekö huutelet hyväthuomenet kaikille niille n. 180 000 turkulaiselle joita kaupungissa pyörii?
2. Jutuistasi päätellen se "vitun spede" on joku muu kuin turkulainen.
3. Muuta jo.
Ei mulla kummempia.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:15"]
1. Teillä kotipuolessa Pörsänperällä asuu varmaankin jotain 70 ihmistä. Niitä joutaa tervehtimään. Itsekö huutelet hyväthuomenet kaikille niille n. 180 000 turkulaiselle joita kaupungissa pyörii? 2. Jutuistasi päätellen se "vitun spede" on joku muu kuin turkulainen. 3. Muuta jo. Ei mulla kummempia.
[/quote]sait minut jostain syystä nauramaan. Kiitos -ap
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:00"]
Miten eteläsuomalaiset liittyy turkulaisuuteen?
[/quote
Tätä minäkin ihmettelin. Terveisiä Helsingistä. Luulin että nyt alkaa taas helsinkiläisten haukkumisketju:). No, vaihtelua täm turkulaistenkin haukkuminen on. Ja mulla ei siis mitään Turkua vastaan.
Mitä ihmettä? Olen syntyjäni turkulainen ja minusta tuntuu, että keskustassa törmää jatkuvalla syötöllä tuttuihin, jotka tervehtii ja tulee haastollekin. Viimeksi eilen törmäsin entiseen lukioaikaiseen opettajaani, joka tuli moikkaamaan ja pitkään siinä juteltiin. Mä en ole koskaan ymmärtänyt juttua siitä, että me turkulaiset oltaisiin sisäänpäinkääntyneitä. Mulla ei ainakaan koskaan ole ollut vaikeuksia tutustua ihmisiin, jutustella vieraidenkin kanssa, jne. Niin, tänään terveyskeskuksessakin juttelin odotushuoneessa pitkät pätkät jonkun mummelin kanssa, joka kyseli, että milloinkas mun vauva syntyy.
Mä en ymmärrä teidän muualta muuttaneiden ongelmia. Kuinka iholle siellä Pohjois- tai Itä-Suomessa sitten tullaan? Ja jos ei Turku kelpaa, muuttakaa takaisin kotiin, ei täällä ole pakko asua, jos ei viihdy. Me turkulaiset viihdytään ja se riittää!
Ookkonää Oulusta? Pelekääkkönää turkulaisii?
Samaistun täysin. Yritin olla ihana, mukava ja ystävällinen kun tänne Turkuun muutin. Kukaan ei reagoinut. En saanut kavereita kenestäkään Turkulaisesta :( aina ihanaa käydä kotona Savossa missä bussipysäkillä joku saattaa ruveta juttelemaan vaan ihan juttelemisen ilosta eikä vihata ihmsiä.
Kyl mä sanosin et enempi se riippuu siit, et yleensä ei oo mittää sellast minkä takia pitäis kauheen sosiaalinen olla, käytöstavat riippuu yksilöst eikä paikkakunnast, ja täytyy muistaa sekin et Turkuhan on myös yks Suomen suurimmista bisneskaupungeist - ihmisil pirun kiire ja sen semmost, että voihan se tympeältä ulospäin näyttää, mutta oma kokemus on se et kyl sitten on autettu ja oltu ystävällisiä kun on oikeest tarvittu. Kaikil on tietysti oma kokemus, ja sen voin kyl sanoo et Turussa on k*s*p*i*n liikennekulttuuri verrattuna muuhun Suomeen. T: raisiolaine
Mä olen muuttanut muualta tänne Poriin ja koska mulla on luonnostaan resting bitch face, niin tunsin oloni heti kotoisaksi. Täällä kaikilla on yhtä tympeä ilme.
Puhumattomuus; siinä se yksi iso syy suomalaisten mielenterveysongelmien ja myös nyrkkien heilumisen suureen määrään onkin. Kuka meille on opettanut, että vaikeneminen on kultaa ja miksi ihmiset häpeävät avata suutaan? Osa ihmisistä on myös kasvanut tai heidät on kasvatettu niin herkkänahkaisiksi ettei heille edes uskalla sanoa sen enempää hyvästi kuin pahastikkaan, kokevat kaiken positiivisessakin mielessä sanotun itseään vastaan ja loukkaantuvat pienestäkin arvostelusta ja asiasta sanomisestakin. Olen itse kasvanut suvussa, jossa ei puhuttu ja ikävät asiat lakaistiin maton alle ja siksi ikäviä asioita ja ongelmia jäi ikuisiksi ajoiksi käsittelemättä ja minä tajusin jo lapsena tämän olevan väärin ja siksi minusta varmaan tulikin asiat halki puhuva mistä eivät kaikki pidä edes lähipiirissäni.
Samaa mieltä ap:n kanssa.