Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienoa. Kaveri syötti naperoaan meillä ja nyt hukutaan banaanikärpäsiin!

Vierailija
09.10.2014 |

Meillä oli pari päivää sitten kaveri kylässä pienen lapsen kanssa. Kaveri pyysi lautasta, jotta voi syöttää lapsensa banaanilla. Kävin sillä välin ripustamassa pyykit, enkä nähnyt, mihin se sen kuoren laittoi. 

Ihmeteltiin eilen, kun olohuoneen ikkuna oli mustanaan banaanikärpäsiä. Meillä hedelmät säilytetään jääkaapissa juuri kärpästen takia, joten oltiin ihan ihmeissämme, että mistä nuo ovat voineet tulla.

Nyt huomasin PIANON päällä banaaninkuoren, jossa pörräsi ihan törkeästi banaanikärpäsiä. Siis kaveri oli ilmeisesti syöttänyt olohuoneen ruokapöydässä lapsensa ja laittanut kuoret pianon päälle. Meillä on pianon päällä paljon valokuvia, eikä juuri tuo kulma näy mihinkään, ellei mene erikseen katsomaan tai soita pianoa. 

Just. Kiva. Nyt kaikki neuvot ja niksit tänne, miten saadaan noi tuhannet kärpäset pois täältä! Olen ihan raivona.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroi ne. Helpointa :)

Vierailija
2/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:28"]

Imuroi ne. Helpointa :)

[/quote]

Hyi hyi, eläinsuojeluviranomaiset kolkuttelevat pian ovella. Kärpäsiä sattuu. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, imuroit ne pois.

Vierailija
4/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasissa vanhaa likööriä, lasin päällä kelmu, kelmussa reikiä. kaikki kärpäset on menny lasiin ja hukkunu

Vierailija
5/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se luori roskiin, siitä ne häviää ne kärpäsetkin.. ette ilmeisesti itse syö banaaneja ollenkaan, koska niitähän ei kannata säilyttää jääkaapissa.

Vierailija
6/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans imuroin ne. Toki sitä joutuu muutamana päivänä tekemään mutta en ole keksinyt muutakaan!

Vierailija
7/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki: laita avoimeen kulhoon jotain makeantuoksuista nestettä, esim mehukatti-mehua. Sitten tipautat pari pisaraa fairyä sekaan poistamaan nesteestä pintajännityksen. Kärpäset menevät kulhoon ja hukkuvat

Vierailija
8/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:32"]

Heitä se luori roskiin, siitä ne häviää ne kärpäsetkin.. ette ilmeisesti itse syö banaaneja ollenkaan, koska niitähän ei kannata säilyttää jääkaapissa.

[/quote]

Ihmettelen tätä ettei kannattaisi. Säilytän aina banaanit jääkaapissa, säilyvät pidempään, ei banaanikärpäsiä eikä se maku siitä miksikään muutu :D

Vierailija
9/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese pinnat tolulla. Ja tuon mehu-fairy -seoksen nimiin vannon minäkin. Kyllä se siitä! 

Vierailija
10/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:31"]

Mulla on lasissa vanhaa likööriä, lasin päällä kelmu, kelmussa reikiä. kaikki kärpäset on menny lasiin ja hukkunu

[/quote]

Lopuksi sitten voi juoda ihana banaanikärpäsdrinkin. Lihaisa ja täyttävä, aromikas jälimaku :D Esim anopille.

Vierailija
11/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää suurempi ongelma taas. Heitit varmaan sen kuoren roskiin ja veit ulos? Kun näin tekee, häviävät kärpäsetkin. Mutta sina katsoit aiheelliseksi avautua palsta, mikähän lohko aivoissasi ei toimi?

Vierailija
12/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee, ettei joku huomaa kotonaan banaaninkuoria lojumassa pariin päivään..

Vierailija
13/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kaveri. Olisihan se voinut laittaa sen kuoren käytetyn lautasen päälle ja lautasen tiskipöydälle, jos ei tiedä missä teillä on biojäteastia. Minkäköhänlainen siivo kaverilla on kotona?

Mun banaanikärpäsansat ei ole toimineet. Paremmin toimii meillä kärpästen elinmahdollisuuksien vähentäminen. Huoneenlämmössä säilytettävät vihannekset ja hedelmät peitetään, astiat huuhdellaan, biojätepussi viedään väh. kerta/ pvä, mitään jämiä tai kuoria ei jätetä minnekän lojumaan. Eikä varsinkaan pianon päälle! :)

Vierailija
14/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se banaanikärpäsansa on toimiva. Pistät lasipurkin kanteen puukolla reiän, ja teet siitä pikkurillinpään kokoisen.  Sinne purkkiin, tuota edellä mainittua mehua vähän, astianpesuainetta paritippaa ja vähän omenaviinietikkaa (estää homehtumisen vissiin, koska ainakin meillä oli useemman päivän verhon takana, ja sinne hukku kärpäsarmeija, mutta hometta ei tullut)

Vierailija
15/15 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites piano? Saitteko lian pois pinnalta? Tuollaista kaveria en kutsuisi toiste!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi