Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lasta sinulla on, ja/tai montako toivot saavasi?

Vierailija
13.07.2012 |

+ kumpaa sukupuolta?

Itselläni on reilun vuoden ikäinen tytär. TOIVOISIN vielä muutaman vuoden sisällä saavani pojan, sekä toisen tytön. = yhteensä 3 lasta. :)

Eiköhän jokainen tiedä, että näihin asioihin ei voi mitenkään itse vaikuttaa, mutta eikös haaveilu ole sallittua? Kävi miten kävi. ;)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki menisi käsikirjoitukseni mukaan, tyttö syntyisi kolmen vuoden päästä. Sitten lapsiluku olisi täynnä.

Tämä ensimmäinen pienokainen jo monin tavoin osoitti, että kovin tarkkoja suunnitelmia on ihan turha tehdä koska ne eivät kuitenkaan tule toteutumaan, joten katsellaan mitä elämä tuo tullessaan. :)

Vierailija
2/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tyttöä ja poika.4 odotan nyt ja en ihan varmasti tiedä onko lapsiluku sitten jo täysi...;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi poikaa ja tyttö. Tähän olen oikein tyytyväinen, enkä toivo enää lisää lapsia.

Vierailija
4/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1tyttö 3poikaa..ja yksi ois vielä kiva=)

Vierailija
5/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo senkin takia, että mahtuisimme koko perhe kerralla autoon ilman, että tarvitsee hommata mitään minibussia tms. Kyllähän sellanenkin tosin kelpaisi. :-)

Vierailija
6/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä tuntuu että lapsiluku voisi olla täynnä... Mutta kuopus on vasta 1½v ja minä itse 30v (av:n kriteereillä kyllä varmaan jo "mummoäiti") joten voihan olla että esim. tulevan 5 vuoden aikana mielipide vielä muuttuu ja kolmaskin lapsi tulee toiveisiin :)

Vierailija
7/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2tyttöä ja 1poika.toivoisin vielä yhtä..

Vierailija
8/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. En ole koskaan toivonut tiettyä sukupuolta, kunhan lapsia ovat.

Paitsi se olisi ollut ehkä lapsen kannalta surullista, jos kolme ensimmäistä olisivat olleet samaa sukupuolta ja viimeinen eriä, sillä monet tuntuvat kuvittelevan (eivätkä epäröi kommentoida asiaa ääneen, jopa lapsille!), että siinä tilanteessa ollaan yritetty niin kauan että on saatu sitä haluttua sukupuolta...

Vierailija
9/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena ajattelin että 3 ois kiva.

Sitten meni aikaa sopivan kumppanin löytämiseen, eikä se esikoinenkan suvainnut tulla kuin vasta 5v yrityksen jälkeen.

Tämä 1 riittää meille, ikää alkaa olla ja kummallakaan meillä ei uusi raskausaika oikeen nappaa.

Vierailija
10/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä poikaa ja tyttö. Lapsilukua tai sukupuolia en etukäteen "suunnitellut", on menty asia kerrallaan, tilanteen mukaan. Olen himpun päälle kolmikymppinen.

Vierailija
11/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja poika, 11 ja 9. Ja lisää en todellakaan halua.

Vierailija
12/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ja toinen poika potkii massussa.Tällä hetkellä tuntuu että kaksi lasta olisi meille se sopiva määrä mutta sitähän ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.Aika näyttää :)

Vierailija
13/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikaa ja tyttö. Salaa toivoisin vielä tyttöä, mutta en kuitenkasn. Olen jo niin vanha, että lapset on nyt tässä. Ihan tyytyväinen olen.

Vierailija
14/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsi saa tulla jos tahtoo. Emme käytä mitään ehkäisyä ja ajattelen että nelikymppiseksi (vielä 4 vuotta) odotan jos toinen lapsi saataisiin. Sitten mietitään ehkäisyt uudelleen.

Ensimmäisenkin kanssa meni pari vuotta ilman ehkäisyä.

Vierailija
15/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täynnä ja ikää molemmilla 36v.

Vierailija
16/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi poika ja neljä tyttöä.

Vierailija
17/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä totisesti on aivan ylenpalttisesti, en toivo yhtään enempää ja sterilisaatio onkin jo tehty.

Vierailija
18/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 1 alle 1-vuotias tyttö.

Toivoisin tällä hetkellä ainakin 3-4 lasta saavani. Miehelle riittäisi 2-3:kin, mutta luultavasti helposti myöntyy hieman enempäänkin. :)

Nuorempana haaveilin todella isosta perheestä, tyyliin 6-8 lapsesta.. (Olen vl-taustasta joten iso perhe on minulle lapsesta saakka ollut se normi, enkä kyseenalaistanut asiaa nuorempana ollenkaan. Nykyään tajuan että aikuisena ihmisenä minulla on oikeus valita lapsilukuni jaksamiseni mukaan.) Käytännössä elämä on sittemmin osoittanut, että raskausaika on minulle fyysisesti tosi rankkaa, siinä on paljon riskejä ja äitiys on paljon rankempaa kuin kuvittelin. Mies ei muutenkaan oikein jaksaisi pikkuvauva-aikoja ja yövalvomisia, joten minä joudun hoitamaan lapset aina öisin. Se on aika rankkaa varmasti etenkin, jos lapsia on useita pieniä.

Minulla on lisäksi riesana eräs terveydellinen syy ja masennustakin on ollut, joten ei ole enää oikeastaan realistista haaveilla todella isosta perheestä. 3-4 lastakin tekisi minut todella onnelliseksi, mutta onneksi olen saanut ainakin sen yhden jo! Sitäkin saimme odotella jonkin aikaa ennen kuin edes raskaus alkoi, joten lasten saaminen ei todellakaan ole itsestäänselvyys.

Vierailija
19/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ole rehellinen itsellesi tuossa asiassa, jaksatko todella. Minulla on 5 lasta ja kärsin masennuksesta eikä todella ole helppoa.

Vierailija
20/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai alkunsa lähes välittömästi kun pillerit jätin pois. Takana myös kaksi aborttia, yksi nuoruudesta, yksi pojan jälkeen. Kuten sanottu, halusin vain yhden, kivittäkää vaan.

En kysynyt miehen mielipidettä, sanoin ettei toista tule, piste.

Minut on steriloitu, jottei enempää vahinkoja käy. Ja toinen abortoiduista sai siis alkunsa enkäisystä huolimatta :(

Olen 31v, poika 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi