Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MEILLÄ ON AINA IHAN PÖLYISET JA KAKKAISET LATTIAT! MISTÄ APU? ÄÄÄÄK!

Vierailija
30.08.2012 |

Minä en JAKSA imuroida tai pestä lattioita!

En vain saa tehtyä sitä!

Kaiken muun teen!

Pyyhin pölyt, pesen ikkunat, vaihdan lakanat, pesen pyykkiä, tiskaan, teen ruokaa, pesen vessaa... Kaikki säännöllisesti ja on kaikki kunnossa!

MUTTA: Imuroin liian harvoin ja pesen lattiat AIVAN liian harvoin! Lattoiolla on aina pölyä ja tahroja ja nöyhtää! En saa tehtyä sitä!

Haluaisin, että lattiat ovat aina puhtaat! Edes melkein puhtaat! Mitä teen? Miten saan itseni siivoamaan myös lattiat? Asia vaivaa minua ihan hirveästi mutta on niin vaikea aloittaa!

Kaappien ja sänkyjen alta on niin ällöttävää ja vaivalloista imuroida ja pestä lattiat!

Olen ihan surkeana lattioideni takia. Meillä on paljon lapsia ja he leikkivät lattioilla. Ja minulla on huono-mieli :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuroi ja pese lattiat. Aika selkee juttu.

Meillä imuroidaan joka päivä, lattiat pestään pari kertaa vkossa.

Vierailija
2/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on niin vaikea aloittaa sitä!

Vauva pelkää imuria ja itkee ja isommat eivät malta istua paikallaan odottamassa, että märät lattiat kuivavat! Joudun pestä ja imuroida nopeasti hutaisten, en saa tehdä rauhassa! Ei tee mieli edes aloittaa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muu perheenjäsen hoitaa lattiat? Esim. mies? Meillä mies imuroi, kun se on minulle vastenmielistä puuhaa. Minä sitten puolestani pyyhin pölyt ja pesen wc:n, kun niitä hommia mieheni inhoaa.

Vierailija
4/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdi tehdä kotitöitä! Tulee niin myöhään kotiin!!!

ap

Lisää vinkkejä ja kannustusta että imuroisin ja pesisin tänään! On niin ällöt lattiat!!!!! 100 m2 siivottavaa!

Vierailija
5/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luuttua huomenna.

Tai siivoa yksi huone tänään, toinen huomenna jne.

Vierailija
6/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdi tehdä kotitöitä! Tulee niin myöhään kotiin!!!

ap

Lisää vinkkejä ja kannustusta että imuroisin ja pesisin tänään! On niin ällöt lattiat!!!!! 100 m2 siivottavaa!

onko se aamusta iltaan töissä? Entäs viikonloppuisin?

Vierailija
7/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYYHI lattiat.

et tarvitse Märkäämoppia ja imuria erikseen, kenenkään ei tarvitse väistellä märkää lattiaa eikä vauva herää imurin ääneen...

eli hankit mikrokuitu liinoja tai moppeja, mistä nyt itse tykkäät, ja pyyhit lattiat nihkeällä usein niin ei lika kerkeä pinttyä. kerran viikossa sitten imuroit matot, tai puhdistat ne esim tomuttamalla ulkona.

laminaateille oivallinen on myös "öljymoppi" eli sellaiset keltaiset liinat joilla saa pölyn karvan hiekan ja pienet tahrat pois.

Vierailija
8/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattiat ensin harjalla ja rikkalapiolla, sen jälkeen pyyhit lattiat kostealla liinalla ja unohdat vesiämpärit yms. ota mukaan suihkepullo johon olet sekoittanut tarpeeksi miedon lattianpesuaineen... kuivuu nopeasti ja kun näin pyyhin esim. mopilla niin sen voi tehdä todella usein...

Vierailija
9/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se aamusta iltaan töissä? Entäs viikonloppuisin?

on aamusta iltaan ja viikonloppuisin se ei jaksa tehdä mitään kun on niin väsynyt eikä sen jälki ole edes yhtään hyvää! kerran lapselta putosi kakkaa lattialle vaipasta ja mieheni sanoi että siivoaa sen, sanoin että ota ensin paperilla ne kakat pois ja moppaa sitten. mutta tämä sanoi että ei kyllä hän osaa ja otti mopin ja alkoi hinkkaamaan lattiaa. tulin takaisin 30 min päästä ja kakkaläiskä oli edelleen siinä, ei siitä kohtaa ollut edes siivottu! eli mieluummin en edes pyydä häntä siivoamaan lattioita! jälki ei ole hyvää. minä taas olen piirun tarkka kun siivoan.

ap

Vierailija
11/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYYHI lattiat.

et tarvitse Märkäämoppia ja imuria erikseen, kenenkään ei tarvitse väistellä märkää lattiaa eikä vauva herää imurin ääneen...

eli hankit mikrokuitu liinoja tai moppeja, mistä nyt itse tykkäät, ja pyyhit lattiat nihkeällä usein niin ei lika kerkeä pinttyä. kerran viikossa sitten imuroit matot, tai puhdistat ne esim tomuttamalla ulkona.

laminaateille oivallinen on myös "öljymoppi" eli sellaiset keltaiset liinat joilla saa pölyn karvan hiekan ja pienet tahrat pois.

Vierailija
12/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattiat ensin harjalla ja rikkalapiolla, sen jälkeen pyyhit lattiat kostealla liinalla ja unohdat vesiämpärit yms. ota mukaan suihkepullo johon olet sekoittanut tarpeeksi miedon lattianpesuaineen... kuivuu nopeasti ja kun näin pyyhin esim. mopilla niin sen voi tehdä todella usein...

Vierailija
13/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai aina löytyy syitä miksi imurointi on ikävää ja hankalaa, mutta muuten et saa puhtaita lattioita. Ja tietydti vauva pelkää imuria jos kaivat sen niin harvoin esille/käytät sitä.

Minkä ikäisiä isommat lapset ovat? Tee siivouksesta hauskaa! Anna heidänkin imuroida ja luututa lattioita! tai hanki harja ja rikkalapio, niilläkin saa roskia hyvin pois lattioilta, ilman meteliä. Onko teillä paljonkin mattoja?

Vierailija
14/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se höyrymoppi. Sillä irtoaa paska lattiasta. Meilläkin on muka siistin näköistä mutta sihan musta likavesi vaan tuli kun sillä psein lattiat..

Vierailija
15/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kerää matot jos lattialla on sellasia ja heitä ne roskaatikkoon tai pesään tai ihan mihin vaan.

Sitten osta Cittarista Sini-lattiamoppi, sellainen metrin levyinen 15 €. Sitten ostat siihen kertakäyttösiä liinoja 7 € ja alat kolaamaan lattiaan irtoroskasta ja pölystä. Lattian pesun voit suorittaa helposti samoilla työkaluilla sopivalla rätillä ja miedolla pesuaineella. Muista ettei kaikki pnnat kestä kaikkia aineita. Mikrokuituliinojen pitäis poistaa kosteina likaa ilman aineitakin

Vierailija
16/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä rikkalapiota ja harjaa vaihtoehtona.

Hommaa kunnon lattianpesin.

Imuroi vaan näkyvät paikat, mä imuroin ehkä pari kertaa vuodessa sohvan alta tai kaapin alta. ;)

Tai jos joku siirtää huonekalua niin sitten samalla.

Tee huone kerrallaan.

Meillä ainakin lapset sotkee niin että on pakko lähes joka päivä joku nurkka pestä ihan.

Vierailija
17/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kivanvärinen. Sillä imuroi ihan ilokseen pari kertaa päivässä roskaisimmat paikat.

Eli tarkoitan näitä Electrolux Ergorapido tyylisiä

Vierailija
18/18 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... osta noin metrin levyinen lasta ja siihen varsi. Semmoisia saa ainakin maatalouskaupoista, kai rautakaupoistakin.

Lisäksi tarvitse isokokoisen luutun, ja tarkoitukseen kelpaa oikeastaan mikä rätti tahansa, kunhan se on tarpeeksi iso.

Kietaiset sen kostutettuna lastan ympäri ja pyyhit sillä koko talon. Tarvittaessa menee samaan myös katto ja seinät, ja muut suorat pinnat ikkunoita myöten, kunhan sitten kiillotat ne saman tien.

Tämä edellyttää sitä, että lattialla ei ole kovin paljon esteitä eli on varustettu vähän samaan tapaan kuin robotti-imurille - joka on yksi vaihtoehto sekin.

Näin saat samalla kertaa pois sekä pölyä että likaa, eikä pöly palaa takaisin saman tien niin kuin imuroinnin jälkeen.

Työtehoseuran suosittelema malli"

T. valtakunnan laiskin siivooja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän