Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaalassa raskaudenkeskeytyksessä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
19.11.2014 |

Nyt kun tää aihe muutenkin niin puhuttaa.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steriloimislain mukaan henkilö on oikeutettu sterilisaatioon, jos hän täyttää yhden tai useamman seuraavista ehdoista:

kun hän on synnyttänyt kolme lasta tahi hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta;
kun hän on täyttänyt kolmekymmentä vuotta;
kun raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä;
kun hänen mahdollisuutensa muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot;
kun on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika;
kun hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia; tai
kun henkilö pysyvästi kokee kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen ja elää tämän sukupuolen mukaisessa roolissa.

Vierailija
62/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais että kun piti siihen ns potalle mennä, niin mitä sinne tuli? Tuleeko vain jotain verisiä klimppejä vai jopa jotain sikiöksi tunnistettavaa? Itse olen toista kertaa toivotusti raskaana enkä aborttia vois tehdä, mutta sanonpahan että kusipäitä nää täällä haukkujat, päätös on sinun ja varmasti tuossa tilanteessa hyvä, voimia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:31"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:22"] Jotenkin tuntuu pahalta että kaikki ei lapsia pysty saamaan syystä tai toisesta. Sitten on näitä jotka unohtaa ehkäisyn ja käyttää aborttia ehkäisyvälineenä ! Ymmärrän kyllä raiskauksen vuoksi tehtävät abortit ja muut painavat syyt. Oot idiootti, toivon ettet saa koskaan lapsia ! [/quote] Jotenkin tuntuu pahalta, että tulee helposti raskaaksi ehkäisystä huolimatta, vaikka ei enää yhtään lasta halua! Ja avioeroa en haluaisi ottaa! Käytän mielelläni aborttia raskaudenehkäisyyn, jos muu ei toimi ja minulta se sterilisaatio evätään! Oot idiootti, toivon sulle monta koliikkista vahinkolasta ja vitunmoisia synnytysrepeämiä! [/quote] Miksi et saa sterilisaatiota? [/quote] En ole vielä 30. Lasken päiviä, että pääsen siitä tappelemaan. [/quote] Mutta jos muu ehkäisy ei toimi niin alle 30 vuotias voi sterilisaation saada. Joten mitä jos lakkaisit valittamasta ja tekisit asialle jtn?

[/quote] Aivan turha jankuttaa asiasta, mistä et tiedä mitään. Tälläkin hetkellä pillerit ja kondomiyhdistelmä on toiminut, mutta kuten sanoin pillerit toimivat kummallisesti ja kierto ei ole normaali. Kuten myös sanoin, tässä vasta pelätään sitä mahdollista raskautta, en ole aborttia tehnyt enkä haluaisi, mutta vielä vähemmän haluan lasta. Ennenkuin sen sterin saat sun on kokeiltava kaikkia mahdollisia ehkäisytapoja ja todettava ne toimimattomaksi. Ja 30 vuotiaskaan ei hevin sitä sterilisaatiota saa. Tiedän 36-vuotiaan 3 lapsen äidin, jolle lääkäri kieltäytyi tekemästä lähetettä, koska "mieli voi vielä muuttua". Ymmärrän, että tässä vastustetaan aborttia henkeen ja vereen ja silloin ei aina ole tilaa sille todellisuudelle. Mutta käyttäkää sama into myös sterilisaation ehtojen lieventämisen puolesta, niin  ne abortitkin kyllä vähenee ainakin siltä osalta.

Vierailija
64/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:07"]

Tuo abortti valitettavasti jättää sinuun ikuiset arvet... :( Noin äitini sanoi, kun kertoi tehneensä abortin joskus aikoinaan. Opiskeluja voi aina jatkaa myöhemminkin. Tiedän monia, jotka on opiskelleet, vaikka on lapsia..

Mutta koska et halua ottaa tuota lasta vastaan, niin itse sen varmaankin paremmin tiedät.

[/quote]

Entä jos lapsiluku on täynnä????? En itse halua enää yhdenyhtä pentua.

T: se raskautta kokoajan pelkäävä

[/quote]

Miksi et poistata lisääntymisvehkeitäsi? Pistä mieheltäs piuhoja poikki? Hanki edes pätevää ehkäisyä? Raskaudenkeskeytys ei sellainen ole! Idioottimaista provoilua.

[/quote]

Pillerit+kondomi käytössä. Jos nämä ei toimi niin mikä toimii? Kierukkaa en voi ottaa. Steriä en saa iän puolesta idiootti, ottaisin välittömästi jos saisin!!! En voi tässä rueta ite leikkaamaan mieheltä kalua irti, luulen että tämä vaikuttaisi hänen avioliittotyytyväisyyteensä negatiivisesti.  Idioottimaista meuhkaamista asiasta, josta et tiedä mitään.

[/quote]

Tolla psyykellä saat steriloinnin heittämällä.

[/quote]

En ole toi, jolla meuhkaat, mutta hittolainen että olisi hienoa, jos psyyke riittäisi oikeasti syyksi strerilointiin. Mä olen bipolaarinen, enkä todellakaan halua jakaa sitä geeneissäni eteenpäin tai katso olevani tarpeeksi vakaa kenekään äidiksi. Mutta ei herunut sterilisaatiota noilla perusteilla. Ja olen 31-vuotias.

Vierailija
65/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:41"]

Steriloimislain mukaan henkilö on oikeutettu sterilisaatioon, jos hän täyttää yhden tai useamman seuraavista ehdoista:

kun hän on synnyttänyt kolme lasta tahi hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta; kun hän on täyttänyt kolmekymmentä vuotta; kun raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä; kun hänen mahdollisuutensa muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot; kun on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika; kun hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia; tai kun henkilö pysyvästi kokee kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen ja elää tämän sukupuolen mukaisessa roolissa. [/quote]

Kyllä. Nämä ovat ehdot ja silti niitä evätään. Tätä aion mennä sitten tulevaisuudessa heiluttelemaan lääkärille ja tosiaan vetoamaan lakiin. Toivotaan, ettei kovin monta kertaa täyty tapella.

Vierailija
66/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"]

Tuo abortti valitettavasti jättää sinuun ikuiset arvet... :( Noin äitini sanoi, kun kertoi tehneensä abortin joskus aikoinaan. Opiskeluja voi aina jatkaa myöhemminkin. Tiedän monia, jotka on opiskelleet, vaikka on lapsia..

Mutta koska et halua ottaa tuota lasta vastaan, niin itse sen varmaankin paremmin tiedät.

[/quote]

[/quote]

Miksi et poistata lisääntymisvehkeitäsi? Pistä mieheltäs piuhoja poikki? Hanki edes pätevää ehkäisyä? Raskaudenkeskeytys ei sellainen ole! Idioottimaista provoilua.

[/quote]

Pillerit+kondomi käytössä. Jos nämä ei toimi niin mikä toimii? Kierukkaa en voi ottaa. Steriä en saa iän puolesta idiootti, ottaisin välittömästi jos saisin!!! En voi tässä rueta ite leikkaamaan mieheltä kalua irti, luulen että tämä vaikuttaisi hänen avioliittotyytyväisyyteensä negatiivisesti.  Idioottimaista meuhkaamista asiasta, josta et tiedä mitään.

[/quote]

[/quote]

En ole toi, jolla meuhkaat, mutta hittolainen että olisi hienoa, jos psyyke riittäisi oikeasti syyksi strerilointiin. Mä olen bipolaarinen, enkä todellakaan halua jakaa sitä geeneissäni eteenpäin tai katso olevani tarpeeksi vakaa kenekään äidiksi. Mutta ei herunut sterilisaatiota noilla perusteilla. Ja olen 31-vuotias.

[/quote] Vetoa lakiin ja uhkaile valviralla tms. Tunnen kyllä yhden, joka on sen sterin saanut 30 vuotiaana ja hän sai aika aggressiivisesti ajaa omaa asiaansa lääkärille. Pitää olla kaikki mahdollinen tieto itsellänsä kaivettuna siitä operaatiosta ja tehdä selväksi, että todellakin tietää mihin on ryhtymässä.

Vierailija
67/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ap vamaan se sama joka provoili olevansa vessassa paossa ukkoonsa.  HAH HAH.  On sulla hienot "duunit"    ..........LOL

Vierailija
68/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:42"]Mua kiinnostais että kun piti siihen ns potalle mennä, niin mitä sinne tuli? Tuleeko vain jotain verisiä klimppejä vai jopa jotain sikiöksi tunnistettavaa? Itse olen toista kertaa toivotusti raskaana enkä aborttia vois tehdä, mutta sanonpahan että kusipäitä nää täällä haukkujat, päätös on sinun ja varmasti tuossa tilanteessa hyvä, voimia :)
[/quote]

Pottaan tuli verta, hyytymiää, ja valitettavasti kokonainene sikiö. Istukan pitäisi vielä myös tulla kokonaisena.
Kiitos paljon, ja hurjasti onnea sinulle raskaudesta!:)

Vierailija
69/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:22"]

Jotenkin tuntuu pahalta että kaikki ei lapsia pysty saamaan syystä tai toisesta. Sitten on näitä jotka unohtaa ehkäisyn ja käyttää aborttia ehkäisyvälineenä ! Ymmärrän kyllä raiskauksen vuoksi tehtävät abortit ja muut painavat syyt. Oot idiootti, toivon ettet saa koskaan lapsia !

[/quote]

No minä kärsin tahattomasta lapsettomuudesta mutta ymmärrän hyvin että elämäntilanteita on monenlaisia ja joskus abortti on paras vaihtoehto. Toki toivoisin että näitä päätöksiä ei tehtäisi kevyesti vaan tarkasti harkiten, koska lapsen saanti sitten myöhemmin ei tosiaankaan ole itsestäänselvyys (edes vaikka kerran raskaaksi olisikin tullut).

Tsemppiä ap, tapaus jättää sinuun varmasti arvet mutta toivottavasti pääset pahimmasta yli ja voit jatkaa elämääsi eteenpäin. 
[/quote]

Kiitoksia tsempeistä. Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi!
Ap

Vierailija
70/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä tuntuu murhauttaa ihminen, jonka sydän jo lyö?

Vierailija
71/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:55"]olet ap vamaan se sama joka provoili olevansa vessassa paossa ukkoonsa.  HAH HAH.  On sulla hienot "duunit"    ..........LOL
[/quote]

En ole ollut vessassa paossa ukkoani, enkä provoillut siitä. Tämäkään ei ole provo. Sullakin täytyy olla oikein hienot ''duunit'', jos pitää hokea provoa jokaisessa keskustelussa, joka ei ole susta kiva.
Ap

Vierailija
72/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:00"]miltä tuntuu murhauttaa ihminen, jonka sydän jo lyö?
[/quote]
Ootko sä lukenut näitä viestejä ollenkaan? Mä oon jo ihan itse haukkunut itseni murhaajaksi, niin pahasti, että noi tollaset viestit ei tunnu missään.
Ap

Vierailija
73/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Vetoa lakiin ja uhkaile valviralla tms. Tunnen kyllä yhden, joka on sen sterin saanut 30 vuotiaana ja hän sai aika aggressiivisesti ajaa omaa asiaansa lääkärille. Pitää olla kaikki mahdollinen tieto itsellänsä kaivettuna siitä operaatiosta ja tehdä selväksi, että todellakin tietää mihin on ryhtymässä.

[/quote]

Tein asian selväksi niin hyvin kuin koin sen olevan mahdollista. Kieltävän päätöksen jälkeen minulla ei ole ollut aikaa tai energiaa ruveta taistelemaan viranomaistahojen kanssa, koska kokopäivätöissä jaksaminen tämän sairauden kanssa on vaativaa, vaikka se omalla kohdallani onkin onneksi mahdollista. Aion toki viedä asian eteenpäin jossain vaiheessa, mutta kommenttini tarkoitus oli lähinnä valaista sitä, että yli 30 vuoden iästä ja muusta sterilisaatiota puoltavasta syystä (omalla kohdallani sairaus) huolimatta sterilisaation saaminen ei ole niin helppoa ja yksinkertaista kuin monet tässäkin keskustelussa tuntuvat kuvittelevan.

Vierailija
74/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. Onko tyyny hyvin?

Vierailija
75/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia AP!

Kolme kysymystä: Miten henkilökunta on sua kohdellut siellä sairaalassa? Onko ollut asiallista ja ymmärtävää?

Kuinka moni tietää abortista ja aiotko puhua siitä kenen kanssa (ystävien, vanhempien tms.)?

Minkäikäisenä/missä tilanteessa kuvittelisit haluavasi lapsia?

Vierailija
76/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:07"]Jaa.. Onko tyyny hyvin?
[/quote]

Kiitos kysymästä, ihan hyvin se on. Yllättävän mukavakin sairaalan tyynyksi.
Ap

Vierailija
77/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap sulle. Tiedän mitä käyt läpi :( Minulla olisi tässä kuussa ollut laskettuaika ja se itkettää vieläkin. :( :( :( mutta ei elämä ole aina niin ruusuilla tanssimista ja ihmisillä on erilaiset elämäntilanteet. Aina ei pysty tekemään niin kuin sydän sanoo vaan pitää kuunnella sitä järkeä. Toki itse kadun ihan älyttömästi sitä mitä tein mutta se oli se ainoa oikea ratkaisu omassa tilanteessani :( 

Vierailija
78/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei välttämättä. Mä olen tehnyt 14 vuotta sitten abortin, eikä jättänyt mitään arpia. En ajattele sitä sen enempää kuin sitä, että minulta on joskus poistettu umpisuoli ja nielurisat. Ei kaduta yhtään, eikä ole kaduttanut missään vaiheessa. Tunsin heti toimenpiteenkin jälkeen pelkkää huojennusta.

Vierailija
79/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:10"]Voimia AP!

Kolme kysymystä: Miten henkilökunta on sua kohdellut siellä sairaalassa? Onko ollut asiallista ja ymmärtävää?

Kuinka moni tietää abortista ja aiotko puhua siitä kenen kanssa (ystävien, vanhempien tms.)?

Minkäikäisenä/missä tilanteessa kuvittelisit haluavasi lapsia?
[/quote]

Kiitos!:)
Oikeastaan kaikki on suhtautunut hyvin, tai ei ainakaan ole näyttänyt pahaksuntaansa, jos niin on tehnyt. Yksi lääkäri oli vähän negatiivisen oloinen, mutta hän oli 'tuontilääri', joten voi olla että kielitaidon puute aiheutti väärinymmärryksiä.
Poikaystävä tietää ja yksi hyvä ystäväni. En ainakaan vielä koe tarpeelliseksi kertoa tästä muille.
Haluan kyllä vielä lapsia joskus. Tärkein juttu olisi se, että parisuhde olisi tarpeeksi vakaalla pohjalla. Me emme ole missään vaiheessa asuneet yhdessä, joten vauva, yhteenmuutto ja jommankumman opiskelujen viivästyminen voisi olla kerralla liikaa, varsinkin kun kummankaan opiskelupaikkakunnalla ei ole kunnon tukiverkostoa. Tietysti olisi kiva, jos opiskelut olisi käytynä, mutta uskon sen olevan järjestelykysymys jos kaikki muu olisi kunnossa.

Vierailija
80/102 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:15"]Voimia ap sulle. Tiedän mitä käyt läpi :( Minulla olisi tässä kuussa ollut laskettuaika ja se itkettää vieläkin. :( :( :( mutta ei elämä ole aina niin ruusuilla tanssimista ja ihmisillä on erilaiset elämäntilanteet. Aina ei pysty tekemään niin kuin sydän sanoo vaan pitää kuunnella sitä järkeä. Toki itse kadun ihan älyttömästi sitä mitä tein mutta se oli se ainoa oikea ratkaisu omassa tilanteessani :( 
[/quote]

Voi ei, toivottavasti pystyt antamaan itsellesi anteeksi ja pääset vielä asiasta yli! Uskon että tuo laskettuaika voi tulla olemaan ahdistava paikka..:( kiitoksia tempeistä ja tsemppiä myös itsellesi!
Ap (ja 81 oli myös)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi