Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja mähän en häihin mene, kun siellä on ISTUMAJÄRJESTYS!

Vierailija
12.07.2012 |

Voi hyvää päivää!

Kaveristani todellakin kuoriutui oikea pridezilla, kun häät lähestyvät! En olisi ikinä uskonut..

Nyt hän sai päähänsä, että tekee vieraille istumajärjestyksen, josta ei kuulemma sitten poiketa. HÄN kun haluaa, että kaikki tutustuvat nimenomaan toisen sukuun, eivätkä seurustele vaan omien tuttujen kanssa.

Hän on mm. kaikessa viisaudessaan päättänyt, että kaikki lapset sullotaan yhteen pöytään, jonne meidän kolmevuotiaskin on merkittynä! Mieheni on merkitty istumaan jonnekin toiselle puolen salia sulhasen sukulaisten sekaan ja minut 1-vuotiaan kanssa kolmen pöydän päähän.. Mä siis kiikutan tolle tytölle ruokaa eri pöytään, kun eihän se nyt kotonakaan itse kaikkea saa edes paloiteltua! Lisäksi mulla on ilman apukäsiä toi yhden vanha poitsu...

Nyt riitti, että sori vaan, meiltä et osallistumisvp:tä tule saamaan..

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pridezilla jo kertoo, että asia ei ole neuvoteltavissa. Kyllä kysyin, että tosissasko oot.. Sain jo yhden puhelun tässä välissä, voi tulla katoa kaverijoukossa näissä häissä..

Ettekö voisi sopia kaveriporukalla toimivanne JUURI niin kuin morsian toivoo? Tulee ainakin ikimuistoiset häät hänelle - vaikka tuskin ihan sellaiset, mitä hän on suunnitellut. Toivottavasti se kolmivuotiaiden oma pöytä on mahdollisimman lähellä morsianta ja kaukana vanhemmista, niin saa vähän esimakua, jos perheenlisäystä on suunnitteilla... ... parhaassa tapauksessa tulee tänne häidne jälkeen avautumaan nykylapsista ja -vanhemmista.

Koska tossa puhelimessa naurettiin jo tälle, että no hei, annetaan olla ja mennään "sitä saa mitä tilaa" asenteella. Annetaan tytön mennä, sotkea ja ihan villaantua siellä pöydässä muiden ihan taatusti samanhenkisten kanssa :) :)

Ja voinhan mä kokeilla, että mitä se yhden vanha oikeasti tekee, kun sen jättää istumaan yksin pöytään, jossa on kaikkia kivoja hääkoristeita ja kynttilöitä (mahdollisesti) ja pitkä pöytäliina ;)

Vierailija
22/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuu 10 kpl 3-7 vuotiaita ja kaikki hakevat itse ruokaa. Voi sitä ruuassa uitettujen lusikoiden ja haarukoiden määrää, likaisin käsin näprättyjä ruokia, rikottuja astioita jne. mahtaa juhlapaikan väki olla naama iloisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa ihan itse oletti huolehtivansa sekä 3-vuotiaan ruuan paloittelusta ja 1-vuotiaasta. Itselläni pisti silmään lähinnä se että iskä saa juhlia ihan rauhassa omassa pöydässään, siis äidin mielestä :)

Kuvittelen nyt tilannetta ihan omasta näkökulmastani tietenkin, käytännössä kuitenkin se on toinen meistä aikuisista joka on koko ajan jomman kumman lapsen "ympärillä". Jos toinen hakee jotain, toinen vahtii. Näin se on mennyt nyt jo kevään juhlissakin rutiinilla. Kyllä siinä ehtii seurustellakin kovasti!

Yleensä se olen minä, joka sen ruokapuolen kuitenkin huolehtii ja esim. pikkuisten hoitopiste on järkätty naistenvessojen yhteyteen, että aika vähän vaihtoehto miehellä sinne on mennä ;)

Vierailija
24/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voinhan mä kokeilla, että mitä se yhden vanha oikeasti tekee, kun sen jättää istumaan yksin pöytään, jossa on kaikkia kivoja hääkoristeita ja kynttilöitä (mahdollisesti) ja pitkä pöytäliina ;)

Meidän 1-vuotiasta ei voi jättää yksin ilman valjaita. Ja sittenkin potkii sen perinteisen mallisen syöttötuolin kumoon. Trip trap toimii, kunhan lattia on riittävän liukas, ettei jalat töppää, jolloin sekin voi toki kaatua.

Eli meillä vahditaan 1-vuotiasta ihan täysin hänen oman turvallisuutensa vuoksi, ei yleisen viihtyvyyden vuoksi.

Vierailija
25/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mikään pridezilla...

Vierailija
26/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muitakin pieniä, voi tulla morsiolle ikävänä yllätyksenä, että lastenpöytä onkin täynnä vanhempia tai ne lapset päätyvät kuitenkin istumaan sinne vanhempiensa väliin lisätuoleille. Tai sitten vieraat ravaavat koko ajan edes takaisin pöytien välillä ja ruokailu on yhtä ravaamista edes takaisin.

Mä en tiedä, että minkä ikähaarukan hän on sinne lastenpöytään istuttanut. Mutta ainakin nyt tästä kolmenvanhasta ylöspäin jonnekin. Lastenpöytä vaikka piirustuspöytänä olisi ollut ihan jees, jonne lapset olsivat voineet kokoontua piirtelemään tms ohjelman välissä ennen ruokailuja.

Vierailija
27/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vaatimusta järjestyksen muuttamisesta, sekaan vaan!

Ja ei kai sitä järjestystä olisi annettu tiedoksi, jos sitä ei voisi vielä muuttaa.

Vierailija
28/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian on fiksu ajatellessaan sitäkin, ettei vain äiti ole aina vastuussa.

Me osataan kyllä ihan itsekin jakaa lastenhoitovastuu puoliksi. Ei tarvita ketään morsianta besserwisseröimään, että miten meidän pitäisi vastuumme jakaa.

Vierailija
29/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi, vaan menisin bilettämään mieheni ja kavereideni kanssa.

Vierailija
30/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja HÄNEN häitään on sitä luokkaa että parempi kun jätä menemättä tai jätä sitten ainakin lapset kotiin etkä suunnittele mitään kosto suunnitelmaa 1- vuotiaan avulla.

Itse aikuisena olisin sanonut että tuollainen istumajärjestys on meidän perheelle tosi hankala ja jos emme saa lapsia hoitoon jätämme tulematta niin sujuu juhlat ilman katastrofeja:)

Vierailija
31/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi, vaan menisin bilettämään mieheni ja kavereideni kanssa.

Bileet on erikseen, mutta tuommoset perhejuhlat ovat aika harvassa kuitenkin ja olisi kiva mennä koko perheen kanssa.

Morsian kyllä tykkää lapsista toivoi lapsetkin häihin! On vielä vähän auki, josko lapset sitten loppuillasta noutaisi äitini tms kotiin. Loppuilta ei nyt muutenkaan olisi enää se ongelma, kun ihmiset yleensä sitte jo hakeutuvat istumaan sinne minne haluavat. Ainakin mulla semmoinen kokemus häistä on. Niin ja olen ollut aikaisemminkin istumajärjestyshäissä, silloin oltiin vielä kahden.

Jossin kohtaa hänellä vaan napsahti tämä järjestelyjuttu ihan sivuraiteelle. Jotenkin kun se H-hetki lähestyy, ovat nämä asiat saaneet ihan uusia ulottuvuuksia ja joihinkin asioihin on puututtu ihan pilkuntarkasti. Ilmeisesti monet eri mielipiteet (järjestlijäporukan) ovat jotenkin kirvoittaneet sellaisen MINÄ PÄÄTÄN mentaliteelin, mene ja tiedä.

Tässä on nyt kuitenkin sen mielentilan yksi kukkeimmista tuloksista :D Muut liittyvät vissiin jotenkin päivän tai jonkun jutun kulkuun, ei merkitystä meille.

En mä nyt hänelle tietenkään mitään kostamaan ole menossa, mutta oikeasti, eihän tuosta voi syntyä kuin kaaos jos kaikki me lapsiperheet sinne mennään ja tehdään hänen toiveidensa mukaisesti. En silti kiellä, etteikö se ole herkullinen ajatus, että ihan itse hoksaisi tilanteen mahdottomuuden ;)

No katsotaan, VP päivään on vielä pari viikkoa aikaa :)

Vierailija
32/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sorry kirjoitusvirheet. Tosiaan bridezilla se on..

Vierailija
33/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuu 10 kpl 3-7 vuotiaita ja kaikki hakevat itse ruokaa. Voi sitä ruuassa uitettujen lusikoiden ja haarukoiden määrää, likaisin käsin näprättyjä ruokia, rikottuja astioita jne. mahtaa juhlapaikan väki olla naama iloisena.

Tämä on juuri se herkullinen ajatus ;) ;)

ap

Vierailija
34/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan lapsettomia häitä. Niinkuin ap:kin asia ilmaisi, hänellä on stressi lapselle ruuan kiikuttamisesta ym. Eikö olisikin hauskaa juhlia ja tutustua uusiin ihmisiin ilman painetta kuinka lapset voi.

Vierailija
35/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan lapsettomia häitä. Niinkuin ap:kin asia ilmaisi, hänellä on stressi lapselle ruuan kiikuttamisesta ym. Eikö olisikin hauskaa juhlia ja tutustua uusiin ihmisiin ilman painetta kuinka lapset voi.

Eikä tässä toivo lapsettomia häitä sen enempää morsian kuin lasten vanhemmatkaan.

Vierailija
36/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään ja viettämään jokusen hetken lasten kanssa ennen häitä? Todennäköisesti hänellä ei vaan ole realistista kuvaa siitä, mihin 3-vuotias pystyy ja ei pysty. Ihan luonnollistahan se on, jos ei ole omia lapsia tai muuten ollut paljon lasten kanssa, vaikka heistä tykkäisikin. Ehkä hän sitten ymmärtäisi, ettei hänen suunnitelmansa tule toimimaan. Hyvä tarkoitushan siinä on taustalla kuitenkin.

Noin yleensäottaen istumajärjestys on hyvä asia, jos se on viisaasti laadittu.

Vierailija
37/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mun mies ja syli vauva istutiin jossain "nuoriso pöydässä jossa oli oikeasti täysin vieraita nuoria ihmisiä.. todella jäykkää,

mun vanhemmat situ seinän takana ku välillä olisi apua pitänyt saada... tosi kiva..

sit ku seinän takana oli jotain ohjelmaan ,niin puolet kyllä jäi näkemättä ja kuulematta kun ei ollut mitään käsiohjelmia josta olis voinut seurata mitä seuraavaksi ja kuulutukset eivät kuulunetkaan seinän taakse! noh eipä niissä juhlissa kauaa viihdytty... ja oli huonnoimmat jääh missä ikinä olen ollut...

Vierailija
38/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän sai päähänsä, että tekee vieraille istumajärjestyksen, josta ei kuulemma sitten poiketa. HÄN kun haluaa, että kaikki tutustuvat nimenomaan toisen sukuun, eivätkä seurustele vaan omien tuttujen kanssa.

Minkä V-tun takia pitäisi tutustua johonkin kaverin sulhasen sukulaisiin, joita tuskin tulee koskaan toiste edes tapaamaan?!

Vierailija
39/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kultaisen käytöksen kirja käteen,missä lukee, miten se istumajärjestys pitää oikeaoppisesti tehdä...

Ei tekis pahaa teille muillekaan ;).

Vierailija
40/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tottakai perhe istuu yhdessä. En minäkään menisi häihin, jossa joutuisin istumaan erillään miehestäni; ihan mielellään kuitenkin uusien kasvojen kanssa samassa pöydässä. 1- ja 3-vuotiaiden kanssa ruokailuun tarvitaan meillä molempia vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän