Ja mähän en häihin mene, kun siellä on ISTUMAJÄRJESTYS!
Voi hyvää päivää!
Kaveristani todellakin kuoriutui oikea pridezilla, kun häät lähestyvät! En olisi ikinä uskonut..
Nyt hän sai päähänsä, että tekee vieraille istumajärjestyksen, josta ei kuulemma sitten poiketa. HÄN kun haluaa, että kaikki tutustuvat nimenomaan toisen sukuun, eivätkä seurustele vaan omien tuttujen kanssa.
Hän on mm. kaikessa viisaudessaan päättänyt, että kaikki lapset sullotaan yhteen pöytään, jonne meidän kolmevuotiaskin on merkittynä! Mieheni on merkitty istumaan jonnekin toiselle puolen salia sulhasen sukulaisten sekaan ja minut 1-vuotiaan kanssa kolmen pöydän päähän.. Mä siis kiikutan tolle tytölle ruokaa eri pöytään, kun eihän se nyt kotonakaan itse kaikkea saa edes paloiteltua! Lisäksi mulla on ilman apukäsiä toi yhden vanha poitsu...
Nyt riitti, että sori vaan, meiltä et osallistumisvp:tä tule saamaan..
Kommentit (67)
häissä kuuluu olla istumajärjestys, että kaikki mahtuvat istumaan. Yleensä tietysti istutaan perhekokonaisuuksittain, ja idea on siinä, että suvut tutustuvat toisiinsa. Näin voi esimerkiksi laittaa kummankin puolen serkkuperheitä samaan pöytään, vanhemmat ja isovanhemmat samaan pöytään, kaverit samaan pöytään jne.
Tosi omituista on kyllä se, että ripotellaan perheenjäseniä eri pöytiin. En minäkään siitä pitäisi. Lapset ja teinitkin ovat usein ujoja, kun on paikalla paljon vieraita ihmisiä, ja pikkulapset ainakin haluavat piiloutua vanhempien helmoihin.
Kerrothan sitten meillekkin kuinka juhlat sujuivat
itsekin 3 vuotiaan äitinä innolla odotan tuota ;)
Mun mielestä istumajärjestys usein helpottaa asettumista ja tutustumista, kaikki on samalla viivalla. Mutta noin pienten lasten kanssa voi olla tosiaan vähän epäkäytännöllistä.
Älkää närkästykö, olkaa vain menemättä. Ne ovat juhlat, ei sinne ole pakko mennä (vrt. omat hautajaiset).
Meillä vielä 6-vuotiaskin tarvii apua syömisessä. Siis tuollaisissa tilaisuuksissa, kun haetaan noutopöydästä, missä ei yletä ottamaan kaikkea itse ja haluaa sitten lisää ruokaa ja lisää juotavaa, jne. On kyllä helpompaa olla samassa pöydässä, että saa itsekin siinä vähän ruokarauhan tapaista. Ja 1-vuotias on meilläkin, ja just lauantaina oltiin häissä. Oltiin tietenkin koko perhe samassa pöydässä (onneksi oli niin hyvin tilaa, että päästiin samaan pöytään). Haettiin ruokaa vuorotellen, kuten olen huomannut kaikken muidenkin hakevan noin pienten kanssa. Toinen aikuinen oli pöydässä vahtimassa 1-vuotiasta. Sehän se vasta riemullista olisi, kun se 1-vuotias pitäisi ottaa mukaan sinne noutopöytään, roikottaa sitä kainalossa ja toisella kädellä ottaa itselle ja sielle pienelle ruokaa. Juu kaameeta, kun homman voi hoitaa paljon helpommin ja huolettomamminkin. Sitten meillä on 7-vuotias, joka jo osaisi periaatteessa huolehtia syömisensä itse. Mutta ei sen ikäinen ota niitä ruokia lautaselleen kovin nopeasti. Siinä ihan turhaan hidastuu kaikkien ruokailu, kun lapsi yrittää siellä itsenäisesti taiteilla painavan lautasen ja ruokien ottamisen kanssa. Sano ystävällesi, että siitä vain tekemään istumajärjestyksiä. Mutta te aiotte mennä silti samaan pöytään kaikki, oli niissä teidän nimet tai ei. Istumajärjestys on hyvä juttu, jos paikkoja on niukalti. Mutta ei niiden tarkoitus ole kiusata vieraita.
me istumme tässä! Juuri sitä WT-porukkaa, joka ei kunnioita kutsujaa lainkaan. Olen ollut tuollaisessa tilanteessa. Meidän paikoillamme istui joku toinen perhe, joka "halusi paikan lähempää morsianta". Kävimme kauniisti kiittämässä morsiusparia mukavista juhlista, mutta koska meille ei ollut tilaa, lähdimme pois. Morsian tietty kimpaantui ja niin se WT-perhe sai siirron todella sivummalle ja me pääsimme omaan pöytäämme anopin ja appiukon eli morsiamen kummien kanssa. Kyllä ne pöytäjärjestykset on ihan ajateltuja eikä kiusaksi tehty.
Viittaa tuossa "meidän paikoillemme" ... NIINPÄ! Kumpa meidät olisikin perheenä sijoitettu, eikä yksitellen sinne tänne! Sanoinkin tuolla aikaisemmin, että ei mitään väliä istumapaikalla siinä tapauksessa! Enkä tätä nyt kiusakseni näin ajattele, vaan ihan käytännön kuvioiden takia. Se ap
ja tämän 1v:n paikat. Mies ja meidän 10v ja 12v istuivat muualla, samoin miehen lanko ja heidän 11v. Ei siinä siis koko meidän perheelle ollut paikkoja vaan meille, joiden "perään" anoppi saattoi katsoa.
on varmaan joku iso ja tulistunut homo :D
Ei siinä siis koko meidän perheelle ollut paikkoja vaan meille, joiden "perään" anoppi saattoi katsoa.
Sä et ollut lapsesi kanssa yksin vieraiden ihmisten keskellä, vaan sulla oli samassa pöydässä lapsen täti ja mummo katsomassa sen perään. Vaikka ei tuo sinunkaan esittämäsi istumajärjestys kovin fiksulta kuulosta, niin et siis ollut likimainkaan sellaisessa pulassa mihin morsian on ap:tä nyt laittamassa.
Tuskinpa sinunlaista nipottajaa kukaan häihin kaipaakkaan.
niin, että kukaan ei tutustu uusiinihmisiin. Kaikki seurustele evain entisten tuttujen kanssa. Pyydä miestäsi huolehtimaan siitä 3-vuotiaasta.
Pridezilla
Eihän tollasesta tuu mitään että kaikki ripotellaan pitkin huonetta, veis nyt vielä sen 1 vuotiaan jonku vieraan ihmisen viereen istumaan... ei huhhuh, mä kyllä mainitsisin asiasta morsiamelle.
Nyt on kyse häistä, ei ensiavun odotuspenkistä...
Mutta joo, uskomattoman typerältä idealta kuulostaa tuollainen istumajärjestely. En taitaisi mennä minäkään, ei niin mitään järkeä noin. Tai sitten vain sovitella paikan päällä istumiset uusiksi.
Tuskinpa morsiammelle mikään menetys jos et sinne menekkään. Luultavasti olet sen tyypin ihminen joka löytää kaikesta jotain valitettavaa. Tarjoilustakin varmaan natisisit jotain. Ja entäs lapset? Olisiko mahdollisena syynä ettet pidä minkäänlaista kuria niille? Se saattaisi olla yksi syy.
Tuskinpa morsiammelle mikään menetys jos et sinne menekkään. Luultavasti olet sen tyypin ihminen joka löytää kaikesta jotain valitettavaa. Tarjoilustakin varmaan natisisit jotain. Ja entäs lapset? Olisiko mahdollisena syynä ettet pidä minkäänlaista kuria niille? Se saattaisi olla yksi syy.
hihii..mites mun kurinpito lapsilleni nyt liittyikään tähän morsiamen säätämään istumajärjestykseen?
Tästä varmaan sukeutuu ihan kivat häät kyllä! En ole nipo enkä tosiaankaan valita toisten tarjoiluista! Häissä en ole ikinä vielä saanut pahaa ruokaa tai kakkua.
Voi olla, ettei ole morsiamelle menetys -mene ja tiedä. Siis jos meidän perhe jää pois ja ne viisi muuta perhettä ;) Sulhasen puolen perheistä en tiedä, että montako on tulossa ja millä kokoonpanolla.
Mutta katotaan miten käy ;)
minusta istumajärjestyksen paras puoli on juuri se, että ei tarvitse etsiä sitä pöytää, johon koko perhe mahtuu vaan voidaan kerrankin rupatella rattoisasti jonkun muun kuin oman puolison kanssa.
Normaali 3v kyllä kykenee syömään ruokansa erillään vanhemmistaan, jos on pöytätavat opetettu. Ei päiväkodissakaan hoitajat ruokaa pilko. Ajatus lienee, että isä huolehtii isomman ruuat ja äiti pienemmän. Morsian on fiksu ajatellessaan sitäkin, ettei vain äiti ole aina vastuussa.
Yksin vieraiden ihmisten ympäröimänä? Oletko nyt ihan järjissäsi?
Naurettava istumajärjestys. Olen ollut useissa häissä, joissa istumajärjesteys on KAIKISSA hoidettu hyvin. Mingling tapahtuu sitten vähän myöhemmin.
Ap, lapsille hoitaja kotiin ja menette miehen kanssa kaksin.
vaivihkaa vaihdella. Ei hääpari huomaa onko kaikki oikeilla paikoillaan.
Jos vastauspyynnön päivämäärään on vielä aikaa, henkilömäärä muuttuu ja tämä "morsiammen suunnitelma" menee vielä kuitenkin uusiksi. En kyllä usko että kukaan morsian sitä oikeasti on niin varhain tehnyt.
ja niinhän siinä kävi, että morsiamen istumajärjestysfiaskosta tulikin superfiasko :D
Ja ihan yllättävältä taholta vielä! Me lapsiperheet emme itseasiassa puhuneet sitten morsiamelle mitään tästä, ilmottauduimme vaan häihin ja päätimme katsoa mitä tulemaan pitää -ilman stressiä..
MUTTA
Morsiamen lähisuku ilmoitti, ettei tule ja ihan mummoa myöden! He olivat olleet todella loukkaantuneita, kun heitä oli näin sijoiteltu ihan sinne tänne ja kun olivat ystävällisestä morsiamelta kysyneet mahdollisuutta päästä samaan pöytään (tädit ja mummu), oli morsio kivahtanut vaan kiukkuista, että jos ei kelpaa niin ei tarvitse tulla. Siitä oli syntynyt soppa ja morsiamen äiti oli ottanut asiat johtaakseen ja yhdessä miehen äidin kanssa saaneet taottua järkeä morsiamen päähän..
Eli nyt ei ole mitään istumajärjestystä, mutta en ollenkaan tiedä morsiamen mielenlaatua tällä hetkellä.. Joten katsotaan miten käy :)
AP
Jos vastauspyynnön päivämäärään on vielä aikaa, henkilömäärä muuttuu ja tämä "morsiammen suunnitelma" menee vielä kuitenkin uusiksi. En kyllä usko että kukaan morsian sitä oikeasti on niin varhain tehnyt.
Tuli kuule kutsun mukana postitse!!
Mutta nyt ei siis enää oo hätää :)
olen nimittäin odotuksen tilassa koska haluaisin tietää, että millainen sähellys tuosta tulisi...
istumajärjestyshän on ihan perusjuttu häissä, mutta yleensä sijoitetaan kuitenkin vähintään puolisot vierekkäin. Me laitettiin häissä kaikki omiin porukoihinsa. Tiesin, että muusta järjestyksestä seuraisi vaan vaivautuneita vieraita, vaikka teoriassa olisikin hauskaa, että suvut "tutustuisivat toisiinsa".
Lasten kanssa myös aika haasteellista, meillä 3v ei ainakaan vielä pärjää yksin lastenpöydässä.